Pakkaskausi vei öljysäiliön tyhjäksi ja teki talon kylmäksi.
Hätäapuna irrotin polttimen otto- ja paluuletkun säiliöön vievältä jakajalta (LT -Flow oljevakt) ja työnsin ne jerrykannuun, jossa talvilaatuista dieseliä. Työn ajaksi virrat pois pannusta ja lopuksi virrat takaisin napista poltin käyntiin ja talo lämpeni. Polttimen pumpussa ja oljevaktissa oli selkeät nuolet kumpi letku lähtee ja tulee mihinkin - ajatellen uudelleenkytkentää.
Öljyä tuli parin päivän jerrykannun tankkailun jälkeen. Annoin öljyn painua hetken, eli sen aikaa, kun kytkin letkut hakemaan öljyä säiliöstä. Työn ajaksi kytkin virran pois ja valmiin työn ääressä virrat takaisin ja käynnistys. Tuloputkessa oli tietty ilmaa niin, että poltin käynnistyi vasta kahdeksannella starttikerralla - vaati siis hiukan kärsivällisyyttä.
Kattilana pikkuinen Jämä (vuosimallia 85) ja polttimena uudehko pikku Oilon.
Kirjoitin tämän muistilistaksi sellaisille, joille öljyn loppuminen on uusi juttu ... niinkuin minulle oli vielä viikonloppuna.
//Jukka P.
öljyn loppuminen säiliöstä / polttimen käynnistäminen
40
25811
Vastaukset
- 2plus10
sitä löpöä sinne tankkiin suoraan? Pari jerrykannullista eli 40L tankkiin niin pitäisi imeä tankistakin.
Ainakin uudemmissa kattiloissa on sähkövastukset varalla, ei mene talo kylmäksi.- y-kertainen
säiliössä olisi 2 imuputkea 100 mm korkeuserolla, ja käyttöventtiilein varustettuna, niin ei tarvitsisi huolehtia öljystä. Kun ylimmäinen imuputki ei anna enää öljyä, niin suljetaan se ja avataan alimmaisen imuputken venttiili jolloin öljyä saadaan ja uutta odotellessa käytetään tätä alimmaista imuputkea. Kun öljytäydennys tulee, niin vaihdetaan imu taas ylimmäisen imuputken kautta. Nämä kaksi imuputkea ja venttiilit asennetaan sellaiseen paikkaan etä käyttö on helppoa. Polttimolle asti niitä ei tarvitse asentaa.
- omin päin
y-kertainen kirjoitti:
säiliössä olisi 2 imuputkea 100 mm korkeuserolla, ja käyttöventtiilein varustettuna, niin ei tarvitsisi huolehtia öljystä. Kun ylimmäinen imuputki ei anna enää öljyä, niin suljetaan se ja avataan alimmaisen imuputken venttiili jolloin öljyä saadaan ja uutta odotellessa käytetään tätä alimmaista imuputkea. Kun öljytäydennys tulee, niin vaihdetaan imu taas ylimmäisen imuputken kautta. Nämä kaksi imuputkea ja venttiilit asennetaan sellaiseen paikkaan etä käyttö on helppoa. Polttimolle asti niitä ei tarvitse asentaa.
Eikö voi ihan yksinkertaisesti vain tilata öljyä ennen kuin se loppuu?
"varahanaa" fiksumpaa voisi olla laittaa säiliöön rajakytkin joka hälyttäisi kun öljy on loppumassa, ellei osaa itse seurata. - Anonyymi
y-kertainen kirjoitti:
säiliössä olisi 2 imuputkea 100 mm korkeuserolla, ja käyttöventtiilein varustettuna, niin ei tarvitsisi huolehtia öljystä. Kun ylimmäinen imuputki ei anna enää öljyä, niin suljetaan se ja avataan alimmaisen imuputken venttiili jolloin öljyä saadaan ja uutta odotellessa käytetään tätä alimmaista imuputkea. Kun öljytäydennys tulee, niin vaihdetaan imu taas ylimmäisen imuputken kautta. Nämä kaksi imuputkea ja venttiilit asennetaan sellaiseen paikkaan etä käyttö on helppoa. Polttimolle asti niitä ei tarvitse asentaa.
Paras tehdä molemmat putket yhtäpitkiksi. Öljy kestää putkissa vaikka imujohdossa ei olisi pohjaventtiiliä.
Aikoinaan jättivät paluuputken ihan säiliön yläosaan. Pohjaventtiilin vuotaessa ei imujohto valu tyhjäksi.
Poltin hommia tehdessä laittelin paluuputkiin letkusta jatkeet.
Häiriöt väheni.
- Määä.
Nykyaikaisessa järjestelmässä on vain yksi öljyletku mikä menee öljysäiliöön. Eli ei tarvitse irroittaa kuin tuo yksi letku ja laittaa se jerrykannuun. Ei tarvitse ihmetellä tulo ja lähtö letkujen kanssaa kun ei ole kuin yksi letku.
Mulla tuo öljy loppuu aina yllättäen kun säiliön mittari on hajalla enkä ole saanut aikaiseksi korjata sitä. Pitkään ollut jo tapana tilata öljyä vasta kun se on loppu. Mulla on tossa letkussa venttiilit ja haarotin. Kun öljy loppuu säiliöstä niin hana jerrykannuun auki ja taas pelaa. Kun öljyä on taas säiloössä niin säiliö venttiili auki.- höhööhöhöh
yksi "letku" on ainakin meillä kupariputkea, sitä ei paljon irrotella ja laiteta mihinkään. Senkun kaataa suoraan sinne säiliöön sen öljyn!
- Määä.
höhööhöhöh kirjoitti:
yksi "letku" on ainakin meillä kupariputkea, sitä ei paljon irrotella ja laiteta mihinkään. Senkun kaataa suoraan sinne säiliöön sen öljyn!
Kyllä mulla tosiaan polttimelta lähtee letkut ilmanerottimelle ja erottimelta letku kupariputkeen joka menee öljysäiliöön. Haaroittimelta edelleen letku 20l jerrykannuun. Letkut ovat metallipunos letkuja.
- Jukka P.
Määä. kirjoitti:
Kyllä mulla tosiaan polttimelta lähtee letkut ilmanerottimelle ja erottimelta letku kupariputkeen joka menee öljysäiliöön. Haaroittimelta edelleen letku 20l jerrykannuun. Letkut ovat metallipunos letkuja.
Minun Oilonilleni tuo LT -Flow oljevakt:ilta (olisiko ilmanerotin?) öljyä yksi metallipunosletku ja toinen palauttaa sitä tarpeettomana takaisin. Oljevaktilta lähtee yksi putki suodattimelle (uusitteko sen suosituksen mukaan kahden vuoden välein?) ja siitä edelleen yksi putki säiliöön.
Hässäkän välttämiseksi tuollainen kolmihaaraventtiili olisi hyvä, sillä nyt jerrykannussa "uineet" punosletkut tuoksuttavat pannuhuonetta ....
Vuonna 85 (terveisinä Tampereen Työväenteatteriin) ei sähkövastuksia vielä asennettu - ainakaan meidän Jäspi & Mäkiseen :) Sellaisen saattaisi saada jälkiasennuksena, mutta luulen hinnan olevan saman kuin kohtuullisella ilmalämpöpumpulla, jolla keväällä ja syksyllä saa hoidettua koko talon lämmityksen.
//Jukka P.
- neuvosta vaarin
Tämähän olikin hyvä neuvo, täytyypä pitää mielessä.
Seuraavaksi kun autosta loppuu bensa niin upotan vain auton polttoaineletkut varakanisteriin ja näin voin kätevästi ajaa seuraavalle huotoasemalle jossa voin tankata auton. - hehehehehehehe
Helpommalla pääsee, kun kaataa se löpöt suoraan sinne säiliöön. Autolla hakee aina sen verran huoltikselta löpöä, että torppa pysyy lämpösenä ja kaataa suoraan pönikästä sinne isoon säiliöön, ei tartte suttailla putkien kanssa, lisäksi jos tarkkoja ollaan, niin ne pitäs kait poltinasentajalla asennuttaa takasin, ainakin mulla vakuutusyhtiölle pitää olla viljankuivurilla se lappu esittää, jos polttimelle tehty jotakin, siksi mä ainakin pistän tynnyrin etukuormaajan kauhaan ja lirutan siitä säiliöön lisää löpötystä, jos joskus (hyvin harvoin) loppuu.
- vakuutusmies
tartte omista hommista mitään esittää kenellekään vaikka kuinka tarkkoja oltaisiin. Tuokin liruttelu on laitonta puuhaa mitä sinä harrastat jos OIKEIN tarkkoja ollaan!
- rahikaisella
Sama juttu täällä. Ööli loppui ja joulun vuoksi ei täytöt ehdi moneen päivään. Onneksi oli tynnyrissä löböä varalla just tämmösiä varten. Hanasta kanisteriin ja kanisteri pannuhuoneeseen. Letku suodattimesta irti ja kannuun. Parinkympin kannulla pärjää pari päivää.
Säiliössä on sähköinen määrämittari radioyhteydellä sisänäyttöön. Ei tullut seurailtua öölejä vaikka ei paljoa vaivaa tuota kurkkia keittiössa olevaan laatikkoon....- idiootit
Jos kaadat sinne säiliöön 20 litraa löpöä niin se sinun polttimesi sieltä pystyy imemään sen saman 20 litraa.
Ihan turhaa tuollainen purkaminen.
- ascAC
Mistä tämä letkujen ja jerrykannujen kanssa pelehtiminen on oikein saanut alkunsa. Aika riskialtista puuhaa. Senkö takia pitää leikkiä, että pelätään öljyjen sekaantuvan säiliössä ja polttimen suodatin tukkeutuu?
Tietysti jos säiliö on jotain moskaa täynnä niin pitää odottaa jonkin aikaa kun SÄILIÖAUTO on painanut PAINEELLA öljyä säiliöön, se on eri asia ja sen ymmärrän, mutta jos kannusta lorottaa hitaasti lisää säiliöön niin ei se mitään tuhoa, samalla laillahan vanhoissa systeemeissä paluuletku lorottaa ylimääräisen aineen polttimelta säiliöön takaisin jatkuvasti aina kun poltin käy, tämähän on aivan normaali systeemi. Meilläkin tämä ääni kuuluu selvästi polttimen käydessä.- Raimo Kortala
Jos 3000 litran säiliöön kaattaa 20 litraa polttoöljyä, säiliön pinta nousee melko vähän.
Kun polttimen laittaa päälle, sen pumppu imaisee öljyä melko ripeästi.
Luulen, että imua on sen verran, että imuputki "hörppää" hiukan ilmaa, joka hankaloittaa polttimen syttymistä ?? Onko kenelläkään tästä tarkempaa kokemusta??
Muistakaa öljyn loppumisen jälkeen kärsivällisyys, sillä öljyn tulo maahan kaivetulta säiliöltä polttimelle voi vaatia monta (minulla kymmenkunta) polttimen käynnistystä. - on se vaikeeta
Raimo Kortala kirjoitti:
Jos 3000 litran säiliöön kaattaa 20 litraa polttoöljyä, säiliön pinta nousee melko vähän.
Kun polttimen laittaa päälle, sen pumppu imaisee öljyä melko ripeästi.
Luulen, että imua on sen verran, että imuputki "hörppää" hiukan ilmaa, joka hankaloittaa polttimen syttymistä ?? Onko kenelläkään tästä tarkempaa kokemusta??
Muistakaa öljyn loppumisen jälkeen kärsivällisyys, sillä öljyn tulo maahan kaivetulta säiliöltä polttimelle voi vaatia monta (minulla kymmenkunta) polttimen käynnistystä.Sama aika menee 20 litralla ja 2000 litralla
- juiha
Raimo Kortala kirjoitti:
Jos 3000 litran säiliöön kaattaa 20 litraa polttoöljyä, säiliön pinta nousee melko vähän.
Kun polttimen laittaa päälle, sen pumppu imaisee öljyä melko ripeästi.
Luulen, että imua on sen verran, että imuputki "hörppää" hiukan ilmaa, joka hankaloittaa polttimen syttymistä ?? Onko kenelläkään tästä tarkempaa kokemusta??
Muistakaa öljyn loppumisen jälkeen kärsivällisyys, sillä öljyn tulo maahan kaivetulta säiliöltä polttimelle voi vaatia monta (minulla kymmenkunta) polttimen käynnistystä.öljyn loppumisen jälkeen , ja n. 40l tankattu kanisterista säiliöön, mulla ainakin kahden kolmen "starttauksen" jälkeen jää käymään. eli aluksi haukkaa ilmaa... vaikuttaa muuten starttien määrä, miten monta krt. on yritetty poltinta käynnistää, kun säiliö on tyhjä! siis enemmän ilmaa menee järjestelmään mitä enemmän starttailee...
- Miksi ihmeessä
juiha kirjoitti:
öljyn loppumisen jälkeen , ja n. 40l tankattu kanisterista säiliöön, mulla ainakin kahden kolmen "starttauksen" jälkeen jää käymään. eli aluksi haukkaa ilmaa... vaikuttaa muuten starttien määrä, miten monta krt. on yritetty poltinta käynnistää, kun säiliö on tyhjä! siis enemmän ilmaa menee järjestelmään mitä enemmän starttailee...
Kuka yrittää käynnistää poltinta ilman öljyä??????????
- ff
Miksi ihmeessä kirjoitti:
Kuka yrittää käynnistää poltinta ilman öljyä??????????
Jerrykanisteri vai ei??? On siinä ainakin se etu, että näkee, koska sekin loppuu eli tietää ostaa lisää, jos öljyauto ei ihan heti tulekaan...
