Kysyin tätä jo tuossa aiemmin, mutta en oikein sanut vastausta. Eli saako sitä Hitasta vuokrata eteenpäin vai ei? Mulle on tarjottu Hitas-asuntoa (tuttu myymässä). Itse en sitä asumismielessä halua, mutta koska myyntihinta ei ole kovinkaan paha, niin ajattelin, että ostaisi ja laittaisi vuokralle, jolloin vuokralainen maksaisi vuokrass suurimman osan lainanluhennyksistä Mutta onko niissä Hitaksissa jotain rajoituksia eteenpäin vuokraamisen suhtee? Eli saanko ostaa Hitaksen sijoitusmielessä, laittaa siihen vuokralaisen ja olla 10 vuoden päästä tyytyväinen asunnonomistaja?
Saako sitä Hitasta vuokrata vai ei?
8
1065
Vastaukset
- Asukas
Et saa vuokrata, Hitas on tarkoitettu asumiseen, eikä keinotteluun.
- antaja
Mitäs keinottelua asuntosijoittaminen muka on?
- Kansleri
Saa toki. Tähänkin on tosin haluttu muutosta, mutta toistaiseksi siis saa.
- Alkuperäinen
Kansleri kirjoitti:
Saa toki. Tähänkin on tosin haluttu muutosta, mutta toistaiseksi siis saa.
Toinen sanoo ettei saa vuokrata ja toinen että kyllä saa. Onko varmaa tietoa vai mutua?? Siis saako vai ei?
- Lakimies
Ei saa vuokrata, muuta kuin sukulaiselle.
- Alkuperäinen
Oukei. Eli jos vaimon kanssa ostamme ko. asunnon ja vaimon veli muuttaa siihen vuokralle, niin asia on ok? Onko mitään ajallisia rajoituksia tai pitääkö siinä joskus asua itse tms?
- Hidas
Hitas-asunnon vuokraamiseen ei ole minkäänlaisia esteitä. Sossut, vasemmistoliittolaiset ja vihreät ovat tällaisen ehdotuksen esittäneet, mutta koko ajatus on täysin järjetön.
Minkäänlaisia esteitä vuokraamiselle ei ole ja ei tule. - Vuokraaja
No niin, täällä näkyy olevan monenlaista arvailijaa. Arvaukset sikseen. Kaupungin veppisivuilla on dokumentti "mikä on HITAS" jossa kerrotaan näin: VUOKRAAMINEN
Hitas-asunnon voi vapaasti vuokrata edelleen, ellei yhtiöjärjestyksessä toisin mainita. Asunnon hankintaan mahdollisesti myönnettyjen valtion asuntolainan, korkotukilainan tai kaupungin rahastolainan käyttö- ja luovutusrajoitukset saattavat kuitenkin asettaa vuokraamiselle esteitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897259- 353841
- 453440
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402572- 2092453
- 412382
- 1232276
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292179Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241898- 411864