Mökille talvella jouluksi? vessaprobleema?

äiti.....

Olen vähän miettinyt jos mentäisiin jouluksi mökille.

Lämmitys ei varmaan ole mikään ongelma. Suurin ongelma mikä tulee, vastaan on vessahätä. Kun mun 10v tyttö ei tykkää kesäsikään käydä ulkohuusissa. (pidättelee hätänsä viimetinkaan.)
Niin talvella en oikein minäkään mene kylmään ulkovessan. tytölle jos tulee yöllä hätä, niin se on hirveän hankala, lähtee ulos pakkaseen keskellä yötä ulos vessaan.
Mites te jotka talvella mökkeilette, olette ratkaisseet tämän ongelman? Olisiko eteiseen joku ämpäri hyvä mihinkä vaan vois tytär tai äiti helpottaa ainakin yöllä yökkös hätänsä? Miksei päivälläkin. kakkos hädäs ei kai auta muutakun mennä sinne kylmään huusiin, mutta sen varmasti tyttäreni ja minäkin yritän pidäättää. Tulkoon ummetus sitten.

Mihellä ja pojalla tuskin on tässä mitään ogelmaa, mutta kun me naiset haluamme lämpimän vessan.
Minä olen myös ollut oikeastaan vain tän takia miehen ideaa vastaan lähteä jouluksi mökille. En ole oikein kehdannu tälläsistä sille puhuakkaan.

36

8673

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wc

      sellaisia tyylillä sanko jossa on vessan istuin päällä myydään n. 50€ rautakaupoissa kannattaa kysellä

      • äiti...

        Tuo 50€ sanko pitää käydä ostamassa. Niin ei meidän (äidin ja tyttären) tarvitse venyttää rakkoaan tai kärsiä ummetuksesta. Niin voi äiti ottaa vähän alkoholiakin mökillä ja tyttö juoda huoletta limsaa.
        Tuo 1500€ juttu on vähän kallis, mutta pitää harkita. Tytöllä on vähän kesäsinkin,se ongelma, että huusin en mene.
        Kakkos hädänkin se yrittää väkisin pidättää viikonlopun yli kaupunkiin ja sitten onkin kova ummetus ja uloste ei tulekaan ulos kun peräpuikoilla. Myös yökös hätä jää hyvin viimetinkaan ja saa välillä oikein huomautella, että nyt menet sinne huusiin ennen kun sun housut kastuu.


      • Tilap.sisäwc

        pidettiin se ulkona ja nostettiin toimituksen ajaksi sisäpuolelle. Jokaisella oli oma styroksi sisällä jottei tarvinnu kylmään rinkiin istahtaa.
        Kuoriketta vaan rutosti.


    • Vihreästä verkosta

      Mikäli mökissäsi on sähköt. silloin kannattaa hankkia pakastava käymälä. Laite on kohtalaisen hintava, mutta se on helposti sijoitettavissa ja se ei haise. Pönttö on ämpärin kokoinen ja se pakastaa jätteet pussiin, jotka on helppo hävittää. Pönttö on pienuutensa kätevä laittaa vaikka mihin nurkkaan.

      Pönttöä voi käyttää tietysti myös kesällä, varsinkin lapset tykkäävät ja se vähentää kiukuttelua, koska ulostettavan johonkin jossakin vaiheessa on. Me säästettiin varsin nopeasti pöntön hinta, koskapa kauppamatkat vähenivät, kun lapset kävivät huoltoasemalla vessassa näillä reissuilla.

      Niin hinta on noin 1500 euroa, mutta laite ei tarvitse kemikaaleja, biohajoavia pusseja kylläkin. Me hautaamme pussit sitten kompostiin.

    • vessahätä

      Meillä naiset käyttää tavallista sankoa ja siihen pikkupojatkin on yöllä pissineet, ei mikään elämää suurempi juttu!

      • Sama ongelma

        Meillä oli tytöillä kanssa ihan sama juttu. Yrittivät sinnitellä hätänsä aina aamuun. Yleensä kestivätkin, mutta, sitten kerran eräs yö kävi niin, että kerran nuoremmalle 10v tuli vahinko ja lakanat kastui ja hirveät selitykset ja kitinät nokun en mä jaksa lähtee ulos yöllä vessaan. Vanhempi tyttö on jo 12 ja se kesti vessahädän aamun. Niin säenjälkeen kun tuli vahinko niin laitettiin lapsille sanko mihinkä voivat yöaikaan pissiä. säenjälkeen molemmat jopa vahvempikin helpotti hätänsä yöllä kiltisti siihen. Meillä on myös isomman hädän kanssa molemmilla tytöillä ihan sama ongelma eli he ei tykkää käydä siellä ulkokuusissa ja pidättelevät pitkään hätäänsä. Niin kai meidänkin pitää harkita tuota 1500€ käymälää.


    • Jalat Ristissä

      Hei!

      Et ole yksin ongelmasi kanssa.
      Yksi mahdollisuus on kaikkien karavaanareitten käyttämä kemiallinen käymälä Portapotti.
      Sen saa muutamalla kympillä tavarataloista.

    • hjuu

      Ämpäri eteisessä, miesväki k*see nurkan taa, yölläkin.

      • miesavosta

        Meillä ämpäri käytössä kesäisinkin, ja kyllä miehetkin siihen pissii. Pohjalle kun laittaa vähän vettä ja kansi päälle ei hajuhaittoja. Kesällä vielä se hyöty että, kun pissin laimentaa saa ilmaista lannoitetta pensaille ja kukkapenkille sekä nurtsille. Ei ole tarvinnu y-lannosta ostaa


      • metsätärtär
        miesavosta kirjoitti:

        Meillä ämpäri käytössä kesäisinkin, ja kyllä miehetkin siihen pissii. Pohjalle kun laittaa vähän vettä ja kansi päälle ei hajuhaittoja. Kesällä vielä se hyöty että, kun pissin laimentaa saa ilmaista lannoitetta pensaille ja kukkapenkille sekä nurtsille. Ei ole tarvinnu y-lannosta ostaa

        ...kuinka poispilattuja ihmiset on.

        Illalla en itse juo mitään enää 18 jälkeen eikä ole vuosiin tarvinnut käydä yöllä pissalla,niin helppoa se on.
        Enkä muista juuri koskaan tarvinneeni käydä yöllä kakalla.

        Kun jättää oluet litkimättä ja juo jotakin muuta,ei myöskään tartte käydä niin paljoa.
        Itse olin oluen lipittäjä aina silloin harvoin kuin jotakin piti syystä tai toisesta juoda.
        Mutta lopulta uskaltauduin kokeilemaan makeahkoa valkoviiniä ja pisijuoksut väheni oitis.
        Punkut saa olla rauhassa edelleenkin,pahhaa ja tulee migreeni parkkihapoista...

        Itte olen penskana kusiämpäriin joutunut tekemään,koska muuten olisi pitänyt kävellä raput alas talvellakin 20 asteen pakkasessa ja sitten siitä vielä pihan perälle.
        Hyvin se sujui ja pääsi sukkelammin taas peiton alle.


        Nykyään on kesämökkinä ruoteille nostettava kangaskota ja riukuvessaan siellä tehdään.


      • Hellullee
        metsätärtär kirjoitti:

        ...kuinka poispilattuja ihmiset on.

        Illalla en itse juo mitään enää 18 jälkeen eikä ole vuosiin tarvinnut käydä yöllä pissalla,niin helppoa se on.
        Enkä muista juuri koskaan tarvinneeni käydä yöllä kakalla.

        Kun jättää oluet litkimättä ja juo jotakin muuta,ei myöskään tartte käydä niin paljoa.
        Itse olin oluen lipittäjä aina silloin harvoin kuin jotakin piti syystä tai toisesta juoda.
        Mutta lopulta uskaltauduin kokeilemaan makeahkoa valkoviiniä ja pisijuoksut väheni oitis.
        Punkut saa olla rauhassa edelleenkin,pahhaa ja tulee migreeni parkkihapoista...

        Itte olen penskana kusiämpäriin joutunut tekemään,koska muuten olisi pitänyt kävellä raput alas talvellakin 20 asteen pakkasessa ja sitten siitä vielä pihan perälle.
        Hyvin se sujui ja pääsi sukkelammin taas peiton alle.


        Nykyään on kesämökkinä ruoteille nostettava kangaskota ja riukuvessaan siellä tehdään.

        Hienoo jos sun ei tartte, mut jokaisella on eri tapansa elää. Plus rakot on erikokoisia myös. Pässi.


      • kusta suuhus?
        metsätärtär kirjoitti:

        ...kuinka poispilattuja ihmiset on.

        Illalla en itse juo mitään enää 18 jälkeen eikä ole vuosiin tarvinnut käydä yöllä pissalla,niin helppoa se on.
        Enkä muista juuri koskaan tarvinneeni käydä yöllä kakalla.

        Kun jättää oluet litkimättä ja juo jotakin muuta,ei myöskään tartte käydä niin paljoa.
        Itse olin oluen lipittäjä aina silloin harvoin kuin jotakin piti syystä tai toisesta juoda.
        Mutta lopulta uskaltauduin kokeilemaan makeahkoa valkoviiniä ja pisijuoksut väheni oitis.
        Punkut saa olla rauhassa edelleenkin,pahhaa ja tulee migreeni parkkihapoista...

        Itte olen penskana kusiämpäriin joutunut tekemään,koska muuten olisi pitänyt kävellä raput alas talvellakin 20 asteen pakkasessa ja sitten siitä vielä pihan perälle.
        Hyvin se sujui ja pääsi sukkelammin taas peiton alle.


        Nykyään on kesämökkinä ruoteille nostettava kangaskota ja riukuvessaan siellä tehdään.

        Suljettu kierto on päivän sana.


    • völjari

      mutta kyllä se kannattaa keskustella selväksi. Mökillä ei ole erityisen rakentavaa kellään, jos porukassa on osa joiden täytyy ponnistella sen eteen että vaikuttaisi olevan kivaa.

      Meillä on lähinnä miniät nyrpistelleet ulkohuussia (sori). Meillä on markkinajohtajan kompostoiva, johon hoidetaan myös talousjätteet. Miellyttävä styroxistuin. Tässäpä tuli mieleen miten nouseva polvi vietti edelliskeväänä reilun viikon mökillä. Jostain oli tullut iso idea, että biojäte pitää laittaa bioskapussin sisään ennen kompostikäymälään heittämistä. Hmm. Huono idea. Koko rosessi meni sekaisin, aiheutti melkoisen hajuhaitan.

    • pissikka

      Naturum sisävessaksi, niin elämä helpottuu mökilläkin.

    • huuuussi

      Ei sitten ole tullut mieleen tehdä siitä huussista lämpöeristettyä?? Pieni patteri talveksi ja avot.
      Tosin ei tietty auta tähän hätään, mutta tehkää se sitten ensikesänä ensitöikseen.

      • aaapeliii

        Ei tarvitse vessasta tehdä lämpöeristettyä, 2000 watin puhalluslämmitin riitää aivan mainiosti. Laitoin vielä lämmityksen ohjauksen eteiseen mökin sisälle; kun vessareissua suunnittelee niin pari minuuttia ennen napsauttaa puhaltimen päälle niin sitten mukava puuceen lämmössä lukea vaikka akuankkaa...


    • lwieul

      Hae Biltemasta tai vastaavasta sellainen asuntovaunuun ja veneeseen tarkoitettu vessanpytty, jossa on oma säiliö. Se on hajuton, kemikaalia pitää lisätä, jotta toimii, ainetta saa samasta paikasta kuin pytynkin.
      Se on helppo sitten vaikka kerran viikossa käydä tyhjentämässä ulkona.
      Kapistus maksaa jotain luokkaa 50 euroa ja kemikaalit päälle.

    • pohjanmaalla

      niin saisit parillakympillä Portapotin ja kemikaalit päälle, myin vanhan asuntovaunun kesällä pois ja potti jäi. On kyllä kätevä käyttää, ei haise ja aikuisellekkin sopiva korkeus

      • ölppä

        Käsittämätön ongelma. Ei meidän perheessä tai omassa lapsuudenkodissa tuo ole ollut koskaan ongelma. Mökillä käydään ulkohuussissa ja se siitä. Eihän styrox takapuolen alla tunnu kylmältä talvellakaan. Ja voi sitä juhlaa kun keväällä tarkenee jäädä hiukan jopa lueskelemaan huussiin. meillä se on virallinen kevään merkki.
        Lapsi voi haluta vaikka kuuhun ja sen hänelle suomme, sen haluamisen nimittäin. Kaikkea vaan ei voi saada. Eli maassa maan tavalla.


      • äiti.....

        Liian kaukana. ikävä kyllä. Tulee halvemmaksi ostaa lähempää.

        Ölppä, sekun meillä on taas erijuttu. Me ei olla lapsena totuttu käymään ulkovessoissa. Eli justiin kasvatuksellisesta jutusta on kyse. Niin sitä jotenkin vierastaa mennä sinne. Ainakin tyttäreni tekee niin ja pidättää vessahätäänsä viimeiseen asti. Itsellä on vähän sama juttu. Varsinkin öisin sinne ei jaksa lähteä ja sitten sinnittelen hätäisenä aamun asti. Jospa me tuo hankittaisiin tuo portapotti, niin voitaisiin mennä viettämään joulua sinne ja kesälläkään ei tarvitsisi nukkua hätäisenä ja voi ottaa vähän enempi juotavaakin.
        siideriä ja olutta joka tekee juuri sen, että kova hätä tulee vielä yölläkin.


      • Usot sie?
        äiti..... kirjoitti:

        Liian kaukana. ikävä kyllä. Tulee halvemmaksi ostaa lähempää.

        Ölppä, sekun meillä on taas erijuttu. Me ei olla lapsena totuttu käymään ulkovessoissa. Eli justiin kasvatuksellisesta jutusta on kyse. Niin sitä jotenkin vierastaa mennä sinne. Ainakin tyttäreni tekee niin ja pidättää vessahätäänsä viimeiseen asti. Itsellä on vähän sama juttu. Varsinkin öisin sinne ei jaksa lähteä ja sitten sinnittelen hätäisenä aamun asti. Jospa me tuo hankittaisiin tuo portapotti, niin voitaisiin mennä viettämään joulua sinne ja kesälläkään ei tarvitsisi nukkua hätäisenä ja voi ottaa vähän enempi juotavaakin.
        siideriä ja olutta joka tekee juuri sen, että kova hätä tulee vielä yölläkin.

        Kovat on pakkaset ja jostain syystä huussin ovenlukko oli jäässä? Hätä oli kova ja lukon sulattaminen kesti ja kesti ja kesti....Ei sen jälkeen paljon osannu kylmää huussia ujostella. Kovasti tyytyväinen, suorastaan helpottunut fiilis vaikka vaatteitakin 15 kerrosta ja näpit jäässä ja big2:nen asiana.

        Siperia opettaa.


      • wc Apposen auki!
        Usot sie? kirjoitti:

        Kovat on pakkaset ja jostain syystä huussin ovenlukko oli jäässä? Hätä oli kova ja lukon sulattaminen kesti ja kesti ja kesti....Ei sen jälkeen paljon osannu kylmää huussia ujostella. Kovasti tyytyväinen, suorastaan helpottunut fiilis vaikka vaatteitakin 15 kerrosta ja näpit jäässä ja big2:nen asiana.

        Siperia opettaa.

        Siis jumakauta huussi lukossa!!! Viekö joku sun pököt?
        Vanha aloitus mutta pöljäys päivitettävissä nykyaikaan.


      • Anonyymi
        wc Apposen auki! kirjoitti:

        Siis jumakauta huussi lukossa!!! Viekö joku sun pököt?
        Vanha aloitus mutta pöljäys päivitettävissä nykyaikaan.

        Pakko on lukita, muuten marjastajien ja metsästäjien kymmenpäiset joukot käyttävät, en heidän jätöksiään halua siivota.


    • Lady Ansk

      Ennen oli juuri tuo tilanne, ulkohuussi..
      Nyt kyllä joudutaan menemään tuohon sisä wc:n puolelle tuosta ulkokuistilta, mutta mahtavaa..vielä kun saatiin vesiosuuskunnan vesi, asutaan mökillä..
      Tsemppiä..Ihanaa rauhaisaa Joulunaikaa!

    • Digiootti

      Hommattiin mökin laajennuksen yhteydessä Naturum kompostivessa sisälle.
      Vaikka mökki on talvenaikaan välillä kylmillään, vessa toimii, kun on sulanut.
      Rauhallista joulua.
      http://www.vimeo.com/2589919

      • åpokhygtfrd

        Muovinen portatiivi rautakaupasta on ihan kätevä. itse olen ratkaissut pesuongelman siten, että vuoraan portatiivin ensin mustalla isolla jätesäkillä sitten laitan toisen ämpärin portatiiviin jonhon olen laittanut kompostoituvan muovipussin ympärille ja jokainen huolehtii jätöksensö kompostiin, näin ei tule pesuongelmia.


      • eihätä
        åpokhygtfrd kirjoitti:

        Muovinen portatiivi rautakaupasta on ihan kätevä. itse olen ratkaissut pesuongelman siten, että vuoraan portatiivin ensin mustalla isolla jätesäkillä sitten laitan toisen ämpärin portatiiviin jonhon olen laittanut kompostoituvan muovipussin ympärille ja jokainen huolehtii jätöksensö kompostiin, näin ei tule pesuongelmia.

        Normaalli ulkovessa, mutta öitä varten on ämpäri.
        Mitä ihmeellistä siinäon ????


      • niin on asia

        ettei ulkohuusit ole enää tätä päivää. Meiltä jää reservikäyttöön kun saadaan laajennus valmiiksi.


      • keskiajan noita
        niin on asia kirjoitti:

        ettei ulkohuusit ole enää tätä päivää. Meiltä jää reservikäyttöön kun saadaan laajennus valmiiksi.

        Elämykset eivät ole enää tätä päivää.


      • luvan kanssa!
        keskiajan noita kirjoitti:

        Elämykset eivät ole enää tätä päivää.

        En kyllä itke laskiämpärin perään!!
        Intissä oli "elämys" monelle sisä-wc jossa pytyt oli rinta rinnan ilman väliseiniä. Kyseessä kuitenkin asia joka pistää kuninkaankin kumartumaan niin oli pakko opetella. Oppi siihenkin mutta en kaipaile..Metsäkeikat talvipakkasella?!
        Puucee on sivistynyt tapa. Kesällä mökillä jopa ihan hauskaa.


      • Just niin...
        luvan kanssa! kirjoitti:

        En kyllä itke laskiämpärin perään!!
        Intissä oli "elämys" monelle sisä-wc jossa pytyt oli rinta rinnan ilman väliseiniä. Kyseessä kuitenkin asia joka pistää kuninkaankin kumartumaan niin oli pakko opetella. Oppi siihenkin mutta en kaipaile..Metsäkeikat talvipakkasella?!
        Puucee on sivistynyt tapa. Kesällä mökillä jopa ihan hauskaa.

        No kun rakennettiin huvilaa, tyttö kävi päästään hangelle eikä siinä mittään. Niin me tehtiin kaikki. Pikkumökissä asuttiin (saunamökki). Ei pitänyt sitä milläsäkään. Mutta ootappa seuraavaan päivään. Tytön koira löysi jäätyneen kakan ja toi sen sisälle tupaan ja rupesi jyrsimään sitä. Siinä olikin naurussa pitelemista ja koira ei saanut enää nuolla naamoja....


      • PELI::!!!!
        Just niin... kirjoitti:

        No kun rakennettiin huvilaa, tyttö kävi päästään hangelle eikä siinä mittään. Niin me tehtiin kaikki. Pikkumökissä asuttiin (saunamökki). Ei pitänyt sitä milläsäkään. Mutta ootappa seuraavaan päivään. Tytön koira löysi jäätyneen kakan ja toi sen sisälle tupaan ja rupesi jyrsimään sitä. Siinä olikin naurussa pitelemista ja koira ei saanut enää nuolla naamoja....

        .

        kevyt mobile-wc ja säilöihin raakaa halpaa tuulilasinpesunestettä, ei jäädy ja toimii kuin junan vessa

        .


      • ###
        PELI::!!!! kirjoitti:

        .

        kevyt mobile-wc ja säilöihin raakaa halpaa tuulilasinpesunestettä, ei jäädy ja toimii kuin junan vessa

        .

        Nyt mä tiedän miksi tätä palstaa kutsutaan suoli24palstaksi..


      • KONSTIT:::!!!!
        ### kirjoitti:

        Nyt mä tiedän miksi tätä palstaa kutsutaan suoli24palstaksi..

        .

        on yleensä niitä parhaita ja toimivimpia ilman turhia vinkumisia :)

        .


      • konstit?
        KONSTIT:::!!!! kirjoitti:

        .

        on yleensä niitä parhaita ja toimivimpia ilman turhia vinkumisia :)

        .

        Pue pieni pentu ja kuskaa se pakkaseen asioille?! Kolmen aikaan yöllä äiti mua kakattaa voi vi..ttaa isoakin ihmistä jos se tarkoittaa ulkohyyssiä talvipakkasilla?
        Virikkeet vähissä, legot naulattu lattiaan, hiekkalaatikko täynnä sepeliä ja sekin jäässä?


    • wilma4

      missä semmosia löytyy

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe