Kävin tänään gynekologilla ja lääkäri totesi normaalin tarkastuksen yhteydessä hyvin lievän hiivatulehduksen, jota en ollut edes itse huomannut. Lääkkeeksi sain diflucan 150 mg 1 kapseli.
Kysymys kuuluukin, jos otan tänään tuon diflucanin, voinko mennä huomenna sukupuolitautitesteihin? Tein joskus aikoinaan turhan reissun sukupuolitautien poliklinikalle, kun eivät ottaneet testejä juuri loppuneen penisilliini-kuurin takia. Häiritsee kuulemma testituloksia.
Oli tarkoitus hoitaa kerralla nämä asiat ja hakea tuolta polilta vielä varmistus ettei mitään sukupuolitauteja ole. Testit kun ovat siellä ilmaisia ja gyne oli yksityinen, joten en häntä viitsinyt pyytää ottamaan näytteitä, enkä huomannut kysyä tämän hiivalääkkeen vaikutuksesta asiaan.
Sattuisiko palstalla kenelläkään olemaan tietoa asiasta?
Kysymys kuuluukin, jos otan tänään tuon diflucanin, voinko mennä huomenna sukupuolitautitesteihin? Tein joskus aikoinaan turhan reissun sukupuolitautien poliklinikalle, kun eivät ottaneet testejä juuri loppuneen penisilliini-kuurin takia. Häiritsee kuulemma testituloksia.
Oli tarkoitus hoitaa kerralla nämä asiat ja hakea tuolta polilta vielä varmistus ettei mitään sukupuolitauteja ole. Testit kun ovat siellä ilmaisia ja gyne oli yksityinen, joten en häntä viitsinyt pyytää ottamaan näytteitä, enkä huomannut kysyä tämän hiivalääkkeen vaikutuksesta asiaan.
Sattuisiko palstalla kenelläkään olemaan tietoa asiasta?
Vastaukset 7
Vanhimmat
vielä, lääkitys tosiaan sekoittaa testituloksia.
onko tietoa koska voi mennä?
No mikset sä ota sitä lääkettä testien jälkeen? Hiivatulehdus on vaaraton tulehdus, ja sä voit aivan hyvin odottaa päivän ja ottaa sen lääkkeen testien jälkeen. Hiivatulehdus ei ole sukupuolitauti.
Jos otat lääkkeen, sen vaikutus kestänee kolmisen päivää, eli ensi viikolla, eli joulun jälkeen.
Kiitos vastauksista.
Otin jo tänään tuon hiivalääkkeen. Kävi mielessä, että menisin huomenna testeihin ja ottaisin vasta sen jälkeen lääkkeen. Gynellä käynti kuitenkin sattui tällä kertaa, koska limakalvot olivat ärtyneet, ja vertakin tuli, mitä ei ole aikaisemmin tapahtunut. Ajattelin siis että tuo vaiva olisi kiva hoitaa ensin pois ja lääke korjaa nopeasti tilanteen alapäässä, ja ymmärsin myös että lääkkeen vaikutus kestää muutaman päivän. Kotikaupungissani otetaan sukupuolitautien poliklinikalla automaattisesti valkovuotonäyte ja siitä tehdään saman tien "pikahiivatesti", eli siinä on hyvä tilaisuus varmistaa että se on tosiaan parantunut lääkkeellä.
Jospa he huomenna vastaisivat puhelimeen ja saisi varman tiedon koska voi mennä testeihin niin että tulokset ovat luotettavat.
Joulusta eteenpäin olen kolme viikkoa pois kotikaupungista, joten siksi olisi ollut niin mukava saada hoidettua nämä näytteet ennen lomaa. :o)
Sanoiko lekuri joitain rajoitteita. Ei. Koska niitä ei ole.
Eli voit mennä, mutta kannattaa mainita lääkityksestä. Tai sitä ne kyllä muutenkin kysyvät.
soittaa ja kysyä.
Soitin.
Suun kautta otettava hiivalääke ei vaikuta testituloksiin (klamydiaan ja tippuriin).
Ennen testejä täytettävässä paperissa sitä muistaakseni on kysytty.
Alkuviikosta sitten testeihin.
Vatsa ainakin meni sekaisin tuosta lääkkeestä ja alapäätä polttelee. Ilmeisesti sitten "tappaa" hiivaa siellä. Ensimmäinen hiivatulehdus omalla kohdalla...