Vanha sanonta kuuluu että kissa kiitoksella elää,

kiitosta odottava

mutta eikai oikeasti ole liikaa pyydetty, että kummilapsi/ vanhempansa kiitäisivät synttäri-/joululahjasta? Kummityttö jo 10 v. eikä koskaan ole kiitosta kuulunut. Oma tyttö 3v ja opetettu aina kiittämään (muistutetaan jos unohtuu/ kiitetään itse lapsen puolesta) kun jotain saa.

2

1690

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kummitus-täti

sama homma täällä. aina laitan syntäri- ja joululahjan, ja viimeksi muistaakseni lahjasta kiitettiin kun kummilapsi oli 4-vuotias. Nyt 11. Tuntuu pahalta laittaa lahjoja, kun tiedän jo etukäteen että kiitosta ei tule, silti sitä kuitenkin aina toivon. Minulla ei edes ole paljoa rahaa, koska olen opiskelija, ja siinäkin mielessä lahja on minulta aina sitten jostain muusta pois. Miksi siis aina annan lahjan? Jotenkin kai ajattelen, että kummilapsesta on mukavaa saada paketti postissa. Itsestänikin se oli pienenä jännittävää. Tosin minun vanhempani opettivat kiittämään lahjan antajaa, aina joko soitettiin tai laitettiin kiitoskortti.

Nyt tosin olen ruennut ajattelemaan, että voisikohan olla niin että kys. perhe ja kummilapsi ei edes halua minulta lahjaa:/ eivät kyllä pidä muutenkaan mitään yhteyttä. Mutta kyllähän senkin voisi sanoa suoraan, vaikka tekstiviestillä että "lopeta lahjojen lähettely, ei kiinnosta".

• uskonnot pahoja

Miksi ihmeessä, ette ota asiaa puheeksi suoraan!!!

Ja jos lahjan lähettäminen / antaminen on noin vastenmielistä, niin ei sitten anna lahjaa!

Kummijuttu on muutenkin aikansa elänyt ja useimmiten aiheuttaa vain mielipahaa ja paineita niin lapsille kuin kummeillekin, joten syytä olisi lopettaa koko touhu. Ja lasten pakkoliittäminen uskonnolliseen lahkoon on myös lopetettava.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      129
      2178
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1758
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1339
    4. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1211
    5. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1187
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      88
      1002
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      83
      876
    8. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      867
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      16
      771
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      107
      701
    Aihe