service now

1.9 tdi

Saako 04vm golffin service now valoa sammumaan kotikonstein?

22

7555

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Brutal Diesel Power

      Mene ultimatevw sivuille....ei täältä kannata neuvoja kysyä.

    • suomalainen!

      Jos olet mies, olet aito suomalainen, joka ei käyttöohjekirjoja lue, koska tietää asiat muutenkin.
      Jospa kuitenkin vilkaisisit tällä kertaa!

    • t434jy

      ootko kokeillu poistaa mittarivaloja?

    • .........

      Ootko ajatellut viedä sen auton huoltoon kohta? Meinaan vaan että ihan turha tulla sitten tänne palstalle itkemään jos auto ei toimi, kun sitä ei käytä huollossa.

      • ...öööö

        osaan vaihtaa itse öljyt, mutta en nollata sitä valoa. Sulle en tuu itkemään. Homo!


      • zöf
        ...öööö kirjoitti:

        osaan vaihtaa itse öljyt, mutta en nollata sitä valoa. Sulle en tuu itkemään. Homo!

        vaikkapa tällainen ELM327 testilaite.
        Juttua löytyy täältä http://www.sixtek.fi/koodiesitt.php, ei muuta kuin läppärin persuksiin ja voit
        tehdä samat jutut kuin korjaamollakin.


      • moiiiij
        zöf kirjoitti:

        vaikkapa tällainen ELM327 testilaite.
        Juttua löytyy täältä http://www.sixtek.fi/koodiesitt.php, ei muuta kuin läppärin persuksiin ja voit
        tehdä samat jutut kuin korjaamollakin.

        Kiitos asiallisesta vastauksesta joka näkyy tällä palstalla on lähes mahdoton saada.
        Kiitos ja näkemiin.


      • ...........
        ...öööö kirjoitti:

        osaan vaihtaa itse öljyt, mutta en nollata sitä valoa. Sulle en tuu itkemään. Homo!

        Niin siellä huollossahan ei toki tehdä muuta kun vaihdetaan öljyt...voi tätä järjen määrää :D Vai homo...haha, ohhoh, olipas siinä herjausta kerrakseen :D Jos ihan oikeesti on tuolla tasolla niin jättäisin sen auton huoltamisen ammattimiehille...tulee vaan sanomista kun tommoset amatöörit "osaa itse".


      • 19+11=?
        moiiiij kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksesta joka näkyy tällä palstalla on lähes mahdoton saada.
        Kiitos ja näkemiin.

        Tyhmiä vastauksia saa kun kirjoituksestasi paistaa läpi se, ettet tiedä mitä olet tekemässä.
        Tämä ei tarkoita ettäkö nuo tyhmät vastaukset olisivat silti hyvä vastaus.

        Jätät niinkin oleellisen tiedon kertomatta kuin mikä malli Golfista tuo autosi on (HB, Plus, Variant).
        Tuo vaikuttaa siihen miten tai millä työkalulla saat huoltovälin nollattua.

        HB ja Plus malleissa kun on CAN ja sitä ei saa nollattua kaikilla testereillä.
        Lisäksi jätät kertomatta sen haluatko longlife huoltovälin vaiko kiinteän huoltovälin. Kiinteän saa ilman testeriä mittariston napeilla kikkailemalla.

        Järkevintä jos autosi on HB tai Plus malli olisi suoraan tilata VCDS (ent vag-com) Hex-CAN kaapelilla. Tuolla saat vikakooditkin luettua selkokielisenä - nuo muut 'testerit' lähinnä näyttävät numeroita ja eivät osaa long codingia välttämättä lainkaan. Eivät siis ole edes tuon reilun 100e arvoisia.


      • Volsvaagenimies.
        19+11=? kirjoitti:

        Tyhmiä vastauksia saa kun kirjoituksestasi paistaa läpi se, ettet tiedä mitä olet tekemässä.
        Tämä ei tarkoita ettäkö nuo tyhmät vastaukset olisivat silti hyvä vastaus.

        Jätät niinkin oleellisen tiedon kertomatta kuin mikä malli Golfista tuo autosi on (HB, Plus, Variant).
        Tuo vaikuttaa siihen miten tai millä työkalulla saat huoltovälin nollattua.

        HB ja Plus malleissa kun on CAN ja sitä ei saa nollattua kaikilla testereillä.
        Lisäksi jätät kertomatta sen haluatko longlife huoltovälin vaiko kiinteän huoltovälin. Kiinteän saa ilman testeriä mittariston napeilla kikkailemalla.

        Järkevintä jos autosi on HB tai Plus malli olisi suoraan tilata VCDS (ent vag-com) Hex-CAN kaapelilla. Tuolla saat vikakooditkin luettua selkokielisenä - nuo muut 'testerit' lähinnä näyttävät numeroita ja eivät osaa long codingia välttämättä lainkaan. Eivät siis ole edes tuon reilun 100e arvoisia.

        Eiköhän tuo nyt tullut selville aloituksessa kun puhutaan "kotikonsteista" , tarkoittaa varmaankin kiinteää huoltoväliä. Tuskin monellakaan on näitä testereitä kotikäytössä. Eipä kuule taida vaikuttaa onko HB, plussa, variantti tai vaikkapa Passsat. Et se sinäkään mikään ruudinkeksijä vaikuta olevan. Kaikissa VAG autoissa saa kotikonstein räpläämällä kiinteän huoltovälin nollattua mittariston nupeista. Näyttää tällä paltalla olevan näitä tietoviisita vittu*lijoita olipa kyse mistä vaan. ALOITTAJA ! Katso käyttöohjekirjasta sieltä löytyy kiinteän huoltovälin valinta. (15000km)


      • 19+4=?
        Volsvaagenimies. kirjoitti:

        Eiköhän tuo nyt tullut selville aloituksessa kun puhutaan "kotikonsteista" , tarkoittaa varmaankin kiinteää huoltoväliä. Tuskin monellakaan on näitä testereitä kotikäytössä. Eipä kuule taida vaikuttaa onko HB, plussa, variantti tai vaikkapa Passsat. Et se sinäkään mikään ruudinkeksijä vaikuta olevan. Kaikissa VAG autoissa saa kotikonstein räpläämällä kiinteän huoltovälin nollattua mittariston nupeista. Näyttää tällä paltalla olevan näitä tietoviisita vittu*lijoita olipa kyse mistä vaan. ALOITTAJA ! Katso käyttöohjekirjasta sieltä löytyy kiinteän huoltovälin valinta. (15000km)

        "Tuskin monellakaan on näitä testereitä kotikäytössä."

        No mutta itsehän tuo halusi huoltonsa tehdä joten kannattaa varmaan harkita moisen ostoa.
        Jollei autoaan huollossa käytä niin itsehän ne vikakoodit on luettava ja nollattava. Sori jos koitin päätellä tämän alkuperäisen kirjoittajan puolesta :)

        " Eipä kuule taida vaikuttaa onko HB, plussa, variantti tai vaikkapa Passsat."

        HB ja Plus malleissa on tuon ikäisissä jo CAN väylässä kaikki laitteet - Variantissa (tai Passatissa tuon ikäisessä) ei ole ja siihen löytyy halvempia testereitä kun siinä ei ole vielä kaikki diagnostiikka CAN väylässä. Jos et tuossa näe mitään eroa niin... Ei ole tietoviisaan v*ttuilua jos koittaa neuvoa oikeaa tavaraa kysyjää ostamaan, mutta jos sitä semmoisena pidät niin pahoittelen.

        "Et se sinäkään mikään ruudinkeksijä vaikuta olevan. Kaikissa VAG autoissa saa kotikonstein räpläämällä kiinteän huoltovälin nollattua mittariston nupeista"

        Juu sori miten voisin korostaa lausetta "Kiinteän saa ilman testeriä mittariston napeilla kikkailemalla." - tuolla koitin tästä mainita, mutta nähtävästi epäonnistuin kun oikein piti v*ttuilemalla väittää etten tuosta maininnut tai jostain päättelit etten tuosta tiennyt tms.

        "Näyttää tällä paltalla olevan näitä tietoviisita vittu*lijoita olipa kyse mistä vaan."

        Niin se metsä vastaa kuin sinne huutaa. V*ttuiluahan tuo sinun viestisi oli, itse mainitsin vain että olisi hyvä kertoa mikä on se auton malli - em. syiden vuoksi. Ja muutkin tarkentavat kysymykset oli selitetty siinä viestissä. Mikä tuossa siis oli v*ttuilua, kun siksi tuolla lauseellasi sitä väität? Ja miksi itse sitten v*ttuilet viestilläsi ja v*ttuilet vielä etten tiedä asioista joista mainitsin jo edellisessä viestissä?


      • Volsvaagenimies.
        19+4=? kirjoitti:

        "Tuskin monellakaan on näitä testereitä kotikäytössä."

        No mutta itsehän tuo halusi huoltonsa tehdä joten kannattaa varmaan harkita moisen ostoa.
        Jollei autoaan huollossa käytä niin itsehän ne vikakoodit on luettava ja nollattava. Sori jos koitin päätellä tämän alkuperäisen kirjoittajan puolesta :)

        " Eipä kuule taida vaikuttaa onko HB, plussa, variantti tai vaikkapa Passsat."

        HB ja Plus malleissa on tuon ikäisissä jo CAN väylässä kaikki laitteet - Variantissa (tai Passatissa tuon ikäisessä) ei ole ja siihen löytyy halvempia testereitä kun siinä ei ole vielä kaikki diagnostiikka CAN väylässä. Jos et tuossa näe mitään eroa niin... Ei ole tietoviisaan v*ttuilua jos koittaa neuvoa oikeaa tavaraa kysyjää ostamaan, mutta jos sitä semmoisena pidät niin pahoittelen.

        "Et se sinäkään mikään ruudinkeksijä vaikuta olevan. Kaikissa VAG autoissa saa kotikonstein räpläämällä kiinteän huoltovälin nollattua mittariston nupeista"

        Juu sori miten voisin korostaa lausetta "Kiinteän saa ilman testeriä mittariston napeilla kikkailemalla." - tuolla koitin tästä mainita, mutta nähtävästi epäonnistuin kun oikein piti v*ttuilemalla väittää etten tuosta maininnut tai jostain päättelit etten tuosta tiennyt tms.

        "Näyttää tällä paltalla olevan näitä tietoviisita vittu*lijoita olipa kyse mistä vaan."

        Niin se metsä vastaa kuin sinne huutaa. V*ttuiluahan tuo sinun viestisi oli, itse mainitsin vain että olisi hyvä kertoa mikä on se auton malli - em. syiden vuoksi. Ja muutkin tarkentavat kysymykset oli selitetty siinä viestissä. Mikä tuossa siis oli v*ttuilua, kun siksi tuolla lauseellasi sitä väität? Ja miksi itse sitten v*ttuilet viestilläsi ja v*ttuilet vielä etten tiedä asioista joista mainitsin jo edellisessä viestissä?

        Jos puhutaan tuon ikäisen auton huollosta "kotikonstein" jokainen järjissään oleva ihminen tajuaa ettei siinä ole juurikaan muusta kuin öljynvaihdoista kysymys. Ei hänen autossaan ollut mikään vikavalo päällä vaan huoltokäsky, mitä testeriä silloin tarvitaan , ei mitään. Laskee vanhat öljyt kuppiin ja pistää uudet tilalle ja räplää mittariston nupeista hommat kohilleen. Tällä ohjeella mielestäni olittaja olisi päässyt tarkoittamaansa tulokseen. On turhaa kuvitella ,että ne testerit ovat autuaaksi tekeviä, tässäkin tapauksessa tarpeeton. Kokemusta tässäkin tarvitaan ja aina on terveen järjen käyttö sallittua, ei ne testerit lopuksi niinkään autuaaksi tekeviä ole. Olipa mistä väylistä vaan kyse, rahankeruukoneita ne huoloille ovat. Joku aiheeton merkkivalo saattaa palaa mittaristossa ja ei vaan kun taas toteamaan ettei täällä mitään näy ja rahat pois, näin on merkkihuollosssakin käynyt. Valot palaa (näyttää vikaa) testeri ei näytä mitään. Vaikeimmat viat (epämääräisimmät) eivät tule koskaan näillä vempeleillä esille ne joudutaan muuten etsimään.


      • JETTA 1.6 -06
        ........... kirjoitti:

        Niin siellä huollossahan ei toki tehdä muuta kun vaihdetaan öljyt...voi tätä järjen määrää :D Vai homo...haha, ohhoh, olipas siinä herjausta kerrakseen :D Jos ihan oikeesti on tuolla tasolla niin jättäisin sen auton huoltamisen ammattimiehille...tulee vaan sanomista kun tommoset amatöörit "osaa itse".

        on se vaikeaa kun ei selkokielistä kysymystä ymmärretä ja vastata siihen suoraan ilman itsensä tärkeäksi tekevää viisastelua. kysyjä käsittääkseni tarkoitti että missä järjestyksessä laitetaan avaimesta virrat päälle, painetaan jotakin nappulaa jne. jotta service valot lakkaa "turhaan" (?) näkymästä - yksinkertaista eikö? JOS joku nyt asian oikeasti tietää niin kertokoon ja viisastelut sikseen!


      • Ykä
        19+11=? kirjoitti:

        Tyhmiä vastauksia saa kun kirjoituksestasi paistaa läpi se, ettet tiedä mitä olet tekemässä.
        Tämä ei tarkoita ettäkö nuo tyhmät vastaukset olisivat silti hyvä vastaus.

