VP AQAD41 tehoturbo

Nyt aikaa rakennella

Vanhassa ei ole kunnolla potkua kun lähtee nousemaan plaaniin, kestää tosi kauan. Olen kuullut että on olemassa "tehoturbo", vääntöä alakierroksilla paremmin. VP:n hinnoittelun tietäen,löytyykö tarvikkeena vastaavaa vai tyytyäkö alkuperäiseen

7

1080

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heh2

Ei Volvolla ole turbotehdasta.

• Scandisti

Kad koneisiin, jotka on muuten samoja peruskoneita, mut niissä on remmiahdin turbon lisäksi. Se tekee sitä vääntöä nimen omaan alakierroksilla.

• löytyy,,

Mulla on aikoinaan asennettu 41-koneisiin sellaiset vaihtoturbot, taisi olla niin että antaa enemmän ilmaa pienemmillä kierroksilla tms. Itseasiassa laitoin ne silloin siinä toivossa että savutus vähenisi mutta 41-koneet vaan ovat savuttavia. Ei ne kohtuuttoman kalliit olleet vaihto-osana, en muista tarkemmin. Aikas vanhat koneet alkavat olla virittämiseen, ehkä parempi käsitellä varovasti kuin kipeää pillua. Mulla puoliplaanari niin en alaväännöstä suurta tai edes havaittavaa riemua löytänyt.

• halvemmalla
    • Pentankaan turbot kohtuuttomia maksa, ovat ns. vaihtoturboja, viet siis vanhan vaihdossa. Tuskin kyllä niitä korjaavat mutta näin ovat päättäneet. Itsellä maksoi Top Boatissa vähemmän kuin turbofirmasta Malmilta.
      Auttaa kuulemma liukuunlähdössä. Aikoinaan, oletan että on kyse samasta koneesta, niitä 200hv laitettiin liian isoihin veneisiin kun ei isompia ollut eikä haluttu mennä 2-kone asennuksiin. Tristan Harmony, Tresfjord 30, Marino Barracuda tms. Elettiin aikaan 80 loppu - 90 luvun alkuja.

• vp____

mulla on ihan tää juttu - ton ikäinen vene ja hieman alamittainen AQAD41. V-pohjaisena plaaniin nousu ei onnistu jos on paljon kuormaa päällä. nopeusalue 9-18 kn ei ole käytettävissä.

onko kokemuksia 41:n turbon vaihdosta? Auttaako tuossa plaaniin nousussa?

• vp____ kirjoitti:

mulla on ihan tää juttu - ton ikäinen vene ja hieman alamittainen AQAD41. V-pohjaisena plaaniin nousu ei onnistu jos on paljon kuormaa päällä. nopeusalue 9-18 kn ei ole käytettävissä.

onko kokemuksia 41:n turbon vaihdosta? Auttaako tuossa plaaniin nousussa?

ja ammattilaisten mukaan kyllä, itsellä eri kone.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi ärsyttää

Juuri nyt, tällä hetkellä?
      Ikävä
      98
      1211
    2. Salaisuudet paljastuu

Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku
      Ikävä
      88
      843
    3. Poliisi pamputti Variskankaalla

Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella
      Kajaani
      31
      774
    4. vapaa

sana :) 🚮
      Ikävä
      66
      683
    5. Karita Tykkä mennyt kihloihin.

Onnittelu kuuluu hänelle ja tulevalle aviopuolisolleen.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      616
    6. 31
      603
    7. Nainen tosi ikävä sua

Näkispä edes ohimennen
      Ikävä
      18
      558
    8. S-ryhmän ihmisoikeuslinja ei kestä omaa hankintaketjuaan

S-ryhmän Israel-boikotin suurin uskottavuusongelma löytyy yllättävän läheltä, SOK:n omien tuotemerkkien hankintaketjuist
      Maailman menoa
      15
      541
    9. Haavoittuvuutesi on aseista riisuvaa

Harmi, etten voi osoittaa sinulle tunteita. Hyvää yötä miehelle. Naiselta
      Ikävä
      43
      513
    10. Rakennus myynnissä

Joko se loppuu mehtä hallitus sumilta?
      Suomussalmi
      10