Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

bussikuski

sdgfewwer

saako bussikuski pysähtyä ja mennä tekee tarpeensa (virtsailu)
Kun olen naisena bussikuski, usein tulee hätä, mitä suosittelette? Housuihin vaa vai mitä? Haluaisin kuulla kokomuksia teiltä muilta naisilta jotka ajaa bussia.

39

3248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuljettaja itsekin

      Aina saa käydä WC:ssä kun siltä tuntuu. Aikataulusta välittämättä. Ja jos tuntuu tarvetta vaikka hörpätä kupillinen kahvia niin senkin aina ehtii tekemään. Kuljettaja vastaa auton liikkumisesta ja omasta työkunnostaan ja hyvinvoinnistaan.

      • sinä kuljettaja

        itsekkin hieman , noille jutuillesi. Kyllä WC- tarpeen voi käydä hoitamassa jopa kesken linjan jos se on pakollista. Mutta kahville ei ole asiaa muutoin kuin tauoilla tai päättärillä jos aikaa jää, ja kahvin ostoon on tilaisuus. Mitään HELB suojatyösysteemiä ei ole normaalissa yrityksessä, joten lusmuilu ei niissä onnistu.


      • matkaajavaan
        sinä kuljettaja kirjoitti:

        itsekkin hieman , noille jutuillesi. Kyllä WC- tarpeen voi käydä hoitamassa jopa kesken linjan jos se on pakollista. Mutta kahville ei ole asiaa muutoin kuin tauoilla tai päättärillä jos aikaa jää, ja kahvin ostoon on tilaisuus. Mitään HELB suojatyösysteemiä ei ole normaalissa yrityksessä, joten lusmuilu ei niissä onnistu.

        Minkä takia sitten Kampissa Helbin liikennöimät linjat 102 ja 103 ovat ainoita jotka tulevat lähtölaituriin ajoissa kun oveliat ja wessukat vetävät röökiä ja juoruavat vaikka olisi lähtö ollut jo aikoja sitten?


      • tyttökuski
        matkaajavaan kirjoitti:

        Minkä takia sitten Kampissa Helbin liikennöimät linjat 102 ja 103 ovat ainoita jotka tulevat lähtölaituriin ajoissa kun oveliat ja wessukat vetävät röökiä ja juoruavat vaikka olisi lähtö ollut jo aikoja sitten?

        joskus pitää miettiä juoko kahvin ja syö leivän, vai käykö pissalla, kumpaakin ei ole aikaa tehdä. Aikataulut ovat tiukkoja.
        Puskapissat ovat tulleet tutuiksi, kun matkustajia ei ole kyydissä ja on pimeää, valoisalla on vähän hankalempaa. Näin talvella ei oikein onnistu. Kyllä sitä välillä ajellaan polvet ristissä kun meinaa joka töyssyssä pissa tulla pöksyyn. Kaupunkiliikenteessä kun saa ajaa 5 tuntia ilman taukoja. Eipä juur ole ajateltu. Ja sit matkustajat valittaa päättärillä että lähdetään myöhässä kun olet käynyt PISSALLA.. anteeks vaan mäkin olen vain ihminen...


      • Märkänä penkki
        tyttökuski kirjoitti:

        joskus pitää miettiä juoko kahvin ja syö leivän, vai käykö pissalla, kumpaakin ei ole aikaa tehdä. Aikataulut ovat tiukkoja.
        Puskapissat ovat tulleet tutuiksi, kun matkustajia ei ole kyydissä ja on pimeää, valoisalla on vähän hankalempaa. Näin talvella ei oikein onnistu. Kyllä sitä välillä ajellaan polvet ristissä kun meinaa joka töyssyssä pissa tulla pöksyyn. Kaupunkiliikenteessä kun saa ajaa 5 tuntia ilman taukoja. Eipä juur ole ajateltu. Ja sit matkustajat valittaa päättärillä että lähdetään myöhässä kun olet käynyt PISSALLA.. anteeks vaan mäkin olen vain ihminen...

        Nobbinalla ajosarjat laadittu niin, että pissapullo pitää olla repussa, lähdin kerran wc-tiloihin ja myöhästyin lähdöstä, esimies piti puhuttelun ja ajoin puoli vuotta sen jälkeen kusisarjaa, pullo oli hommattava, tappelin, tästä asiasta pitkään, akt ja luottamusmiehet ei välittäneet, otin lopputilin, ajan nyt kuorma-autoa ja käyn vessassa kuten ihminen.
        Ajosarjat/ajat laatii konttorirotta, joka ei itse aja tai jos on ajanut on ollut pahin nuoleskelija, kentällä miehet ja naiset tietää mitä on ajaa 10-11 tunnin päiviä stadin liikenteessä, pissahtä päällä, väsymys ja stressi.
        Haloo AKT, eikö työpäiviä saada kahdeksaan tuntiin ? Minäkin olisin vielä bussia ajamassa, jos asiat olis kunnossa, työvuorot normaalipituiset ja vessakäynti rutiini!


      • risu
        matkaajavaan kirjoitti:

        Minkä takia sitten Kampissa Helbin liikennöimät linjat 102 ja 103 ovat ainoita jotka tulevat lähtölaituriin ajoissa kun oveliat ja wessukat vetävät röökiä ja juoruavat vaikka olisi lähtö ollut jo aikoja sitten?

        102.103. Ovat niin lyhyet linjat ajoaikaa juuri riittävästi, sen vuoksi ehtivät. Kaikissa linjoissa tulisi olla myöskin ajoaikaa?


      • hmpf
        Märkänä penkki kirjoitti:

        Nobbinalla ajosarjat laadittu niin, että pissapullo pitää olla repussa, lähdin kerran wc-tiloihin ja myöhästyin lähdöstä, esimies piti puhuttelun ja ajoin puoli vuotta sen jälkeen kusisarjaa, pullo oli hommattava, tappelin, tästä asiasta pitkään, akt ja luottamusmiehet ei välittäneet, otin lopputilin, ajan nyt kuorma-autoa ja käyn vessassa kuten ihminen.
        Ajosarjat/ajat laatii konttorirotta, joka ei itse aja tai jos on ajanut on ollut pahin nuoleskelija, kentällä miehet ja naiset tietää mitä on ajaa 10-11 tunnin päiviä stadin liikenteessä, pissahtä päällä, väsymys ja stressi.
        Haloo AKT, eikö työpäiviä saada kahdeksaan tuntiin ? Minäkin olisin vielä bussia ajamassa, jos asiat olis kunnossa, työvuorot normaalipituiset ja vessakäynti rutiini!

        Maksavana asiakkaana minua kiinnostaa VAIN ja AINOASTAAN se, että MINÄ pääsen bussilla paikasta A paikkaan B siinä ajassa, mikä aikatauluun on merkitty. Kuskien vessahätä ym. ongelmat eivät ole MINUN ongelmani...


      • ammattikuljettajaa
        hmpf kirjoitti:

        Maksavana asiakkaana minua kiinnostaa VAIN ja AINOASTAAN se, että MINÄ pääsen bussilla paikasta A paikkaan B siinä ajassa, mikä aikatauluun on merkitty. Kuskien vessahätä ym. ongelmat eivät ole MINUN ongelmani...

        kiinnosta, seiso siellä pysäkilläs ja ODODTA!!


      • hmpf
        ammattikuljettajaa kirjoitti:

        kiinnosta, seiso siellä pysäkilläs ja ODODTA!!

        Hyvä asenne sulla, asiakaspalveluhenkisyys huipussaan...NOT!


      • mie mie
        hmpf kirjoitti:

        Maksavana asiakkaana minua kiinnostaa VAIN ja AINOASTAAN se, että MINÄ pääsen bussilla paikasta A paikkaan B siinä ajassa, mikä aikatauluun on merkitty. Kuskien vessahätä ym. ongelmat eivät ole MINUN ongelmani...

        asiakkaan ongelma tulee jollei ole mahdollista päästä tarpeilleen( jos on paskat housuissa niin aivan varmasti lähden hakeen uudet kuteet ennen kuin jatkan linjaa ja sen aikaan linjat on ajamatta). Sit toiseks aikataulu ajat ovat ohjeellisia ennen merkittyä lähtö aikaa ennen ei saa lähteä


      • mie mie
        hmpf kirjoitti:

        Hyvä asenne sulla, asiakaspalveluhenkisyys huipussaan...NOT!

        juuri samallainen asenne kuin suurimmalla osalla asiakkaita MINÄ MINÄ MINÄ. Aika taulut ovat ohjeellisia ja ne "elää" liikenne ja sää olosuhteiden mukaan ja joskus kuljettajien tarpeiden mukaan kuselle ja paskalle mennään silloin kun siihen on tarvetta ka naiset käyvät kuukausi vaivojensa kanssa vessassa silloin kun tarvetta on !! Mikäli pääkaupunki seutujen bussi firmoissa on sellaisia työnjohtajia kuin tällä palstalla on kerrottu niin työsuojelupiirillä on aikamoinen työsarka edessä


      • Ylpeä kuljettaja
        hmpf kirjoitti:

        Maksavana asiakkaana minua kiinnostaa VAIN ja AINOASTAAN se, että MINÄ pääsen bussilla paikasta A paikkaan B siinä ajassa, mikä aikatauluun on merkitty. Kuskien vessahätä ym. ongelmat eivät ole MINUN ongelmani...

        Ja varmasti kuskin vessahätä-ongelma ei ole kuljettajan ongelma. Kuljettaja
        aivan varmasti käy vessassa, jos kuljettajalla on vessahätä. Matkustaja olkoon
        nöyrä, ja odottakoon, jos bussi on muutaman minuutin viiveessä. Kuljettajaa
        ei kiinnosta, onko matkustajalla "kiire" jonnekin. Sellainen "kiire" on matkustajan
        oma ongelma. Kuljettajaa ei kiinnosta, pääseekö matkustaja kulkemaan juuri
        aikatauluun (eli satukirjaan) merkittynä aikana. Kuljettaja tuntee oman arvonsa,
        eikä kuljettajaa matkustajan mielipiteet kiinnosta.


      • Anonyymi
        hmpf kirjoitti:

        Maksavana asiakkaana minua kiinnostaa VAIN ja AINOASTAAN se, että MINÄ pääsen bussilla paikasta A paikkaan B siinä ajassa, mikä aikatauluun on merkitty. Kuskien vessahätä ym. ongelmat eivät ole MINUN ongelmani...

        Meille kuljettajille on aivan yhdentekevää, vaikka et pääsisi koskaan mihinkään.


      • Anonyymi

        Juuri näin sitte pitää valittaa johdolle aina löytyy pomollekkin johtaja.ei saa olla liian kiltti.


      • Anonyymi

        Jos juo exspresso kahvii niin ei tarvi isoo mukillista juua eikä vessassa ravata.


      • Anonyymi
        Märkänä penkki kirjoitti:

        Nobbinalla ajosarjat laadittu niin, että pissapullo pitää olla repussa, lähdin kerran wc-tiloihin ja myöhästyin lähdöstä, esimies piti puhuttelun ja ajoin puoli vuotta sen jälkeen kusisarjaa, pullo oli hommattava, tappelin, tästä asiasta pitkään, akt ja luottamusmiehet ei välittäneet, otin lopputilin, ajan nyt kuorma-autoa ja käyn vessassa kuten ihminen.
        Ajosarjat/ajat laatii konttorirotta, joka ei itse aja tai jos on ajanut on ollut pahin nuoleskelija, kentällä miehet ja naiset tietää mitä on ajaa 10-11 tunnin päiviä stadin liikenteessä, pissahtä päällä, väsymys ja stressi.
        Haloo AKT, eikö työpäiviä saada kahdeksaan tuntiin ? Minäkin olisin vielä bussia ajamassa, jos asiat olis kunnossa, työvuorot normaalipituiset ja vessakäynti rutiini!

        Jo on alkukantaista touhuu jos kuikkaan pitää alkaa kuseksimaan. Mitä jos se tulee piripintaan apua mihin sen tyhjentää ja jos korkki ei mee kiinni. . Hitsi vielä kaikki hygieenia jutut kun pitäis kädet pestä tosiaan on matkustajia jotka maksaa käteiselläkin vielä. Miten jos se pissihätä tule kesken ajon niin ottaako kuski vehkeensä ja kaikkien nähen tarpeensa. tekkee. On kyllä.


      • Anonyymi
        Ylpeä kuljettaja kirjoitti:

        Ja varmasti kuskin vessahätä-ongelma ei ole kuljettajan ongelma. Kuljettaja
        aivan varmasti käy vessassa, jos kuljettajalla on vessahätä. Matkustaja olkoon
        nöyrä, ja odottakoon, jos bussi on muutaman minuutin viiveessä. Kuljettajaa
        ei kiinnosta, onko matkustajalla "kiire" jonnekin. Sellainen "kiire" on matkustajan
        oma ongelma. Kuljettajaa ei kiinnosta, pääseekö matkustaja kulkemaan juuri
        aikatauluun (eli satukirjaan) merkittynä aikana. Kuljettaja tuntee oman arvonsa,
        eikä kuljettajaa matkustajan mielipiteet kiinnosta.

        Oikeeta puhetta eikä mitään nössöilyy.


      • Anonyymi
        Ylpeä kuljettaja kirjoitti:

        Ja varmasti kuskin vessahätä-ongelma ei ole kuljettajan ongelma. Kuljettaja
        aivan varmasti käy vessassa, jos kuljettajalla on vessahätä. Matkustaja olkoon
        nöyrä, ja odottakoon, jos bussi on muutaman minuutin viiveessä. Kuljettajaa
        ei kiinnosta, onko matkustajalla "kiire" jonnekin. Sellainen "kiire" on matkustajan
        oma ongelma. Kuljettajaa ei kiinnosta, pääseekö matkustaja kulkemaan juuri
        aikatauluun (eli satukirjaan) merkittynä aikana. Kuljettaja tuntee oman arvonsa,
        eikä kuljettajaa matkustajan mielipiteet kiinnosta.

        Joo ei kaikkeen pidä nöyrtyy käy ne pomotki tarpeillaan.


    • hthtjjj

      Työnantaja sanoi mulle näin: "Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi tietää milloin tarvitsee vessassa käydä"

      Niin, kunhan se ei häiritse työntekoa. Pidättelee vaikka sitten kok päivän.

      • pusikutka

        vessasa voi käydä aina kun siihen on tarve mutta älkää tehkö siitä numeroa ja pälpättäkö asista joka käänteessä'


      • Pois työelämästä
        pusikutka kirjoitti:

        vessasa voi käydä aina kun siihen on tarve mutta älkää tehkö siitä numeroa ja pälpättäkö asista joka käänteessä'

        Jos kuski paskoo huosuunsa kun pomo käskee niin molempien on parempi pysyä kotona eikä näyttää naamaansa missään työpaikalla.


      • Mondeolla
        Pois työelämästä kirjoitti:

        Jos kuski paskoo huosuunsa kun pomo käskee niin molempien on parempi pysyä kotona eikä näyttää naamaansa missään työpaikalla.

        Concordian myllypuron varikolla oli pomo, joka käski paskoa housuunsa ja sanoi, että häntä ei kiinnosta onko vessahätä vai ei, mutta aikataulussa on pysyttävä,ko. varikolla myöskin jaeltiin ajosarjoja naaman mukaan ja eräät tietyt kansallisuudet ajoivat parhaat ja rahakkaimmat sarjat, vaikka tietyn kansallisuuden edustajia kävi busseissa ruuvamassa radioita ja jopa lisälämmittimiä irti, kun niistä sai rahaa.
        Bussinkuljettajan päivät ovat pitkiä ja kireitä, eikö liiton tehtävä olisi ajaa asioita, saataisiin normaalin pituiset työpäivät ja elpymistauot, ajoajat on kiristetty älyttömäksi ja tämhän näkyy asiakaspalvelussa.


      • mie mie

        johtajista/esimiehistä on tutkimusten mukaan psykopaatteja. Ja aikuinenhan tietää milloin mennään vessaan... ... sinne mennään sit kun on tarve !!! (ei meidän kyydissä sentään jumalia ole ja siinäkin on hienoinen ero kumpaa tehdään asiakas palvelua vaiko palvontaa(esimiehet ilmeisesti eivät tiedä kumpaa pitää tehdä)


      • atlatl
        mie mie kirjoitti:

        johtajista/esimiehistä on tutkimusten mukaan psykopaatteja. Ja aikuinenhan tietää milloin mennään vessaan... ... sinne mennään sit kun on tarve !!! (ei meidän kyydissä sentään jumalia ole ja siinäkin on hienoinen ero kumpaa tehdään asiakas palvelua vaiko palvontaa(esimiehet ilmeisesti eivät tiedä kumpaa pitää tehdä)

        Kun on tottunut bussissa pidättelemään niin eikun R-kioskille töihin,sielläkin saa ilman taukoja tehdä töitä ja myyntartikkeleiden esillepano,ruokailu ja vessahommat sitten omalla ajalla,ettei mene työaikaa hukkaan...
        Samoinhan busseissakin on. Jos kuski haluaa pitää ajokkinsa siistinä ja palvella aiakkaitaan,niin tuleppa ajoissa työpaikalle,vaan siitäpä ei maksetakkaan...
        Mikä siinä on,että orjatyöhön suostutaan??

        Perseet penkkiin ja lakko päälle,niin kait joku oppii....

        Itse olen jopa joutunut opastamaan kuskia reitissä,ihan matkustajana.
        En ole minkään bussiyhtiön palveluksessa,mutta kerran sattui näinkin Tapiolasta Espoon keskukseen linjalla nro 18 kun kuski pyysi apua.
        Eli edes reittien opastukseen ei bussiyhtiö uhraa aikaa.
        Ja niitä reitiltä eksymisiä on sattunut muillakin linjoilla.
        213 Espoosta Helsinkiin lähti kerran ajelemaan Kauniaisissa Kehä II tunneliinpäin ja takapenkiltä kuului:"Taas sä ajoit väärin...".

        Onneksi ei ole ajokorttia,että tarvitsisi edes harkita...


      • näytön paikka
        atlatl kirjoitti:

        Kun on tottunut bussissa pidättelemään niin eikun R-kioskille töihin,sielläkin saa ilman taukoja tehdä töitä ja myyntartikkeleiden esillepano,ruokailu ja vessahommat sitten omalla ajalla,ettei mene työaikaa hukkaan...
        Samoinhan busseissakin on. Jos kuski haluaa pitää ajokkinsa siistinä ja palvella aiakkaitaan,niin tuleppa ajoissa työpaikalle,vaan siitäpä ei maksetakkaan...
        Mikä siinä on,että orjatyöhön suostutaan??

        Perseet penkkiin ja lakko päälle,niin kait joku oppii....

        Itse olen jopa joutunut opastamaan kuskia reitissä,ihan matkustajana.
        En ole minkään bussiyhtiön palveluksessa,mutta kerran sattui näinkin Tapiolasta Espoon keskukseen linjalla nro 18 kun kuski pyysi apua.
        Eli edes reittien opastukseen ei bussiyhtiö uhraa aikaa.
        Ja niitä reitiltä eksymisiä on sattunut muillakin linjoilla.
        213 Espoosta Helsinkiin lähti kerran ajelemaan Kauniaisissa Kehä II tunneliinpäin ja takapenkiltä kuului:"Taas sä ajoit väärin...".

        Onneksi ei ole ajokorttia,että tarvitsisi edes harkita...

        Pyytäisin työnjohtajaa näyttämään malliksi miten paskotaan housuun kun en itse ole ko toimitusta tehnyt.
        Työnohdonhan pitää olla esimerkkinä työntekijöille.


      • Crystalle
        näytön paikka kirjoitti:

        Pyytäisin työnjohtajaa näyttämään malliksi miten paskotaan housuun kun en itse ole ko toimitusta tehnyt.
        Työnohdonhan pitää olla esimerkkinä työntekijöille.

