Evankeliumia Thaimaan pattayalla

armahdettu syntinen

Minulla on eräs ystävä Thaimaan Pattayalla. Hän on n.40 vuotta vanha ja yh äiti. Tahtoisin kertoa hänelle paikan jossa saa kuulla evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta thai kielellä koskä hänenen englantinsa ei ole kovin hyvä. Olisi kiva saada paikan osoite. Olemme olleet yhteydessä lähinnä teksti viestien vältyksellä.

Kiitos jo etukäteen jos tiedätte

11

1041

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Buddhalaisuus on 100 kertaa rehellisempi oppi kuin kristinusko. Oletko itse edes yrittänyt ottaa siitä selvää?

      • armahdettu syntinen

        Ehkä rehellinen mutta ei minusta kristinusko valehtele. Oma elämä täynnä pieniä ihmeitä jonka takia åakko sanoa että Jeesus on olemassa. =)


      • armahdettu syntinen kirjoitti:

        Ehkä rehellinen mutta ei minusta kristinusko valehtele. Oma elämä täynnä pieniä ihmeitä jonka takia åakko sanoa että Jeesus on olemassa. =)

        ...on varsin hyvin kestänyt kaiken maailman kulttuuri-imperialistien vuosisataisen painostuksen. Te pyhät yksinkertaiset ette vain näe, milloin ne hymyilevät teille aidon ystävällisesti, kohteliaasti tai säälivästi - kuten varmaan sinulle!


      • Armahdettu syntinen
        wiikatemies kirjoitti:

        ...on varsin hyvin kestänyt kaiken maailman kulttuuri-imperialistien vuosisataisen painostuksen. Te pyhät yksinkertaiset ette vain näe, milloin ne hymyilevät teille aidon ystävällisesti, kohteliaasti tai säälivästi - kuten varmaan sinulle!

        vaan uskontoa. Kyllähän se krisitin usko on taipunut paikallisille kulttuureille melko kivuttomasti. Ja aasialaisen hymyn kyllä tunnen se on vain tapa. Eurooppalaisiin suhtaudutaan Thaimaassa legendaarisella Falang kino sanonnalla. muistaakseni tarkoittaa falang (valkoinen) on linnun kakka. Kyllähän kristinusko leviää kaikialla hiljalleen ja länsimaisuus (kreikkailais-roomalainen perintö) katoaa siitä.
        Ja minulla on omassa elämässä ihan tarpeeksi todisteita Jeesuksesta, etten enää niitä tarvitse.
        Ja totta kai aasialaisten suhtautumisen länsimmaalaisiin muutenkin tunnen...ei mitää erityisen kaunista =(
        Mutta samanlaista vinosilmittelyä ja huorittelua täälläkin päässä esiintyy. Noh huorittelun tiedän Japanissa olevan todellisuutta mitä länsimaisiin naisiin tulee. =(


      • hoi!
        Armahdettu syntinen kirjoitti:

        vaan uskontoa. Kyllähän se krisitin usko on taipunut paikallisille kulttuureille melko kivuttomasti. Ja aasialaisen hymyn kyllä tunnen se on vain tapa. Eurooppalaisiin suhtaudutaan Thaimaassa legendaarisella Falang kino sanonnalla. muistaakseni tarkoittaa falang (valkoinen) on linnun kakka. Kyllähän kristinusko leviää kaikialla hiljalleen ja länsimaisuus (kreikkailais-roomalainen perintö) katoaa siitä.
        Ja minulla on omassa elämässä ihan tarpeeksi todisteita Jeesuksesta, etten enää niitä tarvitse.
        Ja totta kai aasialaisten suhtautumisen länsimmaalaisiin muutenkin tunnen...ei mitää erityisen kaunista =(
        Mutta samanlaista vinosilmittelyä ja huorittelua täälläkin päässä esiintyy. Noh huorittelun tiedän Japanissa olevan todellisuutta mitä länsimaisiin naisiin tulee. =(

        "Kyllähän se krisitin usko on taipunut paikallisille kulttuureille melko kivuttomasti."

        Mietipä vaikka sitä miten kivuttomana mayat ja inkat asian mahtoivat kokea!


    • joka kääntää monille kielille ja siinä on se thai kielikin. Se käännös on raakakopio, mutta on se ihan ymmärrettäväää. Kirjoita siihen evankeliumia, tai kopioi jostakin ja käännä se sitten thai kielelle ja lähetä se sille ystävällesi. Siunausta.

    • _Mervi_
      • armahdettu syntinen

        Kiitos vaan kaikille avastaajille =). Täytyypä lähettää hänelle viestiä. Loppu on hänen ja Jumalan välinen...


      • armahdettu syntinen kirjoitti:

        Kiitos vaan kaikille avastaajille =). Täytyypä lähettää hänelle viestiä. Loppu on hänen ja Jumalan välinen...

        Ota yhteyttä Lähetysseurakunnan lähetystyön päällikköön Seppo Touruseen. Ks. Googlesta: "lähetysseurakunta." Hän on ollut Thaimaan lähettinä 20 vuotta. Puhuu täydellisesti thai -kieltä ja tietää onko Pattayalla lähettejä. Häneltä löytyy myös kirjallista materiaalia ja neuvoja ym.


      • l
        K.D kirjoitti:

        Ota yhteyttä Lähetysseurakunnan lähetystyön päällikköön Seppo Touruseen. Ks. Googlesta: "lähetysseurakunta." Hän on ollut Thaimaan lähettinä 20 vuotta. Puhuu täydellisesti thai -kieltä ja tietää onko Pattayalla lähettejä. Häneltä löytyy myös kirjallista materiaalia ja neuvoja ym.

        joosua missiolla on jokin ystävä tms kirkko thaimaassa - käy kattoo joosua mission netti sivuilta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      66
      548
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe