harjas gekkoa haluisin.

tipilintunen86

mitähän maksaa ja mikä olisi saatavuus tällä hetkellä? meillä on 250 litranen akvaario,ajattelin sen sinne pistää,mitenkähän sielä viihtyisi? luin että ei tarvitse uv valoa,mutta tarviiko jonkun lämmittely paikan? jos niin käykö hehkulamppu? voiko luonnosta ottaa jotain oksia,kiviä tmv kiipeilyyn ja koristeeksi? tietty ne pitää pestä ja kuivata:) haiseeko?;D mitähän ne kalkki jauheet ja vitamiinit maksaisi noin suunnilleen? ja voiko liskolle antaa ihan jotain keittiö kärpäsiäkin?sitten vielä mietityttää että miten yöt,sammutetaanko kaikki valot vai pitääkö olla yö valo? hirveästi kysymyksiä mutta toivottavasti saan vastauksen edes johonkin:) kiitos jo etukäteen:)

5

825

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Agama-96
      • tipilintunen86

jo katsoin mutta ei löytynyt vastauksia noihin minun kysymyksiin:) mutta kiitos vain:)

• harjaskeggo
        tipilintunen86 kirjoitti:

jo katsoin mutta ei löytynyt vastauksia noihin minun kysymyksiin:) mutta kiitos vain:)

Saan keskiviikkona harjasgekon. On myyjiä. Maksaa noin 100e (lisko). Terran tuli olla vähintään 70x60,(40)x40 (korkeusxleveysxpituus) Joten tonne sitä ei voi laittaa. Mutta ota vaikka leopardigekko tonne, toki voit rempata akvaariota, jolloin voisit tehdä siitä korkean:)

• tiger99

Hei

Ei voi syöttää kärpäsiä. Tai eivät syö. Sirkkoja mieluiten elävinä pääravinnoksi ja jonkun verran ei kiniiniä sisältäviä matoja aikuiselle harvoin. Katso googlesta harjasgekko niin saat hyvät ruokintaohjeet.

Akvaario on aivan väärän muotoinen. Terra kannattaa olla pystyterra jossa sivuovet aukeavat. Sillit tykkää roikuskella ja kiipeillä korkealla joten jos avaan akvaarion kannen on silli tauotta karkuteillä.

EI tarvi UV valoa mutta mulla ne on terrassa orkideojen kanssa ja selkeästi nukkuvat päivät lamppujen lähellä tai alla. Eli lämmöstä tykkäävät. Yöllä jytistää menevät kauhiaa vauhtia ympäriinsä terraa joten mieluiten 1m korkea terra esim 60x60 pohjalla. Niin on edes vähän tilaa juoksennella.

Mullakin on 2 ihanan väristä gekkoa myynnissä. Jauheet maksaa paljon mutta toisaalta ei sitä jauhetta kulu kauheasti.

Itse syötän vain elävää sirkkaa 3 kertaa viikossa ja 1 kertaa hedelmäpilttiä. Gekot myynnissä herppi.net palstalla ja siellä on muitakin myyjiä kuin minä. tiger

• ciliatus

Harjasgekoille ei saa laittaa lämmitystä! Jo 27C jatkuva lämpö on silleille vaarallista. UV- lampun tai tavallisen loisteputkivalaisimen kannattaa terraarioon laittaa valaisemaan kasveja ja erottamaan yön ja päivän toisistaan.

harjasgekoista hyvää tietoa: http://roguestar.urli.net/
        mene hoito-ohjeita -> Rhacodactylus- gekot ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi yritti murhata mopopojan

Nyt menee kissalan poikien touhu liian pitkälle! https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012193221.html Karu video mopomiiti
      Maailman menoa
      703
      3153
    2. Käviskö tällainen suhde

Tutustutaan, fyysistä kontaktia, mutta ensijaisesti tarkoituksena ei ole aloittaa mitään virallista tai rikkoa mitään? E
      Ikävä
      72
      1013
    3. Raiskausyritys

Eilen laajallakankaalla lenkkipolulla.
      Kajaani
      41
      900
    4. Mihin kiinnitit ensimmäisenä

huomiota kaivatussasi?
      Ikävä
      70
      815
    5. Niin kauan tätä

Onko vuotesi menneet hukkaan
      Ikävä
      88
      637
    6. Poutalan onnettomuus

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ministeri-mika-poutala-vakavassa-onnettomuudessa/9375980 Kumma kun jutussa ei manit
      Maailman menoa
      59
      612
    7. Olen pahoillani

Olen mokannut pahasti ja pilannut sinun ja monen muun ihmisen maineen. Anteeksi. Muutan toiselle paikkakunnalle. Hyvästi
      Ikävä
      43
      603
    8. Koska olet ihastunut minuun

Kysymys sulle. Oma vastaus, tänä vuonna. ❤️
      Ikävä
      44
      508
    9. Missä on Sofia Virta? Loistaa poissaolollaan Erikoisjoukot uudelta kaudelta

Vihreiden puheenjohtaja, kansanedustaja Sofia Virta pääsi otsikoihin, kun tieto hänen osallistumisestaan Erikoisjoukot-k
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      507
    10. Taisin vihdoin saada sinut ulos luuristani stalkkeri

Et selvästikään ole niin pätevä kuin luulet. Tai minä niin huono.
      Ikävä
      86
      495
    Aihe