http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Pankeissa alkoi kolmen päivän lakko/1135251448645
Pian huomataan, että pankkitoimihenkilöitä ei tarvita enää ollenkaan kun kaikki rullaa vaikka konttorit ovat kiinni. Aika turha taitaa olla kolmen päivän lakko.
Pankkilakko alkoi
26
1275
Vastaukset
- Ärsyttävä ämmä
Ihan sama, vaikka mittaisivat ulos koko kanalauman. Aivan yhdentekevää, onko niitä siellä edes. Nettihommiksi ja osaava henkilökunta sinne. Nämä nirppanokka"kaunokaiset" jonnekin ärrälle vanhaa sämpylää myymään. Lakkoilkaa vaikka vuosi, mulle on aivan sama. Kuka sillä setelirahalla mitään enää nykypäivänä tekee, kun on muoviraha olemassa, ihmettelen todellakin.
- Kahisevan käyttäjä.
4000-5000 euroa, tarpeen mukaan. Joskus tarvittaessa voi maksaa (tilapäisesti) luottokortilla luotettavalta taholta ostaen. Ja eihän ne sosiaalielätit (pankkitoimihenkilöt) ole lakossa kuin 3 päivää. Jos on tiedossa pidempää lakkoa, nostan käteistä enemmän. Pitää ennakoida ilanteet.
- Näin se menee
Kahisevan käyttäjä. kirjoitti:
4000-5000 euroa, tarpeen mukaan. Joskus tarvittaessa voi maksaa (tilapäisesti) luottokortilla luotettavalta taholta ostaen. Ja eihän ne sosiaalielätit (pankkitoimihenkilöt) ole lakossa kuin 3 päivää. Jos on tiedossa pidempää lakkoa, nostan käteistä enemmän. Pitää ennakoida ilanteet.
http://www.julkkikset.fi/forum/index.php/topic,9176.new.html#new
Pitihän toi arvata!
- _työläinen
että nekin nyt vielä kortistoon kaikkien muiden sekaan työpaikoista tappelemaan ja korvauksia nostamaan!
Paras muuttaa taas kohta maasta. Ei jaksa maksaa enempää veroja. Ei jaksa! - työtön202
Miten mahtaa toimia esim. pankkien väliset rahasiirrot? Tai maksut kelasta?
- luottokortti
mitä sitten jos pankki pitää muutaman päivän ovensa kiinne.samanlainen paniikki iskee sillonki kun kauppa sattuu olee keskellä viikkoa yhen päivän kines.rynnätään sinne ja ostetaan kahen viikon safkat varmuudeksi ettei vaan eväät lopu...
- Nollåtta
SWIFTin kautta ainakin vaikuttaa hoituvan ihan normaalisti. eikä mitään muuta tapaa kannata edes käyttää kun kansalliset maksut kuitenkin lakkaavat jossain vaiheessa. joten kaikki tilinumerot kannattaa jo nyt tallentaa IBAN-muotoon.
SWIFTin liikenteeseen ei paljon suomalaiset lakot vaikuta.
- meikäläinen tässä
että pankeissa toki paljon muitakin työtekijöitä kuin niitä tiskin takana olevia.
Toiseksi, kyllä niin edelleen tarvitaan.
Vai kuka myöntää sulle lainat, noin vaikka esimerkkinä- minute
..mulle kukaan mitään lainaa anna kuitenkaan..
Pääsevät vaan kattomaan nenänvartta pitkin että eipä oo tuollakaan käypää omaisuutta joten eipä anneta lainaakaan! :D
Ei vaan, kyllähän joissain asioissa virkailijoita tarvitaan. Mulla esimerkiksi on ollut näin yrittäjänä aika useinkin asiaa tiskille. Joko rahan vaihtoa, kassatilityksiä jne. maksuliikenne selvityksiä kun aloitin jne.
Tietty tavallinen asiakas harvoin enää tiskillä asioi!
- Lainaa1
Kaikki konttorit ei ole suljettuna! Itselläni juuri asuntolainan haku projekti käynnissä ja takaajat kävi tänään (Ma 14.12) Allekirjottaas paperit.. Eli ei vaikuta meikäläisen toimintaan
- Rahaton paska
Onpa hauskaa kun lompakko katosi viikonloppuna ja nyt joutuu elää rahattomana 3 päivää ennenkuin pääsee pankkiin nostaa lisää rahaa ja hankkimaan uuden kortin..
Eli kiitti tästä ja hyvää joululomaa pankkihenkilökunnalle- Örkki-Valde
Mulla on vanha pankkikortti ja maksu onnistui alkossa. Edeltävällä kaverilla jäi ostokset pöydälle, kun maksunvarmennus ei toiminut. Ja kyse ei ole nyt juopoista, joilla kortin maksuraja tapissaan.... vaan pankkilakosta....
- haetanneeko
Nii asiahan on niin että tuo 3 päivää on jokaiselle aivan yhtätyhjän kans.Se mitä sillä saavutetaan, jos saavutetaan ei hetkauta kenenkään tilipussia suuntaan eikä toiseen.Olemanta haussa. Toisekseen suurin osa ei pankkien henkilökunnasta edes halua olla lakossa, vaan aina kun kuulut liittoon on pakko olla jos niin päätetään. Ne on aivan eri henkilöt jotka näistä asiopista päättää kuin ne jotka oikeasti on siellä pankissa yöissä. Sit vielä ei koskaan eikä milläään lakolla saavuteta koskaan sitä mitä haetaan.Lakkoavustus liitolta on aina ja kaikilla olematon siihen mitä menetät palkassa lakkopäivinä. Kesää kauan tienata sitä minkä menetti.Sit pankissa on todellakin paljon sellasia jotka ei kuulu liittoon eikä näin ollen ole lakossa.Jos itse olisin pankissa töissä ja tuota olematonta summaa pitäis hakee tällä lakolla niin aivanvarmasti minä olisin rikkuri ja painuisin töihin. saisin pitää palkan näiltäkin päiviltä.
- setä-roope
Maksut hoituvat netissä ja vaikka eivät hoitusikaan, olen hoitanut raha-asiani aina luotettavasti, että pystyn tarvittaessa sopimaan maksujärjestelyistä puolin ja toisin, lisäksi akuuttiin tarpeeseen löytyy käteistä.
Turhalta lakolta tämä vaikuttaa, kun kolme päivää ei todellakaan vaikuta muuta, kuin muutaman vapaa päivän pankkitoimihenkilöille näin joulun alla. Pidempi lakko olisi jo vaikuttanut meikäläisenkin elämään, vaikkapa n. kuukauden lakko voisi jo jossain tuntuakin sopivassa kohdassa, ei välttämättä sekään vielä, jos lakosta tiedotettaisiin hyvissä ajoin. Lainan tarve investointeihin saattaisi pidemmässä lakossa olla yksi syy, mihin lakosta olisi häiriöksi. Muutenhan maksuliikenne toimii tietokoneilla ja käteistä rahaa ei juuri tarvita. Harvoin sitä tulee nykyään pankissa käydyksi ihan fyysisesti, että saranat kuluu ulko-ovesta. - opiskelija tyttönen
Työnantaja maksoi aamulla palkkaa ihan oonistuneesti, oli kuulemma hieman tökkiny, mutta läpi tuli. Otolta sai ihan tavallisesti nostettuun rahaa. Kauppaan en viittiny lähtee kortin kanssa pelleilee, kun Visa Electronista varotettiin, että sillä saattaa olla vielä tavallista enemmän vaikeuksia maksaa, kun ei saa varmennettuun. Lakon ensimmäinen päivä takana, kaikki jouluostokset nyt tehty, hyvin menee. Mutta täyttääköhän ne noita Ottoja ennen lakon loppumista?
- ei tarvi pannkkia
En ole pankissa känyt varmaa viiteen vuoteen. Laskut voi maksaa netissä verkkopankilla ja rahaa saa automaatista tai ostokset voi maksaa kortilla. Käteistä rahaakaan en juurikaan enää käytä. kun kaikki ostoksetkin maksan suurimaksi oskasi kortilla.
- kaikkisileeksvaan
ei tarvi pannkkia kirjoitti:
En ole pankissa känyt varmaa viiteen vuoteen. Laskut voi maksaa netissä verkkopankilla ja rahaa saa automaatista tai ostokset voi maksaa kortilla. Käteistä rahaakaan en juurikaan enää käytä. kun kaikki ostoksetkin maksan suurimaksi oskasi kortilla.
mitä tehdään koko Suomella, pistetään lappu luukulle ja muutetaan muihin maihin. Onhan niitä lämpöisempiäkin paikkoja elää. Tai mennään Kiinaan, siellä on töitä.
- I.Go.R
Ei ne pankin tädit niitä Otto automaatteja ole täyttänyt 20 vuoteen. Rahakuljetusfirmat ne automaatit täyttää
- renoo
I.Go.R kirjoitti:
Ei ne pankin tädit niitä Otto automaatteja ole täyttänyt 20 vuoteen. Rahakuljetusfirmat ne automaatit täyttää
khyll mun äitee ainakin täyttää joka ollu pankkitoimihenkilönä 35v...
- kuu-akka,.,-
Oisivat vain kiinni joulun yli,vielä automaatit ja kaikki kortit pois käytöstä,sais rihkamakauppiaat nenilleen.
Keskisen JÄTEJOONASKIN sais hukkua siihen mitättömään rojuunsa. MUTTA PITÄIS WAIKUTTAA PRKL.
MITÄ TEKEE TÄÄ NYKY NETTI YHTEISÖ JOS EI PYSTY MAKSAA LASKUJA KONEELLA?
PS MITEN MÄ SAAN NÄÄ ISOT KIRJAIMET POIS PRKL :=/- mää32
He he KYLL
- nappula1.
mää32 kirjoitti:
He he KYLL
Ei sitä pois tarvitse ottaa. Riittää kun kerran painaa Caps Lock nappia.
- onnea menestystä..
Lakossa vaikka 5 vuota. ei haittaa. kyllä pankeissa ei käy enää, kuin jokunen urbo päivittäin... PS oletteko kommunisteja, koska lakkoilette??
- AY-potkut
Aina ei nevottelu ole se mitä odottaa, eli lisää, sillä se on taas pois vastapuolelta.
Henkilökunta mitä minä olen nähnyt on ihan mukavaa eri pankeissa, ettei niitä pidä sorsia mielummin kannustaa. Tietenkin palveluala aina välillä tympii, kuin on huono päivä.
Sanoisin että tyhmät AY-johtajat ovat nyt sorsineet ja panneet henkilökunnan ahtaaseen asemaan turhaan.
Eli mikäli eivät saa luvattua aikaan niin POTKUT.
- The_Evil_Of_Silence
Olisin muuten välillä halunnut nostaa rahani pankista, mutta kyllä minä pärjään muutaman päivän lakkoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854910- 1902288
- 392050
- 1331889
- 791826
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj231688- 1781530
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161431Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3451210- 351136