Moi!
Ongelmana vistan kaatuilu. Käyttöjärjestelmä kaatuu itselläni vain tietyissä tilanteissa, kun haluan käynnistää pelin (cs 1.6), käynnistää ääninauhurin apuohjelmista tai kun haluan käynnistää webcameran mesessä tai muokata sen asetuksia.
Nämä ovat tilanteet, jossa kone kertakaikkiaan pysähtyy eli kuva jää seisomaan ruutuun, hiiren osoitin ei liiku, näppäimistö ei toimi. Ainoana keinona virtanäppäin. Käynnistän tietokoneen uudelleen, jolloin se käynnistyy normaalisti, mutta ongelma ilmaantuu aina uudelleen jos kokeilen näitä aiemmin mainittuja tilanteita.
Kannettavassa on siis webcamera ja mikki. Muistia alunperin 2Gt. Käytettyäni konetta n. puoli vuotta vaihdoin siihen 1Gt kamman tilalle 2Gt kamman, Kingston merkiltään. Tämä kaatuilu alkoi sittemin, kauan muistien vaihtamisen jälkeen, ja vaihdoinkin takaisin tuon alkuperäisen 1Gt kamman toisen rinnalla, mutta ei auttanut ongelmaan.
Ajurit pitäisi olla kunnossa, olen ne pariin kertaan asentanut uudelleen kannettavan mukana tulleelta levyltä. Aluksi mietin, että vika olisi muistissa, mutta en ole niinkään varma. Sinänsä jännä, tietokone kaatuu juuri tuon nimenomaista peliä käynnistettäessä, eikä esimerkiksi silloin kun käynnistän Sims 3:sta, joka ymmärtääkseni vaati paljon enemmän tietokoneelta kuin CS.
Suoraan sanoen alkaa mitta olla täynnä vistaa. Toimii jotenkuten perus nettikäytössä, mutta ei siitä näköjään muuhun ole. En ole uskaltanut ostaa Windows 7:ää, koska pelkään että sama kaatuilu jatkuu edelleen. Apua tarvitsisin kipeästi. Iso kiitos kaikille, jotka viitsivät vaivautua vastaamaan!
Asus F7L/Kaatuilu
dilemma76
2
249
Vastaukset
Ensiksi, varmista että Windows on päivitetty, pitäisi olla service pack 2 siinä. Toisekseen, aja memtest, että ei ole muisteissa vikaa. Kolmanneksi, päivitä ajurit. Ei siis mitään vanhoja vaan uudet.
- dilemma76
Päivitykset ovat kunnossa.
Kokeilen memtestiä ja päivittää nuo ajurit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161658
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361396Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1621236- 1431199
- 521135
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1061082- 571071
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1161026Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46949