Heissan vaan kaikille!

Tallinnaanjatakasi

Kohta se uusivuosikin lähestyy, jotenka ajattelinpa virosta juomat käydä hakemassa. Ihan perusjuomista hakisin, kun kerran halvalla saa?.

Jotenka, mitenkäs viron alkojen kassatädit/sedät myyvät 19 vuotiaalle esim. viinaa?. Onko virossa säännöt samallalailla kuin täällä meillä kotosuomessa? kun nyt paripulloa voisi sitäkin limpparisekoituksiin hakea:)
Ja millaiset määrät alkoholia saa tuoda suomenpuolelle? Että alkavatko tullimiehet yms.. "vittuilla" ja vie pikku eerikin kaljat poies?

Tosiaan, en näistä pahemmin tiedä, niinpä jos joku vähän sivistäisi minua, niin kiitollinen olisin:)

6

478

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anu Saukko

      Periaatteessa et saa ostaa etkä tuoda maahan etkä pitää hallussasi väkeviä. Tästä johtuen voi olla, että täti ei myy tai setä ottaa pois. Halpaa viina ei ole olemassakaan, ei edes Virossa.

    • tarkastus rajalla

      Virossa alkoholin ostoikäraja 18 vuotta, Suomessa väkevien osalta 20 vuotta. Eli mikäli tuot Suomeen niin ostamasi väkevät takavarikoidaan sillä niitä et saa pitää edes hallussasi. Ostamasi miedot saat toki pitää. Tulli saa tarkastaa mikäli on syytä epäillä, että pidät hallussasi väkeviä.

      • Demoral

        Virossa on kiellettyä myydä alkoholia alle 18-vuotiaille ja tupakkaa alle 16-vuotiaille.

        Tuotteita Suomeen tuotaessa ikäraja alle 22%:n alkoholijuomille ja tupakalle on 18 vuotta ja yli 22%:n juomille 20 vuotta. Aivan kuten Suomesta ostettaessa.

        Eli Täti voi myydä mutta Setä voi ottaa pois....


      • sdfgh0
        Demoral kirjoitti:

        Virossa on kiellettyä myydä alkoholia alle 18-vuotiaille ja tupakkaa alle 16-vuotiaille.

        Tuotteita Suomeen tuotaessa ikäraja alle 22%:n alkoholijuomille ja tupakalle on 18 vuotta ja yli 22%:n juomille 20 vuotta. Aivan kuten Suomesta ostettaessa.

        Eli Täti voi myydä mutta Setä voi ottaa pois....

        No kaveri tuossa juuri kävi (minua nuorempi.) eikä kukaan mitään sanonut.

        Katotaa miten menee:) tuskin mitään sanovat, kun en minä nyt niin epäilyttävän näköinen ole.


      • ymmärrä
        sdfgh0 kirjoitti:

        No kaveri tuossa juuri kävi (minua nuorempi.) eikä kukaan mitään sanonut.

        Katotaa miten menee:) tuskin mitään sanovat, kun en minä nyt niin epäilyttävän näköinen ole.

        miksi suomalaiset ovat noin tyhmiä ja persaukisia, miksei alkon tuotteet kelpaa, on kuitenkin halvempikin kaikkineen, kotikulman alkossa kun käväisee niin ei varmaan ole rosvojakaan virun malliin eikä ole mitään myrkkylitkua.


      • mplö
        ymmärrä kirjoitti:

        miksi suomalaiset ovat noin tyhmiä ja persaukisia, miksei alkon tuotteet kelpaa, on kuitenkin halvempikin kaikkineen, kotikulman alkossa kun käväisee niin ei varmaan ole rosvojakaan virun malliin eikä ole mitään myrkkylitkua.

        Ja siis en minä parin pullon perässä mene.. tulee sieltä muutama konttikin ja muutakivaa;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe