Voyager käynnissä, ovet lukossa

UusRysleristi

Vm. -03 Voyager välillä sulkee auton ulkopuolelle, enkä nyt väsymykseltäni keksi mistä moinen johtuu. Toisaalta autokin on hankittu vasta äskettäin. Tänään käyvää autoa pakatessani huomasin, että kaikki ovet olivat lukossa. Laitoin takaluukun kiinni aina kantokeikkojen välillä, mutta lopulta kaikki oli sitten lukossa. Eka kokemus oli, kun käynnistin auton ja aloitin ikkunoiden skrapaamisen. Sisään ei ollut enää asiaa. Onneksi vara-avain on ollut lähettyvillä. Mutta miksi noin käy? Ekaksi epäilin auton sisällä olevia muksuja. Sitten veikkasin, että olen vahingossa keskuslukinnut ovet. Mutta noi on aika epätodennäköisiä kuitenkin. Voisiko joku antaa aivokuolleelle vinkin?

19

2200

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Chryslereissä on toiminto että ovet menee lukkoon kun lähtee ajamaan, oliskohan tämä mahdollisesti paskana? Sen saa kyllä ohjelmoimalla pois avaimesta.

• UusRysleristi

Kiitos vastauksesta, täytyy tiedustella huollon yhteydessä.

• asia

Itsellä kävi muutaman kerran samoin. Itse epäilin että keskuslukituksen kytkin vain sattui sopivasti kohdalle kun laitoin oven kiinni . Pidin siitä eteenpäin joko ikkunaa tai ovea raollaan etten jäänyt lukkojen taakse. Öljynvaihdossa kaveri sanoi että usea Voyagerin kuski oli joutunut hakemaan avaimia kotoa kun oli jäänyt lukkojen taa... Takakontin luukun mikrokytkin on myös herkkä likaantuun ja se voi aiheuttaa häiriöitä myös. Omassa autossa ovet aukeni mutta en tiedä voisiko tehdä myös toisinpäin.

• onneksi olkhoon

tyyppillistä ryssleriä. Kaikki sähköinen on paskaa ja aina rikki. Sama koskee vaihteistoa, jousitusta, tukivarsia ja koria. Samat murheet jatkuvat sulla kuule niin pitkään kun omistat voijjaakkerin.

• ei rahaton

Haista paska, kusipää ja hyvää joulua!

• joo-oo

Mulla ainakin Sebringissä on parhaat sähkölaitteet mitä missään autossa mitä olen omistanu. Vaikka niitä on kolme kertaa enempi kuin muissa. Lukitukset pelaa aina täydellisesti vaikka olis pakkasta kuinka paljon, eikä Voyager siitä paljon huonompi voi olla. Tyhjää paskanjauhantaa tuommoset vuosikymmeniä padotut katkeruudet jostain mitä itelle ei ole.

• paskan möivät

ei tarvitse kuin katsoa kaikkia katsastus tilastoja, niin voi todeta että voyager on suurivikaisin auto mitä maa päällä kantaa ja hylkäys prosentti on katsastuksessa kaikista suurin.

• ...
        paskan möivät kirjoitti:

ei tarvitse kuin katsoa kaikkia katsastus tilastoja, niin voi todeta että voyager on suurivikaisin auto mitä maa päällä kantaa ja hylkäys prosentti on katsastuksessa kaikista suurin.

No ei todellakaan ole:DD Missään ei ole tuollaisia tilastoja, pelkkää perikateutta taas yllättäen.

• Riiseli
        paskan möivät kirjoitti:

Tuolla parissa edellisessä viestissä on tämä katsastustilasto hommeli käsitelty.
        Lue sieltä.
        (Grand Voyager höpinää ja avautumista, Voyageria ostamassa/etsimässä)
        A1 (kotimainen) tilastoissa GV on sinä puolivälin huitteilla. Ei hyvä eikä huono.

• atakki
        Riiseli kirjoitti:

Tuolla parissa edellisessä viestissä on tämä katsastustilasto hommeli käsitelty.
        Lue sieltä.
        (Grand Voyager höpinää ja avautumista, Voyageria ostamassa/etsimässä)
        A1 (kotimainen) tilastoissa GV on sinä puolivälin huitteilla. Ei hyvä eikä huono.

suurempi tilasto esim. vaikka saksan katsastus tilasto. Siellä vojakkeri on ylivoimainen hännän huippu. Yli joka toinen vojakkeri hylätään katastuksessa.

• Riiseli
        atakki kirjoitti:

suurempi tilasto esim. vaikka saksan katsastus tilasto. Siellä vojakkeri on ylivoimainen hännän huippu. Yli joka toinen vojakkeri hylätään katastuksessa.

Jos nyt puhutaan tästä tilastosta, jonka esimerkiksi hesari julkaisi niin Grand voyagerin kanssa samalla listalla on sellaisia autoja kuten tavallinen Scenic siis viisi paikkainen pikkuauto.
        Se lista on vähintäänkin arvelluttava, koska listalle on päätynyt huomattava määrä pikkuautoja vain pari kolme tila-autoa ja huomattava määrä tila-autoja puuttuu koko listalta.
        Sitä listaa nyt vain ei ole koottu ammattitaidolla.
        Kuten sanoin tämä on käsitelty tuolla aikaisemmin ja tässä nyt taas toistellaan samaa asiaa.

• Riiseli
        atakki kirjoitti:

Ensiksikin ajo-olosuhteet on erilaiset Suomessa ja Saksassa. Saksassa ajetaan moottoritiellä kaasu pohjassa. Suomessa nopeusrajoitukset. Tämä johtaa suoraan siihen että Saksassa autosta hajoaa eri osia kuin Suomessa. Saksassa moottorit on kovilla.

Tässä on varsin hyvä blogi asiasta:

http://www.automerkit.fi/uutiset-trendit/uutiset/artikkelit/antavatko-vikatilastot-oikean-kuvan-luotettavuudesta.html

Muutamiea poimintoja kuitenkin:

"Vikatilastoissa ei yleensä huomioida eri mallisarjojen keskimääräisiä ajomääriä. Urheiluautoilla ja pikkuautoilla ajetaan yleensä vähän, isoilla tila-autoilla ja pikkubusseilla taas paljon."

"Saksan kakkoskatsastaja Dekra alkoi viime vuonna luokitella autoja vuosimallin sijasta ajomäärän mukaan. Tilasto näyttikin aivan erilaiselta kuin aikaisemmin."

"Useimmissa katsastustilastoissa jätetään myös huomioimatta viat, jotka johtuvat vaikkapa huolimattomasta käyttäjästä"
        "listoilla joidenkin automallien yleisin vika oli loppuun ajetut renkaat. Voidaan kysyä, onko ranskalaisauton tyypillinen käyttäjä yhtä tunnollinen autonpitäjä kuin japanilaisella ajava. Tai pidetäänkö tila-autoista yhtä hyvää huolta kuin muista."

"Katsastustilastot eivät kuitenkaan kerro kovin paljon eri mallien yllättävistä vioista. Näiden osalta enemmän kertovat tiepalvelutilastot. Niissä eri mallien vaihtelevien ajomäärien lisäksi johtavat harhaan automerkkien omat tiepalvelut. Jos merkillä on kattava oma tiepalvelu, sen omistaja ehkä käyttää merkin omaa palvelua ja vastaavasti toisen merkin omistajalla ei ole tarjolla muuta kuin autojärjestön tiepalvelu."

Lisäksi jollakin listalla oli merkitty "tielle jättäneeksi viaksi" mm. sähkö ikkunan toimimattomuus. Mistä lhän toimimaton sähköikkuna jättää auton tielle????

• ryslerimiäs

Vaikuttaa siltä, että ovien automaattilukitus liikkeellelähtiessä on jotenkin seonnut. Kosteutta tai joku kosketushäiriö ?

Mutta mitä helvettiä auto ylipäätään on käynnissä, jos olet itse ulkopuolella ?!!

• keketus

Varovaisuus!Itse en kyllä tohdi ovea läimäistä kiinni käyvästä autosta jos avain on sisällä,vaikka ei voyageria nyt olekkaan.On vain kokemusta eri autoista ja tervettä harkintakykyä.

• ryslerimiäs
        keketus kirjoitti:

Varovaisuus!Itse en kyllä tohdi ovea läimäistä kiinni käyvästä autosta jos avain on sisällä,vaikka ei voyageria nyt olekkaan.On vain kokemusta eri autoista ja tervettä harkintakykyä.

Pitää kysyä edelleen. Mitä helvettiä se haittaa jos käyvästä autosta lyö oven kiinni? Pääseehän sieltä aina ulos, vaikka ovi lukossa olisikin !!

• sdfgsfd

Minä ainakin käynnistän auton ennenkuin rupeen putsaamaan autoa lumesta ---> ovi laitetaan kiinni ettei lumi mene sissän.

• Se eka
        sdfgsfd kirjoitti:

Minä ainakin käynnistän auton ennenkuin rupeen putsaamaan autoa lumesta ---> ovi laitetaan kiinni ettei lumi mene sissän.

Yläpuolella ollaan jäljillä: auto on käynnissä lumen putsauksen aikana. Harkintakykyä...kyllähän autosta voi poistua sen ollessa käynnissä!? Jos vaikka tsekkaat konetilaa, piipahdat jossain jne. Vai voiko auto ajaa pois itsekseen? Tossa ei ole mitään epänormaalia. Millään muulla ajamallani autolla ei ovet voineet mennä lukkoon tuolla tavalla: jos yrittää lukita käynnissä olevan auton, lukitus aukeaa saman tien. Kyllä tossa joku vika on, jote tiedustelen seuraavassa huollossa. Ryslermiäs: tässä tapauksessa jäädään auton ulkopuolelle.

• ...

Ainakin sebringissä on tuo toiminto että ovet menee lukkoon kun lähtee ajamaan, mutta itse otin sen pois. Lähtee jollain koodilla avaimesta, niinkuin jo ketjun alussa mainitsin.

• mmakine

Automaattilukko menee päälle kun nopeus nousee yli 8 mph. Toiminnon voi ohjelmoida päälle/pois ja ohjeet löytyvät käyttöohjeesta. Taisi olla vakiona 1996 jollei 1998 alkaen. Toivottvasti alkuperäisen kysyjän käyttöohje ei ole saksankielinen. Mutta paikallaan käydessä sen ei pitäisi lukita ovia.

Myös jälkiasennetuissa hälyttimissä voi olla vastaava toiminto, esim. kun virrat kytketään päälle. Minun vanhemmassa painoksessani oli molemmat. Piti askarrella oikein tosissaan ennen kuin pääsi ajelemaan lukot auki.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      3022
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      71
      2901
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1842
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1709
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1667
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1642
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1620
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1279
    Aihe