Henkilötunnuksen kysyminen

telija

13

6230

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varsin selvää

      Jälleen esimerkki Iltalehden paskasta tavasta kirjoittaa. Tarkoitus on tietysti sanoa, ettei henkilötunnusta pidä antaa kenellekään joka soittaa SINULLE. Silloinhan ei ole mitään keinoa varmentaa, kuka soittaja oikeasti on.

      Sen sijaan, jos sinä soitat Soneralle numeroon jonka saat Soneran nettisivuilta, niin aika varmaa on, että vastaaja tosiaan on Sonerassa töissä.

      Henkilötunnusta kysytään sen takia, että voi puhelimitse hoitaa sellaisia asioita, jotka muuten vaatisivat käynnin Soneran toimipisteessä. Kyse on asiakasPALVELUSTA.

      • telija

        se on just niinpäin, että he soittavat. Noo, tuli sieltä kirjekin joka asiaan kuului. Mutta pani miettimään, että mistä voi olla varma että on soneran soittaja. Paitsi tietty kysymällä numerotiedustelusta tms. ja sitten vasta jatkaa.


      • olli43
        telija kirjoitti:

        se on just niinpäin, että he soittavat. Noo, tuli sieltä kirjekin joka asiaan kuului. Mutta pani miettimään, että mistä voi olla varma että on soneran soittaja. Paitsi tietty kysymällä numerotiedustelusta tms. ja sitten vasta jatkaa.

        sostunnusta niin sano loppuosa ensin väärin.Jos on sonerasta ne sanoo heti jotta loppuosa ei täsmää.Jos joku huijari niin on tyytyväinen,kun luuli saavansa tunnuksen:=)yksinkertaista.sanot sitten sille jotta kokeilit oletko soneralta ja annat oikean.


      • telija
        olli43 kirjoitti:

        sostunnusta niin sano loppuosa ensin väärin.Jos on sonerasta ne sanoo heti jotta loppuosa ei täsmää.Jos joku huijari niin on tyytyväinen,kun luuli saavansa tunnuksen:=)yksinkertaista.sanot sitten sille jotta kokeilit oletko soneralta ja annat oikean.

        Tämän teen seuraavalla kerralla, ihan vain testatakseni :)
        Harmi kun on sitä sukupolvea, että luulee ettei edes testata saisi tuolla tavoin. Niin umpirehelliseksi koulutettu :)) Mutta kiitos!!

        Täytyy vaan muistaa se, että miten ne on naisilla ja miehillä erilaiset. Huomaisiko roisto sen heti?? ;)


      • skeptikko
        telija kirjoitti:

        Tämän teen seuraavalla kerralla, ihan vain testatakseni :)
        Harmi kun on sitä sukupolvea, että luulee ettei edes testata saisi tuolla tavoin. Niin umpirehelliseksi koulutettu :)) Mutta kiitos!!

        Täytyy vaan muistaa se, että miten ne on naisilla ja miehillä erilaiset. Huomaisiko roisto sen heti?? ;)

        Minulle puhelinmyyjä on kaupannut todella halvalla sekä DNA:n että Saunalahden liittymää. DNA:lla oli pitkä, ilmainen tutustumistarjous. Olisin ottanutkin k.o. liittymän, mutta puhelinmyyjä vaati koko henkilöturvatunnusta, vaikka lopulliset sopimuspaperit olisivat tulleet postissa. Ihmettelin, miten ilmaistarjoukseen tarvitsee puhelimessa annettua henkilötunnusta. Miksi puhelinnumero ja osoite eivät riitä? Kieltäydyin ilmaistarjouksesta ja soitin DNA:lle kysyäkseni, olivatko he todella antaneet puhelinmyyjilleen määräyksen vaatia puhelimessa henkilöturvatunnusta. Olivat. Tein valituksen myyntitavasta Kuluttajansuojavirastoon. Sen jälkeen tuli taas edullinen tarjous Saunalahdelta. Kun kerroin, että en anna henkilöturvatunnustani- jos puhelinmyyjä sitä vaatii - ja että olen ottanut yhteyttä Kuluttajansuojavirastoon, myyjä lopetti kauppaamisen.

