harjas gekkoa haluisin.

tipilintunen86

mitähän maksaa ja mikä olisi saatavuus tällä hetkellä? meillä on 250 litranen akvaario,ajattelin sen sinne pistää,mitenkähän sielä viihtyisi? luin että ei tarvitse uv valoa,mutta tarviiko jonkun lämmittely paikan? jos niin käykö hehkulamppu? voiko luonnosta ottaa jotain oksia,kiviä tmv kiipeilyyn ja koristeeksi? tietty ne pitää pestä ja kuivata:) haiseeko?;D mitähän ne kalkki jauheet ja vitamiinit maksaisi noin suunnilleen? ja voiko liskolle antaa ihan jotain keittiö kärpäsiäkin?sitten vielä mietityttää että miten yöt,sammutetaanko kaikki valot vai pitääkö olla yö valo? hirveästi kysymyksiä mutta toivottavasti saan vastauksen edes johonkin:) kiitos jo etukäteen:)

5

590

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Agama-96
      • tipilintunen86

        jo katsoin mutta ei löytynyt vastauksia noihin minun kysymyksiin:) mutta kiitos vain:)


      • harjaskeggo
        tipilintunen86 kirjoitti:

        jo katsoin mutta ei löytynyt vastauksia noihin minun kysymyksiin:) mutta kiitos vain:)

        Saan keskiviikkona harjasgekon. On myyjiä. Maksaa noin 100e (lisko). Terran tuli olla vähintään 70x60,(40)x40 (korkeusxleveysxpituus) Joten tonne sitä ei voi laittaa. Mutta ota vaikka leopardigekko tonne, toki voit rempata akvaariota, jolloin voisit tehdä siitä korkean:)


    • tiger99

      Hei

      Ei voi syöttää kärpäsiä. Tai eivät syö. Sirkkoja mieluiten elävinä pääravinnoksi ja jonkun verran ei kiniiniä sisältäviä matoja aikuiselle harvoin. Katso googlesta harjasgekko niin saat hyvät ruokintaohjeet.

      Akvaario on aivan väärän muotoinen. Terra kannattaa olla pystyterra jossa sivuovet aukeavat. Sillit tykkää roikuskella ja kiipeillä korkealla joten jos avaan akvaarion kannen on silli tauotta karkuteillä.

      EI tarvi UV valoa mutta mulla ne on terrassa orkideojen kanssa ja selkeästi nukkuvat päivät lamppujen lähellä tai alla. Eli lämmöstä tykkäävät. Yöllä jytistää menevät kauhiaa vauhtia ympäriinsä terraa joten mieluiten 1m korkea terra esim 60x60 pohjalla. Niin on edes vähän tilaa juoksennella.

      Mullakin on 2 ihanan väristä gekkoa myynnissä. Jauheet maksaa paljon mutta toisaalta ei sitä jauhetta kulu kauheasti.

      Itse syötän vain elävää sirkkaa 3 kertaa viikossa ja 1 kertaa hedelmäpilttiä. Gekot myynnissä herppi.net palstalla ja siellä on muitakin myyjiä kuin minä. tiger

      • ciliatus

        Harjasgekoille ei saa laittaa lämmitystä! Jo 27C jatkuva lämpö on silleille vaarallista. UV- lampun tai tavallisen loisteputkivalaisimen kannattaa terraarioon laittaa valaisemaan kasveja ja erottamaan yön ja päivän toisistaan.

        harjasgekoista hyvää tietoa: http://roguestar.urli.net/
        mene hoito-ohjeita -> Rhacodactylus- gekot ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3178
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1723
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      86
      1254
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1149
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1020
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe