Haluan sentään lähettää joulutervehdykseni tänne, jossa niin paljon olen ”debatoinut”, vaikken viime aikoina. Olen kuitenkin palstaa muutaman kerran vilkaissut ja todennut, että se ei ole tullut paremmaksi, vaikka olen pysynyt siltä poissa. Näkyy käyneen päinvastoin. Nuo poistumistani vaatineet näkyvät minua tänne jo huhuilleen. Ymmärrän kyllä oikein nuo lapselliset kiertoilmaisut. Täytynee sitten tehdä osuutensa palstan hyväksi.
En haluaisi nyt ajatella ikäviä asioita, en siis tätä kepujohtoisen hallituksen onnetonta politiikkaakaan, mutta pakko siitä täällä on vähän puhua, kun palstan kehote sitä edellyttää. Surkuhupaisaahan se on, kun hallituskumppanit kiistelevät vain siitä, mitä veroja pitää korottaa ja mitä leikkauksia tehdä – seuraavan hallituksen! Omiin kykyihin ei siis enää uskota ollenkaan. Hauskaa, että kepujohtoinen hallituspolitiikka näkyy yhdensuuntaistaneen minun ja CITY-Keskustan poliittisia näkemyksiä, paitsi että Väyryseen panisin toivoni viimeiseksi, jos sittenkään.
Vientiluvut laskevat, tehtaita suljetaan, työttömyys kasvaa, köyhyys lisääntyy, mutta kepujohtoinen hallitus sulkee siltä silmänsä ja ajattelee vain kauempaa tulevaisuutta periaatteella toivotaan, toivotaan… Kepua askarruttaa vain, saako Matti jatkaa vai ei, ja jos ei, niin kuka hänen jälkeensä. Paavo Lipponen lauantain ykkösaamussa toi raikkaan tuulahduksen menneestä, paremmasta politiikasta, jolla edellisestä lamasta noustiin ja mentiin takki auki maailmalle. Paavo tunnetaan metaforistaan (Mooses, nahkurin orret, Siperia). Nuoret valtiosihteerit Rossi ja Nummikoski, jotka ovat jo toivoneet ”kahden ahkeruutta korostavan puolueen, kokoomuksen ja kepun”, yhteistyötä jatkossakin, saivat nyt kuulla olevansa juottovasikoita. Ei hyvä osa heillä.
Ihmisten mielissä ja puheissa näkyy nousseen päällimmäiseksi – jopa ohi mystisen lautakasan, valtiojohtomme lautaskiistan ja Kööpenhaminan ilmastokokouksen – joulun eläin, sika. Mutta tämän joulun possulla ei ole ollut sinappihuntua eikä suussa omenaa, vaan sontahuntu ja suussa toisen sian saparo. Kuva on ollut siis ruma, mutta tosi, joten sitä eivät olisi toivoneet julkaistavaksi kepupoliitikot eivätkä palstan kepulaiset. ”Etelän metian” syytähän tuokin tietysti on, kuten niin moni muu asia. Ei olisi näytetty sellaisia kuvia sikaloistamme Repo-radion aikaisessa tv:ssa eikä julkaistu lehdissä Kekkosen Suomessa.
No, joutuihan sikaloiden ylin puolustaja Sirkka-Liisa Anttilakin lopulta myöntämään, että eräissä sikaloissamme on paljon vialla. Vaikka vanha väittämä kuuluu, että ”jotain mätää on Tanskanmaalla”, niin tänä jouluna sitä ei uskota olevan ainakaan tanskalaisessa kinkussa, vaan pikemmin suomalaisessa. Lähikaupassa kuulemani mukaan tanskalainen kinkku on kovasti syrjäyttänyt suomalaista. Itse kuitenkin ostin suomalaisen viljapossun kinkun. Olenhan vanha suomalaisen talonpojan palvelija, joten koetan pitää hänen puoliaan puhtaammin asein kuin kepu ja kepulaiset, jotka yrittämällä kiistää eräiden sikaloiden surkeat tosiasiat heittävät epäilyksen varjon eläimiään hyvin hoitavan enemmistönkin ylle.
Siis ”joulu on jo ovella” (tai ovela, kuten lapset joskus kurillaan laulavat). Kotioloissa vietän jouluni. Joulukuusta en laita, joten en voi sanojen muunteluun mieltyneiden lasten tavoin laulaa, että ”joulupukki ripustettu on jo kuusen oksalla”. Tämän kummempaa pukkiakaan ei tähän huusholliin tule, mutta yhdessä ystävättäreni kanssa kotini on muuten jo saatettu joulukuntoon. Jälkikasvuni ja muutaman ystäväni olen käynyt ”lahjomassa” ja omat lahjani saamassa, kauneimmat joululaulut laulamassa, ja joulumusiikki soi parhaillaan CD-soittimessani. Kinkku on jo paistettu ja maistettu ja hyvää on, on hankittu myös jouluviinit ja paljon muita ruokatarpeita, joista huomenna taas luokseni tuleva ystävättäreni – aivan erinomainen kokkikin – laittaa jouluruokia.
Toivon nyt tehneeni joulun hyvän työn tällä avauksellani. Jospa nuo muiden nikeillä leikkien huomiota kerjäävät pellet ja kakaramaisuuttaan muuten osoittavat keskustelukyvyttömät turhimukset vähän rauhoittuisivat, käyttäytyisivät aikuisemmin ja siistisivät suutaan, edes jouluksi. Tehkööt miten vain, mutta eivät ne tule häiritsemään omaa jouluani, johon tämä palsta ei sisälly. Jouluani ei häiritse politiikkakaan, kun lähipäivinä en uhraa sille enää ajatustakaan. Koettakaa nyt muutkin hetkeksi unohtaa kepupolitiikan turmiollisuus, ei sitä enää kauan kestä, runsaan vuoden kuluttua ovat jo ek-vaalit! Ja jos te aikuisiksi kunnon ihmisiksi itsenne kokevat ”debattöörit” pyhinäkin tuotte jotakin tälle palstalle, niin muistakaa periaate, joka oli ”Tuntemattoman sotilaan” sotamies Korpelalla:
http://www.yle.fi/player/player.jsp?name=El%E4v%E4 arkisto%2F04354_10
Kun täällä Suomen eteläisellä palmurannikollakin on nyt valkoinen joulu, niin tämän kauniin laulun myötä toivottelen teille
http://www.youtube.com/watch?v=oYsPqN54LJ0
Hyvää Joulua!
Joulutervehdys!
71
1614
Vastaukset
- vanha-kapi
Avaukseni oli karu, kun kepupolitiikasta ei mitään kauniimpaa saa aikaan. On paikallaan jatkaa herkemmällä aiheella. Esitän nyt joulukertomuksen. Kerron muistojani omista jouluistani, joita tämän ikäisellä miehellä on jo paljon.
Ensimmäinen joulumuistoni on välirauhan joululta 1940, jolloin olin viisi- ja puolivuotias. Köyhässä kasvatuskodissani, mummolassani, kävi oikea joulupukki! Sillä oli punainen naama ja valkoinen parta ja samanlainen karvareuhka ja nuttu kuin naapurin Joosepilla. Kyllä minua jännitti, mutta reipas poika kun olin, kävin hakemassa häneltä paketin ihan kädestä. Paketissa oli kumisaappaat. Ne olivat ruskeat ja niissä oli tasareunainen kippura nokka, jonka voi pujottaa suksen mäystimeen. Mieluisampaa lahjaa en olisi voinut saada, sillä ukki oli juuri tehnyt minulle ensimmäiset sukseni.
Vielä samana iltana juoksin naapuriin saappaat jalassani, istuin penkille ja heiluttelin jalkojani niin, että joku huomasi ja sanoi: ”Jorma on suanu uuvet kengät”! Olin haljeta ylpeydestä! Aikuisten selitykset joulupukista eivät minua oikein tyydyttäneet. Sain tietää haluamani, kun seuraavana kesänä löysin vintiltä pukin naamarin ja tein siitä johtopäätökset!
Sen jälkeen en ole enää uskonut joulupukkiin. Pian opin ymmärtämään politiikkaakin ja lakkasin uskomasta poliitikkoihin. Monet täällä vielä näkyvät uskovan jopa kepupoliitikkoihin! Miten lienevätkään pystyneet säilyttämään sellaisen lapsenuskonsa!
Kivoja muistoja on myös kansakouluni joulujuhlista, joissa aina sain esittää jonkin joululaulun. Orvon tunteissa muistan viettäneen 16-vuotiaan pojan yksinäisen joulun 1951 täällä Helsingissä, jonne olin muutamaa kuukautta aikaisemmin tullut. Mukavat muistot ovat vuoden 1954 joulusta Kittilän Kuolavaaran suuren savotan työnjohtokämpällä, kun muiden lähdettyä koteihinsa vietimme siellä joulun kahdestaan kämppäkauppamme hoitajan, avioeroaan virittelevän varsin viehkon kolmekymppisen naisen kanssa ;). Hyvällä mielellä muistan myös varusmiesjouluni ja hyvät jouluruoat Santahaminassa seuraavana vuonna, aliupseerikoulussa ollessani. Siihen aikaan suurin osa varusmiehistä vietti joulunsa varuskunnassa, nykyään kasarmit kai lähes tyhjenevät jouluiksi.
Herkkinä muistan vähän myöhemmät kotijoulut nuorena aviomiehenä ja pienten poikain isänä ensimmäisen avioliittoni alkupuolella. Vaatimattomassa valtion vuokra-asunnossa asuvassa varsin vähätuloisessa perheessämme ei suuria joulujuhlia pidetty eikä kovin paljon lahjoja jaeltu, mutta kuusi sentään aina hankittiin ja yhdessä koristeltiin, kinkku paistettiin ja tyytyväisiä olimme elämäämme ja myös saamiimme vähiin lahjoihin, niin lapset kuin vanhemmatkin.
Sekavissa ja ankarasti syyllisissä tunteissa vietin pari kuukautta ennen joulua tapahtuneen ensimmäisen avioliittoni ja kotini hajoamisen jälkeisen joulun, enimmäkseen poikamieskämpässäni murjottaen, kun en viihtynyt avioliittoni hajoamiseen osallisena – ei suinkaan suurimpana syyllisenä – olleen naisen luona, jonne hän oli yhteistä joulua valmistellut. Pojilleni olin toki vienyt joululahjat, mutta heidän äitinsä ei sellaista minulta huolinut. Aiheellisesti koin itseni lurjukseksi.
Mutta aika paransi nuokin haavat – ja löi taas uusia. ”Se pieni kapistus esivaatteen alla ajaa miehen hulluuksiin”, kuten Sinuhen vanha, viisas palvelija Kaptah sanoi. Niitä en halua muistella. Totean vain, että myöhemmin oli taas monenlaisia jouluja, yhdessä jonkun silloin mieluisan ihmisen kanssa tai suuremmassa seurassa. Muutaman joulun vietin myös siellä, missä tapahtuneen muistoksi joulua vietetään, ja kivoja muistoja niistäkin on. Ja suhteet ensimmäiseen vaimooni, lasteni äitiin, ovat jo aikoja sitten parantuneet niin, että kyllä me nytkin taas joululahjat vaihdoimme.
Oikein lämminhenkinen oli joulu 1983, ensimmäinen minulle jo läheiseksi tulleen hienon naisen kanssa hänen kotonaan. Pian me sitten muutimme yhteiseen kotiin, ja hänestä tuli rakas vaimoni, jonka kanssa ehdin viettää 21 kauniina ja onnellisena muistamaani joulua, muulloin kodissamme, mutta yhden Lapissa ja yhden Teneriffalla. Joulu 2004, kaksi kuukautta vaimoni kuoleman jälkeen oli elämäni raskain, vaikka läheiseni minua monin tavoin tukivat, ja poikapuoleni lapsiperheessä otin vastaan joulupukin ja nautin heidän tarjoamansa jouluaterian.
Leskeysaikanani olen ollut yhden joulun Thaimaassa ja toisen Madeiralla, muut viettänyt kotonani, jouluaterialla läheisissäni käyden ja vuorostani myös heille jonkun jouluaterian tarjoten. Viime jouluna täällä kotonani oli kumppaninani ystävättäreni, kuten tulee olemaan nytkin. Tällä toivottavasti opettavallakin – jos ymmärrätte – kertomuksellani on siis onnellinen loppu, kuten joulukertomuksella tulee ollakin.
Onnellisen joulukertomuksen aineksia toivon tämän joulun tuovan teillekin, palstan kunnon ihmiset, joilla on ollut sanottavanaan hyviä sanoja myös minusta ja minulle!- Joulumielinen
Kiva saada palstalle jotakin elämänmakuista, iloineen ja suruineen, kun viime aikoina täällä on enemmän leijaillut sonnan ja kalmanhaju. Se kertoo, jolla on kerrottavaa ja taito kertoa, jolla niitä ei ole, se törkyilee. Näin se on nähty.
Joulukertomuksesi vain kohensi joulumieltäni, niin ei näy tapahtuneen niille, joille joulumielikin on tuntematon.
- vanha-kapi
Palstaterroristi iski salaman nopeasti. Poistopyyntö avauksestani on näköjään jo tehty.
Oliko avaukseni siis ´niin vaarallinen? Varmin tae siitä, että puhuin totta ja sanoin sen liian hyvin. Eihän tuota kukaan ole edes yrittänyt kiistää, vain avutonta, lapsellista törkyä on yritetty totuuden peitoksi työntää. Olette te ainutkaatuisia raukkoja. Mutta olettehan kepulaisia! - vanha-kapi
Vielä ilahdutan teitä pienellä kuvakavalkadilta alkuperäisen joulun – ja pääsiäisenkin – mailta:
Vuoden 1978 jouluaaton aattona pataljoonamme päällystöä kokoontui yhteiseen joulusaunaan 2.JK:n rantasaunalle Siinain Ras Malabissa. Kuvassa eturivissä seisomassa vasemmalta päällikkölääkärimme, lääkevl. Ouri, komentajamme, eversti Hägglund, pataljoonaupseeri everstiluutnantti Uutaniemi, minä, majuri Tuomainen ja majuri Mäntylä.
http://photos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs046.snc3/13365_206673949181_758244181_2941265_6020437_n.jpg
Jouluaattona 1978 päällystömessissämme Siinain Abu Rudeisissa oli joulujuhla, jossa oli läsnä myös kenraali Siilasvuo vaimoineen ja jossa esiintyivät myös tiernapojat.
http://photos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs046.snc3/13365_206658209181_758244181_2941175_2369579_n.jpg
Myös Joulupukki vieraili tilaisuudessamme, jossa oli mukana toimialueella asuvien upseeriperheiden lapsia:
http://photos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs046.snc3/13365_206658234181_758244181_2941177_5962783_n.jpg
Nämä lapset lukivat yhdessä jouluevankeliumin:
http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs066.snc3/13365_206658244181_758244181_2941178_3601625_n.jpg
Tapaninpäivänä menimme parinsadan kilometrin päähän Siinain eteläkärkeen, Sharm el Sheikiin (israelilaisille Ofira) rannalle. Mukanamme oli Suomesta saatu joulukuusi:
http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs066.snc3/13365_206658254181_758244181_2941179_6323492_n.jpg
Vuoden 1981 jouluna olin Suomessa lomalla Golanilta. Jouluni vietin silloisen ystävättäreni luona, joka sitten huhtikuussa 1982 vieraili luonani Lähi-idässä. Tässä hän kulkee edelläni menossa Kristuksen syntymäkirkkoon Betlehemissä (kirkko hyvin vaatimaton päältä päin):
http://photos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs066.snc3/13365_195242284181_758244181_2896377_2997950_n.jpg
Kirkossa Jeesuksen syntymäseimen paikka, jota nainen suutelee:
http://photos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs046.snc3/13365_195242294181_758244181_2896379_7868334_n.jpg
Kaikkien kansojen kirkko Jerusalemin vanhan kaupungin ja Öljymäen välisessä Kidronin laaksossa sijaitsevassa Getsemanessa, ja kirkon sisällä kallio, jolla Jeesus rukoili viimeisenä yönään:
http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs066.snc3/13365_195242299181_758244181_2896380_2535157_n.jpg
Pyhän haudan kirkko Jerusalemin vanhassa kaupungissa, Via Dolorosan päässä. Tässä oletettu Jeesuksen haudan paikka. Suutelija on silläkin:
http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs066.snc3/13365_195242304181_758244181_2896381_3669454_n.jpg
Ns. Gordonin Golgata, eli brittiläisen kenraali Gordonin 1883 tekemien tutkimusten mukaan Kristuksen todellisen ristiinnaulitsemisen paikka vanhan kaupungin muurien ulkopuolella.
http://photos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs066.snc3/13365_195242314181_758244181_2896382_2265288_n.jpg
Kallioon hakattu puutarhahauta Gordonin Golgatan juurella. Tämän uskotaan olevan se Josef Arimatialaisen hauta, johon Jeesus haudattiin.
http://photos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs066.snc3/13365_195242324181_758244181_2896383_3178622_n.jpg
Hyvää Joulua vielä näidenkin myötä!- vanha-kapi
...ja liukkaasti liikkunut, on tullut mukaan paljon sellaista, jossa on muisteltavaa, sanoin ja kuvin. Hyvää ja kaunista, jos muutakin, elämää ja muistorikkautta kuitenkin kaikki.
Ernest Hemingway sanoi, että "kirjailijaksi tulee vain siten, että elää sellaisen elämän, josta riittää kirjoitettavaa". On minunkin elämästäni kirjoitettavaa riittänyt yksiin muistelmiin asti ja enemmänkin, ja uusia aiheita tulee yhä. Niin myös uusia kuvia, mutta nyt toin esille noita vanhoja ja haalsituneita, kun ne liittyivät jouluun siellä alkuperäisillä joulun mailla.
Niin, kyllä varmaan monilla keskustan kannattajillakin olisi ihan kivaa muisteltavaa, sanoin ja kuvin. Ei kuitenkaan noilla saittimme törkykepulaisilla, joiden mielet rupeavat kuohumaan heti, kun joko osoittaa itsellään sellaista olevan. - enviittiilukea
vanha-kapi kirjoitti:
...ja liukkaasti liikkunut, on tullut mukaan paljon sellaista, jossa on muisteltavaa, sanoin ja kuvin. Hyvää ja kaunista, jos muutakin, elämää ja muistorikkautta kuitenkin kaikki.
Ernest Hemingway sanoi, että "kirjailijaksi tulee vain siten, että elää sellaisen elämän, josta riittää kirjoitettavaa". On minunkin elämästäni kirjoitettavaa riittänyt yksiin muistelmiin asti ja enemmänkin, ja uusia aiheita tulee yhä. Niin myös uusia kuvia, mutta nyt toin esille noita vanhoja ja haalsituneita, kun ne liittyivät jouluun siellä alkuperäisillä joulun mailla.
Niin, kyllä varmaan monilla keskustan kannattajillakin olisi ihan kivaa muisteltavaa, sanoin ja kuvin. Ei kuitenkaan noilla saittimme törkykepulaisilla, joiden mielet rupeavat kuohumaan heti, kun joko osoittaa itsellään sellaista olevan.Jaa uskoo jumalaan aivan selvästi et ole eronnut kirkosta,et ole demari
- pitänyt miehen
ponnistella tullakseen noin vihatuksi ;)
Tässä asiassa ja tällä saitilla sinä kisaat aivan tasapäisesti Matti Vanhasen kanssa. Onhan se saavutus sekin.
Mitä taas avaukseesi tulee, niin pistit sitten Joulun kunniaksi litanian törkeitä valheita ja odottelet päälle kiitoksia? Jopa ylistystä omaperäisestä näkemyksestä?
Ei näkemyksessäsi ole mitään omaperäistä, vaan sitä samaa mielipuolista kaunaa jota muutamat mielenterveytensä hukanneet täällä päivästä toiseen esittävät. Sinäkin kenties joukon jatkona? - Kapi rules!
antamassa kepulaisille taas "isän kädestä". Kepulaisilla taas sappi kiehuu ja joulu taisi mennä pilalle.
Toiset ne osaa ja sonnimiehet ei sitten mitään.- vanha-kapi
Samaa Sinulle. Kiva, että joku arvostaa osaamistakin!
- vanha-kapi
Koen tehneeni avauksellani hyvän työn, joka kohottaa entisestäänkin muutenkin jo varsin leppoisaa, hyvää joulumieltäni. Kiitettävästi on alkanut kerääntyä avaukselleni sitä suuresta ahdistuksesta ja täydellisestä moraalin rappiosta kertovaa ajattelu- ja keskustelukyvyttömien turhimusten älyvapaata, kakaramaista törkyä, joka viime aikoina näkyy levinneen tasaisesti koko palstalle. Jospa nyt muu palsta pysyisi puhtaampana edes näin jouluna!
Sitä vain ihmettelen, että avauksessani on joidenkin mielestä sairasta, niin sairasta. Onko sitä kenties tuo Bing Crosbyn laulama Valkoinen joulu (White Christmas)? Se saattaa hyvinkin tuntua sopimattomalta kepulaisesta, joka on tottunut saamaan henkisen nautintonsa vain rumista kuvista, anustapeista ja muista anaaliasioista.
Tämä saa riittää hyväksi työkseni tälle palstalle. Muut joulun hyvät työni kohdistan tärkeämmille alueille, joista kyllä jotain vihjettä saa avauksestanikin. - vanha-kapi
Totesin avaukseni aluksi:
>> Olen kuitenkin palstaa muutaman kerran vilkaissut ja todennut, että se ei ole tullut paremmaksi, vaikka olen pysynyt siltä poissa. Näkyy käyneen päinvastoin. Nuo poistumistani vaatineet näkyvät minua tänne jo huhuilleen. Ymmärrän kyllä oikein nuo lapselliset kiertoilmaisut. > En haluaisi nyt ajatella ikäviä asioita, en siis tätä kepujohtoisen hallituksen onnetonta politiikkaakaan, mutta pakko siitä täällä on vähän puhua, kun palstan kehote sitä edellyttää.> Koettakaa nyt muutkin hetkeksi unohtaa kepupolitiikan turmiollisuus, ei sitä enää kauan kestä, runsaan vuoden kuluttua ovat jo ek-vaalit! Ja jos te aikuisiksi kunnon ihmisiksi itsenne kokevat ”debattöörit” pyhinäkin tuotte jotakin tälle palstalle, niin muistakaa periaate, joka oli ”Tuntemattoman sotilaan” sotamies Korpelalla > Kiitettävästi on alkanut kerääntyä avaukselleni sitä suuresta ahdistuksesta ja täydellisestä moraalin rappiosta kertovaa ajattelu- ja keskustelukyvyttömien turhimusten älyvapaata, kakaramaista törkyä, joka viime aikoina näkyy levinneen tasaisesti koko palstalle. Jospa nyt muu palsta pysyisi puhtaampana edes näin jouluna! - eikös vain?
Erittäinen hyvin ja lyhyesti kiteytetty kaikkia meitä enemmistöön kuuluvia kansalaisiamme askarruttavat asiat, joista ei sallita täällä keskustan keskustelupalstalla käydä asiadebattia. Mielenkiintoa herättävät ja paljon lukijoita keräävät mielipiteiden avaukset keskustan hallituspolitiikasta poistetaan. Täällä pitää vain kehua, miten keskusta ja Matti Vanhanen ovat tehneetkään hallituksessa hyvää ja tasa-arvoon perustuvaa politiikkaa ja miten historiallisen paljon keskusta Matti Vanhanen ovat antaneet rahaa Suomen köyhille ja vähäosaisille. Yleensäkkään Matti Vanhanen ei tykkää, että Suomen köyhistä ja köyhyydestä puhutaan ja keskustellaan mediassa negatiivisessa mielessä, köyhyyttä pitää käsitellä positiivisessa hengessä.
Tätä tuppeen sahattua pitää myös kehua, että miten tämä kivilinnoja rakentava Matti Vanhanen onkin pätevä ja kätevä mies, tekee taloja omien sanojensakin mukaan pelkästään kivestä ja kaiken kukkuraksi asiantuntijoidensa mukaan ei tarvitse rakentamisessa lautatavaraa. Eli miten tämä etelänmedia kehtaakaan ottaa esille tällaisia perättömiä asioita pääministeristämme, joka ei ole koskaan sortunut vilpin vilppiin ja on niin rehellinen mies, että Suomesta ei taida löytyä enää rehellisempää. Hän itse on oikein kehunut televisiossa toimittajille, että pääministerinä hän ei valehtele, mutta naisille valehtelemisesta hän vaikeni.
Eihän sioistakaan saa puhua jo imagonkaan takia, kuin pelkkää hyvää ja kehua, miten Suomessa tehotuotannossa sioillamme onkaan sitten hyvät oltavat? Tähän sikaimagoon kepulaiset ja Sirkka-Liisa Anttila on oikein satsannut tänä vuonna neljännesmiljoonan ja seuraavana vuonna summa tripaalaantuu. Täällä keskustan politiikan keskustelupalstalla kehutaan sikoja aivan ilmaiseksi, täällä ei tarvita sikaimagorahaa. Että pitääkin olla Euroopassa yksi maa, jossa sikojen kyljet kiiltää - tosi joku nätti possu ilman saparoa ja jonkun toisen kylki kelvannut naminamina toisellle nätille possulle - että naminami hyvääjoulua vaan!- keskustan..
politiikkaa.
Eihän se riitä, että ylimalkaan sanotaan keskustan politiikkaa huonoksi, vaan täytyy osata sanoa yksikin asia miten se on huonoa?
Antakaa tulla nyt, asia kerrallaan! - eikös vain?
keskustan.. kirjoitti:
politiikkaa.
Eihän se riitä, että ylimalkaan sanotaan keskustan politiikkaa huonoksi, vaan täytyy osata sanoa yksikin asia miten se on huonoa?
Antakaa tulla nyt, asia kerrallaan!Matti Vanhasen visio tulevaisuudestamme perustuu U S K O O N.
Matti Vanhanen on pääministeri ja hänellä ei ole tarjota muuta, kuin USKOA siihen, että sillä selvidymme lamasta ilman leikkauslistoja. Bruttokansatuotteellamme on pitkälle monen vuoden päähän ulottuva miinusmerkki ja julkisen talouden alijäämä hipoo viime laman jälkeistä kauhistuttavaa tasoa. Työttömyys on riistäytynyt käsistä jne, niin ei oikein tämä Matti Vanhasen uskoon tuleminen ja tukeutuminen ja halleluja mene perille. Eikös tässä ole Suomen kansa huijaamisoperaatio menossa ja nyt uskon varjolla? - vanha-kapi
Mutta enhän minä vain siihen koskaan opi. Se on sen syytä, kun olen poliittisesti (ja vähän muutenkin) villi ja vapaa ja kun on silmät, korvat ja ajatteluelin ja perusrehellisyys ja vielä suu sanoa ja kädet kirjoittaa.
- että hyvä on mies
Pääministeri Matti Vanhanen on saanut arvostetun palkinno ja arvonimen komistamaan hänen ansioluetteloaan. Oluen kuluttajien etujärjestö Olutliitto on nimennyt Matti Vanhasen vuoden 2009 Pahaksi Nuutiksi eli olutkulttuurin nakertajaksi.
Palkitsemisperusteina on kerrottu olevan Vanhasen politiikan päättäväistä Nurmijärveläistä politiikkaa ja on myös kerrottu ja annettu vakuus, että arvonimen myöntämisellä ei ole tarkoitus pääministerin tai hallituksen kaataminen.
Niin kuin me, kaikki oluiden ja viinien ystävät tiedämme, tämä Matti Vanhasen hallitus ei anna pienpanimoille lupaa myydä olutta suoraan janoisille, mutta vastavuoroisesti tämä Matti Vanhasen hallitus antaa maajusseille oikeuden myydä jopa 22% likööriä viinitilan ovelta. - sydämmestä
Oikein Hyvää Joulua sinulle Kapi.
Kaikesta kirjoittamastasi näkee, että kärsit kovasti, ja elämäsi on vaikeaa. Siksi toivotan sinulle kaikkea hyvää, vaikka tälläkin avauksellasi teet itsestäsi aina vaan säälittävämmän. Toivotaan että joulun rauha ja uusi vuosi tuovat sinulle vielä terveyden takaisin ja voit liittyä seuraamme asiallisesti ja törkyilemättä.
Siis vielä kerran, Hyvää Joulua - muistaakseni
toivottelit itseäsi vähäisemmille veljillesi Hyvät Joulut?
Jonkunverran muotoilu herätti pahennusta täällä ;) - kepulaiset pettää
Kunta-alan ahdinko ei kyllä oikein kehoita toivottamaan hyvää joulua, koska hyvä joulu on vain osalla Suomen kansaa. Pelastusarmeijan padat porisevat melkein jokaisessa kadun kulmassa ja keräävät ihmisisiltä hyvää joulua moneen köyhään perheeseen, kun valtakuntamme politiikot ovat köyhänsä hylänneet. Kyllä sitä kepulaiset politiikot puhuvat historiallisista teoistaan, että köyhille annetaan. Tämä suurta antamisen meininkiä hallitukseltamme köyhille, kansalaispalkka on yhtäkuin kansaneläke ennen. Näitä nimikkeitä muutetaan otetaan ja annetaan ja tarkoituksena on aina köyhältä otetaan enemmän, kuin annetaan.
- vain en saata
ymmärtää. Miten helevatassa tämä on mahdollista:
"..tarkoituksena on aina köyhältä otetaan enemmän, kuin annetaan. "
Jos kerran mitään ei ole??? - tässäpä taas
vain en saata kirjoitti:
ymmärtää. Miten helevatassa tämä on mahdollista:
"..tarkoituksena on aina köyhältä otetaan enemmän, kuin annetaan. "
Jos kerran mitään ei ole???Eihän kepulainen yksinkertaisesti pysty ymmärtämään, että otetaan siitä vähästäkin? Köyhä ihminen pystyy sinnittelemään hyvin vähällä, eikös ole tullut seurattua mediaa, vai eikö yksinkertaisesti kiinnosta köyhien asiat Matti Vanhasen tapaan?
- Katoin viime
tässäpä taas kirjoitti:
Eihän kepulainen yksinkertaisesti pysty ymmärtämään, että otetaan siitä vähästäkin? Köyhä ihminen pystyy sinnittelemään hyvin vähällä, eikös ole tullut seurattua mediaa, vai eikö yksinkertaisesti kiinnosta köyhien asiat Matti Vanhasen tapaan?
torstaina eduskunnan kyselytunnin. Hyssälä luetteli kolmeen kertaan tulonsiirrot, jotka tämä hallitus on pienituloisille ja köyhille tehnyt.
Vasemmisto ei tuntunut kuulleenkaan niistä, kuten et sinäkään?
- kiitoksia..
siitä, että olet jaksanut aina uudestaan panna itsesi likoon keskustapuolueen hyväksi!
Mikään nöyryytys tai uhraus ei ole kyllin suuri, kun kyseessä on keskustapuolue tuo puolueista parhain!- ovat..
ennenaikaisia ja vahvasti liioiteltuja.
Henkilökohtaisella tasolla minun "avorismi" on:
Kuolema on mielenkiintoinen kokemus elämästä. - on raato
ovat.. kirjoitti:
ennenaikaisia ja vahvasti liioiteltuja.
Henkilökohtaisella tasolla minun "avorismi" on:
Kuolema on mielenkiintoinen kokemus elämästä.Asia on aivan niin kuin kapi kertoi. Keskustapuolue kuoli kun maalaisliitto jälleen kerran vaihtoi nimeä. Sanotaan, että nimi ei miestä pilaa, eikä siitä puolueesta kelvollisempaa tule, vaikka miten usein nimensä vaihtaisi.
Mutta ehkä tarkoitit kehua Viron, Ruotsin, Norjan, Puolan tai Unkarin keskustepuoluetta. Niissä sellainen on, ei meillä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Keskustapuolue
- lauantaiaamuna
Ei näiltä nykyisiltä politiikoilta kuule sellaista ajateltua viisasta puhetta kuin taas Lipposelta kuultiin.
Aivan noui viha sitä Jäätteenmäen ketkua kohtaan, kun se mitätön nainen kieroilla valheillaan sai syrjään suuren valtiomiehen. Maan tilanne olisi nytkin paljon parempi jos Paavo olisi vielä valtiolaivan ruorissa. Onneksi Jätemäki sai ansionsa mukaan ja niin saa kepukin seuraavissa vaaleissa.- eikös vain?
Miten Paavo Lipposella nuo tulevaisuudenvisiotkin ovat hallinnassa ja hän ei puhu puuta heinää lämpimikseen, kuin Matti Vanhanen ja Jyrki Katainen? Suomelle oli suuri vahinko, että kepulaiset Anneli Jäättenmäen avustamana syksivät vallanraiteilta. Taitavana ja yhteistyökykyisenä politiikkona Paavo Lipposella olisi ollut paljon annettavaa EU:e ja Suomelle. Voi vain arvailla, että mitä kaikkea. Nyt on kärsitty koko ajan tappioita niin EU:n rintamalla, kuin kotirintamallakin ja pääministerimme puhuu talvisodasta. Että huh huh tätä meininkiä!
- talouskamreeri
Kirjoitat hallituspolitiikasta ja taloudesta, vaikket ymmärrä niistä mitään.
""Vientiluvut laskevat, tehtaita suljetaan, työttömyys kasvaa, köyhyys lisääntyy, mutta kepujohtoinen hallitus sulkee siltä silmänsä ja ajattelee vain kauempaa tulevaisuutta periaatteella toivotaan, toivotaan…""
Hallitus ei ole suinkaan sulkenut silmiään, vaan toiinut koko ajan laman seurauksia torjuen: välttänyt pankkikriisin jo ennakkoon ja pankkien luototuksen takaamalla. Toteuttamalla luvatut veronalennukset, minkä ansiosta sovitut palkankorotukset eivät kiristäneet verotusta, vaan palkankorotus siirtyi ostovoimaan ja ylläpitää nyt kotimaan kysyntää. Velanotolla on vältetty leikkaukset ja vältetään vielä ensi vuonnakin, kun velanottoa jatketaan. Elvytystä on toteutettu mm. julkisen sektosin rakennusinvestoinnein, mikä puree nyt jo niin, että rakennusalan työllisyys on puoli vuotta sitten tehtyä ennustetta parempi.
Vain vienti laahaa, mutta sille ei hallitus paljoakaan voi, muuta kuin toivoa, että ostajamaamme onnistuisivat omissa elvytyksissään ja ostajamme alkaisivattaas ostaa vientituotteitamme.
Kirjoitat monissa asioissa hyvin ja asiantuntevasti. Sinun kannattaisi pysyä niissä asioissa, jotka hallitset, sillä käsittämättömät tokaisusi taloudesta vievät vain uskottavuuttasi muissakin asioissa.- että näin
Miksi sitten EU:n ja PECD:n talousasiantuntijat ovat eri mieltä, Suomen hallituksen elvytyksestä on mennyt 86% harakoille? Ei taida talouskamreerillakaan olla oikein ohjakset oikeissa käsissä, työttömyysluvut hipovat 300 000, niin herran jestas onko hallituksemme politiikka ollut elvyttävää?
- vanha-kapi
Lainaat ymmärtämättömyyteni osoituksena avauksessani sanomaani
>> Vientiluvut laskevat, tehtaita suljetaan, työttömyys kasvaa, köyhyys lisääntyy, mutta kepujohtoinen hallitus sulkee siltä silmänsä ja ajattelee vain kauempaa tulevaisuutta periaatteella toivotaan, toivotaan - Transit_mies
että näin kirjoitti:
Miksi sitten EU:n ja PECD:n talousasiantuntijat ovat eri mieltä, Suomen hallituksen elvytyksestä on mennyt 86% harakoille? Ei taida talouskamreerillakaan olla oikein ohjakset oikeissa käsissä, työttömyysluvut hipovat 300 000, niin herran jestas onko hallituksemme politiikka ollut elvyttävää?
Kun hallitus antoi palkankorotusten siirtyä otovoimaan, se esti kotimarkkinoiden työttömyyden kasvun.
Julkiset investoinnit purevat jo rakennusalaan ja purevat ensi vuonna yhä enemmän.
Viennistä aiheutuvalle työttömyydelle halltus ei tietenkään voi mitään, kun se ei voi rubveta vientituotteiden ostajaksi. - -Jäbä
vanha-kapi kirjoitti:
Lainaat ymmärtämättömyyteni osoituksena avauksessani sanomaani
>> Vientiluvut laskevat, tehtaita suljetaan, työttömyys kasvaa, köyhyys lisääntyy, mutta kepujohtoinen hallitus sulkee siltä silmänsä ja ajattelee vain kauempaa tulevaisuutta periaatteella toivotaan, toivotaanTyöttömyys todellakin lisääntyy, mutta vain vientialoilla ja viennistä riippuvissa elinkeinoissa. Työttömyys muuten lisääntyy vielä ensi vuonnakin, johtuen siitä, että nousun alkaessa vientiteollisuus myy ensin varastonsa pois, ennen kuin kasvava vientikysyntä alkaa vaikuttaa työllisyyteen. Kotimarkkinoilla työttömyys ei kuitenkaan ole lisääntynyt ja rakennusalalla työllisyys on jo alkanut kehittyä myönteiseen suuntaan. Nämä kaikki hallituksen toimien johdosta.
Velanottoa hallitus jatkaa ensi vuonna, koska verotulot pienenevät edelleen siitä syystä, että tämä vuosi on leikannut kunnilta yhteisöveron tuotosta huimasti pois ja kuntataloudet ovat ensi vuonna todella lujilla,vaikka ovatkin korottaneet verojaan. Velanotto on kuitenkin ollut harkittua eikä se ole vielä missään huolestuttavassa suhteessa bkt:hen nähden, puhuu Niinistö mitä puhuu.
Se, että hallitus "kiistelee" on normaalia puolueiden välistä vuoropuhelua, kun kukin koettaa haalia lisäkannatusta tulevia vaaleja ajatellen. Demarit ja Vanhanen puhuvat populistisia löpinöitä rikkaiden verottamisesta, vaikka tuloerot kaventuivat viime vuonna ja rikkaiden ansiot alenivat liki 14%. Siellä siis on vähemmän lisäverotettavaa kuin aiemmin. Katainen sen sijaan on järkilinjoilla, kun katsoo asiaa työn tekemisen ja teettämisen näkökulmasta sanoessaan, että sellaisia veroja ei tule lisätä, jotka pienentävät kotimaista kysyntää tai estävät yrityksiä kasvamasta. Niinpä katainen katsookin - aivan oikein - pääomaverotuksen ja kulutusverojen suuntaan.
Leikkauksistakaan ei kiistellä, koska vasta aika näyttää onko joillain kustannuksilla ollut tapimus kasvaa niin, että niistä on niistettävä liiat pois. Tämä hallitus on ottanut opikseen siitä, millaiseen syöksyyn Aho ja viinanen saivat valtiontalouden, kun korottivat veroja ja leikkasivat palveluista. Sitä piti Lipposenkin jatkaa ykköshallituksessaan Niinistön kanssa, kun velkaa ei saatu ennen kuin valtiontalous pantiin kuntoon. Nythän se on ollut kunnossa jo vuosikaudet, kiitos myös tämän hallituksen.
-Jäbä
- vanha-kapi
Lähden tästä vielä viemään vielä yhden joululahjan eräälle ystävälleni, jolta yllättäen sain lahjan. Palaan illemmalla, mutta tuskinpa tuo avaukseni enää silloin palstalla on; niin kuumina tuntuvat poistopyynnöt sinkoilla, että niille ei riitä tämä avaus vastineineen, vaan on pitänyt ihan erikseen tehdä avaus siinä tarkoituksessa!
Hyvin lapsellista, mutta mitäpä muuta voisi odottaa noilta varastelemillaan nikeillä esiintyviltä kakaroilta, jotka eivät vielä ole ohittaneet kakkaleikki-ikää, sillä siitä kai nuo anaalimieltymykset kertovat, tuskin se mitään seksuaalisuuteen liittyvää on.
Ei se mitään, jos tämä avaukseni poistuukin, onhan tätä katsellut jo pitkälti yli sata ihmistä ja puheenvuorojakin on jo yli kuusikymmentä. Ymmärrän, että ottaahan se päähän sitä, joka ei koskaan pääse noihin lukuihin.
Joku on sanonut minun asuneen saitilla viime viikkoinakin ja on nähnyt minut puskassa. Väärin nähty, sillä miksi tulisin puskaan, jossa on kyseisen näkijän kaltainen iljetys? Väistän kadun jalkakäytävällä olevaa oksennusta tai koirankakkaakin, jotka sentään ovat sympaattisia ilmestyksiä kyseiseen inhotukseen verrattuna.
Tässä avaukseltani pientä näytettä siitä joulumielestä, mitä sivistysliike Keskusta kannattajissaan aikaa saa:
- - -
Suksi vittuun puna-aliupseeri
Hopi.hopi!! 22.12.2009 10:44
Ja painu rotankoloosi ihmisten palstalta!!!
Kapin joulu menu
Näin on näreet 22.12.2009 10:54
Joululimppu leipäjonosta, kinkku ukin ylivuotiset jämät, ruokajuomana lasol, koska kapo on rottakoulun priimus niin käy tentulla
Haista
vittu. 22.12.2009 11:08
Siinä sinulle punikki joulutervehdys.
Puhalla perseeseesi punikki-horisko
Komentaja 22.12.2009 11:49
Ja takaisin läävääsi mars, mars!!!! LEPO!!!
Älä huoli vanha aliupseeri
Näin on näreet 22.12.2009 12:17
Kyllä sinun törky siivotaan täältä pois alta aikayksikön.
Ja nyt ASENTO! Anustappi perseeseen ja läävään mars, mars!!!- asiallista
palautetta huomioiden vuosikautiset törkyilysi ja vittuilusi saitilla.
Tilausperiaate näyttää olevan edelleen kunniassa :) - Todellako?
asiallista kirjoitti:
palautetta huomioiden vuosikautiset törkyilysi ja vittuilusi saitilla.
Tilausperiaate näyttää olevan edelleen kunniassa :)Onko kapi käyttänyt koskaan tuollaista kieltä kuin noissa viesteissä? Voisitko kuvitellakaan hänen, mielipidepankin, jäbän tai juuri kenenkään ei-kepulaisen täällä köyttävän tuollaista kieltä mistään syystä? Onko Matti Vanhanenkaan käyttänyt tuollaista kieltä vastustajiaan tai sen tv 2:n ohjelman tekijöitä kohtaan?
Tuollaista kieltä käyttää vain hyvin alhainen, mitättömistä mitättömin ihmisolio, joka on niin tyhmä, ettei pysty toisen ylivertaisuuteen muuten vastaamaan.
Miksi tuollaiset ovat juuri kpulaisia? Missä sinäkin olet omaksunut sivistyksen, jonka mukaan keskustapuoluetta koskevaan kritiikkiin on asiallista vastata tuolla tavalla? Onko tuon antama kuva mielestäsi eduksi kepulle ja kepulaisille?
- vanha-kapi
Yhdelle jokseenkin asiallisesti vastanneelle vastasin äsken tällä:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8712773/41634201
Muille riittää yhteinen vastaus.
Joku sanoo, että ”sitä saa, mitä tilaa”, ja sanoo avaustani ja sen jatkoja (joulukertomus ja kuvakavalkadi) sairasta joulumieltä osoittavaksi oksennukseksi, johon pitääkin vastata niin kuin nuo vittuun ja perseeseen puhaltelijat ja anustappien käyttöohjeita muiden nikeillä kakaramaisesti leikkien antaneet punikittelijat ja Suomen kunniakkaan armeijan selkärangan, aliupseerien räävijät ovat vastanneet.
Palstan kehote ei ole ”kehu keskustaa” vaan ”keskustele keskustan politiikasta”. Niin tein avauksessani, kerroin, mitä mieltä siitä politiikasta olen. Eivät nuo törkyilijät ole edes yrittäneet kiistää, että olisin ollut väärässä mielipiteineni.
Ja kun inhimillisyys ja sen osoittaminen ei voi eikä saa olla missään kiellettyä, esitin sitten vielä tuon joulukertomuksen, muistoja omista jouluistani ja tein kuvallisen esityksen yhden jouluni tiimoilta, joulun, jonka vietin siellä, missä Joulun Herra syntyi, ristiinnaulittiin ja ylösnousi, osin jopa kuvilla noilta paikoilta. Noihinko sitten oli sopivaa vastata sillä kielenkäytöllä ja niillä sanoilla, joita sain?
Sitten tuo sanoo, että MINÄ olisin pirauttanut itkut noiden vuoksi! Käsittämätöntä! Kyllä kai itkun pirauttaminen tuollaisten vuoksi olisi aiheellisempaa niiltä, jotka toivoisivat myös keskustan kannattajien esiintyvän sivistyneemmin omaksi edukseen ja puolueensa kuvan ja mikrotasolla kannatuksenkin eduksi. Kyllä kai tuollaiset ”puolueen mannekiinit” varmasti estävät ketä tahansa täysjärkistä ja edes joitakin yleisesti hyväksyttyjä elämän arvoja – kuten puhe- ja käytöstavat – omaavia tuntemasta mitään sympatioita tai kiinnostusta sellaista puoluetta kohtaan, jolla on tuollaisia kannattajia.
Itkun tirautti kyllä joku noista törkimyksistä välittömästi avaukseni tultua palstalle, eli lähetti siitä poistopyynnön.
Vielä yhteen asiaan: useammankin kerran on taas väitetty minun olleen puskassa ja roikkuneen täällä kaikki päivät. Jos viimeisen kymmenen päivän aikaan olen viisi kertaa pistäytynyt palstaa vilkaisemassa, se on siinä, eikä ole tehnyt mieleni tänne mitään laittaa, ei edes niihin huomaamiini avauksiin, joilla minua on tänne kiertoilmaisuin kaipailtu. Ja kun tänä iltana myöhemmin koneeni suljen, en taatusti tälle palstalle tule ainakaan ennen uuden vuoden aattoa. Ja jos tulen, tulen kyllä omana itsenäni, kuten aina. Mitä hävettävää minulla itsessäni olisi, tunnetaanhan minut täällä ulkonäöltänikin, toista on niillä, jotka luulevat minut näkevän siellä puskassa kanssansa.- Heh heh
saamaan hepuliin nuo kepulit.
- huh huh
No niin. Nyt sitten tuli ihan kunnon itku. Olet sinä melkoinen itkijä-ukko. Voi voi kun sinua on kohdeltu kaltoin.
Inhimillisyys, ja sen yksi osoitus, joulutervehdys, ei voi olla eikä saa olla missään kiellettyä, se on totta. Mutta joitakin yleisesti hyväksyttyjä elämän arvoja – kuten puhe- ja käytöstavat – omaava ei joulutervehdyksenä oksenna kaunaansa jotain poliittista ryhmää tai jonkun puolueen kannatajia kohtaan julkiseen keskusteluun jota tämäkin on.
Sinä siis heitit sen ensimmäisen kiven, törkeällä, lapsellisella ja kaikkia yleisiä tapoja vaikka olevalla loan heitolla. Saat siihen vain sen vastineen jonka se ansaitsee. Nuo jatkojuttusi ovat sitten vain oman egon esille tuomista, ei mitään muuta.
Vaikka et sitä ehkä ansaitsisi, sivistyneenä ihmisenä toivotan sinulle kuitenkin OIkein Hyvää Joulua, ja myös menestyksellistä Uutta Vuotta. Toivotaan että tutkiskelet itseäsi joulun aikaan ja mietit käytöstäsi. - vanha-kapi
huh huh kirjoitti:
No niin. Nyt sitten tuli ihan kunnon itku. Olet sinä melkoinen itkijä-ukko. Voi voi kun sinua on kohdeltu kaltoin.
Inhimillisyys, ja sen yksi osoitus, joulutervehdys, ei voi olla eikä saa olla missään kiellettyä, se on totta. Mutta joitakin yleisesti hyväksyttyjä elämän arvoja – kuten puhe- ja käytöstavat – omaava ei joulutervehdyksenä oksenna kaunaansa jotain poliittista ryhmää tai jonkun puolueen kannatajia kohtaan julkiseen keskusteluun jota tämäkin on.
Sinä siis heitit sen ensimmäisen kiven, törkeällä, lapsellisella ja kaikkia yleisiä tapoja vaikka olevalla loan heitolla. Saat siihen vain sen vastineen jonka se ansaitsee. Nuo jatkojuttusi ovat sitten vain oman egon esille tuomista, ei mitään muuta.
Vaikka et sitä ehkä ansaitsisi, sivistyneenä ihmisenä toivotan sinulle kuitenkin OIkein Hyvää Joulua, ja myös menestyksellistä Uutta Vuotta. Toivotaan että tutkiskelet itseäsi joulun aikaan ja mietit käytöstäsi.Siis teidän kepulaisten käytös ja sopivuuskäsitykset! Tuolla näkyy omana avauksenaankin paheksuttavan sitä, että olen puhunut täällä muusta kuin keskustan politiikasta, ja sinun mielestäsi keskustan politiikasta ei olisi saanut puhua. Ei ainakaan jouluna. Pitäisikö mielestäsi palsta siis sulkea jouluksi, kun sen kehotteena on ”keskustele keskustan politiikasta”? Juuri niin tein, kuten edellä olen tarkemmin asiaa kuvannut. Enkä siinä suinkaan lokaa heittänyt, vaan kerroin vain näkemykseni, jonka todenperäisyyttä kukaan ei ole edes yrittänyt kiistää, et sinäkään.
Jos nuo minun muisteluni ovat oman egoni esille tuomista, niin vaatimaton olen rinnallasi. Sinuna en nimittäin kehtaisi mainita itseäni sivistyneeksi, kaiken sanomasi jälkeen.
Edelleenkin vain hymyssä suin, sillä kun en ole itkenyt kovissakaan paikoissa – joita on ollut yksityiselämässäni ja vähän muuallakin, jopa niissä joulun maisemissa, joista nyt kuvia esitin – niin itkisinkö sitten täällä? Eihän kepun tilanne ja kepulaisten täällä osoittama ole itkun aihe minulle, sillä en ole kepulainen ;)
Kun jotenkin vaikutat kehityskelpoisemmalta kuin ne, joita puolustat, niin jospa todella harjoittaisit hieman itsetutkiskelua pyhien aikana! - avausta..
vanha-kapi kirjoitti:
Siis teidän kepulaisten käytös ja sopivuuskäsitykset! Tuolla näkyy omana avauksenaankin paheksuttavan sitä, että olen puhunut täällä muusta kuin keskustan politiikasta, ja sinun mielestäsi keskustan politiikasta ei olisi saanut puhua. Ei ainakaan jouluna. Pitäisikö mielestäsi palsta siis sulkea jouluksi, kun sen kehotteena on ”keskustele keskustan politiikasta”? Juuri niin tein, kuten edellä olen tarkemmin asiaa kuvannut. Enkä siinä suinkaan lokaa heittänyt, vaan kerroin vain näkemykseni, jonka todenperäisyyttä kukaan ei ole edes yrittänyt kiistää, et sinäkään.
Jos nuo minun muisteluni ovat oman egoni esille tuomista, niin vaatimaton olen rinnallasi. Sinuna en nimittäin kehtaisi mainita itseäni sivistyneeksi, kaiken sanomasi jälkeen.
Edelleenkin vain hymyssä suin, sillä kun en ole itkenyt kovissakaan paikoissa – joita on ollut yksityiselämässäni ja vähän muuallakin, jopa niissä joulun maisemissa, joista nyt kuvia esitin – niin itkisinkö sitten täällä? Eihän kepun tilanne ja kepulaisten täällä osoittama ole itkun aihe minulle, sillä en ole kepulainen ;)
Kun jotenkin vaikutat kehityskelpoisemmalta kuin ne, joita puolustat, niin jospa todella harjoittaisit hieman itsetutkiskelua pyhien aikana!kuin vähän ylimalkaan vilkaisin. Mutta tiedän vastata siihen silti:
Sinä et osannut sanoa yhtäkään esimerkkiä siitä, missä keskustan politiikka olisi ollut virheellistä vähäosaisen kannalta katsottuna. - vaan...
vanha-kapi kirjoitti:
Siis teidän kepulaisten käytös ja sopivuuskäsitykset! Tuolla näkyy omana avauksenaankin paheksuttavan sitä, että olen puhunut täällä muusta kuin keskustan politiikasta, ja sinun mielestäsi keskustan politiikasta ei olisi saanut puhua. Ei ainakaan jouluna. Pitäisikö mielestäsi palsta siis sulkea jouluksi, kun sen kehotteena on ”keskustele keskustan politiikasta”? Juuri niin tein, kuten edellä olen tarkemmin asiaa kuvannut. Enkä siinä suinkaan lokaa heittänyt, vaan kerroin vain näkemykseni, jonka todenperäisyyttä kukaan ei ole edes yrittänyt kiistää, et sinäkään.
Kun jotenkin vaikutat kehityskelpoisemmalta kuin ne, joita puolustat, niin jospa todella harjoittaisit hieman itsetutkiskelua pyhien aikana!Ymmärrän ettet ymmärrä joten tyydyn vain toivottamaan Hyvää Joulua sinullekin.
- vanha-kapi
Onhan tässä jo debatoitukin. Emeritus-Laitinen kerran valisti meitä, että ”vaaleissa ei arvioida äänien laatua, ainoastaan lasketaan niiden määrät”. Samalla periaatteella päättelen, että avaukseni on ollut hyvä ja tarpeellinen, kun se on saanut noin paljon huomiota – mitäpä siitä, millaista se huomio on ollut, kukin on varmaan antanut sitä kykyjensä mukaan.
Sanoin avaukseni lopuksi:
>> Toivon nyt tehneeni joulun hyvän työn tällä avauksellani. Jospa nuo muiden nikeillä leikkien huomiota kerjäävät pellet ja kakaramaisuuttaan muuten osoittavat keskustelukyvyttömät turhimukset vähän rauhoittuisivat, käyttäytyisivät aikuisemmin ja siistisivät suutaan, edes jouluksi.> Kiitettävästi on alkanut kerääntyä avaukselleni sitä suuresta ahdistuksesta ja täydellisestä moraalin rappiosta kertovaa ajattelu- ja keskustelukyvyttömien turhimusten älyvapaata, kakaramaista törkyä, joka viime aikoina näkyy levinneen tasaisesti koko palstalle > Jospa nyt muu palsta pysyisi puhtaampana edes näin jouluna!- vanha-kapi
Sanon tuossa näin:
>> Laitan nyt lopuksi aivan suomalaista tuotantoa olevan ja suomeksi esitetyn joululaulun, mielestäni tässä parempana esityksenä kuin tekijän itsensä esittämänä, anteeksi vain Petri Laaksonen, ja tämän myötä hyvän joulun toivotukseni vielä toistaen jätän palstan niin, että todennäköisesti tapaamme vasta ensi vuonna!
- jysky
Sinulle vanha-kapi. On ilo lukea kirjoituksiasi, kun kerrot suoraan kepuloisten touhuista.
- ilonpäivä
http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Vanhanen väistyy keskustan johdosta/1135251677208
- !!!!!
http://www.suomenmaa.fi/Paakirjoitus.php
Näin sanon minä siitä
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8714770/41640665
- vanha-kapi
Mutta ”käymään vain tänne tullaan, eikä olemaan” lauleli aikoinaan Danny ja sanon minä ja niin näkyy siis ajatelleen myös Matti Vanhanen. Se on niin suuri uutinen, että sitä toki pitää tulla tänne heti tuoreeltaan hieman ”makustelemaan”!
Matti ei siis halunnut päästä ennätysten kirjoihin viemällä puolueensa kuudensiin hävittyihin vaaleihin peräkkäin. Matti on viisaampi kuin on näyttänyt olevan, sillä oikein hän on mahdollisuutensa ymmärtänyt, eikä kantti ole kestänyt olla ottamassa vastaan sitä, mitä olisi tullut.
Matin ymmärrystä on kyllä puolueen taholta autettu, siitä kertoo tuo Suomenmaassa sanottu, jota joku on jo minullekin tuonut: ”Vanhasen päätös kertoo myös terveestä suhteellisuudentajusta”. Niinpä, kun on autettu ymmärtämään. Pelkkää retoriikkaa on se, mitä lehti tuon jatkoksi sanoo: ”Hän ei takerru valtaan ehdoin tahdoin”. Siellä kuten kepussakin hyvin tiedetään, että valta ei olisi ollut Matin ulottuvilla enää seuraavien vaalien jälkeen.
”Anneli oli hyvä, mutta nyt saatiin vielä parempi”, hehkutti Oiva Härkönen silloin, kun Matista oli tullut sattumakorpraa… ei, kun puoluejohtaja ja pääministeri. Kukapa lieneekään Matin seuraaja, niin varmaa on, että Oiva hehkuttaa, että ”Matti oli hyvä, mutta nyt saatiin vielä parempi”. Oivan hehkutukseen yhtyvät muut palstakepulit. Elämä on helppoa, kun ei tarvitse ajatella mitään, antaa puolueen ajatella puolestaan, niin kaikki menee hyvin. Oiva on ollut tähän asti sitä mieltä, että Mattia ei saa uhrata presidentin tehtävään, sillä maa tarvitsee pääministerin. Jokohan nyt Matin saisi uhrata ehdolle? Siinä tarjoutuisi Matille mahdollisuus viedä puolueensa kuudensiin hävittyihin vaaleihin.
Seppo Hietanen on varmasti nyt riemuissaan, ja syystäkin, sillä osoittautuihan hän viisaimmaksi palstan kepulaiseksi. Toivottavasti toteutuu myös Sepon toive siitä, että Väyrynen valittaisiin Matin seuraajaksi puoluejohtajana. Sitä minäkin toivon, aivan vilpittömästi, mutta ehkä eri perusteella kuin Seppo ;)
Tuo kommentoimani uutinen kohensi entisestäänkin hyvää joulumieltäni, ja varmasti sillä on ollut vaikutuksensa myös palstan kepulaisten joulumieleen- ?;D
Meillä on yhteinen toive
"Toivottavasti toteutuu myös Sepon toive siitä, että Väyrynen valittaisiin Matin seuraajaksi puoluejohtajana"
Arvatenkin samalla perusteella. - Niinpä niin
Vanhasen ratkaisu kertoo siitä, että hän on oivaltanut olevansa puolueelleen rasite. Olisiko syynä kuitenkin se, että nuorisosäätiöstä, poliisitutkinnan myötä on paljastumassa jotain, joka olisi ollut oivallinen lyömäase vaalikeskusteluissa? Lonkkaleikkaus on aika kehno peruste asemastaan luopumisella. Vanhasen rasitteena on myös tammikuussa tuleva korkeimmanoikeudenpäätös, jonka arvellaan olevan Euroopan ihmisoikeustuomioistuen edellisten ennakkopäätöksien mukaisen. Vanhanen näiden spekulaatioiden mukaisesti, häviäisi jutun. Koreinoikeushan on varsin näyttävästi linjannut jo nyt tuomioitaan lähemmäksi yleiseurooppalaista linjaa.
Yllättävä ilmoitus ja hyvin ajoitettu, media huomio on varmaa, koska Joulunaika on uutisköyhään muuten. Vanhasen pisteet nousivat minun silmissäni merkittävästi, tilannetaju on viimeinkin kohdallaan. On parempi itse väistyä, kuin tulla syrjäytetyksi.
Hyvää Joulua - poliitikko..
Niinpä niin kirjoitti:
Vanhasen ratkaisu kertoo siitä, että hän on oivaltanut olevansa puolueelleen rasite. Olisiko syynä kuitenkin se, että nuorisosäätiöstä, poliisitutkinnan myötä on paljastumassa jotain, joka olisi ollut oivallinen lyömäase vaalikeskusteluissa? Lonkkaleikkaus on aika kehno peruste asemastaan luopumisella. Vanhasen rasitteena on myös tammikuussa tuleva korkeimmanoikeudenpäätös, jonka arvellaan olevan Euroopan ihmisoikeustuomioistuen edellisten ennakkopäätöksien mukaisen. Vanhanen näiden spekulaatioiden mukaisesti, häviäisi jutun. Koreinoikeushan on varsin näyttävästi linjannut jo nyt tuomioitaan lähemmäksi yleiseurooppalaista linjaa.
Yllättävä ilmoitus ja hyvin ajoitettu, media huomio on varmaa, koska Joulunaika on uutisköyhään muuten. Vanhasen pisteet nousivat minun silmissäni merkittävästi, tilannetaju on viimeinkin kohdallaan. On parempi itse väistyä, kuin tulla syrjäytetyksi.
Hyvää Jouluaettä hän ei halua olla vajaakuntoisena missään tärkeässä tehtävässä.
Ne on eri miehet jotka menee muka joka ytimeen happiletku nokassa maaten lentokoneen lattialla. - vanha-kapi
Niinpä niin kirjoitti:
Hyvää JouluaJuuri niin, eli parempi tosiaan on väistyä kuin tulla syrjäytetyksi, kenties jopa oikeuden kautta. Mutta onko Matti itse tuon tajunnut, vai onko häntä siinä "autettu"? Itse pidän todennäköisenä tuota toiseksi mainitsemaani vaihtoehtoa.
On se niin hupaisaa, ettei voi olla nauramatta nähdessään, miten palstan kepulaiset nyt yht´äkkiä pitävät Matin eroilmoitusta valtiomiestekona, vaikka vasta eilen Matti oli heille korvaamaton valtiomies!
Hyvää Joulua Sinullekin! - pakota!
vanha-kapi kirjoitti:
Juuri niin, eli parempi tosiaan on väistyä kuin tulla syrjäytetyksi, kenties jopa oikeuden kautta. Mutta onko Matti itse tuon tajunnut, vai onko häntä siinä "autettu"? Itse pidän todennäköisenä tuota toiseksi mainitsemaani vaihtoehtoa.
On se niin hupaisaa, ettei voi olla nauramatta nähdessään, miten palstan kepulaiset nyt yht´äkkiä pitävät Matin eroilmoitusta valtiomiestekona, vaikka vasta eilen Matti oli heille korvaamaton valtiomies!
Hyvää Joulua Sinullekin!Eihän Matti mitään eroilmoitusta ole tehnyt, vaan hän ilmoitti, että hän ei asetu enään uudestaan ehdolle keskustapuolueen johtoon.
- Heh heh
Palstan kepulit jo kilvan ylistävät Matin eroa valtiomiestekona, Samat kepulit, jotka vielä ihan äsken olivat varmoja, että Matti on korvaamaton ja seuraavaksin pääministeri.
Voin hyvin nähdä Oivan punoittavan ja kiemurtelevan tuskassaan, mutta ei siihen kauan mee kun toteutuu tuokin ennustuksesi
"Kukapa lieneekään Matin seuraaja, niin varmaa on, että Oiva hehkuttaa, että ”Matti oli hyvä, mutta nyt saatiin vielä parempi”. Oivan hehkutukseen yhtyvät muut palstakepulit." - Niinpä niin
pakota! kirjoitti:
Eihän Matti mitään eroilmoitusta ole tehnyt, vaan hän ilmoitti, että hän ei asetu enään uudestaan ehdolle keskustapuolueen johtoon.
Kyllähän Vanhasen ilmoitus on tulkittava eroilmoitukseksi. Ero ei niinkään koskenut puheenjohtajuutta, vaan pääministerinpestiä. Koska Vanhasen kantana on tähän asti ollut se, että puolueenpuheenjohtaja on myös pääministeri, ilmoituksen luonne jää tuskin epäselväksi kenellekään. Tietenkin voidaan myös ajatella sitä, että Vanhasen edellytykset uudelle pääministerikaudelle olisivat olleet muutenkin huonot. Keskustapuolueen kannatuksen lasku on kuitenkin selvä asia -sekin.
- jolupuki
vanha-kapi kirjoitti:
Juuri niin, eli parempi tosiaan on väistyä kuin tulla syrjäytetyksi, kenties jopa oikeuden kautta. Mutta onko Matti itse tuon tajunnut, vai onko häntä siinä "autettu"? Itse pidän todennäköisenä tuota toiseksi mainitsemaani vaihtoehtoa.
Hyvää Joulua Sinullekin!vastaansanomattomasti todistetuksi ettei rottakoulun priimus ymmärrä
politiiksta yhtään mitään.
Toisaalta, ei ymmärtämättömiltäkään ole joulun vietto kielletty, joten
Hyvää Joulua!
On hauskaa todeta miten taitavasti saat täällä aikaan loiskiehuntaa kepulaisten vähälahjaisissa joukoissa.
Nyt kun itse pääpirukin tajusi erota, ennen kuin se olisi tullut muutoin eteen, niin niin mitä kepulaiset nyt nuoleskelevat ? Nyt kepussa aletaan vannoa jonkun naisen puolesta, sillä kepulaiset miehet ovat järjestään, kuin korkkiruuveja. Naisissakaan ei ole hurraamista, sillä siellä on mm. ilmastohihhuli ja myös sikatalousneuvos joka muistuttaa itsekin niitä, joiden elinolot ovat Suomessa surkeissa kantimissa.- ei vaan..
jatka keskustan puheenjohtajana seuraavan puoluekokouksen jälkeen.
- jukkis.
ei vaan.. kirjoitti:
jatka keskustan puheenjohtajana seuraavan puoluekokouksen jälkeen.
Vanhanen käänsi takkinsa ja myös erosi moraalisesti. Aiemmin uhoili uudesta kaudesta pääministerinä, mutta nyt tuli pää vetävän käteen.
- Matti myös
"Ihmisten mielissä ja puheissa näkyy nousseen päällimmäiseksi – jopa ohi mystisen lautakasan, valtiojohtomme lautaskiistan ja Kööpenhaminan ilmastokokouksen – joulun eläin, sika"
Mutta sitten lautakasa romahti ja sen alle jäi sika ja Matti. Sithän Canhasen ilmoitus enteilee, että tietää paljastuvansa korruptiosta.
Paran joululahja suomalaisille! - Ökyisäntä
En ymmärrä miksi sinun on aina muunneltava mustaa valkoiseksi.
Eivät vientiluvut enää ole laskussa, vaan kääntyneet nousuun. Syy niiden laskuun ei suinkaan ole Suomen hallituksen, vaan sen, että suurin osa viennistämme koostuu ns. investointituotteista: kun maailmalla ei rakenneta uusia tehtaita, satamia tai muuta infraa, niin ei ole kysyntää koneille, laitteille, ei edes raakateräkselle.
Suomi on sen sijaan tehnyt hyvin paljon auttaakseen yrityksiä lamassa. Satojen miljoonien eurojen lisäys vientiluototukseen on mahdollistanut hyvinkin isojen hankkeiden valmistumisen, mainitsenpa esimerkiksi Turussa syntyvät maailman suurimmat risteilyalukset.
Hallitus myäntää myös varmasti luvan 1-2 ydinvoimalalle, jolloin kotimaassa syntyy melkoinen hyörinä ja pyörinä.
Hallitus myös elvytti tämän vuoden budjetissa merkittävästi, aikaisti mm. tie- ja ratahankkeita ja vieläpä kohdensi hankkeeet työllisyysnäkökulmasta.
Katso tuonne Lahden taakse Latviaan, katso itään Venäjälle tai Välimeren rannalle Italiaan. Siellä näet valtioita, joita on hoidettu huonosti.
Voisit siis edes joulun kunniaksi keksiä josksu jonkun asiallisen argumentin, etkä höpöttää puutaheinää. Se vain paljastaa, että sinulla on pahat ennakkoluulot ja täysin väärä käsitys asioista, joita suollat sivustolle milloin milläkin nimellä tai nimimerkillä.- vanha-kapi
Pysyn kyllä totuudessa
Ensiksi totean, että kiva, kun joskus vielä sinäkin viitsit täällä käydä. Asiallisia mielipiteenvaihtoja meillä joskus oli, mutta kun sinua ei ole enää aikoihin täällä näkynyt, olen olettanut sinun kuten monen muunkin kunnon ja kunniallisen porvarin häippäisseen täältä noita porvareina esiintyviä älyvapaita kepulireppanoita häveten.
Sitten asiaan: Minä kyllä pysyn totuudessa, ja sanon totuuden sellaisena kuin se on. Eli siis melko rumana. Suomessa on nyt hyvin paljon köyhyyttä ja kurjuutta. Työttömyys on noussut vuodessa kaksi prosenttiyksikköä ja on nyt 8,5 %, ja sen ennustetaan nousevan ensi vuonna yli 10 %:iin. Vuoden vaihteessa eläkkeelle jäävä eduskunnan oikeusasiamies Riitta-Leena Paunio kauhisteli eilen tv:ssa, miten meillä nyt työttömiä nöyryytetään. Paunio kauhisteli myös vanhusten turvattomuutta, päihde- ja mielenterveysongelmien lisääntymistä ja lasten kärsijöiksi joutumista sen johdosta ja ”maan hiljaisten” puolustajien vähälukuisuutta. Löytyy tuosta otteita neitistäkin:
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/12/oikeusasiamies_paunio_kovaosaisille_erityinen_tukiohjelma_1317205.html?origin=rss
Kaikki avauksessani tuoltakin osin sanomani on totta. En väittänytkään, että se kaikki olisi hallituksen tai kepupolitiikankaan syytä, mutta ei nykytilanteessa ole liioin kiitoksen aihetta valtaa pitäville. Hallitus on käytännössä jo luovuttanut, sillä se massiivinen velanotto, johon se tukeutuu, vain lykkää ongelmien räjähtämistä seuraavan hallituksen käsiin. Tuon myös viisaammat ja rehellisemmät porvaripoliitikot – kuten Sauli Niinistö – suoraan sanovat.
Puolustin mielipiteitäni toissapäivänä tällä, joka sopii sinunkin lukea:
Joten - totuudesta kun alat puhua - niin minäkin puolestani rohkaisen sinua: katso vain totuutta suoraan silmiin, ei sen edessä pidä pelätä, vaikka se ruma onkin. Pahinta on ruveta kaunistelemaan totuutta, sellaista puuhaa kutsutaan epärehellisyydeksi.
Vihjailusi useimpiin nikkeihini on asiatonta. Olen jo kauan esiintynyt täällä vain tällä nikilläni – viime aikoina en paljon tälläkään – eikä minulla vuosien aikanakaan liene ollut kymmentäkään nikkiä, kun esim. Urho Kekkosella niitä oli yli kolmekymmentä, ja juuri hiljattain taas löytyi hänen nuoruudenniekistään yksi lisää – Urho Ura. Enkä ole koskaan kehunut ja kiitellyt itseäni muilla nikeilläni, kuten taas kuten aina näkyy tekevän tuo vastenmielisin kepuiljetys. - taasen
vanha-kapi kirjoitti:
Pysyn kyllä totuudessa
Ensiksi totean, että kiva, kun joskus vielä sinäkin viitsit täällä käydä. Asiallisia mielipiteenvaihtoja meillä joskus oli, mutta kun sinua ei ole enää aikoihin täällä näkynyt, olen olettanut sinun kuten monen muunkin kunnon ja kunniallisen porvarin häippäisseen täältä noita porvareina esiintyviä älyvapaita kepulireppanoita häveten.
Sitten asiaan: Minä kyllä pysyn totuudessa, ja sanon totuuden sellaisena kuin se on. Eli siis melko rumana. Suomessa on nyt hyvin paljon köyhyyttä ja kurjuutta. Työttömyys on noussut vuodessa kaksi prosenttiyksikköä ja on nyt 8,5 %, ja sen ennustetaan nousevan ensi vuonna yli 10 %:iin. Vuoden vaihteessa eläkkeelle jäävä eduskunnan oikeusasiamies Riitta-Leena Paunio kauhisteli eilen tv:ssa, miten meillä nyt työttömiä nöyryytetään. Paunio kauhisteli myös vanhusten turvattomuutta, päihde- ja mielenterveysongelmien lisääntymistä ja lasten kärsijöiksi joutumista sen johdosta ja ”maan hiljaisten” puolustajien vähälukuisuutta. Löytyy tuosta otteita neitistäkin:
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/12/oikeusasiamies_paunio_kovaosaisille_erityinen_tukiohjelma_1317205.html?origin=rss
Kaikki avauksessani tuoltakin osin sanomani on totta. En väittänytkään, että se kaikki olisi hallituksen tai kepupolitiikankaan syytä, mutta ei nykytilanteessa ole liioin kiitoksen aihetta valtaa pitäville. Hallitus on käytännössä jo luovuttanut, sillä se massiivinen velanotto, johon se tukeutuu, vain lykkää ongelmien räjähtämistä seuraavan hallituksen käsiin. Tuon myös viisaammat ja rehellisemmät porvaripoliitikot – kuten Sauli Niinistö – suoraan sanovat.
Joten - totuudesta kun alat puhua - niin minäkin puolestani rohkaisen sinua: katso vain totuutta suoraan silmiin, ei sen edessä pidä pelätä, vaikka se ruma onkin. Pahinta on ruveta kaunistelemaan totuutta, sellaista puuhaa kutsutaan epärehellisyydeksi.
Vihjailusi useimpiin nikkeihini on asiatonta. Olen jo kauan esiintynyt täällä vain tällä nikilläni – viime aikoina en paljon tälläkään – eikä minulla vuosien aikanakaan liene ollut kymmentäkään nikkiä, kun esim. Urho Kekkosella niitä oli yli kolmekymmentä, ja juuri hiljattain taas löytyi hänen nuoruudenniekistään yksi lisää – Urho Ura. Enkä ole koskaan kehunut ja kiitellyt itseäni muilla nikeilläni, kuten taas kuten aina näkyy tekevän tuo vastenmielisin kepuiljetys.sonninpuutteessa :)
Ei saa yhtään vastinetta aikaiseksi ilman palavaa kaipuuta rakkaaseen sonnariin. Kapin elämän keskeiseen sisältöön... - siinä
taasen kirjoitti:
sonninpuutteessa :)
Ei saa yhtään vastinetta aikaiseksi ilman palavaa kaipuuta rakkaaseen sonnariin. Kapin elämän keskeiseen sisältöön...Pidät siis itsekin itseäsi vastenmielisimpänä kepuiljetyksenä, kun tunnistit itsesi tästä
"Enkä ole koskaan kehunut ja kiitellyt itseäni muilla nikeilläni, kuten taas kuten aina näkyy tekevän tuo vastenmielisin kepuiljetys".
On sinulla jotain itsetuntemusta. - ei se niin
siinä kirjoitti:
Pidät siis itsekin itseäsi vastenmielisimpänä kepuiljetyksenä, kun tunnistit itsesi tästä
"Enkä ole koskaan kehunut ja kiitellyt itseäni muilla nikeilläni, kuten taas kuten aina näkyy tekevän tuo vastenmielisin kepuiljetys".
On sinulla jotain itsetuntemusta.mene.
Sinulla näkyy olevan tämä jatkuva murhe sonnarin suhteen. Valitettavasti. - hallituksessa
vanha-kapi kirjoitti:
Pysyn kyllä totuudessa
Vihjailusi useimpiin nikkeihini on asiatonta. Olen jo kauan esiintynyt täällä vain tällä nikilläni – viime aikoina en paljon tälläkään – eikä minulla vuosien aikanakaan liene ollut kymmentäkään nikkiä, kun esim. Urho Kekkosella niitä oli yli kolmekymmentä, ja juuri hiljattain taas löytyi hänen nuoruudenniekistään yksi lisää – Urho Ura. Enkä ole koskaan kehunut ja kiitellyt itseäni muilla nikeilläni, kuten taas kuten aina näkyy tekevän tuo vastenmielisin kepuiljetys.ajanut vähätuloisten asiaa, mikä ei tietenkään ole sinun etujesi muikaista politiikkaa ja sehän näkyy sinun kirjoittelussa.
- vanha-kapi
ei se niin kirjoitti:
mene.
Sinulla näkyy olevan tämä jatkuva murhe sonnarin suhteen. Valitettavasti....ei ole minun murheeni, vaikka häneen tosin edellä viittasin, vaan kyllä se on kepun kannattajien ja puolueensa kannattajakunnan kuvasta huolta kantavien murhe.
Enkä ollut tuo, jolle vastasit, joten jollakin näkyy kyllä kapi olevan mielessä kaikkialla.
Mitäpä, jos ottaisit mieluummin kantaa esittämääni asiaan - vai eikö ole eväitä? Jospa sitten pitäisit mölyt mahassasi, typerys.
Aiheetta enempään nyt oikeasti
vanha-kapi
omana itsenäni, kuten aina. - vanha-kapi
hallituksessa kirjoitti:
ajanut vähätuloisten asiaa, mikä ei tietenkään ole sinun etujesi muikaista politiikkaa ja sehän näkyy sinun kirjoittelussa.
...riittää tämä, jonka eilen tuolla toisessa avauksessani annoin eräälle samaa väittäneelle:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8715664/41683763
- Rokka-Artturi
Sinun joulutervehdyksesi tarkoittaa tietysti ihan päinvastaista, niin kuin kaikki toimesi. 100 kertaa olet surkimus ´poistunut täältäkin, mutta useinmiten jo alta tunnin on pallukka ollut takaisin.
Asiantuntemuksesi politiikassa on juuri sitä mitä punikilta voi odottaakkin, siis punikkitasoa. Gay-pojuna olet tietenjin myös joulun "niissä" piireissä.- on kuuluisuus
stadin homopiireissä. Ei kuulemma ole ketään muuta niin hyvää miestä imemään...
Ketjusta on poistettu 47 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot453500Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe182901- 282584
- 702319
- 182171
- 452073
- 561901
- 581686
KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!
Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola111553- 171465