kylkiluut ristissä

omituiset kylkiluut

Huomasin vasta aikuisena tai sitten tämä ei ollut vielä lapsena; kaksi kylkiluutani ovat jotenkin ristissä. Huomasin omituisen kuopan kyljessäni ja tajusin yhden kylkiluiden päistä "katoavan" jonnekin sisään. Viereinen kylkiluu taas on hiukan kohollaan, eli aivan kuin tämä edellinen olisi sukeltanut sen alle.

Näytin sitä kerran lääkärille, mutta se ei taaskaan tyypillisesti sanonut juuta ei jaata. Olisi se sanonut jotain, jos se vakavaa olisi. Ajattelin vielä joskus jollain lääkärikäynnillä näyttää tuota ja vaatia jonkinlaista teoriaa sille. Soitin hoitajalle ja se antoi 2 todennököisintä syytä: joko olen lyönyt sen joskus tai sitten olen syntynyt sen kanssa, mutta sitä ei ole vain aiemmin huomattu.

Ainoa mitä aiheesta internetistä löydän on että jatkuva korsetin pitäminen saattaa laittaa kylkiluut kasvamaan ristiin, mutta minä en ole IKINÄ edes pitänyt korsettia, joten ei se se voi olla.

Onko muilla jotain kokemuksia tällaisesta omituisuudesta. Ei se kipeä ole tai muutenkaan mielestäni ole vaivannut. Toiset kylkiluut ovat ihan normaanit, toiselta puolelta minä olen kuitenkin hiukan omituinen.

3

596

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 30T

Näin kerran netissä kuvan sellaisesta tapauksesta, jossa kylkiluut oli kasvanu ristiin. Nyt en löydä sitä..

• elliivo

Poikani alkoi kesällä valittaa samantapaista vaivaa. Kun tunnustelin hänen kylkeään niin siinä ihan kuin kaksi alinta kylkiluuta olisi loppunut kesken. Hän sanoi etä esim. kyljellään nukkuessa tai jos istuu monta tuntia koneella se voi vaivata. Poika on 21 vuotias eikä ole mitään tapaturmaa yms. sattunut.
      Hän sitten kävi lääkärissä ja lääkärikin ihmetteli ja tunnusteli. Laittoi röntgeniin mutta kuvissa ei näkynyt mitään poikkeavaa. Itse mietin että voisi olla poikittainen pallealihas jotenkin jumissa kylkiluiden välissä. Sellaisesta oli jotain juttua kerran akuutissa.
      Poika jätti asian sikseen eikä enää varannut uutta lääkäriaikaa.
      Jos se on se lihasvaiva niin mielestäni sekin kyllä pitäisi jotenkin hoitaa kuntoon.

• ey34y3u

itsellä on myös kuoppa oikealla puolella kylkeä. Toisella puolella luut menevät normaalisti kaarevasti mut kuoppa puolella suoraan mistä seuraa kuoppa ja oikea puoli kohdasta missä kylkiluut yhtyvät keskellä on on enemän ulkona (vähän sekavasti sanottu). En ole näyttäny lääkärille tosin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6975
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1249
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1052
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe