VP AQAD41 tehoturbo

Nyt aikaa rakennella

Vanhassa ei ole kunnolla potkua kun lähtee nousemaan plaaniin, kestää tosi kauan. Olen kuullut että on olemassa "tehoturbo", vääntöä alakierroksilla paremmin. VP:n hinnoittelun tietäen,löytyykö tarvikkeena vastaavaa vai tyytyäkö alkuperäiseen

7

993

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heh2

Ei Volvolla ole turbotehdasta.

• Scandisti

Kad koneisiin, jotka on muuten samoja peruskoneita, mut niissä on remmiahdin turbon lisäksi. Se tekee sitä vääntöä nimen omaan alakierroksilla.

• löytyy,,

Mulla on aikoinaan asennettu 41-koneisiin sellaiset vaihtoturbot, taisi olla niin että antaa enemmän ilmaa pienemmillä kierroksilla tms. Itseasiassa laitoin ne silloin siinä toivossa että savutus vähenisi mutta 41-koneet vaan ovat savuttavia. Ei ne kohtuuttoman kalliit olleet vaihto-osana, en muista tarkemmin. Aikas vanhat koneet alkavat olla virittämiseen, ehkä parempi käsitellä varovasti kuin kipeää pillua. Mulla puoliplaanari niin en alaväännöstä suurta tai edes havaittavaa riemua löytänyt.

• halvemmalla
    • Pentankaan turbot kohtuuttomia maksa, ovat ns. vaihtoturboja, viet siis vanhan vaihdossa. Tuskin kyllä niitä korjaavat mutta näin ovat päättäneet. Itsellä maksoi Top Boatissa vähemmän kuin turbofirmasta Malmilta.
      Auttaa kuulemma liukuunlähdössä. Aikoinaan, oletan että on kyse samasta koneesta, niitä 200hv laitettiin liian isoihin veneisiin kun ei isompia ollut eikä haluttu mennä 2-kone asennuksiin. Tristan Harmony, Tresfjord 30, Marino Barracuda tms. Elettiin aikaan 80 loppu - 90 luvun alkuja.

• vp____

mulla on ihan tää juttu - ton ikäinen vene ja hieman alamittainen AQAD41. V-pohjaisena plaaniin nousu ei onnistu jos on paljon kuormaa päällä. nopeusalue 9-18 kn ei ole käytettävissä.

onko kokemuksia 41:n turbon vaihdosta? Auttaako tuossa plaaniin nousussa?

• vp____ kirjoitti:

mulla on ihan tää juttu - ton ikäinen vene ja hieman alamittainen AQAD41. V-pohjaisena plaaniin nousu ei onnistu jos on paljon kuormaa päällä. nopeusalue 9-18 kn ei ole käytettävissä.

onko kokemuksia 41:n turbon vaihdosta? Auttaako tuossa plaaniin nousussa?

ja ammattilaisten mukaan kyllä, itsellä eri kone.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      328
      7121
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      71
      4338
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3165
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      2967
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      74
      1952
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      149
      1800
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      212
      1746
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      166
      1577
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1548
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1438
    Aihe