Kyselin tarjousta useammasta keittiöliikkeestä, palvelu oli melkein kaikilla ok (paitsi Ikea jossa ei palveltu).
Osassa myymälistä ei ollut tuotteiden hintoja ollenkaan näkyvissä ja kun kysyn hinnastoa, kerrottiin ettei sellaista ole tai jos on niin se maksaa (Puustelli, Keittiömaailma,Isku,Topi). Ihmeellistä, kuka ostaa tavaraa jos ei tiedä hintaa ?. Osalla hinnat olivat esillä ja jopa hinnasto löytyi (Ikea ja Kvik).
Sain tarjoukset. Osassa tarjouksista oli vain yksi hinta, joka sisälsi kaiken (vertailu äärettömän vaikeaa), toisissa lista kaikista tuotteista sekä jokaisen tuotteen hinta (helppoa vertailla ja vaihtaa jos hinta tuntuu kohtuuttomalta). Pyynnöistä huolimatta en saanut kaikilta hintaerittelyä. Ihmettelen miten toinen voi hinnat antaa ja toinen ei.
Jäin odottamaan myyjän yhteydenottoa. Kaikista muista paitsi Ikeasta soitettiin. Suurin osa myyjistä oli valmis laskemaan tarjouksen hintaa ensimmäisellä soitolla. Suurimmat hinnan pudottajat olivat ne joilta en saanut hintaerittelyä (parhaat lisäalennukset 40% !). Toisilla hinta oli sama mutta tarjottiin tuotteita kaupanpäälle. Osa myyjistä soitti jopa kolme kertaa!!. Joidenkin myyntitaktiikka tuntui siltä että minun olisi ollut pakko ostaa kun kerran olen tarjouksenkin saanut!
Valitsin keittiö toimittajani seuraavin perustein;
1. Asiantunteva palvelu, myyjä osasi kertoa tuotteista
2. Hinta, myymälässä hinnat esillä ja hinnasto saatavilla
3. Laadukkaat mekanismit
4. Sopiva toimitustapa (tuotteet kasattuna ja asennettuna)
Suurin ihmetykseni on miksi hinnat pitää piilottaa ja miksi saman tuotteen hinta muuttuu ?
Mielestäni suuret alennukset kielivät ylihinnoittelusta sekä eriarvoisuudesta. Samaa tuotetta
myydään erihintaan.
Keittiöiden hinnoittelu - miksi muuttuvat hinnat ?
7
1207
Vastaukset
- Kyökki uusiksi
Kenen keittiön valitisit? Säästäisi vaivojani, jos viitsit ilmoittaa hankkimasi keittiötoimittajan.Kiitos etukäteen!
- UUSIKEITTIÖ
Valitsin itselleni Kvik keittiön. Ikea oli mukana loppuun asti mutta asiantuntemus sekä
hyvä palvelu kallistivat vaa'an Kvikkiin. Myös laadukkaammat mekanismit vaikuttivat valintaan.
Varsinkin laatikot olivat Kvikillä laadukkaammat. Kvikistä sain pöytätasot joita Ikealla ei ollut tarjota.
Keittiömaailman tarjous oli liian kallis ja hintaerittelyä en saanut, muuten keittiömaailman tarjous
oli hyvä. Itse arvostin myös sitä että sain tuotteet valmiiksi kasattuna. Asentajan löysin ystävän vinkin
perusteella.
- omin käsin onneen
.. sen minkä haluaa.
Itse valitsin aikoinaan IKEAn keittiön, koska siinä kohtasivat hinta ja laatu. IKEAn systeemi vaatii hieman enemmä omatoimisuutta, mutta mielestäni heidän netissä toimiva "suunnittelukoneensa" on riittävän hyvä ja informatiivinen. Se antaa heti yksikköhinnat ja hinnoittelee loppusummaan pienimmätkin muutokset.
Kun vielä on tuota oman käden taitoa riittävästi niin kalusteiden kasaus on helppoa ja yksinkertaista, samoin kalusteiden paikoilleen asentaminen sujuu helposti, kunhan tietää mitä tekee. Omat kokemukset IKEAn palvelusta ovat moitteettomat ja on hyvä tietää, että tavaraa saa suoraan hyllystä, jos jotain uutta tarvitsee ja edullisesti.
Jos on valmis maksamaan ärsyttävien myyntihenkilöiden puhelinahdistelusta ja ylihintaisista kalusteista ja asennuspalveluista, niin valinta on jokaisen oma...- suosi suomalaista
Teimme kesällä vessarempan, ikean keittiön kaluilla. Toimii ja on ihan ok laatua. Mutta ei luksusta..
Nyt olen kilpailuttanut keittiöitä ja lukenut näitä keskustelupalstoja... kilpailutin ikean, alacarten, iskun, keittiötukun.. pari muuta ei vastaillut lainkaan. Haluan hieman erikoisia ratkaisuita ja nuo nimifirmat eivät halua tai pysty ratkaisemaan ongelmaksi kokemiaan kohtia. mm 50 cm syvä alakaapisto ja 120 leveä yläkaappi jääkaapin päälle, lasivitriinikaapin sivu myös lasia.. sokkelilaatikot jne..
Jouduin siis luopumaan monesta noiden firmojen kanssa. Hintahaitari oli kompromissien kanssa 4000 - 9000 e.
Marssin paikallisen puusepänfirman konttoriin ja kerroin mitä haluan - asenne oli heti " jaahas mites tämä tehtäisiin, hetki pieni .. näin vai näin .. kumpi parempi " !! Joten pyysin heidän tarjouksen ja asennettuna, varmalla takuulla, todella hienolla työnjäljellä, jota ei voi muilta saada, hinta n 9000e.
Joten suosittelen ottamaan pieniin yksityisyrittäjiin myös yhteyttä. Laatu on mahtavaa, kun eivät ole kasvottomia tehtaan - myyjän - asentajan takana piileskeleviä hemmoja vaan itse tekevät ja asentavat. - jonka ilmotit
suosi suomalaista kirjoitti:
Teimme kesällä vessarempan, ikean keittiön kaluilla. Toimii ja on ihan ok laatua. Mutta ei luksusta..
Nyt olen kilpailuttanut keittiöitä ja lukenut näitä keskustelupalstoja... kilpailutin ikean, alacarten, iskun, keittiötukun.. pari muuta ei vastaillut lainkaan. Haluan hieman erikoisia ratkaisuita ja nuo nimifirmat eivät halua tai pysty ratkaisemaan ongelmaksi kokemiaan kohtia. mm 50 cm syvä alakaapisto ja 120 leveä yläkaappi jääkaapin päälle, lasivitriinikaapin sivu myös lasia.. sokkelilaatikot jne..
Jouduin siis luopumaan monesta noiden firmojen kanssa. Hintahaitari oli kompromissien kanssa 4000 - 9000 e.
Marssin paikallisen puusepänfirman konttoriin ja kerroin mitä haluan - asenne oli heti " jaahas mites tämä tehtäisiin, hetki pieni .. näin vai näin .. kumpi parempi " !! Joten pyysin heidän tarjouksen ja asennettuna, varmalla takuulla, todella hienolla työnjäljellä, jota ei voi muilta saada, hinta n 9000e.
Joten suosittelen ottamaan pieniin yksityisyrittäjiin myös yhteyttä. Laatu on mahtavaa, kun eivät ole kasvottomia tehtaan - myyjän - asentajan takana piileskeleviä hemmoja vaan itse tekevät ja asentavat.kodinkoneita vai pelkät rungot, ovet ja hyllyt (tasotkin)?
- vielä, että
jonka ilmotit kirjoitti:
kodinkoneita vai pelkät rungot, ovet ja hyllyt (tasotkin)?
monta metriä tasoa/työskentely tilaa keittiöönne tuli?
- puusepälle suosittel
vielä, että kirjoitti:
monta metriä tasoa/työskentely tilaa keittiöönne tuli?
Paikallisen erittäin laadukkaan puusepän hintaan 9000 e sis.
-asennus ja
-kunnon (sitä vihreäsis. paksua levyä) rungot,
-puupeiliovet,
-kivitasoa 1,5 m kolmessa pätkässä,
-aitoa kunnon tammitasoa ( ei pätkistä kuten ikea) n 7 metriä.
- kuusi x 50 cm leveitä lasivitriineitä lasihyllyillä,110 cm korkeita, alle 90 korkeat kaapit laatikoilla
( siis lattiasta kattoon ylettyvä vitriiniseinä, jossa alhaalla kaapit, laatikko, tammitaso ja ylös vitriinikaapit tason päälle kattoon asti) nämä taitavat olla se kallein osa jutusta, halusin vielä ristikon yläkaappien yläosaan, jonka tekevät "jus for me". muilta en olisi saanut haluamaani ristikkoa millään.. Vitriinin näkyvät päätyseinätkin ovat lasia. valot sisään.
- yksi irrallinen ikkunan aluspenkki 160 leveä 60 cm syvä 60 cm korkea (kaksi laatikkoa a' 80cm) tammitaso päälle
- yksi 120 leveä jääkaapinpäälliskaappi
- tiskipöytäkaappi lasivitriini yläkaappi,
-puulaatikko,
- pari tavallista yläkaappia
- sokkelilaatikoita 3 kpl
- 120 cm pitkä 50 cm syvä tammitaso, jonka alle laatikosta ja pari kaappia.
- kaappeihin halusin ulosvedettävät laatikot, tekevät vanerista petsaavat valkoiseksi hidastesyst.
näin saan laatikoiden reunat korkeammiksi kuin tav metallireunaisissa. mekanismi on kuitenkin metallia.
-
ei. sis kodinkoneita. Mutta takuu on ja toimii jos sitä yleensä edes tarvitsee.. niin hyvää laatua ovat muutaman vuosikymmenen tehneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1313109EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje402961- 1051351
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1371071Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621057Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661047- 60977
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373959- 41777
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne22763