Etsintää

tee.

Kävelin kaupungilla,
paria lahjaa etsien.
Palelin pakkasessa.

Ikkunassa KIRJAKAUPPA,
näyteikkunassa paljon kirjoja.
Poikkesin lämmittelemään.

Olin ravintolassa.
Kirjat vain hämäystä,
pelkkiä koristeita.

Kirjoja en löytynyt, luovutin.
Etsin taulun kehyksiä;
ei mitään kelvollista.

**

Taivaalla joutsenten kiila,
seitsemän myöhästynyttä
etsii sulaa vettä.

Turhaan, merikin on jäässä.

10

404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikä jäänyt käteen mitään.

      Merikin jäässä, ei luonnossakaan mitään ravisuttavaa.
      Ja minä, pieni ihminen niin yksin. Se jäi päälimmäisenä
      runostasi mieleen.

      Jatka etsimistä, ehkä vielä löydät jotain konkreettista.

      • tee.

        Oli vähän sellainen turhautunut olo, kun pienetkään yritykset eivät onnistuneet ja kova pakkanen puri kaiken lisäksi. Oikeastaan se myöhäinen joutsenaura suhteutti asioitten tärkeysjärjestyksiä ja pientä harmittelua. Joutsenille veden ja ruokailupaikan löytäminen oli elämän ja kuoleman kysymys.


    • Mysteriet

      Mut kai sentään otit jonkun kuuman juotavan edes =)

      Meiltä lähti edellisviikolla viimeset joutsenet - pitkä tie on edessä sulavesiin jos mielivät...

      Tuli jotenkin haikea olo

      • tee.

        Kiitos lämmittävästä ajatuksesta! Kahvi ei tullut mieleen kuin jälkeenpäin.
        Mutta ne joutsenet - ne tuntuvat myöhästelevän joka vuosi kuin renkaitten vaihtajat ennen liukkaita.
        Voi olla, että se on kohtalokasta. Avomeri ei enää mitään auta, ruoka on jo ulottumattomissa, rannikot jäässä.


    • Luulen, että se on meillä kaikilla sama.
      Ihmisillä ja eläimillä...aina on turhia reissuja,
      aina niitä jotka ovat myöhässä.
      Seitsemän on huono luku joutsenille.
      Nehän elävät saman puolison kanssa koko elämänsä.
      Joku noista on menettänyt kumppaninsa...ehkä ovat surreet
      ja ovat myöhässä siksi...kuka tietää.

      • kukapa tietää

        Joutsen auraan kuuluu yleensä seitsemän yksilöä.
        Ei välttämättä paha
        Muuttava,ovat ovat yksilöitä
        ei ehkä pareja
        kuka tietää?
        Ihmeellinen on luonto


      • tee.
        kukapa tietää kirjoitti:

        Joutsen auraan kuuluu yleensä seitsemän yksilöä.
        Ei välttämättä paha
        Muuttava,ovat ovat yksilöitä
        ei ehkä pareja
        kuka tietää?
        Ihmeellinen on luonto

        En tiennytkään tuosta lukumäärästä joutsenten kohdalla, vaikka olen todennut niitä aina olevan vähemmän kuin kurkia. Ehkäpä se on jokin ihanne raskaille linnuille, joilla käännökset olisivat vaikeita.
        Aina oppii uutta. Kiitos!


      • tee.

        Niinpä. Joulun alla ihmisillä on turhakin menoa ja tohinaa lahjojen kanssa. Helpottaisi kun tehtäisiin kuin entiset sisarukset , jotka antoivat toisilleen jouluna aina kirjekuoren, jossa oli 100 mk. Kun he jäivät leskiksi, vähensivät summan 50 markkaan.
        Eläimillä on kyllä ruuan kanssa pakkasella totisemmat paikat. Joku tuntematon otus oli yrittänyt kaivautua mökin, jossa epäilen supikoiran pitävän talvimajaa. Ei päässyt. Toiselle jäi nälkä, toiselle henki.


    • onija

      valitettavasti katkesi pakkaseen..
      Eivät nekään tienneet sulaa etsien
      järvi jäässä..siivet kangenneet
      eivät kantaneet..

      • tee.

        Pelkään pahoin samaa. Kyhmyjoutsen on luultavasti levinnyt äärirajoilleen poikasten pitkää kasvuaikaa ajatellen. Kylmä alkutalvi on kova opettaja.
        Pohjoiset laulujoutsenet ovat luultavasti muuttaneet jo aikaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe