Prkele kun hanskalokerosta puhaltaa kylmää.

Eikö saada umpeen?

Ja on puhaltanut jo viisi vuotta. Taas kokeilin moottoritiellä.akka oli ratissa.Sieltä puhaltaa jääkylmää,vttu vaikka kaikki vi***n venttiilit on kiinni.Golf-04 on kyseessä.

96

7174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkaennusta vikaan

      siellä saattaa olla kuitenkin jäähdytysventtiili auki. Eihän siellä mitään muuta ole mistä ilmaa tulee ja tarkoita varmaan että ajoviima sitä ilmaa sinne tuo suoraan ulkoa? no siinä tapauksessa joku johdon läpivienti kumi on pois paikoiltaan kun joku on jotain hifi asennuksia ryssinyt tai sisälämppärin läpivienti pielessä ?
      Eihän sieltä muuten ilmaa voi tulla !

      • Vetää.....

        Otin tämän taas esille ja en ole ensimmäinen joka tästä valittaa.Venttiilit on tutkittu huollon osalta ja väännetty "putkitongilla" kiinni noin leikillisesti sanottuna. Kylmää tulle samalla tavoin kuin lämmityslaiteesta lämmintä.Kimppakyytiläinen sanoi sairastuvansa nivelreumaan ja automiehenä ihmetteli asiaa ja sanoi että laita eristysvaahtoa kotelo täyteen.Eivät ole sitä saaneet kuntoon VW-liikeessä.Katso vanhoja viestiketjuja aiheesta.Eilen viimeksi kokeilin,nyt pikkupakkasten alkaessa.


    • -------------------

      Moi ostin 90 luvulla vw polon 300km päästä oli tammikuu kylmimmillään. Puhalti niin pirun kylmää ratin alta tukin kaikella lailla sitä matkan aikana kun pääsin kotoa katsoin mistä johtuu oli haitariputki pois paikaltaan siinä syy

      • Golfari..

        -06 V- koppanenkin puhaltaa hansikaslokerosta kylmää polviin. Ei auta vaikka se pikku venttiili on kiinni. On kuulemma koko kanavistossa suunnitteluvirhe ( iso merkkikorjaamo suostui kovan keskustelun jälkeen kertomaan). Ei voi asialle mitään. Itse olen työntänyt talvella pienen tyynyn hansikaskoteloon. Ei se vielä paha ole alle -10 asteen pakkasella mutta sen jälkeen on inhottava vedontunne. Asiankanssa on vain pärjättävä. Kertokaa VI- koppalaiset onko vielä samaa ongelmaa.?


      • kolvi-04
        Golfari.. kirjoitti:

        -06 V- koppanenkin puhaltaa hansikaslokerosta kylmää polviin. Ei auta vaikka se pikku venttiili on kiinni. On kuulemma koko kanavistossa suunnitteluvirhe ( iso merkkikorjaamo suostui kovan keskustelun jälkeen kertomaan). Ei voi asialle mitään. Itse olen työntänyt talvella pienen tyynyn hansikaskoteloon. Ei se vielä paha ole alle -10 asteen pakkasella mutta sen jälkeen on inhottava vedontunne. Asiankanssa on vain pärjättävä. Kertokaa VI- koppalaiset onko vielä samaa ongelmaa.?

        KIITOS,että tulit mukaan keskusteluun. Kysyin tällä palstalla apua jo nimellä mainitsemaltani VW johtohenkilöltä,mutta kukaan ei koskaan mitään........ikinä.


      • sakemanni vuotaa
        Golfari.. kirjoitti:

        -06 V- koppanenkin puhaltaa hansikaslokerosta kylmää polviin. Ei auta vaikka se pikku venttiili on kiinni. On kuulemma koko kanavistossa suunnitteluvirhe ( iso merkkikorjaamo suostui kovan keskustelun jälkeen kertomaan). Ei voi asialle mitään. Itse olen työntänyt talvella pienen tyynyn hansikaskoteloon. Ei se vielä paha ole alle -10 asteen pakkasella mutta sen jälkeen on inhottava vedontunne. Asiankanssa on vain pärjättävä. Kertokaa VI- koppalaiset onko vielä samaa ongelmaa.?

        V-koppanen mullakin, kylmää puhaltaa hanskalokerosta niin helkutisti. Olen soittanut,näyttänyt,pyytänyt,anellut mutta tuloksetta.Unohdin ja turvauduin pikkutyynyyn se helpottaa.


      • Golfari..
        kolvi-04 kirjoitti:

        KIITOS,että tulit mukaan keskusteluun. Kysyin tällä palstalla apua jo nimellä mainitsemaltani VW johtohenkilöltä,mutta kukaan ei koskaan mitään........ikinä.

        On se vaan siinä mielessä kelju tilanne , että muutenkin viileä auto vielä työntää kylmää sisälle. Jokatapauksessa se kylmä tulee sisätiloihin, mutta auttaa se tyyny siihen polvien vetoon.

        Minä luulisin tämän ongelman juontavan tuosta jäähdytetystä hansikaslokerosta joka on mielestäni turhake. Susi suunnittelu varmaan juontaa sieltä, mene ja tiedä.


      • Hyyyytävääääää
        Golfari.. kirjoitti:

        On se vaan siinä mielessä kelju tilanne , että muutenkin viileä auto vielä työntää kylmää sisälle. Jokatapauksessa se kylmä tulee sisätiloihin, mutta auttaa se tyyny siihen polvien vetoon.

        Minä luulisin tämän ongelman juontavan tuosta jäähdytetystä hansikaslokerosta joka on mielestäni turhake. Susi suunnittelu varmaan juontaa sieltä, mene ja tiedä.

        Mulla vuosimallia 2004,eli helmikuussa otettu käyttöön. 2005 aloin aktiiviseti valittamaan----TULOKSETTA.


      • bensa 2005
        sakemanni vuotaa kirjoitti:

        V-koppanen mullakin, kylmää puhaltaa hanskalokerosta niin helkutisti. Olen soittanut,näyttänyt,pyytänyt,anellut mutta tuloksetta.Unohdin ja turvauduin pikkutyynyyn se helpottaa.

        Moottoritienopeuksilla säädä lämpö niin,että siitä keskiasennosta sentin verran vasemmalle,eli jalkatilaan.
        Toimi helkutin hyvin,vaikka pakkasta oli reilu 20 astetta niin ikkunat pysyivät sulana ja jalat lämpimänä.

        lappeenranta-espoo-lappeenranta lauantaina.

        Aina ennen olen pitänyt siinä keskiasennossa,mutta huollossa asentaja sanoi,että voi huoleti säätää osan jaloille,eikä ole pelkoa moottoritienopeuksissa,että ikkunat eivät pysyisi sulana. Ei tuntunut edes repsikan jaloissa kylmältä,vaikka hanskalokerossa ei tyynyä ollutkaan. Muuten lämpö oli melkein täysille säädetty.


      • Anonyymi
        Golfari.. kirjoitti:

        -06 V- koppanenkin puhaltaa hansikaslokerosta kylmää polviin. Ei auta vaikka se pikku venttiili on kiinni. On kuulemma koko kanavistossa suunnitteluvirhe ( iso merkkikorjaamo suostui kovan keskustelun jälkeen kertomaan). Ei voi asialle mitään. Itse olen työntänyt talvella pienen tyynyn hansikaskoteloon. Ei se vielä paha ole alle -10 asteen pakkasella mutta sen jälkeen on inhottava vedontunne. Asiankanssa on vain pärjättävä. Kertokaa VI- koppalaiset onko vielä samaa ongelmaa.?

        Mulla sama vika tulee siitä autosta pirun pitää vissiin peittää se aukko Jeesus teipillä


    • frangrabba

      turha sitä on kirota pikkujuttu tutkia mikä mättää ja korjata,tossa ajassa kun sinä tänne kirjoittelet ja kiroilet olisin itse jo korjannut moisen harmin

      • Teknari

        -ole tietävinäs kloppi. Ei sitä pysty korjaamaan noin tosta vaan. Pitää hajottaa koko kojelauta ja muuttaa järjestelmää. Tämä on tosi ei ole mikään Tojo-provo. Se on sen tuotteen ominaisuus, paras vaan kun antaa olla ja sillä selvä.


      • Jokunen...
        Teknari kirjoitti:

        -ole tietävinäs kloppi. Ei sitä pysty korjaamaan noin tosta vaan. Pitää hajottaa koko kojelauta ja muuttaa järjestelmää. Tämä on tosi ei ole mikään Tojo-provo. Se on sen tuotteen ominaisuus, paras vaan kun antaa olla ja sillä selvä.

        Nää sakujen autot.Koitappa sivutuulella kuljettajan oven reunustaa.Jäätävää viimaa pukkaa suoraan lonkan niveleen.


      • korolla
        Teknari kirjoitti:

        -ole tietävinäs kloppi. Ei sitä pysty korjaamaan noin tosta vaan. Pitää hajottaa koko kojelauta ja muuttaa järjestelmää. Tämä on tosi ei ole mikään Tojo-provo. Se on sen tuotteen ominaisuus, paras vaan kun antaa olla ja sillä selvä.

        Tässä taitaa olla se korjausmies.Voi vittun TOJO-PELLE:

        http://www.youtube.com/watch?v=HtsIZHx9UaQ


    • kljdg

      myös 07 Jetassa samoin kylmää apukuljettajan jalkoihin. Ei puhalla enää. kun vaihdoin merkkiä.

      • EhtaTalviAuto

        Joo, määki vaihoin. Skoda Octavia 1.8 TSI, eikä tarvitse palella! Kuumaa tulee niin, että kyllä kelpaa. Kai jossain tojossakin lämmintä tulee, mutta siinähän on niin ohuet pellit, että on varsinainen kylmän ja lämpimän ilmamassojen kohtaaminen! Hytisee jo pelkästä ajatuksesta.


      • .....

        Sä merkkiä vaihdoit? Oisit vaihtanut mallia, eli Passattiin, ei tule kylmää. Ei tainnut olla varaa?


      • Accortti2009
        EhtaTalviAuto kirjoitti:

        Joo, määki vaihoin. Skoda Octavia 1.8 TSI, eikä tarvitse palella! Kuumaa tulee niin, että kyllä kelpaa. Kai jossain tojossakin lämmintä tulee, mutta siinähän on niin ohuet pellit, että on varsinainen kylmän ja lämpimän ilmamassojen kohtaaminen! Hytisee jo pelkästä ajatuksesta.

        Rohkea,yksilöllinen teko vaihtaa itä-autoon.Uskon kuitenkin,että ei vuoda vettä.


      • Pasaati,Kotka.
        ..... kirjoitti:

        Sä merkkiä vaihdoit? Oisit vaihtanut mallia, eli Passattiin, ei tule kylmää. Ei tainnut olla varaa?

        Etupäästä menee jotain jatkuvasti. Oliko ne koiranluita vai mitä,mutta kalliiksi tulee. Ei saa mustista&mirristä.


      • Golfari..
        Pasaati,Kotka. kirjoitti:

        Etupäästä menee jotain jatkuvasti. Oliko ne koiranluita vai mitä,mutta kalliiksi tulee. Ei saa mustista&mirristä.

        Vakiovarustus pieni tyyny hansikaslokeroon.....


      • Tuulella ei ole ystä
        Golfari.. kirjoitti:

        Vakiovarustus pieni tyyny hansikaslokeroon.....

        Itse teetin mittojen mukaisen "täytepussin". Huoltokirjat ym.turhuudet paksiin.

        Seuraavaan kolopalloon tingin jonkun kivannäköisen muumityynyn tai vastaavan.


      • dgjg
        ..... kirjoitti:

        Sä merkkiä vaihdoit? Oisit vaihtanut mallia, eli Passattiin, ei tule kylmää. Ei tainnut olla varaa?

        on nähty ja koettu. Kaksi mallia riitti. Pasatti ei olisi tarjonnut enää mitään uutta autoilun saralla. Ei sen puoleen, hyviä ajettaviahan ne ovat, verrattuna japanilaisiin.

        Vaihdoin kalliimpaan eurooppalaiseen dieseliin, ja huomattavasti parempaan kuin Passat. Saatat olla eri mieltä, että joku kilpaileva malli olisi parempi kuin passat, mutta minähän se sillä autolla ajan ja valitsen sen mieltymyksieni mukaan.


      • .....
        dgjg kirjoitti:

        on nähty ja koettu. Kaksi mallia riitti. Pasatti ei olisi tarjonnut enää mitään uutta autoilun saralla. Ei sen puoleen, hyviä ajettaviahan ne ovat, verrattuna japanilaisiin.

        Vaihdoin kalliimpaan eurooppalaiseen dieseliin, ja huomattavasti parempaan kuin Passat. Saatat olla eri mieltä, että joku kilpaileva malli olisi parempi kuin passat, mutta minähän se sillä autolla ajan ja valitsen sen mieltymyksieni mukaan.

        Maksoit sun kalliimmasta eurooppalaisesta dieselistä. Mun Passat maksoi 42.000.-


      • b m w
        ..... kirjoitti:

        Maksoit sun kalliimmasta eurooppalaisesta dieselistä. Mun Passat maksoi 42.000.-

        myyjä nauraa varmaan vieläkin! listahintakin diesel farkku passatilla alle 30tkm!!!!!!!


    • minä tiedän

      Rautakaupasta pätkä salaojaputkea jonka työnnät sinne hansikaslokeroon ja toinen pää takaluukusta ulos.

    • TSIGolf

      mitään tuollaista. Tänään kauppareissulla tarkastelin asiaa eikä tullut kylmää ilmaa venttiilin sulkemisen jälkeen. Autoni on vm. 2008 5 ov. V Golf 1.4 TSI.

      • en tee reklamaatiota

        Hyvä! Tää kylmä tulee jostain muualta,venttiilillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Ja sitä kylmää tulee aivan älyttömästi. Puhallin 2-asentoon paikallaan ollessa ja käsi hanskalokeroon,tänä aaamuna kun on ulkona reilu pakkaskeli.


      • muuten ok
        en tee reklamaatiota kirjoitti:

        Hyvä! Tää kylmä tulee jostain muualta,venttiilillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Ja sitä kylmää tulee aivan älyttömästi. Puhallin 2-asentoon paikallaan ollessa ja käsi hanskalokeroon,tänä aaamuna kun on ulkona reilu pakkaskeli.

        Kun kylmän tulo sieltä hanskalokerosta on estetty,auto on mielestäni ihan riittävän lämmin ja ikkunat pysyy sulana.Ei moitteen sijaa.Ihmettelen "näin vuosien jälkeen" miksi asiasta ei ole noussut suurempaa hälyä.

        Itse annan asian olla . Edellisessä sain huohotinputkeen lämmittimen,kun muutaman kerran heitti öljyt pihalle mittatikun juuresta---Ilmeisesti. Soitin suoraan maahantuojalle,muuten ei onnistunut.


      • Golfari..
        en tee reklamaatiota kirjoitti:

        Hyvä! Tää kylmä tulee jostain muualta,venttiilillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Ja sitä kylmää tulee aivan älyttömästi. Puhallin 2-asentoon paikallaan ollessa ja käsi hanskalokeroon,tänä aaamuna kun on ulkona reilu pakkaskeli.

        - niinkuin aijemmin jo kirjoitin ainakin V-golfissa on suunnitteluvika näissä rööreissä, ei sovellu pohjoisen oloihin, ei sille voi mitään. On vain keljumainen juttu kun se kylmä ilma puskee kumminkin sinne ohjaamoon kojelaudan takaa raoista. Olisihan tuo minunkin TDI 2.00 lämpimämpi hieman jos se ei kylmää puskis sisälle. Susi syntyessään, itse väänsin kättä tästä asiasta kovastikkin merkkihuollon kanssa ( on kuulemma ominaista autolle). On tämä ongelma ollut jo Volkkarinhuollossa tiedossa pitkään. Ihmetyttää vain ,että miksi susia tehdään niin kauan. En tiedä nykyisestä Golfista. Se mikä toimii keskieuroopassa ei suomen pakkasissa enään toimikkaan.


      • vuosi 2004
        Golfari.. kirjoitti:

        - niinkuin aijemmin jo kirjoitin ainakin V-golfissa on suunnitteluvika näissä rööreissä, ei sovellu pohjoisen oloihin, ei sille voi mitään. On vain keljumainen juttu kun se kylmä ilma puskee kumminkin sinne ohjaamoon kojelaudan takaa raoista. Olisihan tuo minunkin TDI 2.00 lämpimämpi hieman jos se ei kylmää puskis sisälle. Susi syntyessään, itse väänsin kättä tästä asiasta kovastikkin merkkihuollon kanssa ( on kuulemma ominaista autolle). On tämä ongelma ollut jo Volkkarinhuollossa tiedossa pitkään. Ihmetyttää vain ,että miksi susia tehdään niin kauan. En tiedä nykyisestä Golfista. Se mikä toimii keskieuroopassa ei suomen pakkasissa enään toimikkaan.

        Ja minä väänsin,mutta sitten loppui voimat. Mainitsin jopa muutaman päällikkötason ihmisen nimen tällä palstalla ja pyysin APUA. No lapsellistahan se oli. Osaltani juttu "haudattiin" täysin. Muuten autoni on lämmin,siis lämmityslaitteessa ei ole moittimista. -20 pakkasissa ollaan menty,eikä mitään hätää.


        "Tyynyjä, perkele" vai mitä se Matikaisen Marjo aikoinaan sanoi. Tais olla havuja.


      • dkgflk

        huomannut mitään tuollaista ratin takaa, mutta kyydissä olija huomasi. Vaimokin muisti aina mainita asiasta.


      • ....
        dkgflk kirjoitti:

        huomannut mitään tuollaista ratin takaa, mutta kyydissä olija huomasi. Vaimokin muisti aina mainita asiasta.

        - että vetää polviin....


      • ,,,,/,,,
        .... kirjoitti:

        - että vetää polviin....

        "Repsikan" ollessa kyydissä säädän lämmön puhaltamaan enemmän alaspäin=polviin. No kovalla pakkasella se ei kyllä oikein hyvin toimi.


      • qwetyrutjyktulio
        en tee reklamaatiota kirjoitti:

        Hyvä! Tää kylmä tulee jostain muualta,venttiilillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Ja sitä kylmää tulee aivan älyttömästi. Puhallin 2-asentoon paikallaan ollessa ja käsi hanskalokeroon,tänä aaamuna kun on ulkona reilu pakkaskeli.

        kunnossa/systeemejä muutettu paremmiksi. Viileää ilmaa puhaltaa jostain "ohi" hanskalokeroon. Ei tule sieltä suuttimesta ovat sen saneet tiiviiksi ja ovat jo älynneet rakentaa toisin, mutta jostain lokeron sivusta tulee niin pahuksen kylmää ilmaa kun kädellä kokeilee hanskalokeron ollessa auki. Toki se puhaltava ilma muuttuu jossain vaiheessa kuumaksi sitten kun sen 15km on ajellut ja moottori&auto on lopulta lämmin. Auto on 2009 mallinen Golf Variant V.


      • Golfari..
        qwetyrutjyktulio kirjoitti:

        kunnossa/systeemejä muutettu paremmiksi. Viileää ilmaa puhaltaa jostain "ohi" hanskalokeroon. Ei tule sieltä suuttimesta ovat sen saneet tiiviiksi ja ovat jo älynneet rakentaa toisin, mutta jostain lokeron sivusta tulee niin pahuksen kylmää ilmaa kun kädellä kokeilee hanskalokeron ollessa auki. Toki se puhaltava ilma muuttuu jossain vaiheessa kuumaksi sitten kun sen 15km on ajellut ja moottori&auto on lopulta lämmin. Auto on 2009 mallinen Golf Variant V.

        Ei muutu lämpimäksi vasta kuin kesällä. Puskee kylmää aina jos on ulkona kylmää.


      • Aatteleppa...
        muuten ok kirjoitti:

        Kun kylmän tulo sieltä hanskalokerosta on estetty,auto on mielestäni ihan riittävän lämmin ja ikkunat pysyy sulana.Ei moitteen sijaa.Ihmettelen "näin vuosien jälkeen" miksi asiasta ei ole noussut suurempaa hälyä.

        Itse annan asian olla . Edellisessä sain huohotinputkeen lämmittimen,kun muutaman kerran heitti öljyt pihalle mittatikun juuresta---Ilmeisesti. Soitin suoraan maahantuojalle,muuten ei onnistunut.

        - Ohjaamoonhan se kylmä ilma kumminkin tulee. Mihin se sitten menee, jakautuu vaan ettei sitä niin erota.


      • wegrhykuli
        Golfari.. kirjoitti:

        Ei muutu lämpimäksi vasta kuin kesällä. Puskee kylmää aina jos on ulkona kylmää.

        Kyllä se Golf Varaint 118kW TSI on ihan lämmin auto 17-20 asteen pakkasilla kunhan sen ensin on saanut lämpimäksi ja lämmöt normaamilukemiin. Voi tulla jopa niinkin kuuma, että ei tarvitse pipoa ja takkiakin pitää avata kuten tänään kävi. Siihen toki meni sitten enempi aikaa kuin olisi mennyt esim. Volvolla, Saabilla, BMW:llä. Opelilla, Toyotalla, Hondalla tai Subarulla ajessa joissa on sentään aivan eriluokan lämmityslaitteet.


      • Golfari..
        wegrhykuli kirjoitti:

        Kyllä se Golf Varaint 118kW TSI on ihan lämmin auto 17-20 asteen pakkasilla kunhan sen ensin on saanut lämpimäksi ja lämmöt normaamilukemiin. Voi tulla jopa niinkin kuuma, että ei tarvitse pipoa ja takkiakin pitää avata kuten tänään kävi. Siihen toki meni sitten enempi aikaa kuin olisi mennyt esim. Volvolla, Saabilla, BMW:llä. Opelilla, Toyotalla, Hondalla tai Subarulla ajessa joissa on sentään aivan eriluokan lämmityslaitteet.

        - Emme puhu samasta asiasta minä puhun siitä kylmästä joka puhaltaa hansikaslokeroon jostain pirullisesta paikasta.


      • Golffari;__
        Golfari.. kirjoitti:

        - Emme puhu samasta asiasta minä puhun siitä kylmästä joka puhaltaa hansikaslokeroon jostain pirullisesta paikasta.

        Ja se ilma ei lämpene.Sieltä vasemmasta laidasta pääasiassa. Joku fuskaa. Auto käyntiin,kunnollinen puhallus päälle käsi hanskalokeroon.Kokeilkaa. Pitäkää vaikka tunti auto käymnnissä ,niin sieltä tulee jääkylmää. Moottoritiellä senkun kylmenee.


      • Golffailija
        wegrhykuli kirjoitti:

        Kyllä se Golf Varaint 118kW TSI on ihan lämmin auto 17-20 asteen pakkasilla kunhan sen ensin on saanut lämpimäksi ja lämmöt normaamilukemiin. Voi tulla jopa niinkin kuuma, että ei tarvitse pipoa ja takkiakin pitää avata kuten tänään kävi. Siihen toki meni sitten enempi aikaa kuin olisi mennyt esim. Volvolla, Saabilla, BMW:llä. Opelilla, Toyotalla, Hondalla tai Subarulla ajessa joissa on sentään aivan eriluokan lämmityslaitteet.

        Mulla on 2009 Golf V Variant eli näitä viimeisempiä V Varianteja. Ja kyllä. kylmää puhaltaa hanskalokeron sisällä vaikka se suutin siellä on kiinni. Tulee sieltä vasemmasta reunasta läheltä turvatyynyn poiskytkentälukkoa. Kuulemma koko kanavisto on suunniteltu V-koppaseen ihan päin persettä.


      • 2004 ja Viitossarja
        Golffailija kirjoitti:

        Mulla on 2009 Golf V Variant eli näitä viimeisempiä V Varianteja. Ja kyllä. kylmää puhaltaa hanskalokeron sisällä vaikka se suutin siellä on kiinni. Tulee sieltä vasemmasta reunasta läheltä turvatyynyn poiskytkentälukkoa. Kuulemma koko kanavisto on suunniteltu V-koppaseen ihan päin persettä.

        Ja se ilma mikä sieltä tulee on jäätävän kylmää.


      • en ole tojopelle
        Golffailija kirjoitti:

        Mulla on 2009 Golf V Variant eli näitä viimeisempiä V Varianteja. Ja kyllä. kylmää puhaltaa hanskalokeron sisällä vaikka se suutin siellä on kiinni. Tulee sieltä vasemmasta reunasta läheltä turvatyynyn poiskytkentälukkoa. Kuulemma koko kanavisto on suunniteltu V-koppaseen ihan päin persettä.

        Sieltä juuri. Ja tosi kylmää.


      • Golf oli elämäni
        Golffailija kirjoitti:

        Mulla on 2009 Golf V Variant eli näitä viimeisempiä V Varianteja. Ja kyllä. kylmää puhaltaa hanskalokeron sisällä vaikka se suutin siellä on kiinni. Tulee sieltä vasemmasta reunasta läheltä turvatyynyn poiskytkentälukkoa. Kuulemma koko kanavisto on suunniteltu V-koppaseen ihan päin persettä.

        Nyt menen jälleen kerran kovistelemaan korjaamon huoltopäällikköä.

        Ongelma on tiedossa,mutta kuka korjaa ja kuka maksaa?


      • jag betalar
        Golf oli elämäni kirjoitti:

        Nyt menen jälleen kerran kovistelemaan korjaamon huoltopäällikköä.

        Ongelma on tiedossa,mutta kuka korjaa ja kuka maksaa?

        Täh. Pöljä kysymys! Kuka maksaa? Käyttäjä tietenkin. Eihän kaupastakaan ole tapana viedä kaurapuuroa maksamatta.

        Isin pojat on sitten oma lukunsa.