        Kaukolinjoillahan on vessat busseissa - mites paikkureissa, kun niissä ei ole? Eipä itselleni kuulu jos kuski on pissalla pusikossa. Siitä vain jos on tarpeeksi suojassa =D En yhtään ihmettele ettei aikataulut pidä. Se ei ole kuskin syytä läheskään aina, vaan niiden enimmäkseen jotka niitä aikatauluja laatii. Heillä ei ole yleensä mitään käsitystä siitä millaista on YRITTÄÄ niitä aikatauluja noudattaa.


      • KiKi.
        atlatl kirjoitti:

        Kun on tottunut bussissa pidättelemään niin eikun R-kioskille töihin,sielläkin saa ilman taukoja tehdä töitä ja myyntartikkeleiden esillepano,ruokailu ja vessahommat sitten omalla ajalla,ettei mene työaikaa hukkaan...
        Samoinhan busseissakin on. Jos kuski haluaa pitää ajokkinsa siistinä ja palvella aiakkaitaan,niin tuleppa ajoissa työpaikalle,vaan siitäpä ei maksetakkaan...
        Mikä siinä on,että orjatyöhön suostutaan??

        Perseet penkkiin ja lakko päälle,niin kait joku oppii....

        Itse olen jopa joutunut opastamaan kuskia reitissä,ihan matkustajana.
        En ole minkään bussiyhtiön palveluksessa,mutta kerran sattui näinkin Tapiolasta Espoon keskukseen linjalla nro 18 kun kuski pyysi apua.
        Eli edes reittien opastukseen ei bussiyhtiö uhraa aikaa.
        Ja niitä reitiltä eksymisiä on sattunut muillakin linjoilla.
        213 Espoosta Helsinkiin lähti kerran ajelemaan Kauniaisissa Kehä II tunneliinpäin ja takapenkiltä kuului:"Taas sä ajoit väärin...".

        Onneksi ei ole ajokorttia,että tarvitsisi edes harkita...

        Onkos R-kioskillakin käytössä ajopiirturi (jos tiedät mikä vehe se on) ja voiko R-kioskilla käydä, niin että jos teet töitä yli 5,5 tuntia putkeen, niin on vaarana että ajokortti lähtee "kuivumaan" ja täten myöskin työt loppuvat vähintään kuukaudeksi. EI OLE, joten pidäpä se turpasi kiinni, asioista joista et mitään tiedä,


      • Ihminenkö?
        KiKi. kirjoitti:

        Onkos R-kioskillakin käytössä ajopiirturi (jos tiedät mikä vehe se on) ja voiko R-kioskilla käydä, niin että jos teet töitä yli 5,5 tuntia putkeen, niin on vaarana että ajokortti lähtee "kuivumaan" ja täten myöskin työt loppuvat vähintään kuukaudeksi. EI OLE, joten pidäpä se turpasi kiinni, asioista joista et mitään tiedä,

        Tuollaista se on bussinkuljettajan työ Helsingissä entisessä Concordiassa ja nyk. Nobinassa. AKT eikö oloja saada kuntoon? Miksi sallitaan yrityksen käyttämä niin tiivis kierrättäminen linjalta toiselle, että. kuselle käymiseen ei aikaa jää. Aika uskomatonta, että joutuu kusipulloja kantamaan mukanaan, mutta totta se on.
        Päivät ovat myöskin pitkiä ei se pätkäpäivä välissä paljon lämmitä. AKT asiat kuntoon!


      • Anonyymi
        Crystalle kirjoitti:

        Kaukolinjoillahan on vessat busseissa - mites paikkureissa, kun niissä ei ole? Eipä itselleni kuulu jos kuski on pissalla pusikossa. Siitä vain jos on tarpeeksi suojassa =D En yhtään ihmettele ettei aikataulut pidä. Se ei ole kuskin syytä läheskään aina, vaan niiden enimmäkseen jotka niitä aikatauluja laatii. Heillä ei ole yleensä mitään käsitystä siitä millaista on YRITTÄÄ niitä aikatauluja noudattaa.

        Kait sitä pissillä saa käy jos tarve tullee, mut tuo jos tarpeilleen ei pääse vähän hankalaa kun kesäaikaan pitäis juua jos lämmin ja janottaa niin ettei se nestehukka tuu.ei oo helppoo tuo bussikuskin hommakaan.


      • Anonyymi
        Ihminenkö? kirjoitti:

        Tuollaista se on bussinkuljettajan työ Helsingissä entisessä Concordiassa ja nyk. Nobinassa. AKT eikö oloja saada kuntoon? Miksi sallitaan yrityksen käyttämä niin tiivis kierrättäminen linjalta toiselle, että. kuselle käymiseen ei aikaa jää. Aika uskomatonta, että joutuu kusipulloja kantamaan mukanaan, mutta totta se on.
        Päivät ovat myöskin pitkiä ei se pätkäpäivä välissä paljon lämmitä. AKT asiat kuntoon!

        AKT ei ole koskaan valvonut muuta kuin ahtaajien asioita.

        Valvonta kuuluu viranomaisille, eikä yksityiselle yhdistykselle, joka AKT on.


    • Anonyymi

      No entäs saa sannoo matkustajalle?

    • Anonyymi

      Eihä se oo ku yks kullinluikaus ku pissillä käyt ja kait sitä saa tarpeillaan käyä jos päätepysäkillä on.

    • Anonyymi

      Mutta missäs käyt, jos ei oo vessaa mailla halmeilla. Ja pitkän linjan autot missä on vessa autossa, matkustajat voi käydä vessassa, mutta pysäyttääkö kuski levähdysalueelle ja sanoo matkustajille, että ottakaapa vartti, käyn vessassa.

      • Anonyymi

        Kumpi se on parempi kusta siihen pulloon matkustajien nähhen (pullo josta täällä mainittiin) vai käyä siinä vessassa? Vois matkustajat alkaa valittaan jonnekki.


      • Anonyymi

        Myöhästyyhän ne bussit millon mistäkin syystä jos on pakko niin on pakko toiletissa käyä, sehän voi kaahee kusihätä olla jo työturvallisuusriski.


    • Anonyymi

      Työturvallisuuslain (738/2002) 48 §:n mukaan työpaikalla tai sen välittömässä läheisyydessä on työntekijöiden käytettävissä oltava riittävät ja asianmukaisesti varustetut peseytymis-, pukeutumis- ja vaatteiden säilytystilat, ruokailu-, lepo- ja käymälätilat sekä muut henkilöstötilat. Liikkuvissa töissä, kuten esim. bussin- ja taksinkuljettajan tehtävissä, työntekijöillä tulee olla mahdollisuus tarkoituksenmukaisten henkilöstötilojen käyttöön.

      Työnantajan on järjestettävä tosiasiallinen mahdollisuus henkilöstötilojen käyttöön, ruokailuun, wc- ja pesutilojen käyttöön sekä pidempien taukojen pitoon.

      Eri toimialoilla ja eri töissä työturvallisuuslain henkilöstötiloja koskeva soveltaminen voi vaatia erityisjärjestelyjä, kun työntekijät liikkuvat laajalla alueella. Liikkuvaa työtä tekeviä työntekijäryhmiä on esimerkiksi kuljetusalan työssä, linja-autotyössä, kuorma-autotyössä, siivousalan töissä, tietyissä korjaajien ja asentajien töissä, kunnossapitotöissä, huoltotöissä, koti- hoitotyössä ja tietyissä muissa vastaavissa töissä.

      Työntekijöillä on oltava tosiasiallinen mahdollisuus käyttää henkilöstötiloja ennen työvuoron alkua, töiden aikana, taukojen aikana tai työvuoron jälkeen.

      Jos asiaa ei ole järjestetty, niin ota yhteys työsuojeluun, tyosuojelu.fi

    • Anonyymi

      Ajan kaupunki bussia ja tänäänkin kusin keskioven tiivisteeseen. Lattia pysyi lähes kuivana. Välillä kusen roskikseen. Vähän paperia päälle ja se on siinä.

      Nuorempana laitoin sanomalehden lattialle ja paskansin siihen.

      Paketti ulos vain ulos.

    • Anonyymi

      toiselle on aika vaikka runkata(pöydän alle)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2258
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1944
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      79
      1685
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1598
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1502
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1362
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1304
    Aihe