S 60 AWD nelivetoko ?

Mukavuudenhaluinen

Ostin kesällä s 60 awd 2.5 t:n - 02. Hieno auto ajella. Mulla on ollut ed autot rav 4, Audi a6 quattro, nyt on Hiace 4 wd. Näissä on toiminut neliveto hienosti. Esim kiillotetut liikennevalot ja niistä lähteminen on ollut
jopa hauskaa. Audillakin menin niin jyrkkiä ylämäkiä että hirvitti, alastulo yleensä vaikeampaa.
Nyt kun lunta on ollut viikon täällä meillä, vähän tietty kokeiltu ajo-ominaisuuksia.
Etupää lyö tyhjää TOSI helposti, puskee niinkuin pahempikin vanha etuveto, takapäässä ei tunnu
minkäänlaista vetoa ! En ole mikään tekniikkamies. Niin ollen, onkohan mulla joku boxi sammunut, joku muu
pois päältä, rikki, mikähän sitä vaivaa ? Jos painan W nappia, auto vain hieman laiskistuu, mutta tyhjää lyö edelleen niin että hävettää...! Oliskohan mitään hyviä asiallisia kommentteja mistä lähtisin apua hakemaan.

4

1917

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jppg

      Laita kysymys www.volvolandia.com sivustolle, niin saat varmati asiallisia vastauksia.

      • sivuilta

        Asia kiinnosti omalta kohdalta, kun alla on samanlainen, mutta uudempi, Volvo S60. Siinä neliveto toimii ja valoista lähtiessä ei turhia sutimisia ole havaittu (automaatin W -asento hoitaa nätisti homman). Pitää vaan muistaa, että samat jarrutusmatkat tarvitaan nelivedolla kuin muillakin kotteroilla, joten pidetään sitä turvaväliä riittävästi ihan kelin mukaan.

        Kysymys / RemoW74: Yhtäkkiä lakkas neliveto (Haldex) kytkeytymästä päälle liukkailla!!?? Sulake on ehjä, mikään varoitusvalo ei pala, mitään ylimääräistä ääntä ei perästä kuulu! Auto siis vm-02. Onko kenelläkään kokemusta/aavistusta missä vika?

        Vastaus 1 / Miksu: Aika yleinen vika se toinen sulake, eli kulmavaihteen ja vaiheiston yhdistävä booritettu holkki. Jos kardaani ei pyöri, nosturilla pyörät ilmassa autolla "ajettaessa", niin tuo holkki aika usein syyllinen.

        Vastaus 2 / Code: Jeps... omaani vaihdoin tuon holkin syksyllä. Selviää esimerkiksi tunkkaamalla auton etupää ylös ja pyörittämällä etupyöriä, jos kardaani ei pyöri, niin sitten saapi alkaa tilaamaan uutta holkkia (n. 150€). Tai jos on paska mäihä ja vanha holkki on syönyt kulmavaihteen päästä boorit paskaksi, niin sitten uutta kulmavaihdetta (n. 1400€) ja holkkia lisäksi. Ottanee liikkeessä n 5h töitä jos on ennenkin tuon operaation tehnyt. Ilman nosturia ei kannata yrittääkään.

        Viitaten noihin ohjeisiin kehoittaisin tarkistamaan, että vetoa tarjotaan todella kaikille pyörille eikä tuo kulmavaihde ole sökö...


    • pate581234

      autossa sama ongelma kuin skodassa.
      mutta sehän on sama auto.
      eli volvo on tehty skodan osista
      ei yhtäkään volvon osaa enää.

    • Kalle P Kainuusta

      Minulla on kans Volvo S60 AWD (aiemmin ollut 4 subaru nelivetoa) olen tosi tyytyväinen s60 sen olen oppinut mökkitiellä on tosi jyrkkiä mäkiä (sen vuoksi minuilla täytyylkin olla neliveto) että kun kytken ajovakaus järjestelmän pois päältä, niin 4 veto ominaisuudety ainkin maastossa paranevat ratkaisevasti!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4895
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3096
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1797
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1187
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe