mutta eikai oikeasti ole liikaa pyydetty, että kummilapsi/ vanhempansa kiitäisivät synttäri-/joululahjasta? Kummityttö jo 10 v. eikä koskaan ole kiitosta kuulunut. Oma tyttö 3v ja opetettu aina kiittämään (muistutetaan jos unohtuu/ kiitetään itse lapsen puolesta) kun jotain saa.
Vanha sanonta kuuluu että kissa kiitoksella elää,
2
1655
Vastaukset
- kummitus-täti
sama homma täällä. aina laitan syntäri- ja joululahjan, ja viimeksi muistaakseni lahjasta kiitettiin kun kummilapsi oli 4-vuotias. Nyt 11. Tuntuu pahalta laittaa lahjoja, kun tiedän jo etukäteen että kiitosta ei tule, silti sitä kuitenkin aina toivon. Minulla ei edes ole paljoa rahaa, koska olen opiskelija, ja siinäkin mielessä lahja on minulta aina sitten jostain muusta pois. Miksi siis aina annan lahjan? Jotenkin kai ajattelen, että kummilapsesta on mukavaa saada paketti postissa. Itsestänikin se oli pienenä jännittävää. Tosin minun vanhempani opettivat kiittämään lahjan antajaa, aina joko soitettiin tai laitettiin kiitoskortti.
Nyt tosin olen ruennut ajattelemaan, että voisikohan olla niin että kys. perhe ja kummilapsi ei edes halua minulta lahjaa:/ eivät kyllä pidä muutenkaan mitään yhteyttä. Mutta kyllähän senkin voisi sanoa suoraan, vaikka tekstiviestillä että "lopeta lahjojen lähettely, ei kiinnosta".- uskonnot pahoja
Miksi ihmeessä, ette ota asiaa puheeksi suoraan!!!
Ja jos lahjan lähettäminen / antaminen on noin vastenmielistä, niin ei sitten anna lahjaa!
Kummijuttu on muutenkin aikansa elänyt ja useimmiten aiheuttaa vain mielipahaa ja paineita niin lapsille kuin kummeillekin, joten syytä olisi lopettaa koko touhu. Ja lasten pakkoliittäminen uskonnolliseen lahkoon on myös lopetettava.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059