Vinkkejä kiitos!!

laa..

Voisko joku neuvoa mua?!?!Miten saisin nämä valkopäät ja mustapäät pois naamastani?ne ei sitten lähde millään!Oon alkanut miettimään, että saisko niitä ollenkaan puristella..Lisääntyykö ne vaan siitä?
Onko kellään vastaavanlaista ongelmaa?

10

18991

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ansku

mulla on akne, mutta kävin ihotautilääkärillä, joka määräs mulle lääkkeitä. ne on auttanu paljon. kosmetologilla käynti ainakin poistaa mustapäät.
      finnejähän ei sais puristella, ne vaan tulehtuu ja voi pahentuakin.
      mutta jos on pahakin ongelma, kannattaa tosiaan mennä sinne lääkärille. näitä lääkkeitä mitä mä syön, on määrätty puoleks vuodeks. :S se kuivattaa limakalvoja [esim. huulia], mutta siihen tottuu nopsaan.
      pärjäile! :D

• laa..

Nämä valkopäät ei ole mitään finnejä..Nää on mustapäiden sukulaisia mutta valkosia ja ihon alla..

• tätä
        laa.. kirjoitti:

Nämä valkopäät ei ole mitään finnejä..Nää on mustapäiden sukulaisia mutta valkosia ja ihon alla..

Älä läträä mitään muita saippuoita vaan ainoastaan sebamed pesuainetta.
        Saa ainaskin apteekista.
        Muut pesuaineet sekoittaa ihon ph arvot.
        Kokeile!

• juulia
        tätä kirjoitti:

Älä läträä mitään muita saippuoita vaan ainoastaan sebamed pesuainetta.
        Saa ainaskin apteekista.
        Muut pesuaineet sekoittaa ihon ph arvot.
        Kokeile!

Ei sulla tosiaan mitään aknee oo!Se on niin hauskaa,ku kaikki käskee aina mennä lääkäriin jos mainitseekaan sanan finni tai mustapää!!Ei ne varmaan rupee suht norm.ihosille mtn lääkkeitä määrään.
        Mulla on myös valkopäitä,ei finnejä. Mä uskosin ettei kannata kauheena puristella. Joskus ku saa silleen nätisti sen puristettua, niin ok. Joskus taas,jos se ihomato on syvällä,niin jälki ei oo kaunista,ku väkisin puristelee. Kannattaa käyttää ihohuokosia supistavia naamioita kerran viikossa ja sitten pestä naama huolella ja lopuksi huuhdella kylmällä vedellä. Sitruuna myös supistaa!Käytän lumene spot away:tä jos tarvis. Se auttaa ja ehkäsee epäpuhtauksii. Juo plajon vettä, se puhistaa ja urheilukin ois hyvä keino antaa huokosten ns. puhdistautua.Kunhan ei laita meikkiä lenkille tai jumppaan!Zemppiä sulle!

• ëlävä esimerkki

Joo,kukas se nyt mainitsi tuota sebamediA.
      Se on aivan parasta, mulla itselläni on mustapäitä (ihomatoja) ja aknea.ulkoilma auttaa ja mulla itselläni on sebamed clear face tuotteita: semmoinen palasaippua ja sellaista finnejä kuivattavaa ainetta ja tavallista sebamedia. sebamed on aivan parasta,esim.clerasil (vai mikä olikaan) niin ei se oo niin hyvä.
      Noita äskeisiä voi ainakin tilata, olikohan se nyt joku oriola???!!!!

• M19

Kiristääkö ja kirveltääkö se hoitogeeli sun naamallas, ei taia mulle soveltua.

• tietäjä

hei. mulla on sama ongelma. tai ei se oikeestaan mikään ongelma oo, kun osaa hoitaa sen pois, eikä tee siitä ongelmaa. no sun pitäis just saunassa hieroo varovasti kasvoja. käydä useemmin saunassa. et sais ottaa paineita. et sais ottaa mitään stressiä vaik susta otettais lähikasvokuvia ja näytettäis koko koululle. Sitten kuorinta geelit auttaa just näihin pikku näppyihin, mitkä ei oo kehittyny finneiks. kannattaa hoitaa muutenkin ihonkosteus tasapainoa juomalla vettä ja rasvaamalla silloin tällöin, nyt varsinkin talvella kun huoneilma on kuivaa. ;)

• Older

Eli mustapäitä voi kotona hoidella vaikkapa saunomisen jälkeen kun iho on pehmeä ja huokoset auki. Kannattaa kuoria kevyesti saunan lämmössä että myös kuollut ihosolukko ei pääse tukkimaan ihohuokosia. Tämä on niin yleistä nykyäään kun suihkussa vain käydään ja saunassa harvoin. Ihohuokoset eivät pääse luonnollisesti tyhjentymään: eli hikoamaan ihosta liat pois. Jopa ne syvemmällä olevat. Samoin saunan lämpö virkistää ihon verenkiertoa jolloin veri kuljettaa kuonaa paremmin pois, samoin ihon happitasapaino paranee.

Valkopäitä ei saisi mennä puristelemaan ollenkaan, ne ovat syvällä ja jälki on rumaa ja kestää kauan parantua. Hyvin usein niistä jää myös pieni kuoppa. Ihotautilääkäri/kosmetologi osaa poistaa nämä valkopäät oikein. Yleensä se tehdään niin että näpyn pää hennosti "poltetaan" lämpökynällä ja noin viikossa - kahdessa näppy "syö" itse itsensä pois. Vähän niin kuin haavaankin tulee rupi jonka alla iho parantuu rauhassa.

• laa

Noista oli jo jonkun verran apua mulle.Käyn kyllä saunassa ja käytän sebamedia.Se on ihan hyvää ainetta..Ei mitenkään kiristä ainakaan mun ihoa..Soveltuu mulle hyvin..Kiitti paljon vinkeistä!!=)

• hauva.-.

moi! mullaki oli paljon valkopäitä! se on aika inhottavii! kannattaa mennä kysyy apteekista niille neuvoo mäki menin kysyy nii mulla lähti kaikki valkopäät pois! tässä on vinkkejä jos haluut finnit pois ja muut tee näin: 1. syö terveellisesti 2. kuntoile 3. puhdista hellävaraisella puhdistus aineella 2 kertaa päivässä. 4. rasvaa hellä varaisella rasvalla. Näin finnit pahentuvat: jos puristat finnejä, syöt sulkaata,juustoa ja kaakaota. näplit ihoa ja raavit finnejä! siinä sulle vähän vinkkejä! ainii jos haluut kuivattaa finnin nii käytä hammastahnaa sen päälle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5096
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3626
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      33
      3006
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2985
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      10
      2906
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2353
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1838
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1780
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1721
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      135
      1669
    Aihe