Kumpi näytönohjain kannettavassa on parempi
- nVidian Geforce G102M 512MB VRAM
- nVidia Geforce G105M 512MB
- ATI Mobility Radeon HD 4570 512Mb VRAM
- ATI Radeon™ HD 4530 Graphics 512 mb
- ATI Radeon HD3200
Tällä ei varmaankaa tee yhtään mitään, jota tyrkytetään melkein joka koneeseen ja HDMI-liitännällä. Mahtaako tehot riittää HDMI:ihin oikeasti?
-Intel GMA 4500M
Näytönohjain kannettavassa, geforce vai ati?
4
960
Vastaukset
Energiankulutukseltaan ja käytettävyydeltään Intel GMA 4500MHD on paras, mikäli ei etsitä pelikoneeseen sopivaa näytönohjainta. Huomaa, että tämä arvio koskee vain 4500MHD:ta, ei 4500M:ää, jossa ei ole tarvittavia purkukoodekkeja näytönohjaimen raudassa.
Kehottaisin välttämään tehokkaan näytönohjaimen hankkimista kannettavaan, jolla ei pelata. Listaamistasi näytönohjaimista tuo ATi HD4570M lie vähiten hidas, mutta ei mikään pelikoneen näyttis tosin vielä sekään. Sillä voit saada koneen, joka on sekä äänekäs, kuuma, että liian tehoton peleihin...- erkoesko
entäs photoshop ja videoeditointi?
luulisi, että ati pärjää paremmin omalla muistillaan kuin 4500mhd jo yksinomaan 3d ominaisuuksissa. - ...
erkoesko kirjoitti:
luulisi, että ati pärjää paremmin omalla muistillaan kuin 4500mhd jo yksinomaan 3d ominaisuuksissa.Nyt on vähän mutua, mut sanoisin, että photoshop ja viedeoditointi ei juurikaan välitä näytönohjaimen tehokkuudesta, vaan käyttävät lähinnä prosessoria ja keskusmuistia. (Saa korjata, jos kuvitelma on väärä. En harrasta kumpaakaan)
Erilliset näytönohjaimet häviävät hajoamistilastoissa jotain 100-0 Intelin integroiduille. Virrankulutus menee myös Intelille.
Pelikoneen voi hommata erikseen ja kannettavaan Intelin integroitu, niin paras lopputulos on varma. erkoesko kirjoitti:
luulisi, että ati pärjää paremmin omalla muistillaan kuin 4500mhd jo yksinomaan 3d ominaisuuksissa.Riippuu softasta osaako ne edes hyödyntää kiihdytystä... Jos ohjelmistosi osaa hyödyntää kiihdytystä niin ottaisin nVidian mutta jos ei osaa niin Intel ehdottomasti. ATI on lähinnä pelikäyttöön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka572326Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1121681Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181