Kun Skoda Octaviaan on saatavilla Climatic-puoliautomaatti-ilmastointi,voiko myös sillä säätää lämpötilan molemmille etupenkkiläisille erikseen? Esim. Jos kuljettaja haluaa vaikka 23 astetta ja etumatkustaja vaikka 18 astetta,onko antamani esimerkki käytännössä mahdollinen?
Te keillä on autossanne Climatic-puoliautomaatti-ilmastointi,kertoisitteko ystävällisesti ensin vastauksen lämpötilansäätö kysymykseeni.
Ja vielä käyttökokemuksia ilmastoinnin suhteen, mahdolliset edut täysautomaattiin nähden tai mahdolliset heikkoudet täysautomaattiin nähden.Siis vertailu Climatronic-kaksialueinen automaatti-ilmastointiin nähden.
Eihän ehkä kovin monella ole kokemusta molemmista ilmastointi laitteista,mutta toivon kuitenkin saavani asiallista kokemuksiin perustuvaa tietoa ja vertailua,jos mahdollista
Toivottavasti toin asiani ymmärrettävästi esiin, ja jos en, niin kysykää mitä tarkoitan.
Huom! Vain Skoda Octavian ilmastointi kiinnostaa,en halua vertailua muihin merkkeihin,vaikka olisikin ihan saman valmistajan ilmastointilaitteet.
Skoda Octavia Ilmastointi?
11
3904
Vastaukset
- Tsiihmann
Kuten nimikin sanoo, Climatronic-kaksialueisessa automaatti-ilmastoinnissa onnistuu tuo kysytty 23/18 -asetus. Climaticissa ei, siinä on vain yksi ja yhteinen lämpötilasäätö. Climaticin "puolustukseksi" aiempiin aikoihin verrattuna sanottakoon, että nyt siinäkin on takamatkustajille keskikonsolissa omat "räppänät".
Itselläni ei edellisessä autossani ollut ilmastointia lainkaan, joten olen tottunut säätelemään puhalluksen voimakkuutta ja ilmavirtauksen suuntia. On edes jotain tekemistä! Annetun lämpötilan pitää Climatic kyllä automaattisesti. Olen itse täysin tyytyväinen Climaticiin. Mutta jos et halua koskea namikoihin juuri ollenkaan, niin valitse sitten Climatronic. Minulla ei siitä ole pitempiaikaista käyttökokemusta, joten en lähde arvostelemaan kuinka täydellisen hyvin se osaa aistia oikean puhallussuunnan, tehon jne. Joskus olen kuullut muista täysautomaattisista joitakin moitteita. Aivan kuten vaikkapa sadeaktivoiduista lasinpyyhkijöistäkin. Itse olen katsonut varmimmaksi sen, että pidän hieman "päätösvaltaa" itsellänikin! ;)- mukavuudenhaluista
täytyy sanoa että olen kanssasi samaa mieltä...ei kaikki tartte olla niin automaattista ja usein kun olen kuullut ettei ne oikein tahdo ainakaan talvella pelata,kuten ei myöskään autom. tulilasinp.-no itsellä ei kokemusta.
- Tsiihmann
mukavuudenhaluista kirjoitti:
täytyy sanoa että olen kanssasi samaa mieltä...ei kaikki tartte olla niin automaattista ja usein kun olen kuullut ettei ne oikein tahdo ainakaan talvella pelata,kuten ei myöskään autom. tulilasinp.-no itsellä ei kokemusta.
Siihen automaattisempaan Climatroniciin tuli lisäominaisuutena vuosimallissa 2010 automaattinen sisäilmankierrätys. Eli kun ulkoa pyrkii "pahanhajuista" ilmaa sisälle, niin Climatronic pistää itse luukut kiinni, kierrättää vain sisällä jo olevaa ilmaa. Hieno kai ajatuksena, mutta tästäkään en tiedä miten "100%:n" viksusti ja täsmällisesti se toimii. Jos ajetaan kovasti saasteisella seudulla, niin loppuuko jossain vaiheessa ilma matkustamosta? Climaticissa täytyy/saa itse tehdä valinnan ja nappia painamalla laitetaan sisäilmankierrätys päälle. Itselleni tuo oli tuttua jo edellisestä autostani, Mazdasta. Joten tuttua kauraa. Pääasia, että toiminne löytyy!
