Tuli moka tehtyä ja kinkku vasta tänään ostettu..7kg pakkasesta..Mitens meneekö se ny huonoksi jos sulaa huoneenlämmössä huomiseen myöhäisiltaan,vai voiko niin tehdä et laittaa viel parvekkeelle ja huomenna pvällä laittaa ämpäriin missä kuumaa vettä???Apuuva!!Siis kinkku suunnitelmissa ke-to yöksi uuniin.
kinkun sulatus
3
3729
Vastaukset
- -V-
Älä ainakaan laita kuumaan veteen.
Kylmään veteen mieluummin, jos haluaa nopeuttaa sulamista.
N. 6-7 kilon kinkun pitäisi sulaa huoneen lämmössa 10-15 tunnissa, H-K:n ohjeen mukaan.
Ei pitäisi vielä pilaantua tuossa ajassa, kun on kuitenkin suolattu valmiiksi
Tarkkaile sisälämpöä sulatuksen aikana paistomittarilla, suositeltava sisälämpötila on 4-10 astetta, ei kuitenkaan yli 10 astetta jonkin ohjeen mukaan
Kaikkein paras on tietty sulattaa jääkaapissa, tuon kokoinen kinkku ottaa aikaa 2-3 vuorokautta.
Sitten nostaa pöydälle, jotta lämpötila tasaantuisi.- sika 7
tasaisen paiston varmistamiseksi sulatetaan jääkaapissa 1vrk
2 -2,5 kiloa kohti ja sen jälkeen huoneen lämmössä 1 tunti 2.5 kiloa
kohti,muutoin ei paistu tasaisesti ja kinkun sisään jää maun kannalta
haitallista vettä,vesi valuu myös uuniin.en tiedä saako pika sulatuksella
saman lopputulosen,kun nimimerkki huomioon ottaen olen jäävi. - sika7
sika 7 kirjoitti:
tasaisen paiston varmistamiseksi sulatetaan jääkaapissa 1vrk
2 -2,5 kiloa kohti ja sen jälkeen huoneen lämmössä 1 tunti 2.5 kiloa
kohti,muutoin ei paistu tasaisesti ja kinkun sisään jää maun kannalta
haitallista vettä,vesi valuu myös uuniin.en tiedä saako pika sulatuksella
saman lopputulosen,kun nimimerkki huomioon ottaen olen jäävi.lisäys vielä edelliseen,koska viralliset ohjeet eivät tunne pika sulatusta
on ilmeisesti niin että jos sulatukseni myöhästyi lihan molekyyli
rakenne pilaa himonne,syö joulun jälkeen ja hae kaupasta jouluksi
valmiskinkku.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197