Tuli moka tehtyä ja kinkku vasta tänään ostettu..7kg pakkasesta..Mitens meneekö se ny huonoksi jos sulaa huoneenlämmössä huomiseen myöhäisiltaan,vai voiko niin tehdä et laittaa viel parvekkeelle ja huomenna pvällä laittaa ämpäriin missä kuumaa vettä???Apuuva!!Siis kinkku suunnitelmissa ke-to yöksi uuniin.
kinkun sulatus
3
3998
Vastaukset
- -V-
Älä ainakaan laita kuumaan veteen.
Kylmään veteen mieluummin, jos haluaa nopeuttaa sulamista.
N. 6-7 kilon kinkun pitäisi sulaa huoneen lämmössa 10-15 tunnissa, H-K:n ohjeen mukaan.
Ei pitäisi vielä pilaantua tuossa ajassa, kun on kuitenkin suolattu valmiiksi
Tarkkaile sisälämpöä sulatuksen aikana paistomittarilla, suositeltava sisälämpötila on 4-10 astetta, ei kuitenkaan yli 10 astetta jonkin ohjeen mukaan
Kaikkein paras on tietty sulattaa jääkaapissa, tuon kokoinen kinkku ottaa aikaa 2-3 vuorokautta.
Sitten nostaa pöydälle, jotta lämpötila tasaantuisi.- sika 7
tasaisen paiston varmistamiseksi sulatetaan jääkaapissa 1vrk
2 -2,5 kiloa kohti ja sen jälkeen huoneen lämmössä 1 tunti 2.5 kiloa
kohti,muutoin ei paistu tasaisesti ja kinkun sisään jää maun kannalta
haitallista vettä,vesi valuu myös uuniin.en tiedä saako pika sulatuksella
saman lopputulosen,kun nimimerkki huomioon ottaen olen jäävi. - sika7
sika 7 kirjoitti:
tasaisen paiston varmistamiseksi sulatetaan jääkaapissa 1vrk
2 -2,5 kiloa kohti ja sen jälkeen huoneen lämmössä 1 tunti 2.5 kiloa
kohti,muutoin ei paistu tasaisesti ja kinkun sisään jää maun kannalta
haitallista vettä,vesi valuu myös uuniin.en tiedä saako pika sulatuksella
saman lopputulosen,kun nimimerkki huomioon ottaen olen jäävi.lisäys vielä edelliseen,koska viralliset ohjeet eivät tunne pika sulatusta
on ilmeisesti niin että jos sulatukseni myöhästyi lihan molekyyli
rakenne pilaa himonne,syö joulun jälkeen ja hae kaupasta jouluksi
valmiskinkku.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032175
- 1341198
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58806
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34771ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 10560