VP AQAD41 tehoturbo

Nyt aikaa rakennella

Vanhassa ei ole kunnolla potkua kun lähtee nousemaan plaaniin, kestää tosi kauan. Olen kuullut että on olemassa "tehoturbo", vääntöä alakierroksilla paremmin. VP:n hinnoittelun tietäen,löytyykö tarvikkeena vastaavaa vai tyytyäkö alkuperäiseen

7

1040

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heh2

Ei Volvolla ole turbotehdasta.

• Scandisti

Kad koneisiin, jotka on muuten samoja peruskoneita, mut niissä on remmiahdin turbon lisäksi. Se tekee sitä vääntöä nimen omaan alakierroksilla.

• löytyy,,

Mulla on aikoinaan asennettu 41-koneisiin sellaiset vaihtoturbot, taisi olla niin että antaa enemmän ilmaa pienemmillä kierroksilla tms. Itseasiassa laitoin ne silloin siinä toivossa että savutus vähenisi mutta 41-koneet vaan ovat savuttavia. Ei ne kohtuuttoman kalliit olleet vaihto-osana, en muista tarkemmin. Aikas vanhat koneet alkavat olla virittämiseen, ehkä parempi käsitellä varovasti kuin kipeää pillua. Mulla puoliplaanari niin en alaväännöstä suurta tai edes havaittavaa riemua löytänyt.

• halvemmalla
    • Pentankaan turbot kohtuuttomia maksa, ovat ns. vaihtoturboja, viet siis vanhan vaihdossa. Tuskin kyllä niitä korjaavat mutta näin ovat päättäneet. Itsellä maksoi Top Boatissa vähemmän kuin turbofirmasta Malmilta.
      Auttaa kuulemma liukuunlähdössä. Aikoinaan, oletan että on kyse samasta koneesta, niitä 200hv laitettiin liian isoihin veneisiin kun ei isompia ollut eikä haluttu mennä 2-kone asennuksiin. Tristan Harmony, Tresfjord 30, Marino Barracuda tms. Elettiin aikaan 80 loppu - 90 luvun alkuja.

• vp____

mulla on ihan tää juttu - ton ikäinen vene ja hieman alamittainen AQAD41. V-pohjaisena plaaniin nousu ei onnistu jos on paljon kuormaa päällä. nopeusalue 9-18 kn ei ole käytettävissä.

onko kokemuksia 41:n turbon vaihdosta? Auttaako tuossa plaaniin nousussa?

• vp____ kirjoitti:

mulla on ihan tää juttu - ton ikäinen vene ja hieman alamittainen AQAD41. V-pohjaisena plaaniin nousu ei onnistu jos on paljon kuormaa päällä. nopeusalue 9-18 kn ei ole käytettävissä.

onko kokemuksia 41:n turbon vaihdosta? Auttaako tuossa plaaniin nousussa?

ja ammattilaisten mukaan kyllä, itsellä eri kone.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      42
      5821
    2. Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.

Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers
      Maailman menoa
      71
      4555
    3. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      46
      4322
    4. SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta

"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun
      Maailman menoa
      56
      4101
    5. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      87
      3700
    6. Tytti Tuppurainen ollut aivan sekaisin viime päivinä

Pitäis varmaan tehdä huumetesti sille. "– SDP:n Tytti Tuppurainen väittää kirkkain silmin ja Antti Lindtman vierellään
      Maailman menoa
      59
      3219
    7. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      50
      2413
    8. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      34
      2295
    9. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      42
      2059
    10. En uskalla ees ajatella muru

Miten mulle ois käynyt näiden raskaiden vuosien aikana jos sua ei ois ollut 🥺😧❤️ Sä oot ollut mun henkisenä tukena iha
      Ikävä
      8
      1134
    Aihe