Jotakin

Miekko

Jotakin ristiriitaista sinussa on.
Suun puhe toista kuin silmän.
Eikä kumpikaan totta.

Rakastat hankalia asetteluja.
Hämmentäviä hiustyylejä.
Huulten kiiltävää liikettä:

Kauneus kysyy tietä.

.

Sinulla on jotakin minulle kuuluvaa.
Minä tulen hakemaan sen.

18

339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun suu ja silmät puhuu eri kieltä.

      Niin se on, niin sen pitää ollakin Miekkonen.

      Hieno runo !

      • Miekko

        Kiitos. Niin on. Naisilla on paha tapa kiusoitella tuolla tavoin, mutta se kai kuuluu asiaan ja maailmanjärjestykseen. Näin se on, näin se on oleva vastakin ja erittäin hyvä niin. :)


    • herkkäsielu

      Silmät.
      Eivät valehtele.
      Haasteita.
      Täytyy olla.
      Mielenkiinto säilyy.

      Tule.
      Ota pois.
      Jos uskallat :)

      • Miekko

        Olin vähän hakusessa tuon runon muodon suhteen. Jäljittelin sinun tyyliäsi tässä. Muutenkin vähäsen kokeilin ajatuksia ja muuta. Kiitos:)

        Silmät kertovat
        omaa tarinaansa.
        Esittävät haasteen.

        Naarasleijonan luolaan
        ken uskaltaisi.
        Kaapata kipakoista
        käpälistä omansa.


      • herkkäsielu
        Miekko kirjoitti:

        Olin vähän hakusessa tuon runon muodon suhteen. Jäljittelin sinun tyyliäsi tässä. Muutenkin vähäsen kokeilin ajatuksia ja muuta. Kiitos:)

        Silmät kertovat
        omaa tarinaansa.
        Esittävät haasteen.

        Naarasleijonan luolaan
        ken uskaltaisi.
        Kaapata kipakoista
        käpälistä omansa.

        Minne ne johtavat?
        Jäljet.
        Asfaltilla, hiekalla, lumessa.
        Sateessa, tuulessa, tuiskussa.

        Lämpöinen herkkyys
        kynttilänvalossa.
        Hellyys pysyy lempeytenä
        ilman kynsiä
        jos tietää
        oikean tien
        oikean tavan
        olla lähellä
        olla kaukana.

        Rauhallista Joulua sinulle
        rakkaudella :)


      • Miekko
        herkkäsielu kirjoitti:

        Minne ne johtavat?
        Jäljet.
        Asfaltilla, hiekalla, lumessa.
        Sateessa, tuulessa, tuiskussa.

        Lämpöinen herkkyys
        kynttilänvalossa.
        Hellyys pysyy lempeytenä
        ilman kynsiä
        jos tietää
        oikean tien
        oikean tavan
        olla lähellä
        olla kaukana.

        Rauhallista Joulua sinulle
        rakkaudella :)

        On seurattava jälkiä
        peittelemättömiä
        vaihtuvien seutujen taa

        Koputus oveen
        sisällä tuvan lämmössä
        istuu hän

        On lähestyttävä
        hellyydellä
        lempeästi hyväillen

        Oikein rauhaisaa joulua sinullekin
        Rakkaudella:)


    • ##Sinulla on jotakin minulle kuuluvaa.
      Minä tulen hakemaan sen.##

      *Tässä kohtaa nainen pyörtyy komiasti...kops*

      • Miekko

        Kiitos:) Tuota loppua mietin tovin.. että uskaltaako laittaa mutta näköjään kannatti. Vaikeaa saada yhtenäistä kuvaa naisesta, asiat pomppivat silmissä. jos haluaa saada rehellisen kuvan, on turha pyrkiä yhtenäisyyteen.


    • mahdotonyhtalo

      Sanot vaan :). Tuli vain mieleeni. Analyyttistä, joka huipentui vahvuudeksi.

      • Miekko

        Itse asiassa vähän noin mietin itsekin. alku on melko analyyttista havainnointia.. lopussa tulee ikään kuin johtopäätös tai jatkosuunnitelman toimintamalli. Mietin, onko loppu vain puhetta suuta suuremmalla.. ehkä se onkin, mutta runomaailmassa on melko turvallista sanoa asioita.. ainakin se on eräänlainen valmius reagoida asioihin jos ärsykkeet ylittävät tietyn kynnyksen..
        Kiitos kommentista:)


      • mahdotonyhtalo
        Miekko kirjoitti:

        Itse asiassa vähän noin mietin itsekin. alku on melko analyyttista havainnointia.. lopussa tulee ikään kuin johtopäätös tai jatkosuunnitelman toimintamalli. Mietin, onko loppu vain puhetta suuta suuremmalla.. ehkä se onkin, mutta runomaailmassa on melko turvallista sanoa asioita.. ainakin se on eräänlainen valmius reagoida asioihin jos ärsykkeet ylittävät tietyn kynnyksen..
        Kiitos kommentista:)

        Jos elämässä haluaa jotakin saada, niin kannattaa miettiä noita toimintamalleja :). Hmm.. omalta kohdalta se tarkoittaa vähitellen kokeilemista siipiä "yrittäjäperiaatteella". Kai se toimisi ihmisten välisissäkin suhteissa?


      • Miekko
        mahdotonyhtalo kirjoitti:

        Jos elämässä haluaa jotakin saada, niin kannattaa miettiä noita toimintamalleja :). Hmm.. omalta kohdalta se tarkoittaa vähitellen kokeilemista siipiä "yrittäjäperiaatteella". Kai se toimisi ihmisten välisissäkin suhteissa?

        Niin. Pitää miettiä mitä haluaa saada ja mitä ei. Toisaalta jotkut asiat vain loksahtavat paikoilleen. Ihailen kyllä yrittäjiä, oman tiensä kulkijoita. Itsestäni ei siihen taitaisi olla, en ole sen luontoinen.. jos nyt se tietynlaista luonnetta kysyy... Yrittäjäperiaate ihmisten välisissä suhteissa... no joo.. toimia yritysten ja erehdysten kautta.. kyllä riskien ottaminen kiehtoo.. jo pelkkänä ajatuksena herättää kutinaa... eihän aina pidä ottaa varman päälle.. "Rakastan varman päälle" ei edes kuulosta järin järisyttävältä tai romanttiselta.


      • mahdotonyhtalo
        Miekko kirjoitti:

        Niin. Pitää miettiä mitä haluaa saada ja mitä ei. Toisaalta jotkut asiat vain loksahtavat paikoilleen. Ihailen kyllä yrittäjiä, oman tiensä kulkijoita. Itsestäni ei siihen taitaisi olla, en ole sen luontoinen.. jos nyt se tietynlaista luonnetta kysyy... Yrittäjäperiaate ihmisten välisissä suhteissa... no joo.. toimia yritysten ja erehdysten kautta.. kyllä riskien ottaminen kiehtoo.. jo pelkkänä ajatuksena herättää kutinaa... eihän aina pidä ottaa varman päälle.. "Rakastan varman päälle" ei edes kuulosta järin järisyttävältä tai romanttiselta.

        Joskus yrittäjyys voi olla ainoa tapa saada mielekäs elämä. Jos en onnistu, niin maailma ei siitä kaadu. Yhtä kokemusta rikkaampana.. Ensi viikolla menen lounaalle toisen tähän "yritykseen" lähtevän kanssa. Kaipaan ympärilleni tarpeeksi innovatiivisia, yritteliäitä ihmisiä. Sellaisia ihmisiä, joiden kanssa yrittäminen muuttuu helpommaksi :).

        Paras keino lähestyä toista on tutustua häneen ihmisenä - siis ei miehenä tai naisena. Silloin et edes ota riskiä.


      • Miekko
        mahdotonyhtalo kirjoitti:

        Joskus yrittäjyys voi olla ainoa tapa saada mielekäs elämä. Jos en onnistu, niin maailma ei siitä kaadu. Yhtä kokemusta rikkaampana.. Ensi viikolla menen lounaalle toisen tähän "yritykseen" lähtevän kanssa. Kaipaan ympärilleni tarpeeksi innovatiivisia, yritteliäitä ihmisiä. Sellaisia ihmisiä, joiden kanssa yrittäminen muuttuu helpommaksi :).

        Paras keino lähestyä toista on tutustua häneen ihmisenä - siis ei miehenä tai naisena. Silloin et edes ota riskiä.

        Niin, kyllä erilaiset kokemukset rikastuttavat. Anna mennä vain! Ei se henkilökemiakaan ole niitä maailman helpoimpia juttuja.. tuollaisia innovatiivisia kummpaneita ei joka oksalla kasva.

        Ihmiseen tutustumisessakin olisi tietysti hyvä edetä loogisesti. Kartoittaa ajatusmaailma, arvot, ihanteet ja muut. Vaikeaa tietysti jättää se sukupuoli ikään kuin huomioimatta... "Olen tuntenut sinut pitkän aikaa, nyt vasta huomasin että olet nainen/mies"... tämäkään ei niitä suositeltavimpia repliikkejä...

        Palaan vielä siihen yhteen runoosi kommentoijana myöhemmin. Tällainen ihme silppupäivä, jolloin ei ehdi kerralla naputella kaikkea sydämeltään.. ärsyttävää..


    • Mysteriet

      Runo joka miellyttää silmää !

      • Miekko

        No kiitos.. kai..hmm.. mikäli ymmärsin... Joskus on hyvä kokeilla irtiottoa tavallisuuteen. Puhut kauniisti runostani ja siitä kiitän. Yritin vähän toisesta näkökulmasta heittää tätä kierrepalloa, en tiedä näkyykö se muuten mitenkään. Mutta ilmeisen tyytyväistä lukijakuntaa on aina kiva palvella:)

        (En nyt oikein itsekään tajunnut mitä tähän kommenttiin kirjoitin, jotenkin menin sekaisin, mutta kiitän sinua kommentista. On pitänyt naputella kommenttia sinun runoosi ja muutamaan muuhun, mutta se jää taas tuonnemmas.. yritän tänään ehtiä senkin. Kiitos on jaettava ajallaan, toisaalta ehtiihän sen myöhemminkin.)


    • Tytelidyy

      Tämä on mahdottoman hieno!

      • Miekko

        Kiitos kommentista, kivä että tykkäsit:)

        Hmm... jäin miettimään ihan hölmöä juttua tässä runossa.. aluksi tahattomasti ekassa kappaleessa kirjoitin "jotain" ja vikassa "jotakin".. tuntui sopivan eri muodot niihin yhteyksiin.. halusin yhtenäistää ne.. päädyin kirjoittamaan "jotakin".. kuulostaa virallisemmalta.. toisaalta eri muotojen käyttö olisi tukenut runon kuvaamaa ristiriitaa...

        Toinen vakavampi mietinnän aihe oli tuon ekan kappaleen loppu.. ei suun eikä silmän puhe ole totta.. toivottavasti se ei kuulosta liian kielteiseltä... Ilmeisesti onnistuin jotenkin välittämään sen tarkoittamani huomion, koska ei kukaan ole siihen puuttunut.. en todellakaan tarkoittanut tehdä valehtelijaa runon kohteesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1633
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      655
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe