Muistaako joku mikä tämän joulukoristeen (tai talvikoristeen) nimi on, kun on sellainen lasipallo, jonka sisällä vettä ja kun sitä ravistaa / kääntää ylösalaisin, alkaa lumihiutaleet leijua? Yleensä sisällä on joulupukki tai talo ym... Kiitän suuresti avusta!!
MIkä on tämän joulukoristeen nimi?
13
4685
Vastaukset
- tigerrr_
ettei sillä ole virallista nimeä. Luulisin että LUMISADEPALLO, englanniksi kuitenkin SNOWGLOBE
Itse tunnen kyseisen koristeen nimellä Pyrypallo. Tiedä sitten onko pyrypallo ihan virallinen nimi, mutta siksi minä sitä kutsun.
- Wms
talismaani.
- Meilläluntanyt
kutsutaan myös lumiakvaarioksi.
- pyrytin--
sillä ei varmaankaan ole mitään virallista nimeä :)
- Hiutaleet leijailee
pyrytin-- kirjoitti:
sillä ei varmaankaan ole mitään virallista nimeä :)
Korkataan kossupullo(myös pöytäviina käy)
Otetaan pullosta huikka
Otetaan joulukukka- asetelmasta sellainen pieni muovipukki jolla on pitkä rautalankapiikki pyllyssä
Otetaan pullosta huikka
Katkaistaan se piikki sivuleikkureilla
Otetaan pullosta vielä pieni siiiibale!
Pudotetaan muovipukki pulloon mihin se ei mahdu
Otetaan hullosta piukka
Vuollaan puukolla muovipukilta kädet ja toinen jalka pois
Otetaan..pas taas
Etsitään laastaria ja paikataan sillä käteen tullut haava
Otetaan ettei tule verenmyksi...myrsky... M Y R K Y T Y S T Ä!
No nyt se pukki mahtuu pulloon
Sen kunniaksi!
Otetaan kaapista mantelilastupussi ja kaadetaan pussillinen pulloon
Mssstetaaanpa....manteliviinaa
Pthyi syleskellään mantelilastut lattialle
Otetaan.... vettiko se on tyhjä!
Korkataan uus pullo
Pullonharjakaisryyppy!
Valutetaan muovipukki ja mantelilastut tyhjästä pullosta täydempään
Meinaa tulla ylie eli vajennetaan vähän Thäää ko on hyvvää!
Laitetaan käsi pullon suulle ja hölskytetään(kele se korkki hukku johonki)
Otan..otan...ihan....pikkutujauksen... TUJAUKSEN! Jooo
Katsellaan kun mantelilastut leijailee hiljaa yksijalkaisen kädettömän pukin päälle. - hehhehehhehhe..
Hiutaleet leijailee kirjoitti:
Korkataan kossupullo(myös pöytäviina käy)
Otetaan pullosta huikka
Otetaan joulukukka- asetelmasta sellainen pieni muovipukki jolla on pitkä rautalankapiikki pyllyssä
Otetaan pullosta huikka
Katkaistaan se piikki sivuleikkureilla
Otetaan pullosta vielä pieni siiiibale!
Pudotetaan muovipukki pulloon mihin se ei mahdu
Otetaan hullosta piukka
Vuollaan puukolla muovipukilta kädet ja toinen jalka pois
Otetaan..pas taas
Etsitään laastaria ja paikataan sillä käteen tullut haava
Otetaan ettei tule verenmyksi...myrsky... M Y R K Y T Y S T Ä!
No nyt se pukki mahtuu pulloon
Sen kunniaksi!
Otetaan kaapista mantelilastupussi ja kaadetaan pussillinen pulloon
Mssstetaaanpa....manteliviinaa
Pthyi syleskellään mantelilastut lattialle
Otetaan.... vettiko se on tyhjä!
Korkataan uus pullo
Pullonharjakaisryyppy!
Valutetaan muovipukki ja mantelilastut tyhjästä pullosta täydempään
Meinaa tulla ylie eli vajennetaan vähän Thäää ko on hyvvää!
Laitetaan käsi pullon suulle ja hölskytetään(kele se korkki hukku johonki)
Otan..otan...ihan....pikkutujauksen... TUJAUKSEN! Jooo
Katsellaan kun mantelilastut leijailee hiljaa yksijalkaisen kädettömän pukin päälle.Heh, heh, heh, heh, sulla on halvat huvit, heh, heh, heh.........
- walencia-
Itse olen kuullut sitä sanottavan ihan vain 'lumisadepalloksi'. Kait se 'pyrypallokin' samaa tarkoittanee. :) Ovat muuten kauniita sellaiset.
- tuli mieleen
itsekin rupesin miettimään miksi sitä oikein sanotaan. Kamalin versio oli ainakin n.10 vuotta sitten kun myytäväni oli juuri tuollaisia lasipalloja, joissa kullanvärinen enkeli sisällä ja kullanvärisiä hitusia leijailemassa vedessä.
Kapineen nimi oli "ENKELIVISIO"! Eeeegh....- Kirsikka1977
Vesivisioksi minä oon kuullut niitä kutsuttavan..!
- mummonmustikka
Lehdessä sen nimi oli lumisadepallo :)
- J Pukki
Tavaratalossa näin uuden version.
Pyrypallossa istui Joulupukki lukemassa kirjaa lapsille.
Pallossa oli moottori joka pyöritti lunta, 4 värillistä lediä jotka valaisivat nestettä ja joululaulu raikui.
Kävi ihan sääliksi.
Siellä pukki istuu lumimyrskyssä, discovaloissa, ja kaameassa pimpelipompelissa.
Järkky. - snowflake, varattu
nimitykset ja joku voi vielä lisätä sinne sen pyrypallon! Rakkaalla lapsella monta nimeä.......
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4313673Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181612- 1161446
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n851409Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991368Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591326- 501246
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi891169Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331037- 40975