service now

1.9 tdi

Saako 04vm golffin service now valoa sammumaan kotikonstein?

24

7882

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Brutal Diesel Power

      Mene ultimatevw sivuille....ei täältä kannata neuvoja kysyä.

    • suomalainen!

      Jos olet mies, olet aito suomalainen, joka ei käyttöohjekirjoja lue, koska tietää asiat muutenkin.
      Jospa kuitenkin vilkaisisit tällä kertaa!

    • t434jy

      ootko kokeillu poistaa mittarivaloja?

    • .........

      Ootko ajatellut viedä sen auton huoltoon kohta? Meinaan vaan että ihan turha tulla sitten tänne palstalle itkemään jos auto ei toimi, kun sitä ei käytä huollossa.

      • ...öööö

        osaan vaihtaa itse öljyt, mutta en nollata sitä valoa. Sulle en tuu itkemään. Homo!


      • zöf
        ...öööö kirjoitti:

        osaan vaihtaa itse öljyt, mutta en nollata sitä valoa. Sulle en tuu itkemään. Homo!

        vaikkapa tällainen ELM327 testilaite.
        Juttua löytyy täältä http://www.sixtek.fi/koodiesitt.php, ei muuta kuin läppärin persuksiin ja voit
        tehdä samat jutut kuin korjaamollakin.


      • moiiiij
        zöf kirjoitti:

        vaikkapa tällainen ELM327 testilaite.
        Juttua löytyy täältä http://www.sixtek.fi/koodiesitt.php, ei muuta kuin läppärin persuksiin ja voit
        tehdä samat jutut kuin korjaamollakin.

        Kiitos asiallisesta vastauksesta joka näkyy tällä palstalla on lähes mahdoton saada.
        Kiitos ja näkemiin.


      • ...........
        ...öööö kirjoitti:

        osaan vaihtaa itse öljyt, mutta en nollata sitä valoa. Sulle en tuu itkemään. Homo!

        Niin siellä huollossahan ei toki tehdä muuta kun vaihdetaan öljyt...voi tätä järjen määrää :D Vai homo...haha, ohhoh, olipas siinä herjausta kerrakseen :D Jos ihan oikeesti on tuolla tasolla niin jättäisin sen auton huoltamisen ammattimiehille...tulee vaan sanomista kun tommoset amatöörit "osaa itse".


      • 19+11=?
        moiiiij kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksesta joka näkyy tällä palstalla on lähes mahdoton saada.
        Kiitos ja näkemiin.

        Tyhmiä vastauksia saa kun kirjoituksestasi paistaa läpi se, ettet tiedä mitä olet tekemässä.
        Tämä ei tarkoita ettäkö nuo tyhmät vastaukset olisivat silti hyvä vastaus.

        Jätät niinkin oleellisen tiedon kertomatta kuin mikä malli Golfista tuo autosi on (HB, Plus, Variant).
        Tuo vaikuttaa siihen miten tai millä työkalulla saat huoltovälin nollattua.

        HB ja Plus malleissa kun on CAN ja sitä ei saa nollattua kaikilla testereillä.
        Lisäksi jätät kertomatta sen haluatko longlife huoltovälin vaiko kiinteän huoltovälin. Kiinteän saa ilman testeriä mittariston napeilla kikkailemalla.

        Järkevintä jos autosi on HB tai Plus malli olisi suoraan tilata VCDS (ent vag-com) Hex-CAN kaapelilla. Tuolla saat vikakooditkin luettua selkokielisenä - nuo muut 'testerit' lähinnä näyttävät numeroita ja eivät osaa long codingia välttämättä lainkaan. Eivät siis ole edes tuon reilun 100e arvoisia.


      • Volsvaagenimies.
        19+11=? kirjoitti:

        Tyhmiä vastauksia saa kun kirjoituksestasi paistaa läpi se, ettet tiedä mitä olet tekemässä.
        Tämä ei tarkoita ettäkö nuo tyhmät vastaukset olisivat silti hyvä vastaus.

        Jätät niinkin oleellisen tiedon kertomatta kuin mikä malli Golfista tuo autosi on (HB, Plus, Variant).
        Tuo vaikuttaa siihen miten tai millä työkalulla saat huoltovälin nollattua.

        HB ja Plus malleissa kun on CAN ja sitä ei saa nollattua kaikilla testereillä.
        Lisäksi jätät kertomatta sen haluatko longlife huoltovälin vaiko kiinteän huoltovälin. Kiinteän saa ilman testeriä mittariston napeilla kikkailemalla.

        Järkevintä jos autosi on HB tai Plus malli olisi suoraan tilata VCDS (ent vag-com) Hex-CAN kaapelilla. Tuolla saat vikakooditkin luettua selkokielisenä - nuo muut 'testerit' lähinnä näyttävät numeroita ja eivät osaa long codingia välttämättä lainkaan. Eivät siis ole edes tuon reilun 100e arvoisia.

        Eiköhän tuo nyt tullut selville aloituksessa kun puhutaan "kotikonsteista" , tarkoittaa varmaankin kiinteää huoltoväliä. Tuskin monellakaan on näitä testereitä kotikäytössä. Eipä kuule taida vaikuttaa onko HB, plussa, variantti tai vaikkapa Passsat. Et se sinäkään mikään ruudinkeksijä vaikuta olevan. Kaikissa VAG autoissa saa kotikonstein räpläämällä kiinteän huoltovälin nollattua mittariston nupeista. Näyttää tällä paltalla olevan näitä tietoviisita vittu*lijoita olipa kyse mistä vaan. ALOITTAJA ! Katso käyttöohjekirjasta sieltä löytyy kiinteän huoltovälin valinta. (15000km)


      • 19+4=?
        Volsvaagenimies. kirjoitti:

        Eiköhän tuo nyt tullut selville aloituksessa kun puhutaan "kotikonsteista" , tarkoittaa varmaankin kiinteää huoltoväliä. Tuskin monellakaan on näitä testereitä kotikäytössä. Eipä kuule taida vaikuttaa onko HB, plussa, variantti tai vaikkapa Passsat. Et se sinäkään mikään ruudinkeksijä vaikuta olevan. Kaikissa VAG autoissa saa kotikonstein räpläämällä kiinteän huoltovälin nollattua mittariston nupeista. Näyttää tällä paltalla olevan näitä tietoviisita vittu*lijoita olipa kyse mistä vaan. ALOITTAJA ! Katso käyttöohjekirjasta sieltä löytyy kiinteän huoltovälin valinta. (15000km)

        "Tuskin monellakaan on näitä testereitä kotikäytössä."

        No mutta itsehän tuo halusi huoltonsa tehdä joten kannattaa varmaan harkita moisen ostoa.
        Jollei autoaan huollossa käytä niin itsehän ne vikakoodit on luettava ja nollattava. Sori jos koitin päätellä tämän alkuperäisen kirjoittajan puolesta :)

        " Eipä kuule taida vaikuttaa onko HB, plussa, variantti tai vaikkapa Passsat."

        HB ja Plus malleissa on tuon ikäisissä jo CAN väylässä kaikki laitteet - Variantissa (tai Passatissa tuon ikäisessä) ei ole ja siihen löytyy halvempia testereitä kun siinä ei ole vielä kaikki diagnostiikka CAN väylässä. Jos et tuossa näe mitään eroa niin... Ei ole tietoviisaan v*ttuilua jos koittaa neuvoa oikeaa tavaraa kysyjää ostamaan, mutta jos sitä semmoisena pidät niin pahoittelen.

        "Et se sinäkään mikään ruudinkeksijä vaikuta olevan. Kaikissa VAG autoissa saa kotikonstein räpläämällä kiinteän huoltovälin nollattua mittariston nupeista"

        Juu sori miten voisin korostaa lausetta "Kiinteän saa ilman testeriä mittariston napeilla kikkailemalla." - tuolla koitin tästä mainita, mutta nähtävästi epäonnistuin kun oikein piti v*ttuilemalla väittää etten tuosta maininnut tai jostain päättelit etten tuosta tiennyt tms.

        "Näyttää tällä paltalla olevan näitä tietoviisita vittu*lijoita olipa kyse mistä vaan."

        Niin se metsä vastaa kuin sinne huutaa. V*ttuiluahan tuo sinun viestisi oli, itse mainitsin vain että olisi hyvä kertoa mikä on se auton malli - em. syiden vuoksi. Ja muutkin tarkentavat kysymykset oli selitetty siinä viestissä. Mikä tuossa siis oli v*ttuilua, kun siksi tuolla lauseellasi sitä väität? Ja miksi itse sitten v*ttuilet viestilläsi ja v*ttuilet vielä etten tiedä asioista joista mainitsin jo edellisessä viestissä?


      • Volsvaagenimies.
        19+4=? kirjoitti:

        "Tuskin monellakaan on näitä testereitä kotikäytössä."

        No mutta itsehän tuo halusi huoltonsa tehdä joten kannattaa varmaan harkita moisen ostoa.
        Jollei autoaan huollossa käytä niin itsehän ne vikakoodit on luettava ja nollattava. Sori jos koitin päätellä tämän alkuperäisen kirjoittajan puolesta :)

        " Eipä kuule taida vaikuttaa onko HB, plussa, variantti tai vaikkapa Passsat."

        HB ja Plus malleissa on tuon ikäisissä jo CAN väylässä kaikki laitteet - Variantissa (tai Passatissa tuon ikäisessä) ei ole ja siihen löytyy halvempia testereitä kun siinä ei ole vielä kaikki diagnostiikka CAN väylässä. Jos et tuossa näe mitään eroa niin... Ei ole tietoviisaan v*ttuilua jos koittaa neuvoa oikeaa tavaraa kysyjää ostamaan, mutta jos sitä semmoisena pidät niin pahoittelen.

        "Et se sinäkään mikään ruudinkeksijä vaikuta olevan. Kaikissa VAG autoissa saa kotikonstein räpläämällä kiinteän huoltovälin nollattua mittariston nupeista"

        Juu sori miten voisin korostaa lausetta "Kiinteän saa ilman testeriä mittariston napeilla kikkailemalla." - tuolla koitin tästä mainita, mutta nähtävästi epäonnistuin kun oikein piti v*ttuilemalla väittää etten tuosta maininnut tai jostain päättelit etten tuosta tiennyt tms.

        "Näyttää tällä paltalla olevan näitä tietoviisita vittu*lijoita olipa kyse mistä vaan."

        Niin se metsä vastaa kuin sinne huutaa. V*ttuiluahan tuo sinun viestisi oli, itse mainitsin vain että olisi hyvä kertoa mikä on se auton malli - em. syiden vuoksi. Ja muutkin tarkentavat kysymykset oli selitetty siinä viestissä. Mikä tuossa siis oli v*ttuilua, kun siksi tuolla lauseellasi sitä väität? Ja miksi itse sitten v*ttuilet viestilläsi ja v*ttuilet vielä etten tiedä asioista joista mainitsin jo edellisessä viestissä?

        Jos puhutaan tuon ikäisen auton huollosta "kotikonstein" jokainen järjissään oleva ihminen tajuaa ettei siinä ole juurikaan muusta kuin öljynvaihdoista kysymys. Ei hänen autossaan ollut mikään vikavalo päällä vaan huoltokäsky, mitä testeriä silloin tarvitaan , ei mitään. Laskee vanhat öljyt kuppiin ja pistää uudet tilalle ja räplää mittariston nupeista hommat kohilleen. Tällä ohjeella mielestäni olittaja olisi päässyt tarkoittamaansa tulokseen. On turhaa kuvitella ,että ne testerit ovat autuaaksi tekeviä, tässäkin tapauksessa tarpeeton. Kokemusta tässäkin tarvitaan ja aina on terveen järjen käyttö sallittua, ei ne testerit lopuksi niinkään autuaaksi tekeviä ole. Olipa mistä väylistä vaan kyse, rahankeruukoneita ne huoloille ovat. Joku aiheeton merkkivalo saattaa palaa mittaristossa ja ei vaan kun taas toteamaan ettei täällä mitään näy ja rahat pois, näin on merkkihuollosssakin käynyt. Valot palaa (näyttää vikaa) testeri ei näytä mitään. Vaikeimmat viat (epämääräisimmät) eivät tule koskaan näillä vempeleillä esille ne joudutaan muuten etsimään.


      • JETTA 1.6 -06
        ........... kirjoitti:

        Niin siellä huollossahan ei toki tehdä muuta kun vaihdetaan öljyt...voi tätä järjen määrää :D Vai homo...haha, ohhoh, olipas siinä herjausta kerrakseen :D Jos ihan oikeesti on tuolla tasolla niin jättäisin sen auton huoltamisen ammattimiehille...tulee vaan sanomista kun tommoset amatöörit "osaa itse".

        on se vaikeaa kun ei selkokielistä kysymystä ymmärretä ja vastata siihen suoraan ilman itsensä tärkeäksi tekevää viisastelua. kysyjä käsittääkseni tarkoitti että missä järjestyksessä laitetaan avaimesta virrat päälle, painetaan jotakin nappulaa jne. jotta service valot lakkaa "turhaan" (?) näkymästä - yksinkertaista eikö? JOS joku nyt asian oikeasti tietää niin kertokoon ja viisastelut sikseen!


      • Ykä
        19+11=? kirjoitti:

        Tyhmiä vastauksia saa kun kirjoituksestasi paistaa läpi se, ettet tiedä mitä olet tekemässä.
        Tämä ei tarkoita ettäkö nuo tyhmät vastaukset olisivat silti hyvä vastaus.

        Jätät niinkin oleellisen tiedon kertomatta kuin mikä malli Golfista tuo autosi on (HB, Plus, Variant).
        Tuo vaikuttaa siihen miten tai millä työkalulla saat huoltovälin nollattua.

        HB ja Plus malleissa kun on CAN ja sitä ei saa nollattua kaikilla testereillä.
        Lisäksi jätät kertomatta sen haluatko longlife huoltovälin vaiko kiinteän huoltovälin. Kiinteän saa ilman testeriä mittariston napeilla kikkailemalla.

        Järkevintä jos autosi on HB tai Plus malli olisi suoraan tilata VCDS (ent vag-com) Hex-CAN kaapelilla. Tuolla saat vikakooditkin luettua selkokielisenä - nuo muut 'testerit' lähinnä näyttävät numeroita ja eivät osaa long codingia välttämättä lainkaan. Eivät siis ole edes tuon reilun 100e arvoisia.

        Ei pidä paikkaansa nykyään saa 50 llä testerin jolla teet samat nollaukset kuin korjaamolla. Suurin osa vikakoodeista syttyy omia aikojaan jonkin tilapäisen häiriön takia, ja kun nollaat koodin pois se ei enää syty. Ero on siinä että korjaamolla koodin nollaus maksaa yhtä paljon kui tuo laite. Sitäpaitsi laite ilmoittaa useinmiten missä vika on. Ei tarvitse olla insinööri kun osaa kyseisen komponentin tilata jostain ulkomailta jossa se maksaa vähintään puolet vähemmän kuin täällä merkkiliikkeesä. Vaihto ei useinkaan ole työläs, monesti vain nipsien klikkaus vanha irti ja uusi tilalle. Nykyään ei juurikaan osia korjata vaan vaihdetaan vaan uusi tilalle. Helppoa kuin heinänteko.;)


      • Anonyymi
        zöf kirjoitti:

        vaikkapa tällainen ELM327 testilaite.
        Juttua löytyy täältä http://www.sixtek.fi/koodiesitt.php, ei muuta kuin läppärin persuksiin ja voit
        tehdä samat jutut kuin korjaamollakin.

        olen nainen käytän 2 välein autoa huollossa ,nyt joku palvelucantoi virtaa kun en aja talvella ja olen jo fosdiili kiitos kuitenkin!!??


    • ....................

      Esim autocom testerillä sammuu huoltovalot. Ja voi sillä selvittää paljon muutakin.

    • eipä se se kummempaa

      Virta pois, trippimittarin nappi pohjaan (pidä se siellä) virta päälle ja kellon nappula oikealle eli myötäpäivään. Siinä se

      • Anonyymi

        Kiitos kovasti.


    • 1krt/vuosi

      Vaihdata ölyt Mo*******t korjaamolla ja pyydä nollaamaan huoltovalo.
      Suodattimeen menee euroja noin 60.

      • ohhoh!

        "Suodattimeen menee euroja noin 60."

        Tarkoititko kuitenkin suodattimineen? Suodatin kun maksaa alle 10€.


      • 1krt/vuosi
        ohhoh! kirjoitti:

        "Suodattimeen menee euroja noin 60."

        Tarkoititko kuitenkin suodattimineen? Suodatin kun maksaa alle 10€.

        Anteeksi. Koko homma,joka sisältää öljyn,suodattimen, huoltovalon nollauksen(mulle säädettiin se niin,että vuosi tai 15000km) ja öljynvaihtotyön, maksoi tuo mainitsevani 60€. Tässä ollaan pian siinä iässä,että kieli seisoo ja kakka on kovaa,joten anteeksi vielä kerran.

        Nyt vuosi tuli täyteen ja toistan homman sekä vaihdatan ilmansuodattimen.


      • 1krt/vuosi
        1krt/vuosi kirjoitti:

        Anteeksi. Koko homma,joka sisältää öljyn,suodattimen, huoltovalon nollauksen(mulle säädettiin se niin,että vuosi tai 15000km) ja öljynvaihtotyön, maksoi tuo mainitsevani 60€. Tässä ollaan pian siinä iässä,että kieli seisoo ja kakka on kovaa,joten anteeksi vielä kerran.

        Nyt vuosi tuli täyteen ja toistan homman sekä vaihdatan ilmansuodattimen.

        Öljy Gastrol Manatec ,jonka hinta 32,90 Mo*******n hyllyssä
        Suodatin 7,90€.


      • 250€
        1krt/vuosi kirjoitti:

        Öljy Gastrol Manatec ,jonka hinta 32,90 Mo*******n hyllyssä
        Suodatin 7,90€.

        Mulla L-L,ei kallis huolto sekään.


    • Anonyymi

      voi herrat hyvät teidän juttujanna vähän iäkkäämpinainen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies vinkkinä sulle

      Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      99
      7690
    2. Oletko katkera kun

      Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      105
      5532
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

      Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      266
      4748
    4. Haluun sua niin paljon

      ❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4703
    5. Vietetään yö yhdessä

      Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      71
      3441
    6. Mitä palveluita mies..

      Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2778
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      58
      2467
    8. Olet oikeasti ollut

      Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2418
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

      Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2382
    10. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2254
    Aihe