- Jumppanen
Tsiihmann kirjoitti:
Siihen automaattisempaan Climatroniciin tuli lisäominaisuutena vuosimallissa 2010 automaattinen sisäilmankierrätys. Eli kun ulkoa pyrkii "pahanhajuista" ilmaa sisälle, niin Climatronic pistää itse luukut kiinni, kierrättää vain sisällä jo olevaa ilmaa. Hieno kai ajatuksena, mutta tästäkään en tiedä miten "100%:n" viksusti ja täsmällisesti se toimii. Jos ajetaan kovasti saasteisella seudulla, niin loppuuko jossain vaiheessa ilma matkustamosta? Climaticissa täytyy/saa itse tehdä valinnan ja nappia painamalla laitetaan sisäilmankierrätys päälle. Itselleni tuo oli tuttua jo edellisestä autostani, Mazdasta. Joten tuttua kauraa. Pääasia, että toiminne löytyy!
kertaakaan mennyt päälle automaattisesti sisäilmankierrätys pölyisissäkään olosuhteissa,itse olen kytkenyt päälle. Samalla syttyy ilmastoinnin valo palamaan vaikka on pakkaskeli,kytkeytyykö silloin myös ilmastointi tod.päälle vai palaako vain merkkivalo?
- OCU-2010
Jumppanen kirjoitti:
kertaakaan mennyt päälle automaattisesti sisäilmankierrätys pölyisissäkään olosuhteissa,itse olen kytkenyt päälle. Samalla syttyy ilmastoinnin valo palamaan vaikka on pakkaskeli,kytkeytyykö silloin myös ilmastointi tod.päälle vai palaako vain merkkivalo?
Automaattinen sisäilman kierrätys toimii manuskan mukaan vain, jos ulkolämpötila on yli kaksi astetta plussalla. Itse en tuota ole vielä päässyt kokeilemaan, kun auton luovutuksen jälkeen lämpötilat ovat olleet varsin alhaiset. Täytynee odotella kevättä, jotta pääsee toden teolla testaaman ko ominaisuuden.
- Jumppanen
OCU-2010 kirjoitti:
Automaattinen sisäilman kierrätys toimii manuskan mukaan vain, jos ulkolämpötila on yli kaksi astetta plussalla. Itse en tuota ole vielä päässyt kokeilemaan, kun auton luovutuksen jälkeen lämpötilat ovat olleet varsin alhaiset. Täytynee odotella kevättä, jotta pääsee toden teolla testaaman ko ominaisuuden.
sain Elokuun lopulla,TSI Elegance varustelulla. Ei ole mennyt autom. sis.ilm.kierrätys päälle kertaakaan pölyisissäkään olosuhteissa, n 10 ollut syyskelillä parhaimillaan ja pölyä hyvä että eteenpäin näkee.
Autoon olen muutoin ollut tyytyväinen mutta ihmettelen astmaatikkona minkälaiset olosuhteet tarvitaan että sisäilm. kierrätys menisi autom.päälle? - Superbbiä
Jumppanen kirjoitti:
Automaattisen kytkennän huomaa peruutettaessa parhaiten. Sitä ei silloinkaan huomaa merkkivalosta tms. vaan siitä kun puhalluksen ääni muuttuu - aivan kuten manuaalisesti tuota käytettäessä.
Samaa tekee myös tuulilasin pyyhkijöitä käytettäessä kun haistaa pesunesteen hajuja yms.
Näin siis Superbissä itse huomasin ennen pakkasien tuloa päivittäin tuon ominaisuuden. - ei kootaa
Superbbiä kirjoitti:
Automaattisen kytkennän huomaa peruutettaessa parhaiten. Sitä ei silloinkaan huomaa merkkivalosta tms. vaan siitä kun puhalluksen ääni muuttuu - aivan kuten manuaalisesti tuota käytettäessä.
Samaa tekee myös tuulilasin pyyhkijöitä käytettäessä kun haistaa pesunesteen hajuja yms.
Näin siis Superbissä itse huomasin ennen pakkasien tuloa päivittäin tuon ominaisuuden.miehille riitää, kun aukoo ikkunaa ja sääää sillä lämpötilaa.
- Superbbiä
ei kootaa kirjoitti:
miehille riitää, kun aukoo ikkunaa ja sääää sillä lämpötilaa.
Meilläpäin miehet osaa kirjoittaa kokonaisia lauseitakin joista saa selvää mitä joku yrittää sanoa.
Onneksi meilläpäin asuu fiksumpaa väkeä kuin täällä keskimäärin kirjoittelee. - Ei Superkipiä
Superbbiä kirjoitti:
Meilläpäin miehet osaa kirjoittaa kokonaisia lauseitakin joista saa selvää mitä joku yrittää sanoa.
Onneksi meilläpäin asuu fiksumpaa väkeä kuin täällä keskimäärin kirjoittelee.Meillä päin miehet osaa kirjoittaa kokonaisen lauseen, joka on oikein kirjoitettu.
- ei enää kootaa
Ei Superkipiä kirjoitti:
Meillä päin miehet osaa kirjoittaa kokonaisen lauseen, joka on oikein kirjoitettu.
oli jäänyt t-kirjain välistä, joko sitten alkaa hahmottumaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195983
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263764- 822597
- 392131
- 331902
- 451878
- 1071775
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331478