        Identiteettivarkauksista on puhuttu pitkään. Tänä syksynä lehdet uutisoivat, että joku rikollinen oli availlut postilaatikkojen postia saadakseen henkilöturvatunnuksia. Nillä voidaan tilata tavaraa postimyyntiyrityksistä ja ottaa pikavippejä. Henkilötunnustasi vaativa puhelinmyyjä voi ola myös huijari.


      • Skata.
        skeptikko kirjoitti:

        Minulle puhelinmyyjä on kaupannut todella halvalla sekä DNA:n että Saunalahden liittymää. DNA:lla oli pitkä, ilmainen tutustumistarjous. Olisin ottanutkin k.o. liittymän, mutta puhelinmyyjä vaati koko henkilöturvatunnusta, vaikka lopulliset sopimuspaperit olisivat tulleet postissa. Ihmettelin, miten ilmaistarjoukseen tarvitsee puhelimessa annettua henkilötunnusta. Miksi puhelinnumero ja osoite eivät riitä? Kieltäydyin ilmaistarjouksesta ja soitin DNA:lle kysyäkseni, olivatko he todella antaneet puhelinmyyjilleen määräyksen vaatia puhelimessa henkilöturvatunnusta. Olivat. Tein valituksen myyntitavasta Kuluttajansuojavirastoon. Sen jälkeen tuli taas edullinen tarjous Saunalahdelta. Kun kerroin, että en anna henkilöturvatunnustani- jos puhelinmyyjä sitä vaatii - ja että olen ottanut yhteyttä Kuluttajansuojavirastoon, myyjä lopetti kauppaamisen.

        Identiteettivarkauksista on puhuttu pitkään. Tänä syksynä lehdet uutisoivat, että joku rikollinen oli availlut postilaatikkojen postia saadakseen henkilöturvatunnuksia. Nillä voidaan tilata tavaraa postimyyntiyrityksistä ja ottaa pikavippejä. Henkilötunnustasi vaativa puhelinmyyjä voi ola myös huijari.

        Puhelinmyyjät ei soita mulle enää.Oliskohan syynä mun tosi kiva kyselyripuli.Yks soitti mulle ja sano edustavansa ;;;;;;;firmaa.Koska se soitti mulle,eli makso puhelun, niin mä sanoin hetki pieni,menin kammariin,tulin takaisin ja pyysin anteeksi häiriötä.Sanoin että mäyris koitti syödä jukkapalmun,mut se oksensi takaisin,kolmas kerta tällä viikolla.Oli hetken hiljaisuus ja arka tytönääni kysy onk kaikki hyvin.Mä sanoin,että kyllä se palmu voi ihan hyvin.Sit tyttsy sano edustavansa ;;;;;; firmaa ja mä sanoin olevani oikein kiinnostunu lenkkareista.Mut kun mul on vasen silmä sokea,niin mä en astu kun oikealla jalalla,enkä tarvi kun yhden lenkkarin.Jostain syystä puhelu katkeaa,olikohan jossain linjassa vikaa.


      • asiakastunnus
        telija kirjoitti:

        se on just niinpäin, että he soittavat. Noo, tuli sieltä kirjekin joka asiaan kuului. Mutta pani miettimään, että mistä voi olla varma että on soneran soittaja. Paitsi tietty kysymällä numerotiedustelusta tms. ja sitten vasta jatkaa.

        sinulla on asiakastunnus, anna se niille, siis jos olet asiakas. Asiakastunnusta käyttävät kaikessa omassa kirjeenvaihdossaan, eli löytyy kirjeen/laskun jostain kohtaa.


      • telija
        asiakastunnus kirjoitti:

        sinulla on asiakastunnus, anna se niille, siis jos olet asiakas. Asiakastunnusta käyttävät kaikessa omassa kirjeenvaihdossaan, eli löytyy kirjeen/laskun jostain kohtaa.

        hyvä neuvo tämäkin. Kun vaan muistaisi just silloin kun asia aktuelli, niin kaivaa sen laskun esim. esiin. Joka tap. harkitsen, enkä noin vain anna henk.tunnustani. Jos jää siitä kiinni, niin saapi jäädä.


