Onko kellään kokemuksia kyseistä merkistä:
Kia ceed 1,6 EX SW A/T.
Itselläni on volvon v50 2.4 koneella ja ajattelin vaihtaa sen tohon kiaan jo pelkästään bensan kulutuksen takia.
Kia ceed 1,6 EX SW A/T
25
11242
Vastaukset
- Ceeederi
Ihan kiva auto eikä kuluta paljoa varmastikkaan. Vanhahtava toi automaattiloota vaikkakaan en tiedä tosta vuoden alussa saapuvasta cee'dista onko se vielä 4 pykäläisellä automaatilla.
Ton hintaluokan autosta vaan kannattaa olla varpaillaan vaan siinä jos on tottunu, että muoviosat ei nitise niin tää on samanlainen natisija talvella, kuin corolla. Mut suosittelen, turvallisia kilometrejä luvassa sopuisaan hintaan.
Lisää juttua www.khcf.org vaatii tosin rekistöröitymisen jos haluat kommentoida.
Eikä kukaan pelkästään kehu merkkiä vaan osataan antaa kritiikkiäkin rakentavasti.- 1,6 crdi at/sw
ei mutten natise. Jäät voivat joskus autossa, kuin autossa aiheuttaa ylimääräsiä natinoita, mutta jos sulattelee autn niin loppuu natinat. tuo bensavehje kuluttaa saman minkä keskimäärin mutkin merkit, mutta diesel menee alle luvattujenkin lukemien..
- nsijkb
mutta mistähän toikin tieto on peräisin. Itsellä Hyundai i30:n ja on kaikkein vähiten natinoita mitä itsellä autoja 30:n vuoden aikana ollut. Kyllä ne natisijat on germaaneja, oli pari edellistä nimeenomaan niitä, huollonn jälkeenkin kun helisivät ja natisivat, niin tutkin vähän tarkemmin mistä äänet tulee, jäykkäjousisessa autossa vähän joka paikka oli löysällä, ovipaneelit, takaluukun paneeli jne. Kiristelin itse. Ei natissut enää. Mutta toi kone on pieniruokainen, menee sillä mikä on EU keskiarvo. Kunhan kierrokset pysyy alle kolmentonnin. Automaatti vie enemmän kun on perinteistä mallia oleva ja kaiketi Aisinin tekemä (toyota).
- kl
Ei kai kukaan nyt volvoa kiaan vaihda, itse olen ajatellut tehdä juuri päin vastoin, ei niin etteikö ceed olisi toiminut ihan hyvin,mutta en pidä tasaperä autoista, vaan vaihdan porrasperäiseen autoon, yhtenä vahvana vaihtoehtona on volvo 40 1,6 diesel tai joku vastaava saksalainen porrasperä auto.
- EX-A:sti
Kyllä monella autoa vaihtavalla on mietinnässä esim. Kia tai Hyundai riippumatta siitä, millä aiemmin on ajanut. Itse paljon ajavana vaihdoin Audi A4:n Sonataan. Syitä olivat mm. takuu 2v. vai takuu 5v. ilman km-rajaa ja omakohtaiset sekä omarahoitteiset kokemukset auton pidosta Suomen talvessa.
Ainakaan toistaiseksi en ole katunut. - rwyeu
aiot vaihdatella, odottele pari kuukautta niin voi tarjoukset parantua jos Geely omistajaksi rupee. Saabbi taisi menettää juuri vaihtoarvonsa kun GM löi hanskat tiskiin merkin osalta.
- Juhy-84
Itse olen pari vuotta ja 30 tkm ajellut Hatchback-mallisella 1,6-koneella olevalla cee'd-automaatilla ja ongelmitta. Farkusta ei siis varsinaisesti kokemusta, mutta autohan on ihan sama ilman pikku jatketta perässä. Keskikulutus pyöriny siinä 6,5 litran paikkeilla ja pitkillä matkoilla päässy kuudella, kuten esim Lapin reissulla syksyllä. Ei oo mitään tarvinnu korjailla - normaalit huolto-ohjelman mukaiset jutut vaan tehty ajallaan. Kannatan kyllä V50:n vaihtoa cee'diin, vaikkei Volvoa oo mulla minkäänlaista ollutkaan. Cee'd on kuitenkin järkihinnoiteltu (noin) saman kokoluokan auto ja kenties muotoilunsa puolesta tilavampikin, joka on varsinkin EX-varustelulla todellakin hinta-/laatusuhteeltaan kohdallaan. Cee'din tekniikka voi jonkun mielestä olla vanhahtavaa, joka itse asiassa tarkoittaa sitä, että se on perusvarmaa ja kestävää - ei katkeilevia hihnoja ym. Ja sama koskee automaattilaatikkoa - niitä on tehty niin kauan, että ne varmasti osataan tehdä - toisin kun monen muun merkin kokeilut.
- Reinhardt
Kuinka pitkään Korean poika on tehnyt automaattilaatikoita? Miten ihmeessä vanhahtava tekniikka tarkoittaa kestävää?
- Töppönen #12
Kia on persaukisille junteille!
- Juhy84
Reinhardt kirjoitti:
Kuinka pitkään Korean poika on tehnyt automaattilaatikoita? Miten ihmeessä vanhahtava tekniikka tarkoittaa kestävää?
Olkoonpa laatikko kenen tekemä hyvänsä, mutta tarkoitankin vaan sitä, että ko autossa se on hyvin yksinkertaisen oloisesti tehty, eikä siis sisällä mitään ylimääräistä romua esim. mukavuussyistä. Sehän se on olennaista, että Kialla on järkeilty oikein tuotantoon valituissa laatikoissa. Aikamoisia juttuja tiiän esim VW-konsernin autojen DSG- ym. -kokeiluista. Mukavuussyyt kun voi kostautua pahemman kerran. Ei normaalikäytössä tarvii olla esim 'täysin' huomaamattomasti vaihtavaa laatikkoa kun se ei tule toteutumaan manuaaleissakaan.
P.S "Miten ihmeessä vanhahtava tekniikka tarkoittaa kestävää?"
Ootko kuullu asiasta nimeltä testaus? Perusautomaattia on tehty 1940-luvulta lähtien, niin eiköhän aiheen perusteet osata tehdä kestävästi. - miskieMoskie
Töppönen #12 kirjoitti:
Kia on persaukisille junteille!
saa ostettuu muutakin mutta ei persaukisilla oo varaa ees kunnon kiiaan niin se menee..tiän monia jotka siirtyy niistä laatuautoista olevinaan laadukkaimpiin autoihin eli vaihtavat ne *audinsa bmw ja muut kalliit koslansa* parempiin..laadukkaimpiin.Niin myös täälläkin.. pää asia että auon kaa ei ongelmaa se pelittää luotettava ja ei jätä tielle kuten noi laatuautot meinaa tehdä.Pikkuvikaset aina jotain isookin.Kia on hyvä valinta ja sitä vois kehua maasta taivaisiin.No oppia ikä kaikki on sanontakin.Suomessa osaa arvostaa talviolojen kunnon autoa ja kestävyyttä.
- Sirpa P
Juhy84 kirjoitti:
Olkoonpa laatikko kenen tekemä hyvänsä, mutta tarkoitankin vaan sitä, että ko autossa se on hyvin yksinkertaisen oloisesti tehty, eikä siis sisällä mitään ylimääräistä romua esim. mukavuussyistä. Sehän se on olennaista, että Kialla on järkeilty oikein tuotantoon valituissa laatikoissa. Aikamoisia juttuja tiiän esim VW-konsernin autojen DSG- ym. -kokeiluista. Mukavuussyyt kun voi kostautua pahemman kerran. Ei normaalikäytössä tarvii olla esim 'täysin' huomaamattomasti vaihtavaa laatikkoa kun se ei tule toteutumaan manuaaleissakaan.
Ootko kuullu asiasta nimeltä testaus? Perusautomaattia on tehty 1940-luvulta lähtien, niin eiköhän aiheen perusteet osata tehdä kestävästi.Mikäli ostaisin automaattivaihteisen auton niin toivoisin sen vaihtavan huomaamattomasti. Eikö automaatti yleensä hommata sen vaivattomuuden ja mukavuuden vuoksi?
- Juhy84
Sirpa P kirjoitti:
Mikäli ostaisin automaattivaihteisen auton niin toivoisin sen vaihtavan huomaamattomasti. Eikö automaatti yleensä hommata sen vaivattomuuden ja mukavuuden vuoksi?
Se on silloin vaivaton ja mukava automaatti, jos se on kestävä. Ja kuten sanoin, kaikki suorakytkentä- ym. ...tronicin raakileet ei tätä ole!
- Juhy84
Sirpa P kirjoitti:
Mikäli ostaisin automaattivaihteisen auton niin toivoisin sen vaihtavan huomaamattomasti. Eikö automaatti yleensä hommata sen vaivattomuuden ja mukavuuden vuoksi?
Ja toivottavasti olet edes kokeillut automaatti-cee'diä, jos uskallat väittää, ettei ko auto ole vaivaton ja mukava - ja varsinkin vaihteiston automatiikan osalta.
- Sirpa P
Juhy84 kirjoitti:
Ja toivottavasti olet edes kokeillut automaatti-cee'diä, jos uskallat väittää, ettei ko auto ole vaivaton ja mukava - ja varsinkin vaihteiston automatiikan osalta.
kokeillut kyseistä autoa kun taloudessamme sellainen on. Mielestäni toisessa autossamme oleva dsg on mielyttävämpi eikä siinä ole ollut mitään vikaa. Onko sinulla kokemusta dsg- vaihteistosta vai ovatko "kokemuksesi" muilta kuultua?
- Ylivääpeli
Juhy84 kirjoitti:
Ootko kuullu asiasta nimeltä testaus? Perusautomaattia on tehty 1940-luvulta lähtien, niin eiköhän aiheen perusteet osata tehdä kestävästi.Ei varmaan toteudu manuaalissa jos ei osaa vaihtaa! Sirpa P. olen kanssasi täysin samaa mieltä siitä,että automaatin tulee olla miellyttävä ja huomaamaton. Kyllä minua vituttaisi jos ostaisin automaatin ja se ei näitä ehtoja täyttäisi. Mielestäni myös laadunvalvonta ja käytetyt materiaalit takaavat kestävyyden ei suoranaisesti vanhahtava tekniikka. Perheemme toinen auto on Kia Pro`ceed enkä ihan älyttömästi keksi siitä huomautettavaa mutta toisaalta kyse on niin tuoreesta mallista ettei siinä pitäisikään olla. Kian Ceed on 1. tämän merkin kunnollinen malli,aiemmat ovat täyttä paskaa. Kokonaisuudessaan täysin turha keskustelu taas kerran kun kaikki puolustavat yksisilmäisesti omia automerkkejään. Oppikaa näkemään vikoja myös muualla kuin muiden autoissa. DSG ei aina ole maailman luotettavin eikä Kian automaattilaatikko ole muuta kuin vanha. Varmaan tämän vuoksi merkki lanseeraa uuden Sportagen yhteydessä uuden tomaatin.
- Juhy84
Sirpa P kirjoitti:
kokeillut kyseistä autoa kun taloudessamme sellainen on. Mielestäni toisessa autossamme oleva dsg on mielyttävämpi eikä siinä ole ollut mitään vikaa. Onko sinulla kokemusta dsg- vaihteistosta vai ovatko "kokemuksesi" muilta kuultua?
Jatkuvasti olen tekemisissä taksikuskien ym. ammattiautoilijoiden kanssa ja näitä dsg-laatikoita on hajoillut - ainakin enemmässä määrin, mitä itse sallisi katsella. Itse muistan elävästi, kun olin v.2007-2008 vaihteessa katselemassa automaattia, jolloin päädyin cee'diin eräskin taksikuski sanoi, että jos jotain volkkaria meinaan, niin älä ota DSG:llä. Sillo vielä sai muitakin... Vasta oli siitäkin Touranista menny DSG. Tottakai itsekin olen DSG-autoilla ajellut ja ihan mukaviahan ne on. Mutta kuten sanoin, ei ainakaan niin suurta eroa, että maksaisin autosta maltaita saadakseni viimeisintä huutoa olevan DSG:n ja epävarmaa tekniikkaa. Ainahan sitä kuulee räksytystä vaihteiden vähyydestä ym. Mutta... mitä se sit loppupeleissä vaikuttaa...
- Kenneth
Ajo-ominaisuudet yllättivät positiivisesti. Totaalisen paska automaattilaatikko ja tylsä ulkonäkö joten kallistuin Audiin. Takuu ko. autossa hyvä mutta en pidä samaa autoa niin pitkään, että sillä olisi minulle merkitystä.
- yuhwed20
autojen haluttavuutta 08-09, laskussa SAAB, VOLVO, AUDI, BMW, JAGUAR ja kaikki jenkkimerkit. Nousussa HYANDAI/KIA, SUZUKI, FIAT, SUBARU, SKODA.
- Ustasa
yuhwed20 kirjoitti:
autojen haluttavuutta 08-09, laskussa SAAB, VOLVO, AUDI, BMW, JAGUAR ja kaikki jenkkimerkit. Nousussa HYANDAI/KIA, SUZUKI, FIAT, SUBARU, SKODA.
Taitaa näkyä "laman" vaikutus tässä tutkimuksessa kun nousussa ovat halppis merkit pl. Subaru. Tutkimus on epäilemättä tehty Prisman kassajonossa.
- ex-subaru..
Ustasa kirjoitti:
Taitaa näkyä "laman" vaikutus tässä tutkimuksessa kun nousussa ovat halppis merkit pl. Subaru. Tutkimus on epäilemättä tehty Prisman kassajonossa.
varmaan mutta ärsytti se boxeri..se huutaa ko hinaaja ko käynnistää.
- I30 CW
Osta tämä!
- sanon mä
Mutta jos sanoa saa, niin oma valintani olisi (ja oikeasti olikin) Octavia 1.8TSI DSG. Kai siinä vähän enemmän tulee hintaa, mutta kyllä autokin on sitten hiukan "vetävämpi". Kuten sanottu, ymmärrän kuitenkin tuon Kia-valinnankin jotenkin. Olihan se omalla listallanikin aina loppusuoralle saakka.
- sesmo
Nyt tuli sitten hankittua kyseinen auto. Pitkään mietin ja harkitsin...koeajoin sen muutamaan kertaan ja totesin että kun on niin hyvä ajettava, niin tämän otan. Volvo v50 meni vaihdossa. Pakko sanoa, vaikka joidenkin mielestä ehkä hassulta kuulostaa, niin volvon ajo-ominaisuudet eivät omasta mielestäni olleet yhtä hyvät kuin kialla. Ajoin kuitenkin v50:llä 5 vuotta. Kaikin puolin olen tyytyväinen valintaani. Ja kun on ollut puhetta lämmityksestä, niin auto lämpiää aivan yhtä hyvin kuin muutkin, eli se siitä. Paljon hyviä ominaisuuksia.
- ijjjbh
sesmo kirjoitti:
Nyt tuli sitten hankittua kyseinen auto. Pitkään mietin ja harkitsin...koeajoin sen muutamaan kertaan ja totesin että kun on niin hyvä ajettava, niin tämän otan. Volvo v50 meni vaihdossa. Pakko sanoa, vaikka joidenkin mielestä ehkä hassulta kuulostaa, niin volvon ajo-ominaisuudet eivät omasta mielestäni olleet yhtä hyvät kuin kialla. Ajoin kuitenkin v50:llä 5 vuotta. Kaikin puolin olen tyytyväinen valintaani. Ja kun on ollut puhetta lämmityksestä, niin auto lämpiää aivan yhtä hyvin kuin muutkin, eli se siitä. Paljon hyviä ominaisuuksia.
mutta teit järkivalinnan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201757
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy461094Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43964Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50846Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44802Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760