Valtuustossa oli ikäpolittinen ohjelma joka on säsitelty ennnenkuin olen saanut edes vastauket kysymykseen.Ikäpolittiseen ohjelmaan sai tehdä esityksiä mutta ne on jänyt siten huomiotta.
Nyt sitten kulttuuri ja vapaa-ajan lautakunta ottaa kysymykseen kantaa muttei varsinaiseen kysymykseen esittelyssä vaan kaikkea muuta,sivistysjohtajan esityksessä.
Kannanotto ikäpolittiseen ohjelmaan.
Mielipiteenäni esitän seuraavaa ja pyydän asioihin vastausta.
Eu ja valtakunnallinen suunnitelma tähtää siihen, että kunnille osoitetaan valtionosuuksia kuntien palkkaratkaisuun.
Miten tämä toimenpide on Lieksassa huomioitu ja miten asiat tultaneen hoitamaan tuleeko ne lisääntyvänä voimavarana henkilöstön lisäämiseksi koti ja laitospalveluihin sekä perusterveydenhoitoon mitä suunnitelma edellyttää?
Miten huolehditaan näistä laatusuosituksista ja jokaisen ihmisen perusoikeudesta hyvään hoitoon ja kohteluun mitä laki jopa edellyttää.
Selvityksessä käy myös ilmi, että liikunta ja kulttuuritoimen pitää ottaa huomioon myös ikääntyneet ihmiset ja heidän toiveensa.
Oen juuri kirjelmöinyt asiasta kultuuri ja vapaa-ajan lautakunnalle jonka pyydän huomioimaan. Miten meitä ikääntyneitä tuetaan ja huomioidaan harrastustoiminnassa, tähän saakka ei ainakaan avustusten jaossa vaikka merittiä olisi, siksi tämä tulee huomioida ao lautakunnassa ja Lieksassa kaikissa toiminnoissa.
( Lähetin uuden kirjeen asiaan eilen koska esim 60 vuotta laulanutta ei ole huomioitu hänen edustaessa kisoissa jopa pohjois-karjalaa samoin minä useat kisat ja suomen mestaruudet niissä tukea ei )
Kaavoituksen osalta ja katujen rakentamisessa tulee huomioida ikääntyvien ihmisten tarpeet ja tiedotusta lisättävä millaisia tukitoimia on mahdollista saada esimerkiksi korjausrakentamiseen.
Potilas ja sosiaaliasiamiehen toiminta tulee saada paikkakunnalle.Käsitykseni on, ettei heitä tavoita Lieksalaiset vaan kaupunki on maksumiehenä ja näin vaan lain kirjain toteutetaan näennäisesti.
Rauhalaan tulee koululle saada erilaista toimintaa ikääntyville yhdessä muiden kuntalaisten kanssa ja myöskin saada leikkikenttä jossa perhehoito ja alueen asukkaat ja myöskin ikääntyvä väestö voisi käydä lähellä lapsien kanssa ja näin lapset tottuisivat ikäihmisiiin.
Kansalaiset ovat närkästyneitä siitä, että kaupunki ei ole uudis ja korjausrakentamisessa ole huolehtinut siitä, että jokaisella kuntalaisella vammastaan huolimatta osallistumismahdollisuus itsensä kehittämiseen kaupungin omistamissa tiloissa, vaan esteitä ilmenee juuri korjatuissa koulutiloissa.
Olen myöskin havainnut, että aikanaan musiikkiopistossa oli portaisiin asetettavat luiskat pyörätuolille mutta nyt ne on poistettu ja minne kenen toimesta?
Olen tehnyt havainnon, että Lieksassa omaishoidon tuesta puhuttaessa todetaan sen olevan määrärahasidonnaista.
Syyskuun alusta 2009 on tullut voimaan vammaispalvelulaki, joka toteaa yksiselitteisesti jos edellytykset asialle täyttyvät se on subjektiivinen oikeus vaikka määrärahoja ei olisikaan, joten tämä asia tulee huomioida.
Lieksa 1.9.2009 Markku Korpinen
Tämä siis oli sanomani mutta vastauksia en ole saanut siksi kunta aloitteena asiat tulee huomioida. ja saatan asian näin julki.
Ikapoliittinen ohjelma
40
720
Vastaukset
- mielivaltaa
teitkö oikeesti nämä kysymykset jo 1.9. Eipä ole julki tullut mitään mitä asia piti sisällään siis tämä ikäpoliittinen suunnitelma,, vaan sitten se jo hyväksyttiin samon tein ja tässä oli takana nämä ruovat valitut jotka viisaudessaan kaiken tietätävät?
Suunnitelmassa ei ole mitään selkokielellä kunnolla sanottu, vaaan tähän stratekiaan voi nyt "nojata" ja mitä nyt milloinkin sattuu huvittaamaan, mitä milläkin viikolla "työntekijöitä" eli pelilaudan nappuloita siirrellä tahi syödä pois jos tarpeeton taihi ei toivottu työntekijä eli ei yhteistyökelpoinen johtajan mieleinen ja kallellaan johonkin tiettyyn polittiseen suuntaan... niinkö?Olen tuon kirjeen laittanut silloin kun siihen ohjelmaan sai laittaa huomioita ja sisältö oli tuo.
Nyt vapaa ajan lautakunta käsittelee omalta osaltaan asiaa ja nuomasin tuon esittelyn jossa ei vastata siihen asiaan mitä kysyin.
Myöskin terveys ja sosiaalilautakunta on asiaa käsitellyt mutta mitään vastausta en ole siitä itselleni saanut luin sen kapulakielen netistä joka meni yli hilseen.- Kummat asiat
Ja tarkoituksella sellainen. Kävin yhden Lopin esitelmän kuuntelemassa silloin kun oli päätöksentekoon tulossa. Hyvin oli kaunista: tavoitteena, että ikäihminen elää onneellisena ja tavoitteena että ympäristö on kaunista ja tavoitteena pyrkiä kokonaisvaltaiseen.....ja tätä samaa puppua koko esitys. Ei mitään konkreettista kuten, että pjs lopetetaan tai työntekijöitä siirrellään pärstän mukaan tai joitakin yritetään kannustaa ottamaan lopputili, kun naama ei miellytä tai että uhkailemalla kyykytetään..... Kysykää joskus työntekijöiltä. Tehkää kyselylomake, johon voivat vastata nimettöminä...vois tulla julki kummia asioita.
- Kuotta
Kummat asiat kirjoitti:
Ja tarkoituksella sellainen. Kävin yhden Lopin esitelmän kuuntelemassa silloin kun oli päätöksentekoon tulossa. Hyvin oli kaunista: tavoitteena, että ikäihminen elää onneellisena ja tavoitteena että ympäristö on kaunista ja tavoitteena pyrkiä kokonaisvaltaiseen.....ja tätä samaa puppua koko esitys. Ei mitään konkreettista kuten, että pjs lopetetaan tai työntekijöitä siirrellään pärstän mukaan tai joitakin yritetään kannustaa ottamaan lopputili, kun naama ei miellytä tai että uhkailemalla kyykytetään..... Kysykää joskus työntekijöiltä. Tehkää kyselylomake, johon voivat vastata nimettöminä...vois tulla julki kummia asioita.
Moi!
Karjalaisessa tänään 14.12.2009 oli tuosta ikäpoliittisesta ohjelmasta!
Nimimäin jällen kissankokoisin kirjaimin oli esillä lieksan kotipalvelu , vanhushoidon otsakkeen alla!
Kaupunki on jo saanut noottia Pohjois-karjalan työsuojelupiiriltä mutta tilanteelle ei ole tehty mitään .
Kuinka paljon ennättää kotipalvelutyöntekijät tai yleensä minkään työntekijät tehdä 7 minuutissa ?
* Ovesta sisään..päivää.. mitenkäs täällä voidaan ..otahan lääkkeet... ...millainen on olo...pärjäätkös nyt...no hei!*
Ai niin..ne investoinnit olikin tärkeämpiä kuten se Pielisentie...
- kaukaa kuunnellut
en ole varma mutta oletko sanonut harrastavasi karaokea ja kisailevan siellä
en sano mitä karaokesta ajattelen se nimittäin loukkaisi kaikkiä "ölisijöitä"
muut asiat ihan ok- yksi 35:stä
Oletkos Markku tietoinen että tänään täällä hyväksytään täysin keskeneräinen pielisentie-suunnitelma?Päätös tehtiin jo aiemmin muualla kuin valtuustosalissa.Tietty taho otti haluamansa vaikka sitten vanhustenhoidon kustannuksella.Mitä mieltä Markku olet tälläisestä toiminnasta?Entä päättäjistä jotka saatiin käännytettyä?Sattuivat vaan yrittämään paria sellaistakin,jotka ei olleet "voideltavissa".Lisääkös se uskottavuutta jos kaupunginhallituksesa vastaan äänestäneistä osa on poissa ja osa kääntänyt takkinsa?Tälläistäkö se aina on?Ei täällä tänään mitään päätetä,päätös tehtiin sisäpiireissä...
Laluaneella on sinullakin kirjoitusvirhe mutta olen tarkoittanut sitä,että henkilö joka on jo vaikuttanut 60 vuotta kuorossa ja esiintynyt viimeksi viimeviikolla yksinlaulajana kirkossa hänen nyt edustaessa jopa Pohjois -Karjalaa minun kanssa emme saaneet siihen tukea vaan omin kustannuksin kisailemme.
Voinet ajatella karaokesta mitä tahansa mutta meillä on montä "ölisijää" on nyt kuulusia laulajia jopa tangolaulajina iskelmätähtinä ja voin sanoa sen asian,että on myöskin laulukoulutusta olemassa ja ei minullakaan se koulutus ole vähäisin mitä olen musiikkiopiston saralla saanut yksinlaulutunneilla sekä myöskin käytyäni lavathtikoulutuksen useamman kerran ja noissa valtakunnallisissa kisoissa sillä tasolla missä olen käynyt kilpailukappaleet pitää osata jo ulkoa sekä olla mukana useammat vaatekerrat esiintymistä varten jotka ovat siistit. tänä vuonna jo hotellimajoituksiin on mennyt pitkälle toista tuhatta euroa mutta on siten myös laaja ystäväpiiri ympäri suomea ja ulkomaita myöden.
Mutta on meillä myöskin miksaajia tuolla karaokessa nämä Lieksalaiset osaavat homman mutta ei kaikista ole sen tiedän kun oli hyvä laulaja pyysin laululle tilaa kun tausta jumputti kovaa vastaus oli hänestä se kuulostaa hyvältä kun minä menin niin laulu täysille ja tausta pimeeksi ei pyyntö tehonnut niin sen myöskin ilmaisin poistumalla toiseen taloon nyt kaljalle.
Mutta kuitenkin tärkein asia on se miten vastaukset ja asiat hoidetaan tuossa ohjelmassa mistä oli kysymys. Ystävällisin terveisin Markkuyksi 35:stä kirjoitti:
Oletkos Markku tietoinen että tänään täällä hyväksytään täysin keskeneräinen pielisentie-suunnitelma?Päätös tehtiin jo aiemmin muualla kuin valtuustosalissa.Tietty taho otti haluamansa vaikka sitten vanhustenhoidon kustannuksella.Mitä mieltä Markku olet tälläisestä toiminnasta?Entä päättäjistä jotka saatiin käännytettyä?Sattuivat vaan yrittämään paria sellaistakin,jotka ei olleet "voideltavissa".Lisääkös se uskottavuutta jos kaupunginhallituksesa vastaan äänestäneistä osa on poissa ja osa kääntänyt takkinsa?Tälläistäkö se aina on?Ei täällä tänään mitään päätetä,päätös tehtiin sisäpiireissä...
Olin tuolla tiedotustilaisuudessa ja suunnitelma on yleissuunnitelma ja kysyin myöskin yksityiskohdista ne tulevat sitten myöhenmin oli vastaus.
Tietty taho? yleinen ilmapiiri oli tuolla kokouksessa jossa oli mukana aika paljon sakkia se,että nyt kannattaa laittaa katu kerralla kuntoon ja siten tehdä työ kun korot on alhaalla vaikka velkarahalla katsoen kauas tulevaisuuteen.
Olen myöskin huolestunut vanhustenhuollon mutta myöskin Lieksalaisten kaikkien ihmisten tulevaisuudesta ketään vastakkain asettamatta suunnnitelmia on olemassa.
Jos sinulla on sellainen näkemys,että joku valtuutettu on voideltavissa perustele asia koska tuollainen heitto ei ole asiallista toimintaa jolla heitetään varjo valtuutettujen päälle.
On noita takinkääntäjiä ollut jopa muutamassa minuutissa muistan vaan aikanaan kouluasiat ja kokouksen keskeyttämisen sen jälkeen kun jopa kokous radioitiin niin sen jälkeen kun oli ollut ryhmien neuvottelutauko ryhmäkuri sdp ryhmässä tuli voimaan ja iso mies oli jo pistetty jonkun tätin toimesta aisoihin minulla siitä todistuskappale joten voin asian perustella.
Ainahan asioista keskustellaan julkisesti ja jopa salaa ja ryhmissä ennen kokousta jossa sitten päätös tehdään.
Nythän on asia niin,että joitakin asioita voidaan otto oikeudella ottaa kaupunginhallituksen käsittelyyn jos se on mahdollista on asioita jotka on lainsäädännöllä lautakunnalle asetettu tehtävä ja silloin sellainen ei ole mahdollista.Kuitenkin jopa valtuuston päätöksen laillisuusvalvonta kuuluu kaupunginhallitukselle mutta sellainen toiminta on harvinaista mutta mahdollista.Olen sellaiseenkin puttunut kuntalaisena ja valtuutettujen ja puheenjohtajan toimiin tuli nuhteita valvontaviranomaiselta.MK- kaukaa kuunnellut
markkukorpinen kirjoitti:
Laluaneella on sinullakin kirjoitusvirhe mutta olen tarkoittanut sitä,että henkilö joka on jo vaikuttanut 60 vuotta kuorossa ja esiintynyt viimeksi viimeviikolla yksinlaulajana kirkossa hänen nyt edustaessa jopa Pohjois -Karjalaa minun kanssa emme saaneet siihen tukea vaan omin kustannuksin kisailemme.
Voinet ajatella karaokesta mitä tahansa mutta meillä on montä "ölisijää" on nyt kuulusia laulajia jopa tangolaulajina iskelmätähtinä ja voin sanoa sen asian,että on myöskin laulukoulutusta olemassa ja ei minullakaan se koulutus ole vähäisin mitä olen musiikkiopiston saralla saanut yksinlaulutunneilla sekä myöskin käytyäni lavathtikoulutuksen useamman kerran ja noissa valtakunnallisissa kisoissa sillä tasolla missä olen käynyt kilpailukappaleet pitää osata jo ulkoa sekä olla mukana useammat vaatekerrat esiintymistä varten jotka ovat siistit. tänä vuonna jo hotellimajoituksiin on mennyt pitkälle toista tuhatta euroa mutta on siten myös laaja ystäväpiiri ympäri suomea ja ulkomaita myöden.
Mutta on meillä myöskin miksaajia tuolla karaokessa nämä Lieksalaiset osaavat homman mutta ei kaikista ole sen tiedän kun oli hyvä laulaja pyysin laululle tilaa kun tausta jumputti kovaa vastaus oli hänestä se kuulostaa hyvältä kun minä menin niin laulu täysille ja tausta pimeeksi ei pyyntö tehonnut niin sen myöskin ilmaisin poistumalla toiseen taloon nyt kaljalle.
Mutta kuitenkin tärkein asia on se miten vastaukset ja asiat hoidetaan tuossa ohjelmassa mistä oli kysymys. Ystävällisin terveisin Markkukaraoken keskustelupalstalla kysymyksen "eikö mistään löydy lakia millä karaoke voidaan kieltää".
Se siitä,jätän sinut ja ystäväsi rauhaan musiikin suhteen,ihmettelen vain vieläkin.
Toisaalta minulle on sama onko suomessa tankolaulajia tunnen vain ne jotka 60-70 luvun vaiheessa kierteli lavoja,olin yhdellä lavalla töissä.Sen jälkeen en ole kuunnellut ns.tanssimusiikkia.On perseestä.
Mutta vanhusten huolto valtakunnallisesti kiinnosti. (lieksa kuuluu baltakuntaan)
Toisaalta minulle on sama onko suomessa tankolaulajia tunnen vain ne jotka 60-70 luvun vaiheessa kierteli lavoja,olin yhdellä lavalla töissä.Sen jälkeen en ole kuunnellut ns.tanssimusiikkia.On perseestä.
Mutta vanhusten huolto valtakunnallisesti kiinnosti. (lieksa kuuluu baltakuntaan)
Suonet anteeksi jos emme pidä samanlaisesta musiikkirenkutuksesta.Sinun virtesi on jo tuttu ja virsi taalainmaalta kyllä on kaunis. Mutta kantani olen ilmaissut ja kyllä minulla on myös kolme laatikollista lassista myös hengellistä ja nuo kotimaiset iskelmät eri vuosikymmeniltä sota ajalta tähän päivään ja myös pyhäkoululaulut ja virret karaokena. sekä kansanlaulut ns iskelmien lisäksi sekä myös lausuntaa. sekä toivelaulukirjat 1- 18 saakka MK
- nipa matruusi
Sinun virtesi on jo tuttu ja virsi taalainmaalta kyllä on kaunis. Mutta kantani olen ilmaissut ja kyllä minulla on myös kolme laatikollista lassista myös hengellistä ja nuo kotimaiset iskelmät eri vuosikymmeniltä sota ajalta tähän päivään ja myös pyhäkoululaulut ja virret karaokena. sekä kansanlaulut ns iskelmien lisäksi sekä myös lausuntaa. sekä toivelaulukirjat 1- 18 saakka MK
etsin netistä virttä taalainmaalta,en löytänyt. Onko sulla kokoelmissasi?
nipa matruusi kirjoitti:
etsin netistä virttä taalainmaalta,en löytänyt. Onko sulla kokoelmissasi?
Tarkoitin vanha virsi Taalainmaan karjamajoilta sen laulaa tenori Hannu Jurnu mutta olen sen kuullut myöskin uruilla soitettavan ja jotenkin se virsi on sykähdyttävä melodialtaan kaunis.
Katsonpa löydänkö kokoelmistani pitäisi kaikki luetteloida olisi helpompi hakea.
Nyt levyjen lisäksi on harrastuksena menneet kulttuurit videot ja kauneimmat laiva ja junamatkat maailmalla..
Mutta menen taas noiden ikäihmisten pariin eilen olin muutaman tunnin talkoilemassa musiikkia tuottaen heidän kanssa ja varmaan tarvetta olisi enenmmänkin monet solmut aukeisi.MKmarkkukorpinen kirjoitti:
Tarkoitin vanha virsi Taalainmaan karjamajoilta sen laulaa tenori Hannu Jurnu mutta olen sen kuullut myöskin uruilla soitettavan ja jotenkin se virsi on sykähdyttävä melodialtaan kaunis.
Katsonpa löydänkö kokoelmistani pitäisi kaikki luetteloida olisi helpompi hakea.
Nyt levyjen lisäksi on harrastuksena menneet kulttuurit videot ja kauneimmat laiva ja junamatkat maailmalla..
Mutta menen taas noiden ikäihmisten pariin eilen olin muutaman tunnin talkoilemassa musiikkia tuottaen heidän kanssa ja varmaan tarvetta olisi enenmmänkin monet solmut aukeisi.MKVanha virsi taalainmaan karjamajoilta on Ruotsalainen kansanlaulun pohjalta säveltänyt Oskar Lindberg suolalaiset sanat pauli Ylitalo ja sen on laulanut Pasi Kaunisto kertoo Suuri toivelaulukirja 14 jossa tämä sävelmä olen sen kuulut urkuteoksena mutta tässähän on ajankohtaiset sanat.
Yö kun saapunut on ylle niittyjen, sen varjoon peittää maan.
Olen yksin, mutta silti pelkää en kuitenkaan.
Sillä tiedän, että enkeleitä sain yön hetkiin turvaksein.
Niitä pyysin rukouksin Luojaltain, kunhälle huolet vein.
Nään taivaan tähdet, kuten paimenet nuo jotka kulkivat kedollaan.
Luokse tähtitarhain käy mun aatokset, ja luottaa saan mä siihen,
että kerran lailla paimenten saan nähdä Jeesuksen.
On Herra mun paimen, nyt puutu mitään multa ei.
Hyvää huolta paimen pitaa laumastaan, pois pelkoni hän vei
Vaikka yksin oon, niin silti tiedän sen: oon saanut rohkeuden.
Olla saanhan kanssa enkelten, yö kun saapuu ylle niittyjen.
suomalaiset sanat Pauli Ylitalo
Hyvin kaunis ja kaikella tapaa ajankohtainen myös vanhuspolitiikassa ja hyvää Joulua toivoo Markku- gwra4
Youtubessa on pätkä, jossa MK laulaa. Hyvin vetää!
- ja mitä h....ttiä?
"Valtuustossa oli ikäpolittinen ohjelma joka on säsitelty ennnenkuin olen saanut edes vastauket kysymykseen."
Eikö ne vastanneet Sinulle?
Olipa törkeä teko.
Vailla vertaansa suorastaan!
Asia lienee kuitenkin kunnossa nyt kun olet sen julkistanut täällä.
Saivatpa opetuksen!Nyt on asia käsittelyssä vapaa-ajan lautakunnassa jossa vastaus on puuta heinää mutta ei vastausta kysymykseeni josta olen todennut aikaisemmin olen asian uudistanut virkamiehille kirjeellä, olen tyyppi joka ei anna pirulle periksi sen saavat tietää. MK
Nyt on asia käsittelyssä vapaa-ajan lautakunnassa jossa vastaus on puuta heinää mutta ei vastausta kysymykseeni josta olen todennut aikaisemmin olen asian uudistanut virkamiehille kirjeellä, olen tyyppi joka ei anna pirulle periksi sen saavat tietää. MK
Valtuutettu Kaija Öystilä vastauspuheenvuorossaa valtuutettujen kysymykseen vastasi,että selonteko tulee heti alkuvuodesta kysymys oli Aimo Hottisen valtuustoaloitteesta seurannut keskustelu. MK
Valtuutettu Kaija Öystilä vastauspuheenvuorossaa valtuutettujen kysymykseen vastasi,että selonteko tulee heti alkuvuodesta kysymys oli Aimo Hottisen valtuustoaloitteesta seurannut keskustelu. MK
Nyt tuntuu olevan tohinä päällä ja jotenkin valtuustossa jopa sivuttiin asiaa miten esimies kohtelee alaistaan ja siihen konsulttia jopa pyydettiin.
Olin tänään laulelemassa lamminkyläntiellä kuntoutuskodilla joka on myös monen koti, olen siellä käynyt aikaisemminkin ja nähnyt sen asian,että siellä juuri saneerattiin tiloja.
Mutta mitä nyt. Talonväelle on ilmoitettu kylmästi talo on tyhjennettävä tammikuun 11pv mennessä
Kysyn teiltä päättäjät ja tuon työryhmän "akat" koska siellä ei ole miehiä.
Oletteko tietoisia siitä,että meillä on myös perustuslaillinen oikeus eri asioihin ja myöskin kohteluun terveydenhuollossa hyvään hoitoon ja kohteluun .Nyt varsinkin nyt ollaan vaan määräilemässa helmoja heilauttain tuvassa se on näin pyydän asiaan vastausta ja olen esittänyt jo pyynnön syyskuusssa mutta näin en ole vastausta saanut tähän päivään tullessa,Minulla on oikeus saada tieto kuntalaisena ja myöskin luottamushenkilönä varsinkin silloin kun toimin kyseisen lautakunnan varajäsenenä.Olen kyllä ennenkin kohdannut pimittämistä jopa pimeyttä mutta katsotaan milainen on vastaus.
Olen kyllä ennenkin kohdannut akkoja jotka riippuvat peräseinällä vaikka kynsistään mutta keskustellaan ilman uhkailuja.MK
Kuten toisaalla olen todennut kannanottoni asioihin Mitä aloite valtuustossa on nyt tehty Aimo Hottisen toimesta on vielä vastausta vailla osaltani ja huomatan vielä Lääni totesi käytävä ei ole hoitopaikka, Millainen on sitten ollut työsuojelupiirin tarkastus, mitä tuo kertomus sisälsi voisiko valtuutettu ottaa selvää ja vastata.
Markku Korpinen- zuumzuuum
jorina!
- veroäyri
Voi sid. Korpinen on ollut neljä kautta valtuustossa ja varamiehenä nyt jossakin lautakunnassa. Ja täällä hän tekee hän kysyy. mitä tuo kertomus sisälsi voisiko valtuutettu ottaa selvää ja vastata.
Markku Korpinen Tämähän on aivan väärä osoite. Sid ja sid. Mutta miten on sitten vanhuspoliittinen viesti, tuo oli hörinää.
Minäa en ole ollut tuollaisissa vappupileissä ja muutenkaan en ole saunanlauteille ainakaan aikuisten tiennyt kuseksivan mutta kovin usein en ole ehtinyt käydä juuri oma sauna lämpisi kotona.
Olet siis jostain tietoinen niin ilmoita luvattomista kulkijoista sitten kaupungille, minulla kyllä on aina ollut maksettu käynti.
Mutta jos tuota kielenkäyttöä vielä suoritat muista mitä olen todennut, joten silloin ei artisti maksa viuluja kun asia ratkotaan. kirjoittaja voi menettää jopa koneensa tai huomattavat korvaukset siksi usein tuo nimittely on tapahtunut toimestasi.MKveroäyri kirjoitti:
Voi sid. Korpinen on ollut neljä kautta valtuustossa ja varamiehenä nyt jossakin lautakunnassa. Ja täällä hän tekee hän kysyy. mitä tuo kertomus sisälsi voisiko valtuutettu ottaa selvää ja vastata.
Markku Korpinen Tämähän on aivan väärä osoite. Sid ja sid.Valtuutetulla on rajoittamaton tiedonsaantioikeus ja minulla on kuntalaisena kuten muillakin ihmisillä oikeus tehdä aloitteita.Oli myöskin mahdollisuus antaa lausunto ikäpolittiseen ohjelmaan ja kuten voinen osoittaa niihin en ole vastausta saanut edes tuolta työryhmältä.
Koska valtuutetulla on tuo tiedonsaantioikeus siksi kuntalaisena olen näin julkisesti asian ilmaissut ja siihen minulla on oikeus.
Minun aikana tätä ohjelmaa ei ole käsitelty ollessani aikanaan valtuustossa mutta tiedän ja olen saanut siihen jopa opastusta miten kunta toimii joten sinun ei tarvitse minua neuvoa.MK- 6666qqqq
Mutta miten on sitten vanhuspoliittinen viesti, tuo oli hörinää.
Minäa en ole ollut tuollaisissa vappupileissä ja muutenkaan en ole saunanlauteille ainakaan aikuisten tiennyt kuseksivan mutta kovin usein en ole ehtinyt käydä juuri oma sauna lämpisi kotona.
Olet siis jostain tietoinen niin ilmoita luvattomista kulkijoista sitten kaupungille, minulla kyllä on aina ollut maksettu käynti.
Mutta jos tuota kielenkäyttöä vielä suoritat muista mitä olen todennut, joten silloin ei artisti maksa viuluja kun asia ratkotaan. kirjoittaja voi menettää jopa koneensa tai huomattavat korvaukset siksi usein tuo nimittely on tapahtunut toimestasi.MKItsekin olen ollut tuolla lauteilla naamari päässä pitämässä hauskaa. On kiva katsella ja naureskella kun kukaan ei näe toisten ilmeitä, ja se puoli tanassa oleminen johtuu siitä, että ainakin minua henk. koht. on kusettanut niin paljo, että orastava erektio siitä on ollut seurauksena.
Vaikka itse olen punaperse kommari, niin silti olen viihtynyt lauteilla vallan hyvin, on kuulemma mukaan eksynyt muutama korkea-arvoinen virkamieskin.
Seuraavat istujaiset on tarkoitus pitää ens keskiviikkona klo 12.35 alkaen, mukaan pitää ottaa katuharja, ettei erotu joukosta. 6666qqqq kirjoitti:
Itsekin olen ollut tuolla lauteilla naamari päässä pitämässä hauskaa. On kiva katsella ja naureskella kun kukaan ei näe toisten ilmeitä, ja se puoli tanassa oleminen johtuu siitä, että ainakin minua henk. koht. on kusettanut niin paljo, että orastava erektio siitä on ollut seurauksena.
Vaikka itse olen punaperse kommari, niin silti olen viihtynyt lauteilla vallan hyvin, on kuulemma mukaan eksynyt muutama korkea-arvoinen virkamieskin.
Seuraavat istujaiset on tarkoitus pitää ens keskiviikkona klo 12.35 alkaen, mukaan pitää ottaa katuharja, ettei erotu joukosta.Vanha vitsi on samankaltainen mutta siihen sentään liittyy nainen.
Oli papit saunomassa kun sinne vahingossa nainen avasi oven papit laittoivat kätensä alapään suojaksi mutta piispa peitti kasvonsa.Siitä virisi keskustelu asiasta miksi kasvosi peitit,siihen piispa minut on opittu tuntemaan kasvoista.Mitä tästä opimme?
Mitä tulee tuohon puna... niin luonnosta tiedän vain punapersepaviaanin.
Onko kuitenkin niin,että kommari eksyy keskustalaisten tilaisuuteen naamari päässä, joten toisilla on sillä tavalla pokkaa ja meillä oli ihan aito Pokka. Nimittäin Hannele
Mutta kultuuria ilmeisesti tämäkin ja vanhuspoliittista ajanvietettä kuitenkin on myös tärkeinpiä asioita jotka nyt yritetään viedä sivuraiteille hävyttömyyksin johon sorruin itsekkin. Mutta minä en osaa olla totinen torvensoittaja MK- työ meinootta
Moi!
Mitkä ihmeen geimit on kyseessä kun osallistujina oli vain miehiä?
Ei helkatti!
Mie en mee sellaiseen saunaan, vaan vasta silloin, kun kainalossa on vasta ja sauna puolillaan naisia!
Tv:Kuotta, itseoppinut akanteemikko! markkukorpinen kirjoitti:
Valtuutetulla on rajoittamaton tiedonsaantioikeus ja minulla on kuntalaisena kuten muillakin ihmisillä oikeus tehdä aloitteita.Oli myöskin mahdollisuus antaa lausunto ikäpolittiseen ohjelmaan ja kuten voinen osoittaa niihin en ole vastausta saanut edes tuolta työryhmältä.
Koska valtuutetulla on tuo tiedonsaantioikeus siksi kuntalaisena olen näin julkisesti asian ilmaissut ja siihen minulla on oikeus.
Minun aikana tätä ohjelmaa ei ole käsitelty ollessani aikanaan valtuustossa mutta tiedän ja olen saanut siihen jopa opastusta miten kunta toimii joten sinun ei tarvitse minua neuvoa.MKVieläkään en ole tuolta työrynmältä saanut vastausta kysymyksiin mitä olen esittänyt ja kuitenkin erilaisia toimenpiteitä on Lieksassa tehty joten edelleen näen asiassa lausuntojen osalta näennäesasioiden hoitamista varsinkin kun asiasta sai tehdä kysymyksiä ja antaa lausuntoja nyt valtuuston listalla jopa todettiin että asian käsittely on kesken.Niin on ja kesken jää koska päätöksiä erilaisia lakkautuksia runnotaan läpi joidenkin akkojen palavereissa.MK
- kielenkäyttöä
Vieläkään en ole tuolta työrynmältä saanut vastausta kysymyksiin mitä olen esittänyt ja kuitenkin erilaisia toimenpiteitä on Lieksassa tehty joten edelleen näen asiassa lausuntojen osalta näennäesasioiden hoitamista varsinkin kun asiasta sai tehdä kysymyksiä ja antaa lausuntoja nyt valtuuston listalla jopa todettiin että asian käsittely on kesken.Niin on ja kesken jää koska päätöksiä erilaisia lakkautuksia runnotaan läpi joidenkin akkojen palavereissa.MK
siellä lautakunnissa valittuna käytät, en ihmettele ettei sinun asiasi hoidu missään, eikä millään tavalla?
- irinatko
kielenkäyttöä kirjoitti:
siellä lautakunnissa valittuna käytät, en ihmettele ettei sinun asiasi hoidu missään, eikä millään tavalla?
Oikea sanamuoto on käytit.
Muutoin varmaan tässä on ennätys yksinkirjoittelussa Suomi 24 palstoilla. Lieksa nousuun ja maailmankartalle, kielenkäyttöä kirjoitti:
Eilen alkoi rauhalassa leikkikentan alueen raivaus, joten kiitoksia uusi tekninen lautakunta.MK
kielenkäyttöä kirjoitti:
Ilmeistä on että joudun nyrt sitten nokat vastakkain joskus kun milloin olen lautakunnassa tuleeko sitten milaisia terveisiä ja tuleeko asioihin vauhtia.
Kuitenkin en näe kieleskäytössäni mitä olen alussa kirjoittanut jo aikoja sitten sellaista joka olisi loukkaavaa vaan kyllä minulla kuntalaisena oli oikeus niinkuin ilmoitettiin tehdä tuohon ikäpoliittiseen ohjelmaan kysymyksiä ja myöskin antaa lausunto, mutta toistan vielä asiaa sittenkö vasta tulee vastaus kun jonkun projekti loppuu asian tiimoilta.MK- ala tutkimaan
Ilmeistä on että joudun nyrt sitten nokat vastakkain joskus kun milloin olen lautakunnassa tuleeko sitten milaisia terveisiä ja tuleeko asioihin vauhtia.
Kuitenkin en näe kieleskäytössäni mitä olen alussa kirjoittanut jo aikoja sitten sellaista joka olisi loukkaavaa vaan kyllä minulla kuntalaisena oli oikeus niinkuin ilmoitettiin tehdä tuohon ikäpoliittiseen ohjelmaan kysymyksiä ja myöskin antaa lausunto, mutta toistan vielä asiaa sittenkö vasta tulee vastaus kun jonkun projekti loppuu asian tiimoilta.MKKuulema olivat tutkintapyynnöllekkin nauraneet paskaisesti , henkilön lähdettyä!
ala tutkimaan kirjoitti:
Kuulema olivat tutkintapyynnöllekkin nauraneet paskaisesti , henkilön lähdettyä!
Kerro lisää mistä asiasta tiedät?
irinatko kirjoitti:
Oikea sanamuoto on käytit.
Muutoin varmaan tässä on ennätys yksinkirjoittelussa Suomi 24 palstoilla. Lieksa nousuun ja maailmankartalle,Täällä on käytetty myös asiatonta kirjoitusta ja sen vuoksi kirjoituksia on poistettu, joten palsta voinee näyttää yksinpuhelulta
Kerro lisää mistä asiasta tiedät?
Pyysin sinua ketomaan millaisia asioita ei tutkita ja kenelle on naurettu tiedustelin asiaa esimieheltä.
Mutta totean erilaiset väitteet voivat loukata joitakin viranomaisia,että heidän toiminta olisi puolueellista ja syrjivää, joten olet heikolla jäällä joten todista väitteesi.MKmarkkukorpinen kirjoitti:
Pyysin sinua ketomaan millaisia asioita ei tutkita ja kenelle on naurettu tiedustelin asiaa esimieheltä.
Mutta totean erilaiset väitteet voivat loukata joitakin viranomaisia,että heidän toiminta olisi puolueellista ja syrjivää, joten olet heikolla jäällä joten todista väitteesi.MKTäällä heitetään väittämiä aivan kuin lonkalta mutta missä luuraat eikö ole selkärankaa nyt enää.MK
- iäneti ..
Täällä heitetään väittämiä aivan kuin lonkalta mutta missä luuraat eikö ole selkärankaa nyt enää.MK
mitätön vouhkaaja
iäneti .. kirjoitti:
mitätön vouhkaaja
Oletko lapsi vai aikuinen mutta mikä on sanomasi? MK
- db68
Oletko lapsi vai aikuinen mutta mikä on sanomasi? MK
Veikkaan aikuinen.
Minulla ei ole mitään hävettävää mitä kirjoitin ja edelleen olen samaa mieltä kuin lähes kymmenen vuotta sitten.
Nyt on monen vanhuksen osalta tilanne vielä katalampi kun heitä sijoitetaan joensuun lähikuntiin kun Lieksassa ei ole tilaa vanhainkodeissa niin seteleitä jaetaan jopa 4000e edestä kk ja varmaa on ettei monella henkilöllä ole tuollaista maksukykyä.
Meidän politikot ovat todella nyt lehmän kenkiä kun eivät tiedä asiaa näin verovaramme valuu sakkomaksuina esim keskussairaalan sakkomaksuina .
Tämä on varmaa tietoa eli nyt on pitkän aikaa kiistelty rakennetaanko vai ei vanhuksille palvelutaloa johon rahoitus olisi järjestynyt mutta poliittinen tahto ja asiantuntemattomuus on puuttunut tuolta lasten hiekkallaatikolta jossa ollaan tärkeilemässä eli valtuustossa ja kaupunginhallituksessa kunhan leipotetaan.
Todellista tilannetta ei tunneta mutta sen tuntee varmaan moni omainen joka on itse jaksamisen äärirajoilla kuten itse kymmenen vuotta sitten ja uusi valtuusto ei ole vieläkään asiaa ymmärtänyt kunhan itse ovat samassa tilanteessa omaisena niin eikö ala otsaan tuulemaan
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin6312405Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh175321Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r344938Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4752407Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142260Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2931843FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01491Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu951345- 391256
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101225