Huomasin vasta aikuisena tai sitten tämä ei ollut vielä lapsena; kaksi kylkiluutani ovat jotenkin ristissä. Huomasin omituisen kuopan kyljessäni ja tajusin yhden kylkiluiden päistä "katoavan" jonnekin sisään. Viereinen kylkiluu taas on hiukan kohollaan, eli aivan kuin tämä edellinen olisi sukeltanut sen alle.
Näytin sitä kerran lääkärille, mutta se ei taaskaan tyypillisesti sanonut juuta ei jaata. Olisi se sanonut jotain, jos se vakavaa olisi. Ajattelin vielä joskus jollain lääkärikäynnillä näyttää tuota ja vaatia jonkinlaista teoriaa sille. Soitin hoitajalle ja se antoi 2 todennököisintä syytä: joko olen lyönyt sen joskus tai sitten olen syntynyt sen kanssa, mutta sitä ei ole vain aiemmin huomattu.
Ainoa mitä aiheesta internetistä löydän on että jatkuva korsetin pitäminen saattaa laittaa kylkiluut kasvamaan ristiin, mutta minä en ole IKINÄ edes pitänyt korsettia, joten ei se se voi olla.
Onko muilla jotain kokemuksia tällaisesta omituisuudesta. Ei se kipeä ole tai muutenkaan mielestäni ole vaivannut. Toiset kylkiluut ovat ihan normaanit, toiselta puolelta minä olen kuitenkin hiukan omituinen.
kylkiluut ristissä
3
596
Vastaukset
- 30T
Näin kerran netissä kuvan sellaisesta tapauksesta, jossa kylkiluut oli kasvanu ristiin. Nyt en löydä sitä..
- elliivo
Poikani alkoi kesällä valittaa samantapaista vaivaa. Kun tunnustelin hänen kylkeään niin siinä ihan kuin kaksi alinta kylkiluuta olisi loppunut kesken. Hän sanoi etä esim. kyljellään nukkuessa tai jos istuu monta tuntia koneella se voi vaivata. Poika on 21 vuotias eikä ole mitään tapaturmaa yms. sattunut.
Hän sitten kävi lääkärissä ja lääkärikin ihmetteli ja tunnusteli. Laittoi röntgeniin mutta kuvissa ei näkynyt mitään poikkeavaa. Itse mietin että voisi olla poikittainen pallealihas jotenkin jumissa kylkiluiden välissä. Sellaisesta oli jotain juttua kerran akuutissa.
Poika jätti asian sikseen eikä enää varannut uutta lääkäriaikaa.
Jos se on se lihasvaiva niin mielestäni sekin kyllä pitäisi jotenkin hoitaa kuntoon. - ey34y3u
itsellä on myös kuoppa oikealla puolella kylkeä. Toisella puolella luut menevät normaalisti kaarevasti mut kuoppa puolella suoraan mistä seuraa kuoppa ja oikea puoli kohdasta missä kylkiluut yhtyvät keskellä on on enemän ulkona (vähän sekavasti sanottu). En ole näyttäny lääkärille tosin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733