      • Anonyymi
        dkgflk kirjoitti:

        huomannut mitään tuollaista ratin takaa, mutta kyydissä olija huomasi. Vaimokin muisti aina mainita asiasta.

        Onkohan sieltä hanskalokrosta joku vipu päässyt irti kun siitä autosta tulee kylmää ilmaa vaikka kääntää vipu oikealle tai vasemmalle


      • Anonyymi
        Golfari.. kirjoitti:

        - Emme puhu samasta asiasta minä puhun siitä kylmästä joka puhaltaa hansikaslokeroon jostain pirullisesta paikasta.

        Sama juttu täällä


    • rosto

      Uusi 1.4 ts 2009.hanska kotelosta puhaltaa pakkasta urakalla , ja varmaan on kaikki venttiilt ym kiini.
      On muutenkin kylmä kuin jääkaappi ja moottorin läpö nousee todella hitaasti. Tyyppi ominaisuus. Muuten oiva peli .

      • Golffailija

        Sama homma paitsi moottorina 118kW 1.4 TSI. Jos lämpötila ulkona on nollan tuntumassa tai pari miinuksella, lämpiää D:lläkin vielä suht "äkkiä". Tarvitsee noin 5-10km ajoa. Mutta kun oli -20 pakkasta, D:llä olin ajanut lähes puoli tuntia ja vielä mittariston viisari oli jossain 65-70 tuntumassa ja Climatronicin huoltovalikon kautta lämpötilaksi näytti 63 astetta. Tuolta se ei noussut ennen kuin päästiin 80km/h -alueelle ja sieltä motarille.

        S-asentoa kannattaa käyttää pakkasilla alkuun. Lämpenee nopeammin. Tai manuaalilla sitten pykälää pienempää vaihdetta.


      • Stana Vtu

        Ei sitä kukaan myönnä.Valitat tai et ihan sama.


    • 16+13=?

      Huomasin -06 Passatissa tuota viimaa tänään ja kun avasin hanskalokeron tarkistaakseni oliko sen jäähdytysventtiili auki huomasin ettei sen avaus tai kiinnilaitto vaikuttanut mitään. Oli siis tuohon venttiiliin johtava letku irti ja se sai aikaan melkoisen vedon hanskalokeron reunasta.
      Toinen mihin olen törmännyt niin matkustajan puolella on yleensä sisätilanlämmittimen pistoke joka huonosti asennettuna voi päästää ajoviiman sisään kojelaudan takana olevasta läpimeno kohdasta. Joskus nähnyt asennuksia joista puuttuu koko kumi, jolloin vettäkin on päässyt tuota kaussa sisään.

      • minä vaan

        "Joskus nähnyt asennuksia joista puuttuu koko kumi, jolloin vettäkin on päässyt tuota kaussa sisään"

        Tuont akia ei kannata ikinä ostaa käytettyä autoa, eikä päästää omaa vanhaksi. On ikävä yllätys, kun on sisäpuoelsta ruosteessa!


      • 302

        Tämä perussyynä ongelmaan . Suunnittelu susi se on .


    • G

      ...puhalla. Itsellä Golf VI -09. Hansikaslokero on viileän tuntuinen, mutta ei tuu kylmyys yhtään pitemmälle.

      • EARETRYTUYIU

        siitä lokeron sivusta. Ei lokeron sisältä vaan vasemman puolen reunasta lokeron ulkopuolelta eli lokeron vasemman sivun ja keskikonsolin välissä olevaa koloa kun kokelet, niin kylläpä tulee hailakkaa ilmaa. Toisilla foorumeilla ovat ainakin Golf VI:n omistajat tästä valitelleet.


      • Kalakalle.
        EARETRYTUYIU kirjoitti:

        siitä lokeron sivusta. Ei lokeron sisältä vaan vasemman puolen reunasta lokeron ulkopuolelta eli lokeron vasemman sivun ja keskikonsolin välissä olevaa koloa kun kokelet, niin kylläpä tulee hailakkaa ilmaa. Toisilla foorumeilla ovat ainakin Golf VI:n omistajat tästä valitelleet.

        se puhaltaa. Muutenkin kylmä auto. Miksi ihmeessä sinne pitää lisää kylmyyttä painaa sisään. Ketuttaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Gof V= VI
        Kalakalle. kirjoitti:

        se puhaltaa. Muutenkin kylmä auto. Miksi ihmeessä sinne pitää lisää kylmyyttä painaa sisään. Ketuttaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        on suunniteltu siltäosin pieleen jo Golf V malliin. Golf VI on sama auto eri maskilla ja takavaloilla. Teknisesti ja rakenteellisesti ne ovet silti melkein yhtäpuuta.


      • VAG on hyvä
        EARETRYTUYIU kirjoitti:

        siitä lokeron sivusta. Ei lokeron sisältä vaan vasemman puolen reunasta lokeron ulkopuolelta eli lokeron vasemman sivun ja keskikonsolin välissä olevaa koloa kun kokelet, niin kylläpä tulee hailakkaa ilmaa. Toisilla foorumeilla ovat ainakin Golf VI:n omistajat tästä valitelleet.

        Kansi auki. Sieltä turvatyynylukon alaosasta tulee sitä kylmää,tai sieltä suunnalta. Voit kokeilla laita lämmityslaite päälle ja puhallin vaikka 2 asentoon,siis paikallaan ollessa. Eilen kokeilin se on JÄÄTÄVÄÄ!!
        se ilma mikä sieltä puhaltaa.Olen tyhjentänyt kotelon huoltokirjoista ja muista papereista ja laittanut sinne pienen mittojen mukaan(vaimon tekemän)pienen tyynyn ja loput tukinnut matonkuteilla. Homma ihan kunnossa ja auto on lämmin kuin mikä.

        Huoltokirjat,rekisteriotteet ym. ovat" asiapullosalkussa" takapaksissa,siististi kiinnitettyinä kumilenkkeihin.

        Nyt ei ole mitään syytä moittia autoa kylmäksi.päinvastoin kehun sitä lämpimäksi,jota se todella on.
        Lämmöt nousee "tappiin" noin 3-4km ajon jälkeen ja pysyy siinä vaikka olis 40 astetta pakkasta.


      • Golfari..
        VAG on hyvä kirjoitti:

        Kansi auki. Sieltä turvatyynylukon alaosasta tulee sitä kylmää,tai sieltä suunnalta. Voit kokeilla laita lämmityslaite päälle ja puhallin vaikka 2 asentoon,siis paikallaan ollessa. Eilen kokeilin se on JÄÄTÄVÄÄ!!
        se ilma mikä sieltä puhaltaa.Olen tyhjentänyt kotelon huoltokirjoista ja muista papereista ja laittanut sinne pienen mittojen mukaan(vaimon tekemän)pienen tyynyn ja loput tukinnut matonkuteilla. Homma ihan kunnossa ja auto on lämmin kuin mikä.

        Huoltokirjat,rekisteriotteet ym. ovat" asiapullosalkussa" takapaksissa,siististi kiinnitettyinä kumilenkkeihin.

        Nyt ei ole mitään syytä moittia autoa kylmäksi.päinvastoin kehun sitä lämpimäksi,jota se todella on.
        Lämmöt nousee "tappiin" noin 3-4km ajon jälkeen ja pysyy siinä vaikka olis 40 astetta pakkasta.

        - Tulee sinne sisään kuitenkin kojelaudan alla olevista raoista, eiks' niin. Hajoaa vaan isommalle alueelle ei niin huomaa. Koska se kumminkin tulee ohjaamoon. Ts. lämmitettävään tilaan.


      • Golfari..
        Gof V= VI kirjoitti:

        on suunniteltu siltäosin pieleen jo Golf V malliin. Golf VI on sama auto eri maskilla ja takavaloilla. Teknisesti ja rakenteellisesti ne ovet silti melkein yhtäpuuta.

        -oli jo IV- koppasessakin.


      • @vastuuhenkilö?
        Gof V= VI kirjoitti:

        on suunniteltu siltäosin pieleen jo Golf V malliin. Golf VI on sama auto eri maskilla ja takavaloilla. Teknisesti ja rakenteellisesti ne ovet silti melkein yhtäpuuta.

        Pitkä on "toimitusaika" asian kuntoonsaamiseksi. Tästä on valitettu käsittääkseni n 5-6 vuotta.


      • vuosimallia-05
        Golfari.. kirjoitti:

        - Tulee sinne sisään kuitenkin kojelaudan alla olevista raoista, eiks' niin. Hajoaa vaan isommalle alueelle ei niin huomaa. Koska se kumminkin tulee ohjaamoon. Ts. lämmitettävään tilaan.

        Kylllä se voi olla niin. Lukon luota sieltä vasemmasta kulmasta. Pihalla kokeilin jälleen kerran paikallaan ollessa.

        Mutta tuo tuolla mainitsemani lämpötilan osittainen säätö jalkatilaan auttaa. Ja ihme kyllä ikkunat pysyivät sulana ja "apumies" oli erittäin tyytyväinen.

        Pakkasta reilu 20 astetta ja varmasti olisi toiminut 30 asteen pakkasesse yhtä hyvin.


      • Das Romu
        VAG on hyvä kirjoitti:

        Kansi auki. Sieltä turvatyynylukon alaosasta tulee sitä kylmää,tai sieltä suunnalta. Voit kokeilla laita lämmityslaite päälle ja puhallin vaikka 2 asentoon,siis paikallaan ollessa. Eilen kokeilin se on JÄÄTÄVÄÄ!!
        se ilma mikä sieltä puhaltaa.Olen tyhjentänyt kotelon huoltokirjoista ja muista papereista ja laittanut sinne pienen mittojen mukaan(vaimon tekemän)pienen tyynyn ja loput tukinnut matonkuteilla. Homma ihan kunnossa ja auto on lämmin kuin mikä.

        Huoltokirjat,rekisteriotteet ym. ovat" asiapullosalkussa" takapaksissa,siististi kiinnitettyinä kumilenkkeihin.

        Nyt ei ole mitään syytä moittia autoa kylmäksi.päinvastoin kehun sitä lämpimäksi,jota se todella on.
        Lämmöt nousee "tappiin" noin 3-4km ajon jälkeen ja pysyy siinä vaikka olis 40 astetta pakkasta.

        Voi ristus mikä satusetä, lämmöt tapissa 3-4 km ajon jälkeen ja pysyy vaikka olis -40!
        Kerro toki lisää viihdyttäviä tarinoita?


      • o-p-e
        Das Romu kirjoitti:

        Voi ristus mikä satusetä, lämmöt tapissa 3-4 km ajon jälkeen ja pysyy vaikka olis -40!
        Kerro toki lisää viihdyttäviä tarinoita?

        vai ihan hyppytunti?


      • Golf nyt ja aina
        Golfari.. kirjoitti:

        -oli jo IV- koppasessakin.

        Sitä en koskaan edes ajatellut. Tämä asia tuli esiin minulle kimppakyytikaverini myötä,joka kerran työnsi käden hanskalokeroon ja sanoi,että täältähän se kylmäilma tulee hänen jaloilleen.
        Ja tästä on aikaa useampi vuosi.


      • Das Romu
        o-p-e kirjoitti:

        vai ihan hyppytunti?

        Onko WAG huollossa nykyään ilmainen internet nurkkaus?


      • 15+10
        Das Romu kirjoitti:

        Onko WAG huollossa nykyään ilmainen internet nurkkaus?

        Mersu huollossa on! Vai mistä sinä kirjoittelet?


    • 13+10=?

      Itse aloin ihmetellä mikä tökkii Pasuunan lämmityksessä kun maskisuoja, Webasto ja pidempi ajokaan eivät tuntuneet lämmittävän sisätiloja riittävästi. No purin hanskalokeron pois tieltä ja huomasin että ilmastoinniin puhallin oli jotenkin pois paikoiltaan ja sen ohi puhalsi 'raakaa' ulkoilmaa. Tuo näkyi kylmänä keskikonsolina ja oikealta puhalsi kylmää ilmaan jatkuvasti riippumatta ilmastoinnin lämpötilasäädöistä.
      Puhallin toimi ok ja kuulosti ihan ok:lta, mutta oli jotenkin hollilla.
      Tiedä sitten oliko tuota koitettu rasvata tms. ja kasattu huonosti paikoilleen tms.
      Nyt tarkenee ilman lisälämppäriäkin kunhan auton esilämmittää, maskisuojaa toki käytän pakkasilla.

      • ongelmia!

        Voi hyvät ihmiset, miksi ette kokeile Skoda Octaviaa, verratkaa sitä Golfiin, hämmästytte!

        Sama tekniikka, mutta huoltokinn pelaa kun ei tarvitse asioida VV-Autossa! Voi mennä Mersu-miesten mukaan Veholle1


    • Tuuleeeeeeee!!!!!

      MAAHANTUOJA JA MERKKIKORJAAMOT TIETÄVÄT TÄYSIN MISTÄ MOINEN VIKA JOHTUU, MUTTA EIVÄT VAAN KERRO. NÄIN SUTEEN SUUNNITELTU KANAVISTO EI TOIMI KYLMISSÄ OLOSUHTEISSA.
      Lämpimissä maissa siitä ei varmaankaan ole ongelmaa. HARMI vaan jos uuteen Golfiin ei ole vikaa (ominaisuutta) saatu korjattua. Vai onko, KORJATTU? Onhan tässä meille Golfin omistajille pientä puuhastelua järjestetty VW:n taholta. Prk*le minä en enää kojelaudan alla konttaa, merkki vaihtuu.

      • KIVAAAAAA

        MISTÄ SITÄ LÄMPÖ*Ä VPOSI SAADA KUN MOOTTORI EI LÄMOPE*Ä? SIIINÄ EI PAREMPOI KANAVISTO TAI ISOMPÅIO KENNOPKAAAN AUTA MITÄÄÄN, KUN MOTTORI OINBH KYMlÄ.


      • Reumatismisimo
        KIVAAAAAA kirjoitti:

        MISTÄ SITÄ LÄMPÖ*Ä VPOSI SAADA KUN MOOTTORI EI LÄMOPE*Ä? SIIINÄ EI PAREMPOI KANAVISTO TAI ISOMPÅIO KENNOPKAAAN AUTA MITÄÄÄN, KUN MOTTORI OINBH KYMlÄ.

        Ymmärrä jos auton kanavistossa on rakennevika ja se työntää kylmää ja sitä haaleaa lämmityslaitteen ilmaa ohjaamoon niin se kylmä joka karkaa sinne sekaan jostain syystä kanavistosta( siis ei kennon läpi kulkenut),jäähdyttää sisätiloja. Et ole perillä tästä asiasta. Saahan sitä lämmittää taloakin vaikka kuinka jos pitää ovea selällään.
        Niin etkö tajua ,että jäähdyttäähän se lisää jo entisestään viileääautoa. TÄMÄNHÄN NYT PITÄIS TAJUTA.= ajaa jokin ikkuna talvella 5 cm raollaan. Kanavistossa on suunnittelu SUSI joka ei sovellu kylmiin olosuhteisiin. Se on päivänselvä asia. Yhtäaikaisesti tulee sisään ns. raakaa ilmaa ja lämmintä ilmaa. Kylmänpuhallus edes pitäisi saada pois,niin onhan selvää että auto olisi edes vähän lämpimämpi.
        Imetyttää kyllä jos sama ongelma on vielä "pyklätty" VI- koppaseenkin Golfiin. Kyllä jurppii näin Volkkarikuskina näin selvä suunnitelu SUSI. Jos jollain on selvää tietoa tästä asiasta uuden Golfin suhteen niin ole hyvä ja kerro.VVVVVVVVVVVVVVVVV WWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW


    • mknäo

      Koelaudan sisällä oleva termostaatti jumissa tai sitten moottorin termostaatti on samassa ja siinä vika!

      • ¤:llu

        V####T


    • jääkalikka

      Minulla vuoden ollut 118kw kaksoisahdettu tsi-Golffi. Tässä ei hanskalokeron takaa vedä kylmä ilmapuhallus kuten edellisessä Jettassa, mutta muuten auto on ollut tänä oikeana talvena pirullisen kylmä ja hitaasti lämpiävä. Taajama-alueella ei 30 min aikana auton kone lämpene kuin 1/4 asteikkoon saakka, DSG D-asennossa ajettaessa. Sisälle tulee valjun hailakkaa ilmaa ja vilu pukkaa pintaan jos ei ole hanskat kädessä ja talvipalttoo kiinni päällä. VW:ssä on huipputehokas perselämmitin ja VW tosiaan tarvitsee sitä.

      En ole eläissäni Kuplan jälkeen omistanut näin kylmää autoa. Seuraava ON taatusti lämpimämpi automalli ja merkki, ja siksi pistän jatkossa arvoa esim. TM:n talviautovertailun lämmityslaitearvosanalle.

      Mikä hemmetti siinä on ettei VW osaa tehdä/halua tehdä tehokkaampaa lämmityssysteemiä? Talvitestissä 1,2-tsi-koneisissa Skoda Yeti sai arvosanan 8 ja samalla koneella oleva Polo vain 7. Eli Skodakin osaa laittaa isomman kennon kuin emomerkki!

      Tulee mieleen savolaisten vanha taistelulaulu Koljonvirran taistelujen ajalta (Döbeln) että "joka kynsi kylmeni"....

      • nudiTSI

        Autonkokoinenkaan kenno ei auta mitään, kun moottori ei lämpeä. Maantienopeuksissakin kestää -20 kelissä 15 min ennenkuin moottori pääsee normilämpöön. Sen jälkeen Golffillakin voi ajaa tank topissa (kuten kaikki tämän palstan provopellet tekevät omilla autoillaan). Koska TSI tuottaa hukkalämpöä, on moottorin ohjaus lämmönsäätelyn osalta pielessä. Kaikki (hukka)lämpö jäähdytetään pois, tai sitten ohjataan lämmittämään jotakin moottorin osia. Tiedä häntä, mutta isokaan kenno ei pelasta tästä.


      • jääkalikka
        nudiTSI kirjoitti:

        Autonkokoinenkaan kenno ei auta mitään, kun moottori ei lämpeä. Maantienopeuksissakin kestää -20 kelissä 15 min ennenkuin moottori pääsee normilämpöön. Sen jälkeen Golffillakin voi ajaa tank topissa (kuten kaikki tämän palstan provopellet tekevät omilla autoillaan). Koska TSI tuottaa hukkalämpöä, on moottorin ohjaus lämmönsäätelyn osalta pielessä. Kaikki (hukka)lämpö jäähdytetään pois, tai sitten ohjataan lämmittämään jotakin moottorin osia. Tiedä häntä, mutta isokaan kenno ei pelasta tästä.

        ...vaan sitten se lopullinen syy kylmyyteen mutta kylmä on Golf, se on oma kokemukseni! Tällä saa vilustumisen aikaan helposti, jos meinaan haluaa järjestää itselleen työstä sairista.

        Ai niin: Kuplan (oma nuoruudessani) lisäksi kylmä VW pakkasella oli takakoneinen Transporter diesel vm 1983. Siinä tuli -10 asteesta alaspäin vilu ja puhallus oli matka-ajossakin haaleaa.


      • Reumatismisimo
        jääkalikka kirjoitti:

        ...vaan sitten se lopullinen syy kylmyyteen mutta kylmä on Golf, se on oma kokemukseni! Tällä saa vilustumisen aikaan helposti, jos meinaan haluaa järjestää itselleen työstä sairista.

        Ai niin: Kuplan (oma nuoruudessani) lisäksi kylmä VW pakkasella oli takakoneinen Transporter diesel vm 1983. Siinä tuli -10 asteesta alaspäin vilu ja puhallus oli matka-ajossakin haaleaa.

        Eikö voisi olla vaikka sähkövastus joka antaisi kylmänä lisäpotkua jäähdytysnesteelle ? Ei varmaankaan paljoa tarvitsisi lisälämpöä olla niin auttaisi kovasti. Kyllä kai nykyiset laturit mättää virtaa vaikka kuinka.


      • v****taa jo tämä
        Reumatismisimo kirjoitti:

        Eikö voisi olla vaikka sähkövastus joka antaisi kylmänä lisäpotkua jäähdytysnesteelle ? Ei varmaankaan paljoa tarvitsisi lisälämpöä olla niin auttaisi kovasti. Kyllä kai nykyiset laturit mättää virtaa vaikka kuinka.

        Kuuden kilowatin vastukset öljysäiliöön, polttoainetankkiin ja nestesäiliöön. Kyllä laturissa virta piisaa. Varsinkin pakkasilla lyhyessä kaupunkiajossa.


      • Amppeerimittari.
        v****taa jo tämä kirjoitti:

        Kuuden kilowatin vastukset öljysäiliöön, polttoainetankkiin ja nestesäiliöön. Kyllä laturissa virta piisaa. Varsinkin pakkasilla lyhyessä kaupunkiajossa.

        Pahasti lurjus hakoteillä ! En ole puhunut mistään öljysäiliöstä enkä polttoainetankista HUH HUH. Huomaa ,että olet totaalinen pelle ja täysin hukassa, etkä ymmärrä autosta mitään muuta kun, että sitä ei sa KIVITTÄÄ. Muistini mukaan joskus on ollutkin Jetoissa kannessa joku lämpövastus joka toimii omalla virralla.


      • igiliigguja
        Amppeerimittari. kirjoitti:

        Pahasti lurjus hakoteillä ! En ole puhunut mistään öljysäiliöstä enkä polttoainetankista HUH HUH. Huomaa ,että olet totaalinen pelle ja täysin hukassa, etkä ymmärrä autosta mitään muuta kun, että sitä ei sa KIVITTÄÄ. Muistini mukaan joskus on ollutkin Jetoissa kannessa joku lämpövastus joka toimii omalla virralla.

        sitä vasta kartalla ollaankin "Ei varmaankaan paljoa tarvitsisi lisälämpöä olla niin auttaisi kovasti. "

        Ei varmaankaan tartte paljoo niin saa paljo. Tai, aina olen saanut halvalla hyvää.

        Noh, fysiikka on vaikeata.


      • Amppeerimittari
        igiliigguja kirjoitti:

        sitä vasta kartalla ollaankin "Ei varmaankaan paljoa tarvitsisi lisälämpöä olla niin auttaisi kovasti. "

        Ei varmaankaan tartte paljoo niin saa paljo. Tai, aina olen saanut halvalla hyvää.

        Noh, fysiikka on vaikeata.

        mitä yrität sanoa ?


      • Volkkarilla aina....
        jääkalikka kirjoitti:

        ...vaan sitten se lopullinen syy kylmyyteen mutta kylmä on Golf, se on oma kokemukseni! Tällä saa vilustumisen aikaan helposti, jos meinaan haluaa järjestää itselleen työstä sairista.

        Ai niin: Kuplan (oma nuoruudessani) lisäksi kylmä VW pakkasella oli takakoneinen Transporter diesel vm 1983. Siinä tuli -10 asteesta alaspäin vilu ja puhallus oli matka-ajossakin haaleaa.

        26 astetta pakkasta. Lämpö säädetty osittain jaloille. Yhtäsuuntaista matkaa 250km. Lämpöä ei voinut pitää ihan täysillä, no melkein kyllä. Tuo jaloille säätö on tärkeä asia. Sentinverran keskiasennosta vasemmalle oli asentajan ohje maantieajoon.Puhun lämmönsäätökytkimestä.

        Bensa-auto 75hv "mopon koneella" vuosimallia 2005. Hanskalokero täytetty pikkutyynyllä.


    • viluisa Golffari

      Anttilasta tyyny hanskalokeroon ja Etolasta peitto kojelaudan alle. Ainakin itsellä loppui kylmän ilman tulo näillä konsteilla.

      • Maria mekkoon

        Tyyny on,huomenna Etolaan.


      • taka paksi

        Pienentikö rengasmelua ?


    • EdamGouda

      kuten myös autosi malli?

      Puhut p...aa, olet provo tai sitten itse porannut reikiä autoosi, juustopää.

      • 1000000% tosi

        Haista pelle ...........pitaleipä. Varmasti tulee kylmää hanskalokerosta.
        Auto käyntiin ja vaikka marketin pihaan,lokero auki puhallus päälle ,näpit jäätyy.


    • Jakohihnallinen

      Lämmin ,tiivis,äänetön auto.Esim puheet rengasmelusta on täyttä soopaa.

    • Das Romu

      Kyllä sellaisiakin autoja löytyy mutta ne eivät ole VW:n tekeleitä.

      • Das.

        Kerro yksi esiMERKKI.


      • 2.Nupis
        Das. kirjoitti:

        Kerro yksi esiMERKKI.

        Nubira. Kelpaako----------Pelle.


    • etta

      06 jetta sama vika

      • Anonyymi

        Todella upea keskustelu! Taas yksi naula volkkarin arkkuun. Toyotassa tarkenee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella upea keskustelu! Taas yksi naula volkkarin arkkuun. Toyotassa tarkenee!

        Hihii, noinko paljon panikoit VW:n uusia malleja ja sähköautoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, noinko paljon panikoit VW:n uusia malleja ja sähköautoja?

        Nyt en ymmärrä, miksi pitäisi panikoida jos en ole sellaiseen keskeneräiseen puolivalmisteeseen mitenkään sotkeutunut enkä ensimmäisen koeajon luettuani todellakaan sellaiseen murheenalhoon lähtisi koekaniiniksi. Valinnan vapaus pitää tolkun ihmisellä oll. Velvollisuus valita ja yt:n pelossa ei täyspäistä kiinnosta. PS. miten niinkuin omasta mielestäsi uudet golffit ja paskatit kelpasivat tammikuussa?


    • Anonyymi

      Pursota kojelaudan sisus täyteen polyuretaani vaahtoa, se tukkii reiät ja poistaa muös kaikki räminät, ovet ja korin palkit täyteen samaa ainetta, loppuu kaikuminen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    9. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe