Uskonto elättää monta

erme hulk

Miten rovastit rypisivät muuten rahassa?

27

232

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • V-capita-huijaukseen uskoivat monet, harvat voittivat, enemmistö sijoittajista menetti rahansa.

Ihmisten halu rikastua on niin vahva, ettei mene montakaan vuotta, kun taas samat yrittäjät ovat asialla - ja 'sijoittajia' riittää.

• miau miau

Kyllä ne papit ja piispatkin tienaa ja ihan tyhjästä.
        Samoin kyllä sanon monen eduskunnan politiikonkin tienaavan.
        Samoin moni yritysjohtajakain on keulakuvana turhan panttina.
        Ja tuleepa mieleen presidenttikin: ei hänelläkään aina mitään tekemistä ole.
        Puhumattakaan muista kissanristiäisten esimiehistä.

• mimmi*
        miau miau kirjoitti:

vai mistä kiikastaa, kysyy epätietoinen,,,,,ja vielä?

• Saituri=**
        miau miau kirjoitti:

- mutta kauppa se kannattaa! Pelkkää petkutustahan sekin on, mutta sinne vaan kansa rahansa hassaa.

• e l ä k e t i e n.
        Saituri=** kirjoitti:

- mutta kauppa se kannattaa! Pelkkää petkutustahan sekin on, mutta sinne vaan kansa rahansa hassaa.

Tosiasiahan se on, että moni pomo ei ansaitse palkkaansa eikä edes bonuksiaan. Työntekijä ne kituuttamalla tienaa. Vertaa vaikka tavallisen työntekijän kuukausipalkkaa vastaavien johtoportaiden palkkaukseen. Ja silti niitä työntekijöitä voidaan surutta pistää työttömiksi ja jäljellejääneet rehkivät kahta enemmän, mutta palkka on mikä on. (Itsellä on kaikki hyvin, mutta seuraan maailmanmenoa).

• pilvi*
        e l ä k e t i e n. kirjoitti:

Tosiasiahan se on, että moni pomo ei ansaitse palkkaansa eikä edes bonuksiaan. Työntekijä ne kituuttamalla tienaa. Vertaa vaikka tavallisen työntekijän kuukausipalkkaa vastaavien johtoportaiden palkkaukseen. Ja silti niitä työntekijöitä voidaan surutta pistää työttömiksi ja jäljellejääneet rehkivät kahta enemmän, mutta palkka on mikä on. (Itsellä on kaikki hyvin, mutta seuraan maailmanmenoa).

ilman johtajaakaan, toki ei heidän syynsä ole työntekijän osa. Kiva että on kuitenkin hyvin sinulla!

Kaikkii meittii tarvitaan, meitäkin....ainakin jälkipolvillemme ja toisillemmekin.

• jallu=setä'
        e l ä k e t i e n. kirjoitti:

On yksinkertaisesti niin, että johtaja luo työntekijälle työnteon edellytykset. Jos ei olisi johtajia, niin ei olisi työtä ja mahdolliset työntekijät jäisivät nuolemaan näppejään.

• 16+6
        jallu=setä' kirjoitti:

On yksinkertaisesti niin, että johtaja luo työntekijälle työnteon edellytykset. Jos ei olisi johtajia, niin ei olisi työtä ja mahdolliset työntekijät jäisivät nuolemaan näppejään.

ja tämän oivan oivalluksen ja paljon vaativan hyväntahtoisuuden myötä saanen toivottaa: Öitä!

ps. Nukkukaa kuin pienet porsaat, ens jouluun asti!

• e l ä k e t i e n. kirjoitti:

Onhan tässä lähihistoriassa yritetty sitä mallia, että kaikille vähän eikä kelleen paljon.
        Miten kävi?
        Pomot elivät porhoiksi datsoillaan ja kansa köyhtyi ja köyhtyi, omaisuus besorkattiin eikä tasa-arvoistamisen jälkeen kukaan saanut enempää kuin toinen, eikä aina sitäkään.

Aina niin on, että toinen tienaa enemmän kuin toinen, ja toinen tekee työtä enemmän kuin toinen, tasan ei mene ikinä.

• 12

missä rovastit rypevät rahassa? Minä en tunne ainuttakaan. "Ei ne suuret sanat suuta halkaise."

,,,,,,,,,

• 6+3

otsikon nähdessäni. Provo mikä provo ja tylsä.....

• siltä näyttää
        6+3 kirjoitti:

otsikon nähdessäni. Provo mikä provo ja tylsä.....

vain setsuurileipä käsittelemättä, jospa Ruune aloittaisi. Ei se muuten vedä.

• yx taas
        siltä näyttää kirjoitti:

vain setsuurileipä käsittelemättä, jospa Ruune aloittaisi. Ei se muuten vedä.

päästy alkamaankaan, kun on niin vähän vastusta!

• Pikkusen pakana

3 miljardia, kuulin tuon pikkuseikan radiosta eilen. Ja kaiken tuon olemme me ihmiset, paitsi en minä ja muutama muu, aivan vapaaehtoisesti lahjoittaneet pappien haltuun ja hoitoon, tietenkin he ottavat siitä sievoisen siivun omaan käyttöönsä.

Kirkollisvero on siitä hauska vero, että sitä ei tarvitse maksaa, jos ei tahdo!

• ,.,.,.,.

että kirkon palkolliset uiskentelevat rahavirrassa? Salli mun nauraa!

• jallu ^

Siinä joku luulee, että kirkon omaisuus on luotu kirkollisveroilla!

Ei asia nyt ihan niin ole. Kirkolle on perinteisesti kuulunut maaomaisuutta, muutakin kuin hautausmaat.
        Seurakuntien työntekijät ovat seurakuntien palkollisia ihan samalla tavoin kuin Nokian työntekijät ovat Nokian palkollisia. Jos Nokialla mene hyvin taloudellisesti, siitä ei suinkaan seuraa, että sen työntekijät olisivat rikkaita.

Lisäksi Nokian tuotteilla käydään kauppaa, seurakuntien ei.

Kirkko hoitaa yhteiskunnankin kannalta tärkeitä tehtävää, mm. väestökirjanpitoa. Kirkollisvero on täysin perusteltu ja sien maksamista väistelevät ovat toisten siivellä eläjiä. Ne ovat yhtä inhottavia kuin räkämälli.

• kirkosta eronneille
        jallu ^ kirjoitti:

Ei asia nyt ihan niin ole. Kirkolle on perinteisesti kuulunut maaomaisuutta, muutakin kuin hautausmaat.
        Seurakuntien työntekijät ovat seurakuntien palkollisia ihan samalla tavoin kuin Nokian työntekijät ovat Nokian palkollisia. Jos Nokialla mene hyvin taloudellisesti, siitä ei suinkaan seuraa, että sen työntekijät olisivat rikkaita.

Kirkko hoitaa yhteiskunnankin kannalta tärkeitä tehtävää, mm. väestökirjanpitoa. Kirkollisvero on täysin perusteltu ja sien maksamista väistelevät ovat toisten siivellä eläjiä. Ne ovat yhtä inhottavia kuin räkämälli.

kepaa kyllä hautausmaa jota muut ovat ylläpitäneet.

• ^^^^
        jallu ^ kirjoitti:

Väestörekisterin pito on siirretty maistraateille, josta löytyy sekä kirkosta eronneet että kirkollisveroa maksavat. Pitkään ulkomailla asuvat seurakunta pullauttaa henkilön tietoineen maistraattiin, ilmoittamatta asiaosaiselle.

• etsivivä-amadeus
        jallu ^ kirjoitti:

olivat rovastit ja ruustinnat aikoinaan,jos suomalaiseen elokuvaan on uskomista.
        Upeat pappilat joissa tuskin hyväntekeväisyyttä harjoitettiin.
        Minä erosin kirkosta naispappeuskiistan vuoksi.
        Katsoin,että kun vaadittiin,"nainen vaetkoon seurakunnassa",niin minä vaikenin.
        Sen rahan laitan hyväntekeväisyyteen ja olen sovussa itseni ja luojani kanssa,kuka hän sitten lieneekään.
        En elä kirkollisverojenmaksajien siivellä,olen hautapaikkani lunastanut suomenvaltion setelirahoilla ja tuhkauksesta maksavat lapseni

• skeptikko
        etsivivä-amadeus kirjoitti:

olivat rovastit ja ruustinnat aikoinaan,jos suomalaiseen elokuvaan on uskomista.
        Upeat pappilat joissa tuskin hyväntekeväisyyttä harjoitettiin.
        Minä erosin kirkosta naispappeuskiistan vuoksi.
        Katsoin,että kun vaadittiin,"nainen vaetkoon seurakunnassa",niin minä vaikenin.
        Sen rahan laitan hyväntekeväisyyteen ja olen sovussa itseni ja luojani kanssa,kuka hän sitten lieneekään.
        En elä kirkollisverojenmaksajien siivellä,olen hautapaikkani lunastanut suomenvaltion setelirahoilla ja tuhkauksesta maksavat lapseni

Herää kysymys pitäisikö nuo seurakuntien työntekijät olla työttömiä, sittenkö olisi hymy huulilla?
        Monikohan näistä kirjoittajistakaan tekee hyväntekeväisyyttä, kunhan puhuvat...

• *Kukkahame*
        ^^^^ kirjoitti:

Väestörekisterin pito on siirretty maistraateille, josta löytyy sekä kirkosta eronneet että kirkollisveroa maksavat. Pitkään ulkomailla asuvat seurakunta pullauttaa henkilön tietoineen maistraattiin, ilmoittamatta asiaosaiselle.

Laki uskonto ja isänmaa!
        Kyllä seurakunnilla ja maistraateilla on jotain yhteistäkin ehkä juuri ne henkilörekisterit, jos esimerkiksi joku ei halua kirkkohäitä, maistraatista löytyy tuomari joka vihkii parin.
        Olen ollut sellaisessa kerran mukana ja oli kaunis toimitus ja kauniisti kalustetussa huoneessa, mutta tavattoman pieni tämä huone oli, just mahduttiin oli 3 todistajaa.

Oikeussaleissa tehdään vala ev lut sormet Raamatulla, jotain yhteistä, eikö?

• uskonto,
        *Kukkahame* kirjoitti:

Laki uskonto ja isänmaa!
        Kyllä seurakunnilla ja maistraateilla on jotain yhteistäkin ehkä juuri ne henkilörekisterit, jos esimerkiksi joku ei halua kirkkohäitä, maistraatista löytyy tuomari joka vihkii parin.
        Olen ollut sellaisessa kerran mukana ja oli kaunis toimitus ja kauniisti kalustetussa huoneessa, mutta tavattoman pieni tämä huone oli, just mahduttiin oli 3 todistajaa.

ja isänmaa.

• etsivivä-amadeus
        skeptikko kirjoitti:

Herää kysymys pitäisikö nuo seurakuntien työntekijät olla työttömiä, sittenkö olisi hymy huulilla?
        Monikohan näistä kirjoittajistakaan tekee hyväntekeväisyyttä, kunhan puhuvat...

67 vuotta,joten olen heidätkin palkkalistoilla pitänyt.
        Olen haudannut lukuisia omaisiani ja aina kirkko on vaatinut havutuksesta sekä haudanpeittämisestä maksun ja omaiseni ovat olleet kirkkoon kuuluvia jäseniä.Haudankaivuuuta en muista,kaiketi siitäkin olen maksanut,kuolinkellojensoitto tais olla ilmaista,siis sisältyi kirkollisveroon

• etsivivä-amadeus
        *Kukkahame* kirjoitti:

Laki uskonto ja isänmaa!

vihki pappi kirkkoherranvirastossa multaiset saappaat jalassa
        .Ei se avioliitto kestänytkään kuin 16 vuotta.
        Oli lauantai ja pappi oli ollut puutarhatöissä,kun huomasin asian hän alkoi puhua vertauksilla.
        Hyvästä viljelistä ja niin edelleen jotain siemenistä ja sillei??

• jallu ^ kirjoitti:

Erosin kirkosta kuumimman taistolaisbuumin aikaan v. 1975. Siihen asti olin ok-tyyppi. Eroamiseni jälkeen ev. lut srk:n pappi kirjoitti hyvin härskin ja henkilöyteeni viittaavan häväistyskirjoituksen.
        Paikkakunnalla ilmestyvä päivälehti tietysti julkaisi sen.

Ai mistäkö tiesin, että olin tuo pilkan kohde? Olin silloin vielä Suomen Mielenterveysseuran jäsen. He kirjoittivat henkilöyttäni puolustavan vastineen ko. lehteen.

Niin kauan kuin raha kirkon kirstuun kilahtaa, tapakristittykin on ihan jees tyyppi.

• ...mutta jos liityt johonkin toiseen uskontokuntaan, maksat kymmenykset palkastasi kirkolle, ja se on kyllä paljon enemmän kuin kirkollisvero ikinä.Ja jos et maksa, joudut puhutteluun, jossa tutkitaan, onko vakaumuksesi horjunut, kun et ole edes kymmenyksiä halukas maksamaan.
      Pieni yhteisö tarvitsee paljon enemmän varoja kuin monisatavuotinen kirkko, jolla on tuottavaa omaisuutta.

Mistä johtuu, että aina mourutaan siitä, että joutuu maksamaan saamastaan edusta? Ilman rahaa ei toimi mikään, ei edes se kirkon työntekijä.
      Kirkolla on kuitenkin paljon erilaisia tehtäviä yhteiskunnassa, ei se ole pelkkää virrenveisuuta ja saarnaa.

• etsivivä-amadeus

kun kysyjä herää?
        Oletko mahdollisesti,joku pienipalkkalainen kirkonleivissä oleva alipalkattu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      24
      1895
    2. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      56
      1743
    3. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      30
      1440
    4. Kaikki on hyvin rakkaani

Ja tulee olemaan.
      Ikävä
      70
      1116
    5. En enää uskalla laittaa sulle viestiä

Naiselta miehelle ****
      Ikävä
      52
      1069
    6. Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin

Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j
      Ikävä
      22
      915
    7. En ikinä koskaan

En tule ikinä hyväksymään!
      Tunteet
      54
      900
    8. Sovitaanko ja halataanko?

Pyydetään toisiltamme anteeksi...❤️
      Ikävä
      49
      883
    9. Olen selvästi rikki

Narsistiset ihmiset jotenkin koukuttaa minut.
      Ikävä
      24
      874
    10. Keskisarjan puheet

Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?
      Suomussalmi
      176
      857
    Aihe