Nyt tulee nuhteen sanoja! Niin itselleni kuin muillekin... Näin jouluna on jokaisen hyvä mennä itseensä, ja vaikkapa ihan peilinkin ääreen seisomaan ja katsomaan ja miettimään... ei tekemisiä vaan sanomisia. Suu puhuu sen mukaan kuka sydäntä hallitsee. Onko siellä Jeesus vai joku muu? Entä pääseekö Jeesus joka kolkkaan sydämessä?
Meidän pitäisi kaikkien nyt rauhoittua. Unohdetaan kaikki riidat ja eripuraisuudet. Istutaan alas. Mietitään mitä ollaan sanottu, miten ollaan sanottu ja kestä on sanottu mitäkin. Ovatko sanat olleet rakkaudellisia? Vai onko niissä ollut riitaa, syytöksiä yms. Ovatko ne sanat olleet vihan hedelmiä? Jos näin voit todeta, älä masennu ja jää painimaan synnintuntosi kanssa. Tutki Raamatusta mitkä ovat siellä mainitut Hengen ja rakkauden hedelmät, niitä mitä Pyhä Henki vaikuttaa meissä ja minkälaisia meidän pitäisi olla. Kun luet ja löydät sieltä jotakin sellaista mitä et ole, rukoile ja tee parannus. Puhdista sydämesi niin suusikin puhdistuu ja kielesi kurissa pysyy.
Tehdään jokainen lupaus itsellemme ja toisillemme:
- Enää en sano pahaa sanaa toisesta
- Enää en syytä toista ("joka syntiä ei ole tehnyt heittäköön ensimmäisen kiven", kaikki me olemme syntiä tehneet Jumalan silmissä, vaikkemme omissa silmissämme olisikaan)
- Tästedes puhun vain hyvää
- Jos minulla ei ole hyvää sanottavaa, silloin olen hiljaa
Otetaan tuo ohjenuoraksemme ollaksemme Jumalan rakkauden lähettiläitä, ja jotta saisimme evankeliumin paremmin eteenpäin.
"Ilman rakkautta olen vain tyhjä ja koliseva rumpu, tyhjiä sanoja ilman tekoja..."
Jos teemme hyvää mutta sanomme pahaa, missäköhän tilassa silloin meidän sielumme on? Emmekö silloin petä sekä itseämme että Isäämme?
Käännetään jokainen uusi lehti elämässämme. Aloitetaan puhtaalta pöydältä ja pyritään elämään rauhassa.
Jos joku haastaa riitaa tai esittää syytöksiä, ollaan silloin tekemättä itse samoin. Riita riitaa vastaan ja syytökset syytöksiä vastaan eivät tee mitään muuta kuin lietsovat vihaa ja rakkaudettomuutta, se ei palvele kenenkään etua, ei etenkään evankeliumin sanoman etua.
Siunattua ja rauhallista joulua ja tulevia päiviä! Eletään rauhassa ja sovussa, jookos?
Rauhan ja rakkauden nimessä
hellari83
2
124
Vastaukset
Tämä aloituksesi oli hyvä ja aina ajankohtainen. Ihminen on niin taitava unohtamaan kaikkein tärkeimmät asiat.
Room. 12:10
"Olkaa veljellisessä rakkaudessa helläsydämiset toisianne kohtaan; toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511903
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu131826Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va391674- 1061250
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1961228- 851208
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4121110- 62889
- 49841
- 50836