- tai vastaava
ff kirjoitti:
Jerrykanisteri vai ei??? On siinä ainakin se etu, että näkee, koska sekin loppuu eli tietää ostaa lisää, jos öljyauto ei ihan heti tulekaan...
20-30 l kannu kannataa muutenkin pitää varalla jos sattuu niin ettei nykyajan kesälaatu kestäkään pakkasia. Näitä ongelmiahan oli tänä talvenakin aika monilla. Syy on yksiselitteisesti NESTEEN paskalaatuinen lämmitysöljy joka ei vaan näytä enää toimivan kuin ihanneolosuhteissa. Nykyään tehdään niin huonoa laatua kuin vain iljetään, ja kieltäydytään sitten kylmästi vahinkojen korvaamisesta. Näin toimii NESTE ja seurauksena juttuja kuluttajariitalautakunnassa. Tilatkaa hyvät ihmiset liikennelaatua, vaikka senkin kanssa on ollut ongelmia. Teoriassa sen pitäisi olla kyllä parempaa kuin biolitkulla jatkettu lämmityslaatuinen polttoöljy.
- olavi-sulevi
tai vastaava kirjoitti:
20-30 l kannu kannataa muutenkin pitää varalla jos sattuu niin ettei nykyajan kesälaatu kestäkään pakkasia. Näitä ongelmiahan oli tänä talvenakin aika monilla. Syy on yksiselitteisesti NESTEEN paskalaatuinen lämmitysöljy joka ei vaan näytä enää toimivan kuin ihanneolosuhteissa. Nykyään tehdään niin huonoa laatua kuin vain iljetään, ja kieltäydytään sitten kylmästi vahinkojen korvaamisesta. Näin toimii NESTE ja seurauksena juttuja kuluttajariitalautakunnassa. Tilatkaa hyvät ihmiset liikennelaatua, vaikka senkin kanssa on ollut ongelmia. Teoriassa sen pitäisi olla kyllä parempaa kuin biolitkulla jatkettu lämmityslaatuinen polttoöljy.
Asiaa. Tämän saman asian opin kantapäänkautta tänä talvena, ja tästä talvesta lähtien onkin jemmassa kanisterillinen dieseliä.
- verollista
olavi-sulevi kirjoitti:
Asiaa. Tämän saman asian opin kantapäänkautta tänä talvena, ja tästä talvesta lähtien onkin jemmassa kanisterillinen dieseliä.
tavaraa olla. Moottoripolttoöljy riittää eikä maksa käytännössä lämmitysöljyä enempää.
- olavi-sulevi
verollista kirjoitti:
tavaraa olla. Moottoripolttoöljy riittää eikä maksa käytännössä lämmitysöljyä enempää.
Juu ei tarviikaan, mutta täällä meillä päin ei saa moottoripolttoöljyä (juuri) mistään kanisterilla hakemalla, ainakaan jos akuutti tarve yllättää. Että sillä perusteella se hätäapukanisterillinen on dieselöljyä.
- hajatelma.
Jos poltin on käyny tähän asti, niin kun säiliöön lisää 20 litraa, niin kai se poltin toimii kunnes pinta on taas samassa kuin ennen lisäämistä.
Ongelma lienee se että pintaa on vaikea seurata ja huoltsikalta haettu moottorilöpö on vähän kalliimpaa kuin tankin täydeltä tilattuna ostettu tupaöljy.
Jerrykanisteristä polttamalla tulee polttaneeksi vain just sen verran kuin on pakko.
Mutta jos nyt ihan järjellä ajattelee, niin maksaako vaivaa? Jos huomaa öljyn loppuneen ja saa toimituksen viikon päähän, niin nopeasti laskien voisi ajatella että päivässä menee maksimissaan vaikka 20 lirtaa, niin viikossa menee 140 lirtaa. Eli voisi joka päivä tuoda töistä tullessaan kanisterillisen löpöä tankkiin kunnes se on täytetty. Helppoa. Jos löpölitra maksaa vaikka 80 senttiä, niin koko erä maksaa 112€.
Vaihtoehtohan on se että ottaa tilapäislöpöt kanisterista ja täyttelee sitä tarpeen mukaan.
Jos oletetaan että todellisuudessa viikossa kuluikin vain puolet arvioidusta maksimikulutuksesta, eli 70 litraa, niin se maksoi 56€.
Jos tupöljyn hinta on vaikka 65 senttiä, niin jerrymies säästi ensimäisessä tapauksessa 70 litraa liikaa ostetusta määrästä öljyjen hintojen erotuksen eli 10,5€. Tuotakin erotusta olisi tietysti saanut pienennettyä jos olisi arvioinu paremmin kulutuksen tai todennu pinnasta että 20 lirtaa päivässä on liikaa ja jättäny pari täyttöpäivää väliin.
Kuinka paljon ihiminen onkaan valmis tekemään työtä säästääkseen 10€? - ehkä 15 senttiä
verollista kirjoitti:
tavaraa olla. Moottoripolttoöljy riittää eikä maksa käytännössä lämmitysöljyä enempää.
Huoltisikan mittarista litroittain haettuna talvilaatuinen moottoripolttoöljy on jonkin verran kalliimpaa kuin tonneina tilattuna.
Mutta näinhän se on että pään toimimattomuus tuntuu aina lompakossa. - pö tiukassa
olavi-sulevi kirjoitti:
Juu ei tarviikaan, mutta täällä meillä päin ei saa moottoripolttoöljyä (juuri) mistään kanisterilla hakemalla, ainakaan jos akuutti tarve yllättää. Että sillä perusteella se hätäapukanisterillinen on dieselöljyä.
Meidän lähihuoltsikalla on löpöä myynnissä, mutta me asutaankin "maalla". Moottoripolttoöljyä ei todellakaan löydy nykyisin läheskään jokaiselta mittarikentältä. Taitaa olla niin että sitä löytyy aika harvalta asemalta.
- kun oikein mietti
hajatelma. kirjoitti:
Jos poltin on käyny tähän asti, niin kun säiliöön lisää 20 litraa, niin kai se poltin toimii kunnes pinta on taas samassa kuin ennen lisäämistä.
Ongelma lienee se että pintaa on vaikea seurata ja huoltsikalta haettu moottorilöpö on vähän kalliimpaa kuin tankin täydeltä tilattuna ostettu tupaöljy.
Jerrykanisteristä polttamalla tulee polttaneeksi vain just sen verran kuin on pakko.
Mutta jos nyt ihan järjellä ajattelee, niin maksaako vaivaa? Jos huomaa öljyn loppuneen ja saa toimituksen viikon päähän, niin nopeasti laskien voisi ajatella että päivässä menee maksimissaan vaikka 20 lirtaa, niin viikossa menee 140 lirtaa. Eli voisi joka päivä tuoda töistä tullessaan kanisterillisen löpöä tankkiin kunnes se on täytetty. Helppoa. Jos löpölitra maksaa vaikka 80 senttiä, niin koko erä maksaa 112€.
Vaihtoehtohan on se että ottaa tilapäislöpöt kanisterista ja täyttelee sitä tarpeen mukaan.
Jos oletetaan että todellisuudessa viikossa kuluikin vain puolet arvioidusta maksimikulutuksesta, eli 70 litraa, niin se maksoi 56€.
Jos tupöljyn hinta on vaikka 65 senttiä, niin jerrymies säästi ensimäisessä tapauksessa 70 litraa liikaa ostetusta määrästä öljyjen hintojen erotuksen eli 10,5€. Tuotakin erotusta olisi tietysti saanut pienennettyä jos olisi arvioinu paremmin kulutuksen tai todennu pinnasta että 20 lirtaa päivässä on liikaa ja jättäny pari täyttöpäivää väliin.
Kuinka paljon ihiminen onkaan valmis tekemään työtä säästääkseen 10€?Poltin olisi hyvä olla sammuksissa jonkin aikaa sen jälkeen kun säiliö on täytetty, jotta kuonat ehtii hakeutua takaisin pohjalle.
Jos poltin ottaa löpön kanisterista, niin ei tarvi huolehtia asiasta lainkaan, vaan tankkiauto saa käydä kun käy, eikä tarvi pelätä että pottin on tukossa täytön jälkeen.
Sähkövastuksilla sama olisi tietysti onnistunu hepoiten, mutta jos niitä ei ole. - Löpölaaturikosko?
tai vastaava kirjoitti:
20-30 l kannu kannataa muutenkin pitää varalla jos sattuu niin ettei nykyajan kesälaatu kestäkään pakkasia. Näitä ongelmiahan oli tänä talvenakin aika monilla. Syy on yksiselitteisesti NESTEEN paskalaatuinen lämmitysöljy joka ei vaan näytä enää toimivan kuin ihanneolosuhteissa. Nykyään tehdään niin huonoa laatua kuin vain iljetään, ja kieltäydytään sitten kylmästi vahinkojen korvaamisesta. Näin toimii NESTE ja seurauksena juttuja kuluttajariitalautakunnassa. Tilatkaa hyvät ihmiset liikennelaatua, vaikka senkin kanssa on ollut ongelmia. Teoriassa sen pitäisi olla kyllä parempaa kuin biolitkulla jatkettu lämmityslaatuinen polttoöljy.
Terässäiliö on kylmässä kellaritilassaan, jossa on aina (37v.) käytetetty talvilaatuista löpöä, koska sään voimakas lauhtuminen vie kylmän sisärakenteisiin. Tarjotun hinnan vuoksi tilasin ensikertaa St1:ltä, Neste Oilin Moottoripolttoöljyn talvilaatua 2/2010. Öljy kesti hyvin täytöstä n. 15.1.2011 asti, kunnes pitkähkö pakkasjakso lauhtui äkisti, kylmän tullessa säiliö / talorakenteisiin ja polttimon imuputki parafinoitui. Entisenä poltinasentajana lämmittelin imuputkea, mutta sekään ei vielä auttanut vasta poistettuani filtterin poltin käynnistyi hetkeksi. Laitettuani suodinpurkin alle 25W. roikkalampun lämmittämään, niin siitä lähtien ja yhä edelleen poltin käy, mutta vain ilman filtteriä, ja harvoin häiriintyen. Poltin ollut käytössä vasta 8v. ja siinä on toimiva esilämmitin. Paluuputkessa on 3-tieventtiili, josta pitäisisi tulla polttimen käydessä n. 2/3:sta takaisin, mutta nyt tulee vain ohuena norona.
Reklamoin tapahtuneesta myyjälle, joka soitti minulle ja Neste Oilin kaverilleen, joka sitten minulle sanoen: "Pitäisi kutsua Tukesin hyväksymä poltinmies, joka tutkii ensin polttimon ja ottaa sitten öljynäytteen." Sanoin, koska tiedän sen olevan kunnossa ja nuohoojakin sanoi; "Hyvin on polttanut.", ja siitä aiheutuisi lisää turhia kuluja, niin en...
Kuluttajaviranomainenkin sanoi: "Neste Oil on velvollinen hakemaan näytteen omatoimisesti." Informoin tästä Neste Oilin miehelle, mutta vastausta en ole saanut? Ja jokainenhan meistä tietää, ettei tuotteen valmistaja kerro erheistään.
Sellainenkin mahdollisuus on toki olemassa, että St1:n käyttämän kuljetusliikkeen kuski tankkasi terminaalinoudossaan talvilaadun lokeroon kesälaatua? Nuoret kuskit (2) öljyä tuodessaan olivat jotenkin äkkinäisen oloisia mm. siinä, etteivät uskaltaneet peruuttaa 3,4m. portista, kuin 1,5m. (kun aiemmat kuskit peruuttivat pimeälläkin 22m.) ja vetivät letkulla loppumatkan? He myöskin sanoivat: "Ohjeen mukaan tällaisiin kellarisäiliöihin riittää kesälaatu." Vakuuttivat öljyn kylläkin olevan tilaamaani talvilaatua.
Kauppakaaren pykälien mukaan ostaja on velvollinen tarkastamaan tavaran ennen vastaan ottoa, mitenkähän löpölastinkin sitten tarkastat; laadun / litrat? - Anonyymi
kun oikein mietti kirjoitti:
Poltin olisi hyvä olla sammuksissa jonkin aikaa sen jälkeen kun säiliö on täytetty, jotta kuonat ehtii hakeutua takaisin pohjalle.
Jos poltin ottaa löpön kanisterista, niin ei tarvi huolehtia asiasta lainkaan, vaan tankkiauto saa käydä kun käy, eikä tarvi pelätä että pottin on tukossa täytön jälkeen.
Sähkövastuksilla sama olisi tietysti onnistunu hepoiten, mutta jos niitä ei ole.laittaa saatana puulämmitys ja 1000-2000 varaaja sähö vastuksilla,,ni ei tarvi sitä vitun kallista öljyä paskoilla oilonin romuilla sytytellä,,,holoo hullut,,,
- lämmitysöljynä
tai vastaava kirjoitti:
20-30 l kannu kannataa muutenkin pitää varalla jos sattuu niin ettei nykyajan kesälaatu kestäkään pakkasia. Näitä ongelmiahan oli tänä talvenakin aika monilla. Syy on yksiselitteisesti NESTEEN paskalaatuinen lämmitysöljy joka ei vaan näytä enää toimivan kuin ihanneolosuhteissa. Nykyään tehdään niin huonoa laatua kuin vain iljetään, ja kieltäydytään sitten kylmästi vahinkojen korvaamisesta. Näin toimii NESTE ja seurauksena juttuja kuluttajariitalautakunnassa. Tilatkaa hyvät ihmiset liikennelaatua, vaikka senkin kanssa on ollut ongelmia. Teoriassa sen pitäisi olla kyllä parempaa kuin biolitkulla jatkettu lämmityslaatuinen polttoöljy.
ole olemassakaan vaan Neste palasi parin vuoden surkean kokeilun jälkeen takaisin vanhanajan öljyyn lisättynä nykytyyliin kasvirasvoilla. Voi vain toivoa että moottorilaatu toimisi paremmin sillä tuo välivaiheen lämmitysöljy oli todella huonoa. Se tuli polttimia huollettaessa todettua päivittäin. Kuulin asiakkailtani ettei Neste ota kantaa nykyisin enää tuottamansa polttoaineen laatuun jos tavallinen asiakas valittaa ja kuluttajaihmisetkään eivät näytä tajuavan mistään mitään. Huomasin sen kun luin erästä kuluttajariitalautakunnan päätöstä jossa ei ollut päätä eikä häntää. Se meni jotenkin että ei voida puhdistetustakaan säiliöstä varmuudella todeta mistä säiliön pohjalle oli tullut pikimäistä sotkua joka tukki koko järjestelmän. Ei muka voitu todeta, oliko säiliötä puhdistettu vaikka asiakkaan valituksen mukana oli vuoden vanha säiliön tarkastuspöytäkirja. Vielä viitattiin säiliön ikään vaikka sillä ei taatusti ollut mitään tekemistä koko asian kanssa. Itselle on näitä asioita seurattuani jäänyt jutuista sellainen kuva että
N E S T E P E T T Ä Ä A I N A tai ainakin kävelee asiakkaidensa ja kuluttajariitalautakunnan yli. Saisivat hävetä sillä Nesteellä tiedetään aivan varmasti, niinkuin minäkin tiedän, mitä paskaa sieltä asiakkaille myytiin ja myydään ehkä tulevaisuudessakin. - Onnellinen lämmittäj
kirjoitti:
laittaa saatana puulämmitys ja 1000-2000 varaaja sähö vastuksilla,,ni ei tarvi sitä vitun kallista öljyä paskoilla oilonin romuilla sytytellä,,,holoo hullut,,,
Oliskohan syy siinä että maalämpö kombressoreissa on hyvin vähän öljyä eikä se sieltä häviä
- Löpölaaturikosko?
lämmitysöljynä kirjoitti:
ole olemassakaan vaan Neste palasi parin vuoden surkean kokeilun jälkeen takaisin vanhanajan öljyyn lisättynä nykytyyliin kasvirasvoilla. Voi vain toivoa että moottorilaatu toimisi paremmin sillä tuo välivaiheen lämmitysöljy oli todella huonoa. Se tuli polttimia huollettaessa todettua päivittäin. Kuulin asiakkailtani ettei Neste ota kantaa nykyisin enää tuottamansa polttoaineen laatuun jos tavallinen asiakas valittaa ja kuluttajaihmisetkään eivät näytä tajuavan mistään mitään. Huomasin sen kun luin erästä kuluttajariitalautakunnan päätöstä jossa ei ollut päätä eikä häntää. Se meni jotenkin että ei voida puhdistetustakaan säiliöstä varmuudella todeta mistä säiliön pohjalle oli tullut pikimäistä sotkua joka tukki koko järjestelmän. Ei muka voitu todeta, oliko säiliötä puhdistettu vaikka asiakkaan valituksen mukana oli vuoden vanha säiliön tarkastuspöytäkirja. Vielä viitattiin säiliön ikään vaikka sillä ei taatusti ollut mitään tekemistä koko asian kanssa. Itselle on näitä asioita seurattuani jäänyt jutuista sellainen kuva että
N E S T E P E T T Ä Ä A I N A tai ainakin kävelee asiakkaidensa ja kuluttajariitalautakunnan yli. Saisivat hävetä sillä Nesteellä tiedetään aivan varmasti, niinkuin minäkin tiedän, mitä paskaa sieltä asiakkaille myytiin ja myydään ehkä tulevaisuudessakin.Kynäilit, ettei enää poltto/ moottoripolttoöljyn kesälaatuja olekkaan?
Valehteleekohan St1, kun se yhä kauppaa sekä bio löpön, että biottoman löpön kesälaatuja, jotka se toimituttaa Neste Oilin terminaalista? - sitä paskalaatuista
Löpölaaturikosko? kirjoitti:
Kynäilit, ettei enää poltto/ moottoripolttoöljyn kesälaatuja olekkaan?
Valehteleekohan St1, kun se yhä kauppaa sekä bio löpön, että biottoman löpön kesälaatuja, jotka se toimituttaa Neste Oilin terminaalista?lämmityspolttoöljyä enää ole saatavissakaan jota ei voinut käyttää enää työkoneissa. Nykyinen lämmityslaatu käy taas lämmityksen lisäksi vaikka traktoriin. Joka tapauksessa polttoöljyjen laatu on huonompaa ja öljy on likaisempaa kuin joitakin vuosia sitten.
- Anonyymi
lämmitysöljynä kirjoitti:
ole olemassakaan vaan Neste palasi parin vuoden surkean kokeilun jälkeen takaisin vanhanajan öljyyn lisättynä nykytyyliin kasvirasvoilla. Voi vain toivoa että moottorilaatu toimisi paremmin sillä tuo välivaiheen lämmitysöljy oli todella huonoa. Se tuli polttimia huollettaessa todettua päivittäin. Kuulin asiakkailtani ettei Neste ota kantaa nykyisin enää tuottamansa polttoaineen laatuun jos tavallinen asiakas valittaa ja kuluttajaihmisetkään eivät näytä tajuavan mistään mitään. Huomasin sen kun luin erästä kuluttajariitalautakunnan päätöstä jossa ei ollut päätä eikä häntää. Se meni jotenkin että ei voida puhdistetustakaan säiliöstä varmuudella todeta mistä säiliön pohjalle oli tullut pikimäistä sotkua joka tukki koko järjestelmän. Ei muka voitu todeta, oliko säiliötä puhdistettu vaikka asiakkaan valituksen mukana oli vuoden vanha säiliön tarkastuspöytäkirja. Vielä viitattiin säiliön ikään vaikka sillä ei taatusti ollut mitään tekemistä koko asian kanssa. Itselle on näitä asioita seurattuani jäänyt jutuista sellainen kuva että
N E S T E P E T T Ä Ä A I N A tai ainakin kävelee asiakkaidensa ja kuluttajariitalautakunnan yli. Saisivat hävetä sillä Nesteellä tiedetään aivan varmasti, niinkuin minäkin tiedän, mitä paskaa sieltä asiakkaille myytiin ja myydään ehkä tulevaisuudessakin.Tuo on ihan totta.Eivät ota polttoöljyn paskasta laadusta mitään valituksia ja selityksiä löytyy joka lähtöön.Omat ongelmat loppui kun enää koskaan tilaa nesteen polttoöljyä.
- OilMannn
20 vuotta öljyllä tönöä lämmittänyt ja kertaakaan ei öljy loppunut kesken. Miksikö? No, ihan siitä syystä että tilaan öljyä kun se on hinnaltaan vähemmän kallista. Esim. vuoden vaihteessa oli paukkupakkaset, verotus nousi, öljy oli helvetin kallista mutta kuitenkin öljy-yhtiöt kuljettivat minkä ehtivät mustaa kultaa kun se oli niin monelta päässyt loppumaan. Itse tilasin syksyllä säiliön täyteen, ja säästin jopa liki 30 senttiä litralta! Ei jaksa ymmärtää miksi pitää odottaa polttimon sammumista ennen soittoa öljy-yhtiöön.....
- Oili Manni
Voihan vedetön pisuaari!
Jännää on, että pakko on paras motivaatio (tilata öljyä).
Aina sitä toivoo, että jostain ihmeestä säiliö olisi täyttynyt itsestään,
Valitettavasti koskaan minulla ei ole ollut tuollaista täyttymiskokemusta.
Vähiin aina menee - loppuu - ei lopu - loppuu...
Ehkä ensi kerralla tilaan tonnin, kun puolet kahdesta tonnista palanut/poltettu/kulutettu.
We'll see it!
- Anonyymi
Hei ! Meillä ostetaan vaan nyky hinnoilla 30 kannulla löpöö, aina kun rahaa on. Mistä tietää milloin se loppuu, kun ei ole mittaria ja kyseessä 3000 l säiliö /öt ollaan vuokra talossa
- Anonyymi
Mitä öljyä pitää ostaa väliaikasesti. Mullakin loppui öljy ja vaikka sähköllä talo lämpenee nyt väliajan niin kovat sähköhinnat, että mieluummin haen kanisterilla oikeanlaista lämmitysöljyä. Ollaan ottamassa kolmen viikon päästä öljypoltin irti ja tilalle ilmavesilämpöpumppu. Nesteen lämmitysöljyssä minitilaus taisi olla 1000 litraa, joten sitä ei tähän hätään viitsi ottaa ja sitten kun ilmavesilämpöpumppu on asennettu pitää pyytää Nesteen kaverit imemään öljysäiliö tyhjäksi.
- Anonyymi
Normaali dieseliä saa kaikkein helpoimmin.
Moottori Polttoöljyä on saatavilla joistakin paikoista, vähän halvempaa.
Ja lämmityspolttoöljyä'kin on joissakin paikoissa saatavilla, tämä on laillinen polttoaine maatalous käytössä.
- Anonyymi
Jätitkö öljykattilan varalle jos kerran tuli lämpöpumppu. Minä olisin jättänyt....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123620MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar701915Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja641027Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33978Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60843- 171834
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768