C2 1.6i sensodrive

neitonen*

Suunnitteilla olis tällaisen hankinta: Citroen C2 1.6i-16 VTR SensoDrive 3d. Tarjolla olisi 2004 malli, vajaa satkun ajettu. Kertokaapas käyttökökemuksia pikkukakkosesta =). Hyvät ja huonot puolet? Etsinnässä on siis pikkuinen, kihakka kauppakassi jonka kanssa nainen pärjää ( = lähtee käyntiin ja toimii luotettavasti) ja sitikat tuntuvat olevan melko edullisia.

27

4782

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex C2

noista ehdoistasi se täyttää kohdat pikkuinen ja kauppakassi. Luotettava se taas ei missään nimessä noilla kilsoilla ole. C4 tai C5 ovat paljon luotettavampia. Halvalla kun ei saa hyvää.

• neitonen*

ei vaan valitettavasti ole varaa kalliimpaan. Mulle alle sata tonnii ajetut autot on vähän ajettuja... Mitä tarkoitat että ei ole luotettava? mitä vikoja "noissa kilsoissa" sitten esiintyy?

• ex C2
        neitonen* kirjoitti:

ei vaan valitettavasti ole varaa kalliimpaan. Mulle alle sata tonnii ajetut autot on vähän ajettuja... Mitä tarkoitat että ei ole luotettava? mitä vikoja "noissa kilsoissa" sitten esiintyy?

näköisiä sähkövikoja, etenkin talvella. Ei tietenkään kaikissa C2:ssa, mutta aika usein niissä on jotain häikkää. Eikä tuo sensodrive automaatti ole missään kovin hyvässä maineessa. Kyllähän sinä samalla hinnalla saisit jonkun muunkin merkkisen auton.
        Mutta jos nyt kumminkin sen Citroenin ostat, niin koeaja kunnolla (ei mitään 30 min lenkkiä), selaat huoltovihkon läpi ja tietenkin tarkastat auton yleisilmeen.

• neitonen*
        ex C2 kirjoitti:

näköisiä sähkövikoja, etenkin talvella. Ei tietenkään kaikissa C2:ssa, mutta aika usein niissä on jotain häikkää. Eikä tuo sensodrive automaatti ole missään kovin hyvässä maineessa. Kyllähän sinä samalla hinnalla saisit jonkun muunkin merkkisen auton.
        Mutta jos nyt kumminkin sen Citroenin ostat, niin koeaja kunnolla (ei mitään 30 min lenkkiä), selaat huoltovihkon läpi ja tietenkin tarkastat auton yleisilmeen.

Ok. Mitä huonoa sensodrivessä? Sen verran sain selville että ei vaihda kovin pehmeästi.... Tuo on kyllä ongelma jos sähkövikoja talvella. Nyt tällähetkellä juuri ongelmia nykyisen auton kanssa talvella. Tuossa hintaluokassa (alle 7000 €) ei vaan tahdo olla tarjolla muita autoja mitkä miellyttäisi. Fiateja... mutta niitä en huoli. Auton pitäisi olla pieni ja pirtsakka koneeltaan.

• ex C2
        neitonen* kirjoitti:

Ok. Mitä huonoa sensodrivessä? Sen verran sain selville että ei vaihda kovin pehmeästi.... Tuo on kyllä ongelma jos sähkövikoja talvella. Nyt tällähetkellä juuri ongelmia nykyisen auton kanssa talvella. Tuossa hintaluokassa (alle 7000 €) ei vaan tahdo olla tarjolla muita autoja mitkä miellyttäisi. Fiateja... mutta niitä en huoli. Auton pitäisi olla pieni ja pirtsakka koneeltaan.

http://www.hs.fi/autot/vikasarja/?merkki=Citroen

"Vaihteiston ja voimansiirron viat
        Automaattivaihteiston ohjausjärjestelmän vikoja."

Samalla hinnalla tietenkin saisit 120 heppasen Alfa 147:n, mutta sitä nyt ei ainakaan kestävyyden puolesta voi suositella. Jos haluat yli 100 heppasen ja kohtuu uuden pikkuauton, niin sitten ei hirveästi ole vaihtoehtoja kuin tuo C2. Mutta varmempi ostos olisi C2 manuaalilla.

• ex C2
        neitonen* kirjoitti:

jotka itse ainakin kävisin koeajamassa jos olisin vastaavan tyylistä ja hintaista autoa ostamassa kuin sinä.

Seat Ibiza (100 heppanen)

http://www.nettiauto.com/seat/ibiza/2905381

Ford Fiesta (100 heppanen )

http://www.nettiauto.com/ford/fiesta/2374735

Onko tämä muuten se mitä olet katsellut?

http://www.nettiauto.com/citroen/c2/2977211

• neitonen*
        ex C2 kirjoitti:

jotka itse ainakin kävisin koeajamassa jos olisin vastaavan tyylistä ja hintaista autoa ostamassa kuin sinä.

Seat Ibiza (100 heppanen)

http://www.nettiauto.com/seat/ibiza/2905381

Ford Fiesta (100 heppanen )

http://www.nettiauto.com/ford/fiesta/2374735

Onko tämä muuten se mitä olet katsellut?

http://www.nettiauto.com/citroen/c2/2977211

Juurikin tuo on se auto. Seatiin en koske pitkällä tikullakaan ja tuossa fordissa ei ole ilmastointia ja muutenkin vähän turhan kaukana. Ihan normi 1,4 l c2 sitikkaa aluksi katsoinkin mutta sitten alkoi tuo kihakampi kiinnostamaan kun hintakin on lähes sama kuin 1,4 l perusmallissa. Lisäksi tykkään automaattiautoista vaikka manuaalilla olenkin pääasiassa ajanut

• EPF
        neitonen* kirjoitti:

Juurikin tuo on se auto. Seatiin en koske pitkällä tikullakaan ja tuossa fordissa ei ole ilmastointia ja muutenkin vähän turhan kaukana. Ihan normi 1,4 l c2 sitikkaa aluksi katsoinkin mutta sitten alkoi tuo kihakampi kiinnostamaan kun hintakin on lähes sama kuin 1,4 l perusmallissa. Lisäksi tykkään automaattiautoista vaikka manuaalilla olenkin pääasiassa ajanut

sen takia sama kuin 1.4 malleissa koska Sensodrive on aikamoinen ongelma pesäke, siksi sitä on vaikea myydä. Korjaukset voivat olla sitten todella kalliita kun automaatti kosahtaa. Toivotan onnea matkaan jos tuon Sitikan ostat.

• naurettava.
        neitonen* kirjoitti:

ainakin siihen ei mahdu kuin kääpiö.

• v-man
        neitonen* kirjoitti:

Koneessa puhtia, kiva kiesi kesällä mutta..tuo senso on vika herkkä esim.kun pitäisi vaihtaa 1.stä niin tarjoaa 2.sta nykii ellet vaihda manuaalisesti itse, talvella etenkin kovemmalla pakkasella temppuilee.Noista kannattaa tarkastaa sähköliittimet konehuoneesta!Sähkölukkojen toiminta etenkin takaluukku!!Mittariston toiminta pakkasella!Oven kahvat ne muovit on arkoja irtoilemaan.Kivikova alusta etenkin jos alla on 195/45-16 misukat.Mutta sika kiva ajaa kesällä mutka tiellä vaihdeviiksistä pykäliä vaihtaen,109kw riittää tuohon koppaan mainiosti ja jarrut on taatusti tehokkaat,valot saisivat olla paremmat,persegrilleissä on tehoa riittämiin kytkimet vaan hankalasti istuin tyynyjen sivuilla.Jarrupalat kannattaa tarkistaa samoin levyt osat on kalliit!Ei muuta kuin koeajamaan vaan.

• 20+10=2010
        neitonen* kirjoitti:

Kyselet aika usein jopa päivittäin auton ostosta. Tuo edellinen jossa nimierkkinä "perseenemäntä" oli selvästi kirjoittamasi. Ei sinusta ole selvästikään auton ostajaksi. jatka vain jalkamiehenä.

• neitonen*

Juuh, golfissa riittäis potkua =D! Ja mulle riittää tollanen "mopoauto" kun yksin ajelen työmatkoja. Täytynee unohtaa sensodrive, vaikka se niin kovin houkuttelisikin, jos kerran ei pelitä kunnolla. Sähkövioista kuulin toiseltakin taholta =(. pitääkö mun nyt unohtaa niiiin ihanan suloinen sitikka ja alkaa katselemaan jotain muuta "helmeä". Kiitos asian tuntijoille ja tuntemattomillekin vastauksista ja hyvää Joulua!

• 1sac
        neitonen* kirjoitti:

Juuh, golfissa riittäis potkua =D! Ja mulle riittää tollanen "mopoauto" kun yksin ajelen työmatkoja. Täytynee unohtaa sensodrive, vaikka se niin kovin houkuttelisikin, jos kerran ei pelitä kunnolla. Sähkövioista kuulin toiseltakin taholta =(. pitääkö mun nyt unohtaa niiiin ihanan suloinen sitikka ja alkaa katselemaan jotain muuta "helmeä". Kiitos asian tuntijoille ja tuntemattomillekin vastauksista ja hyvää Joulua!

Itse asiassa nuo sähköviat ovat kutakuinkin yhtä yleisiä missä tahansa nykyajan autossa. Sitikka on vain saanut huonon maineen ennen vanhaan, kun niitä vikoja silloin oli. Ja suurin osa täällä hengailevasta, sitikkaa haukkuvasta porukasta, ovat tojokuskeja, jotka eivät ole koskaan edes ajaneet sitikalla. Sentään osaavat vedota 20v takaisiin sähköongelmiin, joista tojotalla ajava isäpappa ohimennen on kateuksissaan avautunut.

• Newton'

Olin pakkasella (-23 C) tuttavani kyydissä C2:lla (1,4 l VTR). Etupenkeille mahtui hyvin ja ulos näki hienosti. Ei ollut kuulemma ollut ongelmia auton kanssa ja pakkasella lähti hyvin käymään. Lämpöäkin tuntui riittävän kohtuullisesti.

Sensodrivesta moni kirjoittelee kaikenlaista, mutta tietääkö joku oikeasti asiasta jotain? Kyseessähän ei ole varsinainen automaattiloota perinteiseen tapaan, vaan robottivaihteisto. Kuinka vaihteistosta tulee kelvoton sillä, että vaihteensiirto on sähköinen ? Itse vaihdelaatikossa ei ole mitään erikoista. Uskoo kuka haluaa näitä huhuja.

• Sensari

kuulemma, se nyt ei hirveen vakuuttavalta kuulosta. Sensodriven ongelmista löytyy paljon infoa myös kunnollisilta Ctiroen palstoilta. Sen huonosta laadusta myös kertoo jo vähäiset myyntimäärät, sekä se että käytettyinä niiden hinta pyynnit ovat samaa luokkaa kuin manuaali 1.4:sen.

• 1.6 VTS

Mulla on 1.6 VTS. Kulkee reippaammin kuin tuo VTR. Tämän talven pakkasissa on sisällä lämpöä riittänyt hyvin. Etupenkeillä tilaa on riitävästi. Helppo kulkea aika isoista ovista. Ajelen noin 500 km/viikko.

• entinen VTS

tehot riitä moiseen. Siinä on katsos vain 122 hv ja nekin ovat käytössä vain hyvin suppealla alueella, nin ja vääntöä siinä ei juurikaan ole, vain vähän yli 100nm.

• 1.6 VTS

Tilaa on riittänyt kahdelle henkilölle aivan hyvin. Mistä päättelit, että olen karavaanari? Vaunua en vedä perässä työmatkoillani enkä vapaa-aikanakaan.

• Tyytyväinen2004

Meillä vuoden 2004 mallinen 1.4 VTR jo kolmatta vuotta, eikä tunnekaan sanaa ''vika''. Älä usko, mitä nuo Toyota-kuskit sanovat, itse ovat onnettomia harmaiden ja tylsien japsiensa kanssa. Osta Citroën, saat laatua!

• PalstanSheriffi

Ainoa mikä on epäluotettavaa tässä asiassa olet SINÄ ITSE. Kyselet jatkuvasti eri automalleista mikä olisi hyvä auto hankkia ilman, että on tarkoitus sitä ostaa. IP osoitteesi mustallalistallamme, seuramme tilannetta.

• Sheriffin pomo

Eiköhän lähes jokaisella tänne kirjoittelevalla ole ns. dynaaminen IP-osoite, jonka saa joka kättelyn yhteydessä (=verkkoon kirjautuessa) DHCP-palvelusta ja joka ei täten pysy samana. Kiinteä IP-osoide on kuluttajaliittymissä erittäin harvinainen (ja kallis) Samoin NAT-palomuuri piilottaa aliverkon IP:t ja MAC-osoitteet. Pelottaakohan ketään noin heikosti selitetyt "IP-seurannat"?

• nainen vm 53

Mulla on vuosimalli 2004 C2 VTR ja olen ollut tosi tyytyväinen autooni.ihana kauppakassi ja ostokset pysyy pystyssä taka tilassa ja hyvä takaluukku aukee alas ja voi istua ja laittaa vaikka monot tai luistimet jalkaansa. vikoja ei ole kun kerran havaittu ja silloin meni hetkeksi ohjaustehostin ,joka sitten palautui itsestään. Suosittelen

• ihan jees peli

mutta volkkarin tupla kytkin hässäkässä on ja variksessa taidetaan käyttää juuri psa sensodriveä eri nimellä, mutta se ei vaihda yhtä nätisti kuin volskin versio(silloin ku se pelaa).

• joppe222

No meillä kesällä ostettu käytettynä c2 robottivaihteistolla vuosimalli 2004. Kahden kuukauden ajon jälkeen joku laakeri pamahti vaihdelaatikosta ja n.2500 euron remontti. Kytkinrobotti paloi siinä samassa paskaks. Nyt näillä pakkasilla pari kertaa vaihteisto tiltannut automaatti asennolla 200 metrin ajon jälkeen ja auto sammunut siihen paikkaan eikä inahtunutkaan hetkeen. Et ei hirveesti oo luottamusta noihin ranskisten vehkeisiin!

• Tmp

Jopa on paksua selitystä. Teknisesti mahdottomia juttuja. Uskokoon ken tahtoo.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      46
      3030
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2854
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2306
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1326
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1276
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1073
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      979
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      912
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      792
    Aihe