Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ostaisinko kuitenkin vanhemman Lagun?

tosikiihottaviaseksi

Vaikka siinä on tämmöinen määrä vikoja [ oma vastaväite]:


Jakohihnavikoja. [Tulee, jos ei vaihda hihnaa ajoissa tai käyttää harakiriosia.]
Moottorin öljyvuotoja. [Kaikki vanhat autot Suomen olosuhteissa alkavat vuotaa öljyä ennemmin tai myöhemmin.]
Kosteus aiheuttaa häiriöitä sytytysjärjestelmässä. [Pitää itse tiivistää sähköliitokset jollain teipillä?]
Sytytyspuolavikoja. [Puolia ostettaessa aina tarkista takuun voimassaolo. Valeo tai Sagem jompikumpi oli se huonolaatuinen.]
Virranjakajan kansivikoja. [Ymmärtääkseni halpa osa ostaa ja vaihtaa itse.]
Jäähdytysnesteletkuvikoja. [Pitää koko ajan tarkkailla, mikä kuuluu jokaisen fiksun aikuisen autoilijan perustapoihin, mutta harvat laiskuuttaan viitsivät tehdä... ja sitten maksavat maltaita pikkujutusta, jonka voisi itse hoitaa käytännöllisesti katsoen ilmaiseksi.]
Vesipumppuvikoja, vesipumppu kestää noin 100 000 kilometrin ajon. [Jokaisen hihnanvaihdon yhteydessä on syytä vaihtaa myös vesipumppu.]
Ajonestolaitevikoja. [Kannattaa opetella oma koodi ja sen näppäileminen auton sisältä käsin ajoneston deaktivoimiseksi.]
Käynnistysongelmia. [Mitähän tuokin HS:ssä tarkoittaa? Kaikissahan autoissa on semmoisia, varsinkin nyt talvella!]
Käynnistysmoottorivikoja. [Ks. edellinen.]
Laturivikoja. [Ks. edellinen. Laturin kannattaa opetella itse vaihtamaan. Ei pitäisi mielestäni olla ylivoimaisen paha rasti.]
Laturin hihnapyörävikoja. [Ks. takuuehto, mutta tämä taitaa vihdoin olla listalla ensimmäinen ihan oikea iso vika.]
Kampiakselin asentotunnistimen vikoja [Ks. edellinen.]
Kytkinvikoja. [Ks. edellinen, mutta kytkinvikoja on kaikissa vanhoissa autoissa, varsinkin Suomen vihamielisissä luonnonolosuhteissa.]
Vaihteistovikoja. [Mitähän tuokin tarkoittaa? Ks. edellinen.]
Etupyöränlaakerivikoja. [Voi tuntua joistakin isolta ongelmalta. Mutta kun yksi laakeri on mennyt, kannattaa kerrallaa vaihdattaa kaikki.]
Takajarrulevyt kuluvat ja ruostuvat. [Mitä ihmeellistä tässä muka on? Kaikissa autoissa näissä Suomen olosuhteissa on tämmöistä.]
Takalevyjarrujen jarrusatulat juuttuvat. [Ks. edellinen]
ABS-ohjausyksikön vikoja. [Tämä on ilmeisesti iso ja kallis vika.]
Etupään kolahtelu voi johtua kuluneista kallistuksenvakaajan kumiheloista. [Periaatteessa yksinkertainen vikakohde ja mahdollista itse korjata, mutta voi olla työurakkana hankala / aikaavievä.]
Etupään alatukivarsissa väljää. [Uudet pallonivelet voi prässätä paikoilleen itsekin, eikä korjaamollakaan ole kummoinen juttu.]
Raidetangon päät ovat väljät. [Voi vaihtaa itse, mutta vaatii kaiketi asiantuntemusta ja relluiluhenkeä. Kuitenkin korjaamolle pieni rutiinijuttu.]
Jousia katkeilee. [Mitä ihmeellistä tässä? Kaikille vanhoille autoille käy noin, varsinkin Suomen talvessa. Silti helppo vaihtaa jouset itse.]
Taka-akseliston laakerivika. [Ks. edellä, mitä sanoin etulaakereista.]
Takatukivarsien kiinnitys rikki. [Iso vaiva mielestäni, ja joutuu korjaamolle menemään siitä.]
Tuulilasinpyyhinvikoja. [Kaikissa autoissa on.]
Lämmityslaitteen puhallin pitää ääntä. [Useimmissa autoissa on.]
Ovien lukkovikoja. [Kaikissa autoissa on.]
Ovien lasinnostimien vikoja. [Kaikissa autoissa on. Rellu-kerhon sivuilla annettu hyvät ohjeet vaihtoon tai korjaukseen]
Mittariston varoitusvalojen vikoja. [Useissa autoissa on. Voi vaihtaa itse polttimot, mutta on vaikea muttei mahdoton]
Radion kuuluvuusongelmia. [Kaikissa vanhoissa autoissa on.]
Ilmastoinnin anturivikoja. [En ota muuta kantaa kuin että mielestäni ilmastointi on turha ja epäterveellinen, epätaloudellinenkin.]
Pakoputkisto ruostunut. [Kaikissa vanhoissa autoissa on.]

Lähde: hs.fi - vikasarja

1

434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osia

      Useimmat noista on sellaisia, että ei ole yksin Renaultin vika, vaan löytyy aivan taatusti joka automerkistä ja mallista.

      Kyllähän osat kuluvat aikaa myöden. Ja ei taida vieläkään olla sellaista autoa, joka kestää miljoonia km, 50v ja mihin ei tarvitse vaihtaa mitään osaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2277
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1417
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1384
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      63
      1221
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe