Tarvitsen apua!

leppäkerttu225

Moi!
Olisin hankkimassa nelivarvas tai maakilpikonnan.
Mutta tarvisin teiltä vastauksia muutamiin kysymyksiin:
1. Mitä eroa on nelivarvas ja maakilpikonnalla?
2. Olen nähnyt eläinkaupoissa nelivarvaksia mutta kannattaako hankkia eläinkaupasta vai kasvattajalta?
3. Tietääkö kukaan Tampereelta tai jostain lähistöltä kasvattajia?
Kiitos jo etukäteen:)

8

656

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • konna2

1. Nelivarvas on maakonna, samoin kuin esim. Espanjan ja Kreikanmaakilpikonnat...
      2. Eipä sillä väliä ole ,eläinkaupoissa monesti hinnat ovat korkeampia.
      Minkäs verran olet muuten tutustunut konnan hoitoon..?

• leppäkerttu225

Moi ja kiitos vastauksesta:)
        Olen lukenut netistä monet sivut jossa kerrotaan konnien hoidosta ja lukenut niistä kertovia kirjoja.
        Tiedättekö Tampereelta tai jostain lähiseudeuilta nelivarvaksien kasvattajia?
        Kun en oo löytänyt netistä tälläisiä.

Kiitos:)

• utfjg
        leppäkerttu225 kirjoitti:

Moi ja kiitos vastauksesta:)
        Olen lukenut netistä monet sivut jossa kerrotaan konnien hoidosta ja lukenut niistä kertovia kirjoja.
        Tiedättekö Tampereelta tai jostain lähiseudeuilta nelivarvaksien kasvattajia?
        Kun en oo löytänyt netistä tälläisiä.

Kiitos:)

nelivarvas taipuu nelivarpaiden, ei varvaksien. :) Ja toisaalta, suosittelisin vielä kertaamaan hoito-ohjeita, ennenkuin hankit konnan.

Ei millään pahalla, mutta ettei alussa satu mitään vakavia hoitovirheitä, jotka ovat kohtalokkaita jopa konnan loppuelämän kannalta, niin olisi paras tietää hyvin asiasta ennenkuin hankkii konnan. Kaikki kilpikonnakirjat eivät välttämättä ole mitään luotettavimpia tiedonlähteitä, suosittelen käymään täällä:

http://herppi.net/

Lue sieltä mahdollisimman paljon eri aiheita ja kysy jos jokin jää epäselväksi. :)

• kiitz
        utfjg kirjoitti:

nelivarvas taipuu nelivarpaiden, ei varvaksien. :) Ja toisaalta, suosittelisin vielä kertaamaan hoito-ohjeita, ennenkuin hankit konnan.

Ei millään pahalla, mutta ettei alussa satu mitään vakavia hoitovirheitä, jotka ovat kohtalokkaita jopa konnan loppuelämän kannalta, niin olisi paras tietää hyvin asiasta ennenkuin hankkii konnan. Kaikki kilpikonnakirjat eivät välttämättä ole mitään luotettavimpia tiedonlähteitä, suosittelen käymään täällä:

http://herppi.net/

Lue sieltä mahdollisimman paljon eri aiheita ja kysy jos jokin jää epäselväksi. :)

Kiitos, tosta sivusta oli paljon apua.

Leppäkerttu 225

• fish KING
        kiitz kirjoitti:

Kiitos, tosta sivusta oli paljon apua.

Leppäkerttu 225

http://www.konnamaa.com/

• leppäkerttu225

• Konnuus
        leppäkerttu225 kirjoitti:

Oon käyny noilla sivuilla ja siel on tosi paljon hyvää tietoo

Konnamaa.comissa on (ainakin ollut..!) paljonkin vääränlaista ja vanhentunutta tietoa. Minä suosittelen myös Herppi.netin sivustoa; sitä päivitetään jatkuvasti sekä siellä kirjoittelee paljon valistuneita kilpikonnien omistajia.

Tosiaan, vielä on alkuperäisellä paljon tietoa hankittavana.. Uutteran lukemisen ja opiskelun myötä nimittäin olisi käynyt jo selväksi että Nelivarvaskonna ON maakilpikonna ;0)

Tuonne ketjuun "KILPPARIN TIETÄJÄT TÄNNE!" kirjoitin pitkän pätkän muutamista eri maakonnalajeista. Käväisehan lukemassa, mikäli kiinnostaa =0)

• leppäkerttu65412
        Konnuus kirjoitti:

Konnamaa.comissa on (ainakin ollut..!) paljonkin vääränlaista ja vanhentunutta tietoa. Minä suosittelen myös Herppi.netin sivustoa; sitä päivitetään jatkuvasti sekä siellä kirjoittelee paljon valistuneita kilpikonnien omistajia.

Tosiaan, vielä on alkuperäisellä paljon tietoa hankittavana.. Uutteran lukemisen ja opiskelun myötä nimittäin olisi käynyt jo selväksi että Nelivarvaskonna ON maakilpikonna ;0)

Tuonne ketjuun "KILPPARIN TIETÄJÄT TÄNNE!" kirjoitin pitkän pätkän muutamista eri maakonnalajeista. Käväisehan lukemassa, mikäli kiinnostaa =0)

Moi, ja kiitos viestistä. Olen lukenut paljon tietoa nelivarvaskilpikonnista. Mutten suinkaan ole vielä hankkinut.

Kiitos kaikille jotka kirjoittivat vinkkejä:)

T:lLeppäkerttu225

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      33
      2104
    2. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      46
      1715
    3. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      112
      1486
    4. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      104
      1236
    5. Ootko A-nainen vielä vihainen?

Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja
      Ikävä
      104
      1034
    6. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      76
      978
    7. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      59
      865
    8. Teit yllättävän siirron

Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,
      Ikävä
      34
      852
    9. Laita nyt se viesti

Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗
      Ikävä
      52
      789
    10. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      101
      743
    Aihe