En tiedä olenko aseksuaali, suhteessa ollessani ajauden lähes pelkästään velvollisuuden tunnosta seksiin. Ajatus panemisesta innostaa todella harvoin, voisin jopa olla ilmankin. Olen siis mies, eikä kyse ole pikkupippelisestä, impotentista, tai muustakaan fyysisestä vajavuudesta, ei vaan jaksa kiinnosta. Muuten olen elämässä aktiivinen, hyvin pärjännyt ja terveitä elämäntapoja suosiva, alkoton ja savuton.
Ongelma korostuu kun on ulkoisesti ok, ravintolassa toisinaan saattaa nätti nainen ehdottaa melko suoraankin haluavansa seksiä, jos sitten itse lähestyy naista, tämä helposti kuvittelee, että tuolla on vain "se" mielessä. Tuntuu vaikealta löytää itselle sopivaa naista, nymfomaaneja olisi tarjolla, he kun ovat muutenkin aktiivisempia, mutta pidemmänpäälle ahdistava tilanne, mikä ei ole mukavaa kummallekkaan osapuolelle.
Se että tuntee heikosti, tai ei ollenkaan kiinnostusta seksiin, ei tarkoita välttämättä sitä etteikö haluaisi läheisyyttä, kumppanuutta, hellyyttä, ehkä perhettäkin, tai sitten seksiä jossakin erilaisessa muodossa, kunhan lähtökohdat ovat heti alussa molemmille selvät.
Niin monet suhteet kaatuvat juuri tuohon puoliskoiden eritasoiseen kiinnostukseen seksiin.
Tiedossani ei mitään aseksuaaleille, tai muille heikomman vietin omaaville olevaa senssipalstaa, tavallisilla deittipalstoilla ilmoitus hukkuisi panoseuraa etsivien miesten ilmoituksiin. Laitan oman sähköpostiosoitteeni tämän loppuun, olisi mukava vaihtaa mielipiteitä saman asian itsessään tiedostavien 30-40 vuotiaiden fiksujen naisten kanssa. [email protected]
Onko aseksuaali tuomittu ikisinkuksi?
14
897
Vastaukset
- rakkautta, ei seksiä
Minkä ikäinen olet itse ja mistä? En ole aivan tuon ikähaitarin sisällä, mutta lähellä, haittaako?
- ...
En halua kovin tarkkaan kertoa itsestäni palstalla, kun ei voi tietää ihmisten motiiveja kysellä. Länsi-suomesta olen, ei ikähaitari ole mitenkään ehdottomasti rajaava, kuten ei asuinpaikkakaan.
- typsykkä 40vee
Ehkä olet niitä ihmisiä joiden tulee saada tutustua rauhassa ihmiseen ennenkuin haluat seksiä. Itselläni on kyllä seksuaalisia haluja, mutta en ole parhaimmillani myöskään baarituttavuuksien kanssa. Jotenkin tuntuu ettei tälläisistä saa oikein mitään irti. Mielestäni seksistä unohdetaan usein erotiikka ja läheisyys eli vain suorittaminen on tärkeää ei koskettaminen ja lähellä olo. Itse olen juurikin tästä syystä alkanut karttaa yhdenyön juttuja. Olen huomannut että tarvitsen aikaa pystyäkseni nauttimaan toisesta ihmisestä mutta usein miehille on kova paikka jos nainen ei ole heti ihan täpinöissään seksistä.
- Ei hyvä yksinkään
Seksistä tulee helposti suorittamista baarituttavuuksien kanssa, eikä kyse ole siitä ettenkö olisi eroottinen ja ihailen kyllä naiskauneuttakin, mutta tuo paneminen tuntuu voimakkaasti yliarvostetulta. Jopa parisuhteen laatuakin määritellään usein sillä, että montako kertaa viikossa, tai kuukaudessa.
- typsykkä 40vee
Ei hyvä yksinkään kirjoitti:
Seksistä tulee helposti suorittamista baarituttavuuksien kanssa, eikä kyse ole siitä ettenkö olisi eroottinen ja ihailen kyllä naiskauneuttakin, mutta tuo paneminen tuntuu voimakkaasti yliarvostetulta. Jopa parisuhteen laatuakin määritellään usein sillä, että montako kertaa viikossa, tai kuukaudessa.
Niimpä, tulee mieleen joskus enemmän koulun jumppatunti suorituksineen, asentoineen ja muine vaatimuksineen kuin rakastelu. Jos sopii voisin mäkin lähettää sulle sähköpostia joku päivä. Olisi ihan kiva vaihtaa ajatuksia aiheesta jonkun kanssa. Varsinkin miehen. Tästä ei usein pääse keskustelemaan kenenkään kanssa.
- -----
Hei!
Jos ei ikäero haittaa (olen 47v) niin mieluusti vaihtaisin ajatuksia kanssasi. Myös typsykkä40vee, olisi kiva kuulla, miten sinä olet toiminut suhteen alussa, kerrotko vaiko et, haluttomuudestasi heti vaiko vasta sitten kun on vähän aikaa suostuttu pakkoseksiin.
Itse ne kehtaa tästä syystä tehdä aloitetta, koska normaaliin suhteeseen toki kuuluu seksi, mutta miten ilmaista, että tilanne on nyt tämä. "jos haluat tulista panoseuraa niin ei sittenkään"? Mun osoite on [email protected]. Muutkin, kellä on kokemuksia ja näkemyksiä aiheesta, kirjoitelkaa. - minulla toivoa
Olen samaa mieltä kanssasi, että aseksuaalien on paljon vaikeampaa löytää samanhenkistä ystävää tai kumppania.
Vaihtaisin ajatuksiani kanssasi mielelläni sähköpostitse. Osoitteesi ei kuitenkaan toimi. Olet ilmeisesti saanut paljon vastauksia. Hyvä niin.
Mutta jos kiinnostusta löytyy, niin ota yhteyttä vaikka tämän palstan kautta.
- 36-v. nainen Pirkanmaalta- typsykkä 49-vee
Mä voin sulle "kovin tuttua", mailata kyllä. En nyt yöllä viitsi. Mutta olisi tosiaan ihan mukava vaihtaa ajatuksia.
- Ei hyvä yksinkään
Tarkistin antamani sähköpostiosoitteen, loppu oli väärin. Oikea osoite on: [email protected]
Olen vaihtanut hiljattain laajakaistapalveluoperaattoria ja se vanha .fi tuli sinne perään vahingossa.
Elikä yhtään vastausta ei ole tullut ja ajattelinkin ettei asia ketään kiinnosta ja olin unohtamassa koko jutun.
Siis viestiä voi vielä laittaa! - ap.
Laita viestiä sähköpostitse, nyt toimii.
- haluton nainen
ap. kirjoitti:
Laita viestiä sähköpostitse, nyt toimii.
Hei ap! Kirjoitat, että voisit haluta seksiä "jossakin erilaisessa muodossa". Mitä tarkoitat tällä erilaisella muodolla?
- xy...
että jos oletkin tyyppiä XXY? Siis klinefelter-oireyhtymä.
Jos heitä sanotaan olevan yksi 500-1000sta miehestä, niin ovathan he silloin melko yleisiä. Laitan kohta linkkiä mistä lukea.
Olisi kiinnostavaa jos löytyisi joku, joka todella osaa kertoa millaista kyseisen miehen seksielämä on.- xy.....
siihen XXY eli klinefelter-syndroomaan
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00844&p_haku=klinefelter - ap
xy..... kirjoitti:
siihen XXY eli klinefelter-syndroomaan
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00844&p_haku=klinefelterPitkästä aikaa tuli poikettua palstalla, olen siis ketjun aloittaja. Heh heh, ei onneksi ole tuo linkin taudinkuva, testoa on varmastikin omastatakaa riittävästi, enkä ollut erityisemmin taipuvainen kouluaikana veljeilemään opettajien kanssa, eikä rintarauhasissa ole liikakasvua, rintalihaksia toki on, mutta ne on hankittu penkkipunnerruksella ilman lisähormoneja. Olen pitkä ja suht.lihaksikas, moni sanonut miehekkääksi, en siis veltto läski tai kukkakeppi. On vaan olemassa ihmisiä joita ei kiinnosta samat asiat kuin muita, ei kai siinä mitään muuta ole, niin ainakin itse suhtaudun asiaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 132194
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831609Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä731435Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2571432Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2321326Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121110Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041069Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341050- 92993
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65983