Huomasin vasta aikuisena tai sitten tämä ei ollut vielä lapsena; kaksi kylkiluutani ovat jotenkin ristissä. Huomasin omituisen kuopan kyljessäni ja tajusin yhden kylkiluiden päistä "katoavan" jonnekin sisään. Viereinen kylkiluu taas on hiukan kohollaan, eli aivan kuin tämä edellinen olisi sukeltanut sen alle.
Näytin sitä kerran lääkärille, mutta se ei taaskaan tyypillisesti sanonut juuta ei jaata. Olisi se sanonut jotain, jos se vakavaa olisi. Ajattelin vielä joskus jollain lääkärikäynnillä näyttää tuota ja vaatia jonkinlaista teoriaa sille. Soitin hoitajalle ja se antoi 2 todennököisintä syytä: joko olen lyönyt sen joskus tai sitten olen syntynyt sen kanssa, mutta sitä ei ole vain aiemmin huomattu.
Ainoa mitä aiheesta internetistä löydän on että jatkuva korsetin pitäminen saattaa laittaa kylkiluut kasvamaan ristiin, mutta minä en ole IKINÄ edes pitänyt korsettia, joten ei se se voi olla.
Onko muilla jotain kokemuksia tällaisesta omituisuudesta. Ei se kipeä ole tai muutenkaan mielestäni ole vaivannut. Toiset kylkiluut ovat ihan normaanit, toiselta puolelta minä olen kuitenkin hiukan omituinen.
kylkiluut ristissä
3
617
Vastaukset
- 30T
Näin kerran netissä kuvan sellaisesta tapauksesta, jossa kylkiluut oli kasvanu ristiin. Nyt en löydä sitä..
- elliivo
Poikani alkoi kesällä valittaa samantapaista vaivaa. Kun tunnustelin hänen kylkeään niin siinä ihan kuin kaksi alinta kylkiluuta olisi loppunut kesken. Hän sanoi etä esim. kyljellään nukkuessa tai jos istuu monta tuntia koneella se voi vaivata. Poika on 21 vuotias eikä ole mitään tapaturmaa yms. sattunut.
Hän sitten kävi lääkärissä ja lääkärikin ihmetteli ja tunnusteli. Laittoi röntgeniin mutta kuvissa ei näkynyt mitään poikkeavaa. Itse mietin että voisi olla poikittainen pallealihas jotenkin jumissa kylkiluiden välissä. Sellaisesta oli jotain juttua kerran akuutissa.
Poika jätti asian sikseen eikä enää varannut uutta lääkäriaikaa.
Jos se on se lihasvaiva niin mielestäni sekin kyllä pitäisi jotenkin hoitaa kuntoon. - ey34y3u
itsellä on myös kuoppa oikealla puolella kylkeä. Toisella puolella luut menevät normaalisti kaarevasti mut kuoppa puolella suoraan mistä seuraa kuoppa ja oikea puoli kohdasta missä kylkiluut yhtyvät keskellä on on enemän ulkona (vähän sekavasti sanottu). En ole näyttäny lääkärille tosin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302245
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261958Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121489Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121337Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17967
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752