        Jätät niinkin oleellisen tiedon kertomatta kuin mikä malli Golfista tuo autosi on (HB, Plus, Variant).
        Tuo vaikuttaa siihen miten tai millä työkalulla saat huoltovälin nollattua.

        HB ja Plus malleissa kun on CAN ja sitä ei saa nollattua kaikilla testereillä.
        Lisäksi jätät kertomatta sen haluatko longlife huoltovälin vaiko kiinteän huoltovälin. Kiinteän saa ilman testeriä mittariston napeilla kikkailemalla.

        Järkevintä jos autosi on HB tai Plus malli olisi suoraan tilata VCDS (ent vag-com) Hex-CAN kaapelilla. Tuolla saat vikakooditkin luettua selkokielisenä - nuo muut 'testerit' lähinnä näyttävät numeroita ja eivät osaa long codingia välttämättä lainkaan. Eivät siis ole edes tuon reilun 100e arvoisia.

        Ei pidä paikkaansa nykyään saa 50 llä testerin jolla teet samat nollaukset kuin korjaamolla. Suurin osa vikakoodeista syttyy omia aikojaan jonkin tilapäisen häiriön takia, ja kun nollaat koodin pois se ei enää syty. Ero on siinä että korjaamolla koodin nollaus maksaa yhtä paljon kui tuo laite. Sitäpaitsi laite ilmoittaa useinmiten missä vika on. Ei tarvitse olla insinööri kun osaa kyseisen komponentin tilata jostain ulkomailta jossa se maksaa vähintään puolet vähemmän kuin täällä merkkiliikkeesä. Vaihto ei useinkaan ole työläs, monesti vain nipsien klikkaus vanha irti ja uusi tilalle. Nykyään ei juurikaan osia korjata vaan vaihdetaan vaan uusi tilalle. Helppoa kuin heinänteko.;)


    • ....................

      Esim autocom testerillä sammuu huoltovalot. Ja voi sillä selvittää paljon muutakin.

    • eipä se se kummempaa

      Virta pois, trippimittarin nappi pohjaan (pidä se siellä) virta päälle ja kellon nappula oikealle eli myötäpäivään. Siinä se

      • Anonyymi

        Kiitos kovasti.


    • 1krt/vuosi

      Vaihdata ölyt Mo*******t korjaamolla ja pyydä nollaamaan huoltovalo.
      Suodattimeen menee euroja noin 60.

      • ohhoh!

        "Suodattimeen menee euroja noin 60."

        Tarkoititko kuitenkin suodattimineen? Suodatin kun maksaa alle 10€.


      • 1krt/vuosi
        ohhoh! kirjoitti:

        "Suodattimeen menee euroja noin 60."

        Tarkoititko kuitenkin suodattimineen? Suodatin kun maksaa alle 10€.

        Anteeksi. Koko homma,joka sisältää öljyn,suodattimen, huoltovalon nollauksen(mulle säädettiin se niin,että vuosi tai 15000km) ja öljynvaihtotyön, maksoi tuo mainitsevani 60€. Tässä ollaan pian siinä iässä,että kieli seisoo ja kakka on kovaa,joten anteeksi vielä kerran.

        Nyt vuosi tuli täyteen ja toistan homman sekä vaihdatan ilmansuodattimen.


      • 1krt/vuosi
        1krt/vuosi kirjoitti:

        Anteeksi. Koko homma,joka sisältää öljyn,suodattimen, huoltovalon nollauksen(mulle säädettiin se niin,että vuosi tai 15000km) ja öljynvaihtotyön, maksoi tuo mainitsevani 60€. Tässä ollaan pian siinä iässä,että kieli seisoo ja kakka on kovaa,joten anteeksi vielä kerran.

        Nyt vuosi tuli täyteen ja toistan homman sekä vaihdatan ilmansuodattimen.

        Öljy Gastrol Manatec ,jonka hinta 32,90 Mo*******n hyllyssä
        Suodatin 7,90€.


      • 250€
        1krt/vuosi kirjoitti:

        Öljy Gastrol Manatec ,jonka hinta 32,90 Mo*******n hyllyssä
        Suodatin 7,90€.

        Mulla L-L,ei kallis huolto sekään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies pakko olla rehellinen

      Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      38
      4032
    2. Vakava rikosepäily Seinäjoella

      Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      43
      3150
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

      Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      3046
    4. Mitä on woketus?

      Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      478
      2739
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

      Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      190
      2000
    6. Oletko jo luovuttanut?

      Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1886
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

      Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      29
      1512
    8. Romillt veressä

      Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      38
      1405
    9. Hirvenmaitojuusto

      Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      5
      1271
    10. Vanhentunut runsaasti.

      Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      78
      1212
    Aihe