      • 15+19
        telija kirjoitti:

        se on just niinpäin, että he soittavat. Noo, tuli sieltä kirjekin joka asiaan kuului. Mutta pani miettimään, että mistä voi olla varma että on soneran soittaja. Paitsi tietty kysymällä numerotiedustelusta tms. ja sitten vasta jatkaa.

        Jos he soittavat, niin minä en kyllä antaisi henkilötunnustani. Kyllähän se on heillä jo muutenkin tiedossa.


      • tpi
        Skata. kirjoitti:

        Puhelinmyyjät ei soita mulle enää.Oliskohan syynä mun tosi kiva kyselyripuli.Yks soitti mulle ja sano edustavansa ;;;;;;;firmaa.Koska se soitti mulle,eli makso puhelun, niin mä sanoin hetki pieni,menin kammariin,tulin takaisin ja pyysin anteeksi häiriötä.Sanoin että mäyris koitti syödä jukkapalmun,mut se oksensi takaisin,kolmas kerta tällä viikolla.Oli hetken hiljaisuus ja arka tytönääni kysy onk kaikki hyvin.Mä sanoin,että kyllä se palmu voi ihan hyvin.Sit tyttsy sano edustavansa ;;;;;; firmaa ja mä sanoin olevani oikein kiinnostunu lenkkareista.Mut kun mul on vasen silmä sokea,niin mä en astu kun oikealla jalalla,enkä tarvi kun yhden lenkkarin.Jostain syystä puhelu katkeaa,olikohan jossain linjassa vikaa.

        Mitä sen henkilötunnuksen kanssa olla paranoidinen?
        Suurin osa ihmisistä on töissä joissa saa henkilötunnuksia tietoonsa ihan niin paljon kuin vain haluaa.
        Kaikki terveydenhuollossa, sosiaalitoimessa, verotuksessa, kaupan kassoilla, poliisissa, armeijassa ja ties missä olevan näkevät päivittäin kymmeniä ja kymmeniä henkilötunnuksia.


    • Fatktaa

      Henkilötunnus on ainut tapa varmistaa puhelimessa että on oikea henkilö kyseessä. Ennemmin jos henkilötunnusta ei kysyttäisi se olisi enemmin lain vastaista. Henkilö tunnus kysytään niin asiakaspalvelussa, pikavipeissä, sairaalassa, operaattoreiden liikkeessä, apteekissa... Yms sairaalasta kun soitetaan potilaalle kysytään henkil tunnus jokaisessa virallisessa puhelussa se vaaditaan mutta jos sinulle soittaaa kaverisi joka pyytää tunnuslukujasi pankin salasanoja nii älä niitä herranjumala paljasta. Henkilötunnuksesi on ollut jo tuhansia kertoja niin myyjän tiedossa kuin sairaan hoitajan. Montako kertaa kyseessä on ollut huijari joka on henkilötunnuksellasi tyhjentänyt tilisi ja kotisi ja sitten paennut maasta? Mutta montako kertaa olet vastannut puolisosi puhelimeen ja tilannut jotain vitun tyhmää? vitamiinejä lehtiä yms lehtimyyjä ei käy edes laillisesti kauppoja läpi sitten tulee lehteä ovesta ja ikkunasta eikä niitä saa peruutettua. Pyydän vain yleistä kunnioitusta rehellisiä kaupantekijöitä kohtaan. Aina on mahdollista myös kysyä että voiko henkilötunnuksen antaa myyjän esimiehelle esimiehen numero on yleensä yrityksen sivuilla. Mutta fakta on se että se henkilötunnus on jo järjestelmässä mutta myyjällä se ei näy sen takia että myyjä voisi silloin kysyä oliko sun hl 120969-0000? Sitten se asiakas vastais tietysti että joo on mutta myyjä ottaisi riskin koska enemmän ne rikolliset hilluu päivät pitkät kauppakeskuksissa varastellen puhelimia.

      • asdfghjklö

        Siis mitä???


    • Anonyymi

      Seksi 112 syöttävät naapuri 2 B kommentit jätesäkni Paula Nivala alkaa keljuikrnaa. Omalla seksi kumoanullasn täydikäisyys sivua musta jätesäkki kotiin ei tarvii tulla ei pannuhuoneeseen perille pstä Pro srtia IT,politiikka, rakennusliike töllit

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe