Kyllä minua ainakin jaksaa vain ihmetyttää, kun suurimmalla osasta ratsastuskouluista aloittelijoita ei päästetä ollenkaan maastoon, ehkä joskus taluttajan kanssa, mutta sitten islanninhevostallit taas mainostavat, että heidän hevosillaan voi aloittelijakin lähteä vaellukselle. Miksi näin? Ovathan issikatkin hevosia siinä missä arabit, ja riskithän ovat samat kuin muilla hevosilla, silti aloittelijatkin pääsevät maastoon issikoilla. Onko kyse vain valvonnan laiskuudesta kohdistuen issikkatalleihin?
Turvallisuus issikkatalleilla..
4
844
Vastaukset
- JiiiKaa
Olen lähdössä tossa keväällä vaellukselle, ja uskon syyn olevan se, että issikat ovat niin rauhallisia ja luotettavia, ja seuraavat laumaansa. Ja yleinsä vaellus-issikat ovat rauhallisia, kilttejä, eivätkä tee muuta kuin seuraavat laumaa, vaikka ratsastaja hyppisi satulassa käsillään.
Mutta, älä välttämättä minuuun usko, tämähän on vain minun mielikuvani. Sittenpähän nähdään kun vaelluksella on käyty. :)
Kysele asiantuntevilta, en ole välttämätttä tarpeeksi asiantunteva.
T. Jii
Ps. Eikös arabit ole herkkiä ja aikas kuumia hevosia välistä?? - sopivat...
hiukan enemmän aloittelioille, koska, no, ne on melko ponikokosia, ja ne ei oo ainakaan mitään riuhopäitä. Ja suurinosa niistä on erityisen kilttejä, ja tottelevat hyvin, eivätkä ''naura'' ratsastajalleen. Niitä on helppo käsitellä ja maastossa ne ovat tosi luotettavia. Käyn itsekkin issikkatallilla(no, se onkin nyt konkurssisa), en kyllä ole montaa kertaa maastoon päässyt, (en ole halunnutkaan), mutta olen huomannut, että esim. Suokkiksella tai vaikka Appaloosalla... on vaikeampaa mennä maastossa, kuin issikalla. Pienen koonsa ansioista issikoilla on siis helpompi mennä maastossa. Ja siis on siinä muitakin syitä.
- Issikkafani00
Issikat ovat vain yksinkertaisesti niin luotettavia, ja ne seuraa ensimmäistä/johtajaa. Minä käyn issikkatallilla, siellä ratsastetaan melkein aina maastossa. En minä issikalla kentällä ole ratsastanutkaan! Ne on luotettavia ja kilttejä. Ajatelkaapas nyt. Ne elävät siellä islannissa villeinä, seuraavat johtajaa maastossa. Ne on varmoja ja seuraa kiltisti. Niin kuin sanoittekin jo, ne ei tee mitään, kävelee vain vaikka ratsastaja miten pomppisi. :) Tämä on minun mielipiteeni!
- Hippuli
Issikat ovat (siinä kuten muutkin hevoset) laumaeläimiä, ja ne ovat Islannissa tottuneet kulkemaan laumansa kanssa. Mutta aloittelijaa minä en siltikään päästäisi maastoon, jos ei siihen kykene. Tallilla jolla minäkin käyn, maastoon otetaan vain ratsastustaitoisia, vaikka maailman ihaninpia vaelluskamuja ovatkin ! =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.192626Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0162091941Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu591708Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1021551Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno491466Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2041324- 961236
Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.1521147Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks171035Rääkyvä nainen
Varokaa perintö metsiään varjelevaa puolialastonta Etelän naista,häätää huutaen autoilijoita ja marjastajia pois yleisil13917