seuraavan vikakoodin: 2-3-2 joka liittynee jotenkin Lamda-anturin toimintaan.
Auto on temppuillut käynnistysvaiheessa jo kauan aikaa, ehkä vuoden verran. Joutuu hetken sahaamaan ja kylmänä käynti ei ole ollut rauhallista. Viime viikolla syttyi sitten lamda-valo ja tutkittuani hetken moottoria, huomasin irrallisen ohuen kumiletkun joka oli irti imusarjasta. Kun auton sitten käynnisti, hävisi myös lamda-valo mutta samaa vikakoodia pukkaa yhä. Ymmärtäisköhän kukaan ongelman päälle.
Toinen omituinen juttu autossa on bensapumpun äänekäs surina auton alla kun on hetken ajanut ja pysähtyy. Liekö ääni merkkinä siitä että bensapumppu vetelee viimeisiään.
Volvo 960 3,0 temppuilee
8
1713
Vastaukset
- volvo_puranen
Tämä koodi ainakin 850 tarkoitaa etteä seosuhde bensalla ja ilmalla liian laiha.Normi on(1:14,7) liian laiha varmaakin sitä varten ei ole auto käynistynyt kun ei se Volvo ihan ilmalla pyöri.Selitti sillä kun tämä alipaineletku oli irti veti ilmaa sinne koneseen ja seokset muuttui. Kuinka nyt kulkeeko auto hyvin kiihtyy ja mielyttävä ajaa.Vikakoodi on jäänyt muistiin varmaakin pitää nollata se joko sieltä testeristä tai kokeile sitä akun- kengän irrotusta.Bensapumppu äänekäs onko suodatin kunnossa vaihdettu äskettäin uuteen ja paljon autolla ajettu.Joka osalla määrätty ikä jos pitää ääntä kuin betonimylly osa on tullut tiensä päähän.
- vielä jotakuinkin
normaalisti mutta tänä aamuna sammahteli ja kävi todella huonosti. Jouduin ajamaan n. 100 km lenkin ja loppuvaiheessa meinasikin sitten jättää tielle. Ravisti ja nyki sekä meinasi hyytyä joka ylämäkeen. Lamda-valo syttyi taas. Alamäessä kun heitti kaasun pois niin sen jälkeen veti taas hetken lähes normaalisti. Tuli vaan mieleen että suodatin saattaa olla tukossa tai bensapunppu sökönä kun se pitää ajosta pysäytetyssä autossa aika voimakasta sirinää.Tilasin torstaiksi ajan paikalliselle Volvo-korjaamolle ja eiköhän vika selviä. Luulen että vaadin asentajaa keskittymään aluksi polttoainepuolelle vaikka se tässä kulttuurissa onkin vaikeaa. (BeNeLux) Niiden kun on vaikea käsittää etteivät aivan kaikki Volvon omistajat ole täysiä idiootteja. Ai niin , autolla ajettu 196 tkm eli toivottoman vanhahan se jo on, ainakin tässä kulttuurissa. Auto on ollut minulla n. 5 vuotta eikä suodatinta ole ainakaan tällä välillä vaihdettu. Ehkäpä on jo korkea aika tehdä se. Ei se bensapumpun ääni ihan betonimyllyäkään muistuta mutta sirinä kuuluu melkeinpä kovempana kuin moottorin ääni. Onkohan kenellä tietoa, mitä uusi bensapumppu maksaa, täällä kun ei ole mitään Motonetteja tiedossa. Ja kiitoksia Puraselle, sinulla on hyvä ote asioihin.
- volvo_puranen
vielä jotakuinkin kirjoitti:
normaalisti mutta tänä aamuna sammahteli ja kävi todella huonosti. Jouduin ajamaan n. 100 km lenkin ja loppuvaiheessa meinasikin sitten jättää tielle. Ravisti ja nyki sekä meinasi hyytyä joka ylämäkeen. Lamda-valo syttyi taas. Alamäessä kun heitti kaasun pois niin sen jälkeen veti taas hetken lähes normaalisti. Tuli vaan mieleen että suodatin saattaa olla tukossa tai bensapunppu sökönä kun se pitää ajosta pysäytetyssä autossa aika voimakasta sirinää.Tilasin torstaiksi ajan paikalliselle Volvo-korjaamolle ja eiköhän vika selviä. Luulen että vaadin asentajaa keskittymään aluksi polttoainepuolelle vaikka se tässä kulttuurissa onkin vaikeaa. (BeNeLux) Niiden kun on vaikea käsittää etteivät aivan kaikki Volvon omistajat ole täysiä idiootteja. Ai niin , autolla ajettu 196 tkm eli toivottoman vanhahan se jo on, ainakin tässä kulttuurissa. Auto on ollut minulla n. 5 vuotta eikä suodatinta ole ainakaan tällä välillä vaihdettu. Ehkäpä on jo korkea aika tehdä se. Ei se bensapumpun ääni ihan betonimyllyäkään muistuta mutta sirinä kuuluu melkeinpä kovempana kuin moottorin ääni. Onkohan kenellä tietoa, mitä uusi bensapumppu maksaa, täällä kun ei ole mitään Motonetteja tiedossa. Ja kiitoksia Puraselle, sinulla on hyvä ote asioihin.
2 pumppua varmaakin autossa on siirtopumppu vajaa 40€ ja se ruiskupumppu maksaa vajaan 100€ suodatin maksaa siinä 7€ pintaan,mutta siellä europassa hyvä jos puolet maksaa näistä hinnoista kun autotkin on siellä halpoja.Minä olen vanhanliiton miehiä eli aina ole ihmisiä jeesamassa jos vain on mahdollista.Koita pärjäillä.
- V-mies
vielä jotakuinkin kirjoitti:
Kuten Puranen kirjoitti, autossasi lienee kaksi bensapumppua, tankissa oleva siirtopumppu ja auton alla oleva painepumppu. Joissain 960:ssä on tosin vain yksi pumppu ja se on tankin sisällä.
Pimeänä oleva siirtopumppu voi saada painepumpun ääntelemään epänormaalisti (kun joutuu tekemään kaiken työn itse) ja voipa siitä tulla käyntihäiriöitäkin. Suosittelen tarkastamaan tuon ensimmäiseksi.
Bensapumppujen ja niiden ohjausreleiden viat on vanhemmissa volvoissa yleisiä mutta niistä pääsee yleensä eroon vialliset pumput ja releet vaihtamalla. Eikä maksa älyttömiä. - 740-91-440tkm
volvo_puranen kirjoitti:
2 pumppua varmaakin autossa on siirtopumppu vajaa 40€ ja se ruiskupumppu maksaa vajaan 100€ suodatin maksaa siinä 7€ pintaan,mutta siellä europassa hyvä jos puolet maksaa näistä hinnoista kun autotkin on siellä halpoja.Minä olen vanhanliiton miehiä eli aina ole ihmisiä jeesamassa jos vain on mahdollista.Koita pärjäillä.
"mutta siellä europassa.." ???
Missä me sitten täällä Suomessa asumme, Aasiassako? - tuntuu siltä
740-91-440tkm kirjoitti:
"mutta siellä europassa.." ???
Missä me sitten täällä Suomessa asumme, Aasiassako?että kuulumme ainakin henkisesti yhä itäeurooppaan. Ei täällä ole kaikki enää automaattisesti halvempaa kuin suomessa, jos pelkästään hinnoista puhutaan. Äläkä yritä aukoa päätäsi Puraselle sillä siihen sinulla ei ole varaa ja jos jatkat , luulen että saat suuren joukon Purasen faneja kimppuusi. Mies on merkkinsä näyttänyt ja ei voi muuta sanoa kuin että: RESPECT
Tilannetiedotuksena voin kiitollisena kertoa että Volvo toimii nyt hienosti kun ruiskunpuhdistusaine on alkanut vaikuttaa. Moottori käy tasaisesti ja nykimättä mikä näyttää vaikuttavan myös automaattilaatikon toimintaan suotuisasti.
Hyvää joulua kaikille.
- toimii taas.
Suodatinhan se aiheutti kaikki ongelmat lopultakin, täällä kun sopivasti viileni pakkasen puolelle. Huollossa olisivat halunneet tutkia taas lisää kun oli muka tehoja kateissa, mutten suostunut vaan kaadoin tankkiin pullollisen ruiskutussuuttimien puhdistusainetta. Veto on tosiaankin selvästi parantunut jo muutaman kymmenen kilometrin matkalla jonka olen ehtinyt ajaa. Seurataan tilannetta ja kommentoidaan tarvittaessa. "Frohe Weihnachten und guten Rutsch ins neue Jahr"
- gertzi
Volvon 960 kolmesti ajon jälkeen startetessa räjähtänyt imusarjan irti, onkohan jollakin antaa neuvo, tieto missä vika, tapahtumien väli noin kuukausi-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1375659
Maisa Torppa
Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL2464168- 91755
Nainen, älä tee aloitetta, jos
Jos olet: - ylipainoinen - yksinhuoltaja - tatuoitu - tukassa on varoitusväri - sinulla on muita lävistyksiä kuin korvak1541018- 90943
Veronika Honkasalo(vas.)venäjän asialla
Honkasalon mukaan mukaan venäläisiä turvapaikanhakijoita kohdellaan lainvastaisesti. "Vasemmistoliiton varapuheenjohtaj66941Persut palkitsisi verohelpotuksin röökin polton ja ryyppäämisen lopettamisesta
>> Perussuomalaiset ehdottavatkin, että haittaverojen sijaan terveellisestä elämää viettäville ihmisille voitaisii137936- 84853
- 41802
Trump laittomien siirtolaisten kauhu.
Trump toimii ihan oikein, kun karkoittaa maassa laittomasti oleskelevat rikolliset siirtolaiset takaisin kotimaihinsa ei110802