..Mielestäni parhaille maatalousalueille on rakenettu taloja ja tuo moottoritie...ehkä se on ollut välttämättömyys , mutta kuitenkin ..esim Teppalasta tulee ihan asutusslummi ja vanhasta , historiallisesta paikasta ei jää mitään jäljelle...varmaan tuo maatila aikanaa puretaan. Onko tässäkään mitään järkeä?
Piikkiön rakentaminen villiä...
9
2006
Vastaukset
- JAmasd
...että minne moottoritie olisi pitänyt rakentaa jos ei Piikkiön halki? Vai käyttää vanhaa 110-tietä edelleen? Ja mitä vikaa Teppalan tonteilla on? Savipohjaisia ne ovat että sikäli ei mitään A-luokkaa mutta miksi niitä ei voisi rakentaa? Alue on tyhjää täynnä, naapurissa Pukkilan teollisuusalue, toista laitaa reunustaa Rungontie.
- Pikis kamrat
Hans Langh pitää kyllä huolen, että maatalousalueita riittää, ketjun aloittajan tuskin tarvitsee vaivautua.
Piikkiössä on aivan riittävästi maatalousaluetta, ainoastaan tontteja omakotitaloille tarvitaan, koska ihmiset haluavat asua omakotitaloissa jo tutkimustenkin mukaan.
Kaarinan strategia on rakentaa Piikkiön ja Kaarinan tajamat yhteen, mikä on OK. Kaarinasta muodostuu kilpailukykyinen puutarhakaupunki, jossa on monipuoliset asuinmahdollisuudet. Voidaan asua rannoilla, jota on yli 150 kilometriä tai pitää hevosia omassa pihassa Hepojoen haja-asutusalueella.
Kaarinan strategiassa mainitaan alueen vetovoimaisin kaupunki ja moottoritiellä saadaan vetovoimaa, sekä säästetään ihmishenkiä ja kustannuksia.
Teppalasta tulee valmistuttuaan vihreä keidas Kirismäen kupeeseen ja sieltä on hyvät kulkuyhteydet, kun Piikkiön palvelulinja vielä aloittaa liikenteen. Omakotitalot sopivat erinomaisesti Teppalaan, josta löytyy kulttuuriakin vierestä kesäteatteria ja museota. Kerrostalot sopivat paremmin aivan taajamien keskustoihin.
Kaarinaa ja Piikkiön kaupunginosaa kehitetään tasapuolisesti olemassa olevia kunnalistekniikan verkkoja hyödyntäen ja hyvä näin. - Ihmettelen vaan
...toden totta ehkäpä moottoriliikennetie olisi ollut parempi ratkaisu kaksine kaistoineen. Tuota 110-tietä ajaessa näkee todellisuuden : 110-tiellä ei juuri ajeta, paitsi nyt kylän asukkaat (paikalliset asukkaat)...typerää maankäyttöpolitiikkaa...maata mennyt tosissaan hukkaan. Eikä näiden maiden välillä voi asua kunnolla (melu, saasteet)...viljelykin lienee poissuljettu...
Käsittääksen parempi vaihtoehot olisi ollut rautatien rakentaminen kaksiraiteiseksi ja satama/konttiliikenteen siirtäminen raiteille.
10-15 minuutin takia järjetöntä tuhlausta ,siis Turku Helsinki moottoritie. Tietenkin aluksi liikenne kasvaa, mutta hesan päähän tullee tietullit ja löpön ja bensan hintanoussee...mikähän lienee autovirta silloin? - Ajajajaaja
Ihmettelen vaan kirjoitti:
...toden totta ehkäpä moottoriliikennetie olisi ollut parempi ratkaisu kaksine kaistoineen. Tuota 110-tietä ajaessa näkee todellisuuden : 110-tiellä ei juuri ajeta, paitsi nyt kylän asukkaat (paikalliset asukkaat)...typerää maankäyttöpolitiikkaa...maata mennyt tosissaan hukkaan. Eikä näiden maiden välillä voi asua kunnolla (melu, saasteet)...viljelykin lienee poissuljettu...
Käsittääksen parempi vaihtoehot olisi ollut rautatien rakentaminen kaksiraiteiseksi ja satama/konttiliikenteen siirtäminen raiteille.
10-15 minuutin takia järjetöntä tuhlausta ,siis Turku Helsinki moottoritie. Tietenkin aluksi liikenne kasvaa, mutta hesan päähän tullee tietullit ja löpön ja bensan hintanoussee...mikähän lienee autovirta silloin?Hki-Tku moottoritien rakentaminen järjetöntä tuhlausta? Oletko koskaan ajanut ko. väliä, vanhalla 1-tiellä? Moottoritien rakentaminen ei ainoastaan nopeuta matkantekoa vaan luo turvallisuutta. Esim. 10 vuoden ajanjaksolla useita kymmeniä ihmishenkiä säästyy, loukaantuneiden määrää en lähde edes arvailemaan.
Joten jos heräisit todellisuuteen, pliis! - Veturinkuljettaja EV
Ajajajaaja kirjoitti:
Hki-Tku moottoritien rakentaminen järjetöntä tuhlausta? Oletko koskaan ajanut ko. väliä, vanhalla 1-tiellä? Moottoritien rakentaminen ei ainoastaan nopeuta matkantekoa vaan luo turvallisuutta. Esim. 10 vuoden ajanjaksolla useita kymmeniä ihmishenkiä säästyy, loukaantuneiden määrää en lähde edes arvailemaan.
Joten jos heräisit todellisuuteen, pliis!Moottoritie on yksi kannattavimmista investoinneista, eikä pelkästään turvallisuudenkaan vuoksi. Tasavauhdilla ajaminen vaikuttaa myös päästöihin. Hyvät tieyhteydet tuovat myös yleistä toimeliaisuutta, joka taas näkyy kaupungin verotuloissa.
Oikeastaan kaikki henkilöliikenne tulisikin siirtää nyt moottoritielle ja ottaa rautatie tavaraliikenteen käyttöön. Investoida ei tarvitse latiakaan ja turvallisuuskin paranee, kun vaaralliset aineet siirtyisivät omalle väylälleen. Nykyinen yksiraiteinen rata riittäisi oikein hyvin tavaraliikenteellee ja epäluotettavat Pendelinot voisi siirtää muualle Suomeen, jossa henkilöliikenne olisi riittävän kannattavaa.
Päättäjien ongelma onkin, kun kaikki tulee saada yhtäaikaa, eikä osata ratkaista mikä kannattaa ja mikä ei. Aivan turha hakata rahaa joka kuljetusmuotoon, vaan valitaan jokin muoto ja kehitetään sitä ponnekkaasti. Kallis moottoritie investointi sopii oikein hyvin henkilöliikenteelle ja mahtuu sinne hyvin tavaraakin mukaan. Rautatie taas sopii erinomaisesti Turun ja Helsingin väliselle tavaraliikenteelle ja miksei Moskovaan asti, jos kauppaa vaan saadaan syntymään.
Meni ohi aiheen, mutta Piikkiö ihan OK, meillä on tilaa asua ja olemme tyytyväisiä kuntaliitokseen ja kaavoitukseen. - sajjaaja
Veturinkuljettaja EV kirjoitti:
Moottoritie on yksi kannattavimmista investoinneista, eikä pelkästään turvallisuudenkaan vuoksi. Tasavauhdilla ajaminen vaikuttaa myös päästöihin. Hyvät tieyhteydet tuovat myös yleistä toimeliaisuutta, joka taas näkyy kaupungin verotuloissa.
Oikeastaan kaikki henkilöliikenne tulisikin siirtää nyt moottoritielle ja ottaa rautatie tavaraliikenteen käyttöön. Investoida ei tarvitse latiakaan ja turvallisuuskin paranee, kun vaaralliset aineet siirtyisivät omalle väylälleen. Nykyinen yksiraiteinen rata riittäisi oikein hyvin tavaraliikenteellee ja epäluotettavat Pendelinot voisi siirtää muualle Suomeen, jossa henkilöliikenne olisi riittävän kannattavaa.
Päättäjien ongelma onkin, kun kaikki tulee saada yhtäaikaa, eikä osata ratkaista mikä kannattaa ja mikä ei. Aivan turha hakata rahaa joka kuljetusmuotoon, vaan valitaan jokin muoto ja kehitetään sitä ponnekkaasti. Kallis moottoritie investointi sopii oikein hyvin henkilöliikenteelle ja mahtuu sinne hyvin tavaraakin mukaan. Rautatie taas sopii erinomaisesti Turun ja Helsingin väliselle tavaraliikenteelle ja miksei Moskovaan asti, jos kauppaa vaan saadaan syntymään.
Meni ohi aiheen, mutta Piikkiö ihan OK, meillä on tilaa asua ja olemme tyytyväisiä kuntaliitokseen ja kaavoitukseen.En tiedä miten hyvin Tku-Hki väli kannattaa VR:lle mutta kun junia lähtee n. tunnin välein molemmista päistä aamusta myöhäiseen iltaan niin tuskin väli kauhean huonosti kannattaa. Ja mitä Piikkiön kohdalla olen junia kurkkinut, aika hyvin porukkaa tuntuu kyydissä olevan.
Ja eiköhän pendolinokin ole ihan luotettava nykyään. Se on lehdistön hampaissa edelleenkin eli kun pendo simahtaa jonnekin, sitä toitotetaan joka mediassa. En ole nähnyt vastaavaa jos esim. Hki-Tku väliä ajava Vainion/Pohjolan Liikenteen dösä simahtaa. Varsinkin jälkimmäisellä yhtiöllä osa väliä ajavista busseista on nähnyt kilometrejä todella paljon, esim. vanhat Lahden autokorin telibussit. Taitavat roikkua kierrossa vain ison tavaratilansa takia. - Veturinkuljettaja EV
sajjaaja kirjoitti:
En tiedä miten hyvin Tku-Hki väli kannattaa VR:lle mutta kun junia lähtee n. tunnin välein molemmista päistä aamusta myöhäiseen iltaan niin tuskin väli kauhean huonosti kannattaa. Ja mitä Piikkiön kohdalla olen junia kurkkinut, aika hyvin porukkaa tuntuu kyydissä olevan.
Ja eiköhän pendolinokin ole ihan luotettava nykyään. Se on lehdistön hampaissa edelleenkin eli kun pendo simahtaa jonnekin, sitä toitotetaan joka mediassa. En ole nähnyt vastaavaa jos esim. Hki-Tku väliä ajava Vainion/Pohjolan Liikenteen dösä simahtaa. Varsinkin jälkimmäisellä yhtiöllä osa väliä ajavista busseista on nähnyt kilometrejä todella paljon, esim. vanhat Lahden autokorin telibussit. Taitavat roikkua kierrossa vain ison tavaratilansa takia.Tavaraliikenne on aina kannattavampaa johtuen junakoosta ja rata voi olla laadultaan paljon vaatimattomampi.
Amerikassa missä kilpailu on paljon kovempaa, eikä ole monopolia on rautatiellä paljon tavaraliikennettä ja todella pitkät junat, joissa vetureita on radio-ohjauksella myös keskellä ja perässä.
Henkilöliikenne vaatii nopeutta ja suuria matkustajamääriä, jotta siitä saataisiin kannattavaa. Myös lippujen hinnat täytyy olla ilman kompensaatioita varsin korkeita. Turun ja Helsingin välillä linja-auto on ehdottomasti kannattavin operoijalleen, varsinkin nyt kun tie on kunnossa.
Pendeliinot ovat alunperinkin olleet paskoja ja Italian ihmeille juuri pakkaskelit ovat myrkkyä. Lumentulo on aina hankalaa rautatiekalustolle, mutta myös radalle ja vaihteille, joiden sähkösulattajat eivät jaksa sulattaa. Maantien ylläpito on halvempaa ja helpompaa, sekä sitä pitkin voidaan liikennöidä myös henkilöautoilla samalla kustannuksella.
Rautatien henkilö liikenne sopii Pariisin ja Lyonin välille, mutta Suomessa pitkien etäisyyksien maassa on liian vähän asukkaita. Henkilöliikenne myös estää tavaraliikenteen toteutumisen, koska asemia ei enää juurikaan ole, jossa voitaisiin kohdata. Eikä aikataulutkaan salli henkilöjunien odotella, lisäksi myös kiihdyttäminen ja jarruttaminen vie enemmän aikaa, kuin kumipyöräliikenteellä.
Kannattavuus sitten lasketaan kertoimella kulut ja lippujen hinnat, sekä matkustajamäärät. Ei ole Pendeliino halpa hankkia, eikä ylläpitää. - Abo 1+2
Pikis kamrat kirjoitti:
Hans Langh pitää kyllä huolen, että maatalousalueita riittää, ketjun aloittajan tuskin tarvitsee vaivautua.
Piikkiössä on aivan riittävästi maatalousaluetta, ainoastaan tontteja omakotitaloille tarvitaan, koska ihmiset haluavat asua omakotitaloissa jo tutkimustenkin mukaan.
Kaarinan strategia on rakentaa Piikkiön ja Kaarinan tajamat yhteen, mikä on OK. Kaarinasta muodostuu kilpailukykyinen puutarhakaupunki, jossa on monipuoliset asuinmahdollisuudet. Voidaan asua rannoilla, jota on yli 150 kilometriä tai pitää hevosia omassa pihassa Hepojoen haja-asutusalueella.
Kaarinan strategiassa mainitaan alueen vetovoimaisin kaupunki ja moottoritiellä saadaan vetovoimaa, sekä säästetään ihmishenkiä ja kustannuksia.
Teppalasta tulee valmistuttuaan vihreä keidas Kirismäen kupeeseen ja sieltä on hyvät kulkuyhteydet, kun Piikkiön palvelulinja vielä aloittaa liikenteen. Omakotitalot sopivat erinomaisesti Teppalaan, josta löytyy kulttuuriakin vierestä kesäteatteria ja museota. Kerrostalot sopivat paremmin aivan taajamien keskustoihin.
Kaarinaa ja Piikkiön kaupunginosaa kehitetään tasapuolisesti olemassa olevia kunnalistekniikan verkkoja hyödyntäen ja hyvä näin...siitä selviää että maatalousmaasta tulee pula ..vaikka nyt naurattaakin, että voi voi tyhmiä böndejä , jyväjemmareita...mutta 10 vuoden päästä on nauru perseessä koska väestö lisääntyy 200tuhannella /päivä (koko maailmassa)...
- Ihmettelen vaan
Pikis kamrat kirjoitti:
Hans Langh pitää kyllä huolen, että maatalousalueita riittää, ketjun aloittajan tuskin tarvitsee vaivautua.
Piikkiössä on aivan riittävästi maatalousaluetta, ainoastaan tontteja omakotitaloille tarvitaan, koska ihmiset haluavat asua omakotitaloissa jo tutkimustenkin mukaan.
Kaarinan strategia on rakentaa Piikkiön ja Kaarinan tajamat yhteen, mikä on OK. Kaarinasta muodostuu kilpailukykyinen puutarhakaupunki, jossa on monipuoliset asuinmahdollisuudet. Voidaan asua rannoilla, jota on yli 150 kilometriä tai pitää hevosia omassa pihassa Hepojoen haja-asutusalueella.
Kaarinan strategiassa mainitaan alueen vetovoimaisin kaupunki ja moottoritiellä saadaan vetovoimaa, sekä säästetään ihmishenkiä ja kustannuksia.
Teppalasta tulee valmistuttuaan vihreä keidas Kirismäen kupeeseen ja sieltä on hyvät kulkuyhteydet, kun Piikkiön palvelulinja vielä aloittaa liikenteen. Omakotitalot sopivat erinomaisesti Teppalaan, josta löytyy kulttuuriakin vierestä kesäteatteria ja museota. Kerrostalot sopivat paremmin aivan taajamien keskustoihin.
Kaarinaa ja Piikkiön kaupunginosaa kehitetään tasapuolisesti olemassa olevia kunnalistekniikan verkkoja hyödyntäen ja hyvä näin....Teppalaan vaan rakentamaan siis...taasen tuosta ajelin...vanha maatalo...jokin vaja katumaisillaan ,kun ei ole enää korjjajia/ ei välitetä...tätä se on ..tekee oikein pahaa...käsi sydämmellä onko kaunista katseltavaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1055127Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453353Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503185Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382407Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2471490Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121271- 801237
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311188Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1311097