Moi, siilit on ihanii

Fanzuulasiili

Olen siis hankkimassa afrikkaista kääpiösiiliä, ja tiedän, ettei se ole mikään helppohoitoisin lemmikki, mutta haluan silti sellaisen

5

836

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siiliHARRASTAJA

      Se on aikalailla makuasia. Tytöt ovat ainakin minulla olleet pikkuisen äkäisiä, pojat taas aika lempeitä. Kun yksi siileistäni sai pitkän odotuksen jälkeen poikasia, siitä tuli tosi äkäinen, saattoi jopa purra. Pureminen kuitenkin loppui, kun poikaset lähtivät.

      Hyvää joulua!

      • Fanzuulasiili

        Entäs kumpi allergisoi enemmän? siis kumpi sukupuoli, sillä äitini on lievästi allerginen kissoille ja haluan olla varma, ettei siilistä tule allergiaa. Lähteekö jommastakummasta sukupuolesta enemmän hilsettä kuin toisesta, jne?


      • aassssst
        Fanzuulasiili kirjoitti:

        Entäs kumpi allergisoi enemmän? siis kumpi sukupuoli, sillä äitini on lievästi allerginen kissoille ja haluan olla varma, ettei siilistä tule allergiaa. Lähteekö jommastakummasta sukupuolesta enemmän hilsettä kuin toisesta, jne?

        Sukupuoli ei vaikuta allergiaan. Äitisi voi allergisoitua siilille, tai sitten ei. Siilin hilseen lisäksi allergiaa voi aiheuttaa sen käsittely ja piikit. Sukupuolella ei ole mitään väliä. Pojat yleensä rohkeampia... Tärkeää on hankkia siili Suomen Siiliyhdistyksen hyväksymältä viralliselta kasvattajalta, ja tällöin saat käsitellyn ja hyvin hoidetun poikasen.


      • Fanzuulasiili
        aassssst kirjoitti:

        Sukupuoli ei vaikuta allergiaan. Äitisi voi allergisoitua siilille, tai sitten ei. Siilin hilseen lisäksi allergiaa voi aiheuttaa sen käsittely ja piikit. Sukupuolella ei ole mitään väliä. Pojat yleensä rohkeampia... Tärkeää on hankkia siili Suomen Siiliyhdistyksen hyväksymältä viralliselta kasvattajalta, ja tällöin saat käsitellyn ja hyvin hoidetun poikasen.

        Mitä tarkoitat rohkealla? Siis että on rohkea puremaan vai mitä :) sry kun en tiedä mutta haluaisin kyllä ..


      • Siilisti
        Fanzuulasiili kirjoitti:

        Mitä tarkoitat rohkealla? Siis että on rohkea puremaan vai mitä :) sry kun en tiedä mutta haluaisin kyllä ..

        siileissä siis luonne-eroja aivan kuin missä tahansa eläimessä. Minulla itsellä on tyttösiili, ja sen rohkeampaa on vaikea kuvitella, joten lienee niin yksilöllistä myös erot rohkeudessa ja muissa asioissa. Sylittely ja käsittely tekee siilistä rohkeamman, joten eikun virallisilta kasvattajilta siili hommaamaan :) ja siiliyhdistyksen foorumilta löydät varmimmin ammattimaisempia vastaajia, koska meistä jokainen lienee omistaa siilin ja on enemmän asiantuntija, kuin nämä "siilinvihaajat" ja mukatietäjät, joita tuntuu olevan koko palsta pullollaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1043
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      103
      977
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      737
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      580
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe