Moi!
Olisin hankkimassa nelivarvas tai maakilpikonnan.
Mutta tarvisin teiltä vastauksia muutamiin kysymyksiin:
1. Mitä eroa on nelivarvas ja maakilpikonnalla?
2. Olen nähnyt eläinkaupoissa nelivarvaksia mutta kannattaako hankkia eläinkaupasta vai kasvattajalta?
3. Tietääkö kukaan Tampereelta tai jostain lähistöltä kasvattajia?
Kiitos jo etukäteen:)
Tarvitsen apua!
8
551
Vastaukset
- konna2
1. Nelivarvas on maakonna, samoin kuin esim. Espanjan ja Kreikanmaakilpikonnat...
2. Eipä sillä väliä ole ,eläinkaupoissa monesti hinnat ovat korkeampia.
Minkäs verran olet muuten tutustunut konnan hoitoon..?- leppäkerttu225
Moi ja kiitos vastauksesta:)
Olen lukenut netistä monet sivut jossa kerrotaan konnien hoidosta ja lukenut niistä kertovia kirjoja.
Tiedättekö Tampereelta tai jostain lähiseudeuilta nelivarvaksien kasvattajia?
Kun en oo löytänyt netistä tälläisiä.
Kiitos:) - utfjg
leppäkerttu225 kirjoitti:
Moi ja kiitos vastauksesta:)
Olen lukenut netistä monet sivut jossa kerrotaan konnien hoidosta ja lukenut niistä kertovia kirjoja.
Tiedättekö Tampereelta tai jostain lähiseudeuilta nelivarvaksien kasvattajia?
Kun en oo löytänyt netistä tälläisiä.
Kiitos:)nelivarvas taipuu nelivarpaiden, ei varvaksien. :) Ja toisaalta, suosittelisin vielä kertaamaan hoito-ohjeita, ennenkuin hankit konnan.
Ei millään pahalla, mutta ettei alussa satu mitään vakavia hoitovirheitä, jotka ovat kohtalokkaita jopa konnan loppuelämän kannalta, niin olisi paras tietää hyvin asiasta ennenkuin hankkii konnan. Kaikki kilpikonnakirjat eivät välttämättä ole mitään luotettavimpia tiedonlähteitä, suosittelen käymään täällä:
http://herppi.net/
Lue sieltä mahdollisimman paljon eri aiheita ja kysy jos jokin jää epäselväksi. :) - kiitz
utfjg kirjoitti:
nelivarvas taipuu nelivarpaiden, ei varvaksien. :) Ja toisaalta, suosittelisin vielä kertaamaan hoito-ohjeita, ennenkuin hankit konnan.
Ei millään pahalla, mutta ettei alussa satu mitään vakavia hoitovirheitä, jotka ovat kohtalokkaita jopa konnan loppuelämän kannalta, niin olisi paras tietää hyvin asiasta ennenkuin hankkii konnan. Kaikki kilpikonnakirjat eivät välttämättä ole mitään luotettavimpia tiedonlähteitä, suosittelen käymään täällä:
http://herppi.net/
Lue sieltä mahdollisimman paljon eri aiheita ja kysy jos jokin jää epäselväksi. :)Kiitos, tosta sivusta oli paljon apua.
Leppäkerttu 225 - fish KING
kiitz kirjoitti:
Kiitos, tosta sivusta oli paljon apua.
Leppäkerttu 225 - leppäkerttu225
fish KING kirjoitti:
Oon käyny noilla sivuilla ja siel on tosi paljon hyvää tietoo
- Konnuus
leppäkerttu225 kirjoitti:
Oon käyny noilla sivuilla ja siel on tosi paljon hyvää tietoo
Konnamaa.comissa on (ainakin ollut..!) paljonkin vääränlaista ja vanhentunutta tietoa. Minä suosittelen myös Herppi.netin sivustoa; sitä päivitetään jatkuvasti sekä siellä kirjoittelee paljon valistuneita kilpikonnien omistajia.
Tosiaan, vielä on alkuperäisellä paljon tietoa hankittavana.. Uutteran lukemisen ja opiskelun myötä nimittäin olisi käynyt jo selväksi että Nelivarvaskonna ON maakilpikonna ;0)
Tuonne ketjuun "KILPPARIN TIETÄJÄT TÄNNE!" kirjoitin pitkän pätkän muutamista eri maakonnalajeista. Käväisehan lukemassa, mikäli kiinnostaa =0) - leppäkerttu65412
Konnuus kirjoitti:
Konnamaa.comissa on (ainakin ollut..!) paljonkin vääränlaista ja vanhentunutta tietoa. Minä suosittelen myös Herppi.netin sivustoa; sitä päivitetään jatkuvasti sekä siellä kirjoittelee paljon valistuneita kilpikonnien omistajia.
Tosiaan, vielä on alkuperäisellä paljon tietoa hankittavana.. Uutteran lukemisen ja opiskelun myötä nimittäin olisi käynyt jo selväksi että Nelivarvaskonna ON maakilpikonna ;0)
Tuonne ketjuun "KILPPARIN TIETÄJÄT TÄNNE!" kirjoitin pitkän pätkän muutamista eri maakonnalajeista. Käväisehan lukemassa, mikäli kiinnostaa =0)Moi, ja kiitos viestistä. Olen lukenut paljon tietoa nelivarvaskilpikonnista. Mutten suinkaan ole vielä hankkinut.
Kiitos kaikille jotka kirjoittivat vinkkejä:)
T:lLeppäkerttu225
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124030MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822081Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5491647Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin941366Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331038Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216916Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3828