Raivostuttava Suomi Soffa!

-pyh!

Minua ärsyttää suunnattomasti tämän puljun markkinointi! Jatkuvasti muka loppuunmyyntiä ja alea! Boikotoin harvoja liikkeitä tietoisesti, mutta Suomi soffaan en jalallani astu, olkoon vaikka kuinka kotimaista!

29

9204

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joutilasM

      Kyllä Masku kuuluu samaan POIKOTTILISTAAN...

    • MiiEmm

      Ei ne mainosta et niillä on puljussa kaiken loppuunmyynti, vaan jonkun mallin tai värin loppuunmyynti. Olen seurannut nyt jonkun aikaa tuota mainostamista, kun eka mielikuva oli sama kuin sulla. Mainostamisessa ei mitään vikaa tai vääryyttä ole, ei vain tule katsottua koko tekstiä ja otsikosta saa väärän kuvan. Saahan tarjouksia olla koko ajan, kun tuotekkin kerran vaihtuu välillä. Hyvä että on tarjouksia.

    • ****

      mitä sinä teet. Jos joku tuote lopetetaan niin, se on sen tuotteen loppuunmyynti. Vain idiootit jättää koko mainoksen lukematta ja menevät sitten innoissaan ostoksille, sitten inttävät myyjien kanssa ja me muut joilla lukutaito ja luetun ymmärtämisen taito on tallella, odotetaan palvelua.

      • Merkonomi

        Markkinoinnissa saa käyttää LOPPUUNMYYNTI tekstiä vain liikkeen todellisen loppuunmyynnin yhteydessä ja sekin on määritelty tarkasti kuinka kauan loppuunmyynti-tekstillä saa markkinoida.
        Kun kyseessä on jonkun tuotteen loppuunmyynti, käytetään mainoksessa sanaa ERÄ tai
        LOPPUERÄ. Loppuunmyynti on siis väärä käsite yksittäiselle tuotteelle.


    • hp

      Ei ne ole kotimaisia suomi soffalla näkee sen jo laadustakin ne kootaan ja pakataan suomessa että saa sanoa että kotimaista. ja palvelu on mitä on en ainakaan minä pitänyt palvelusta ostetiin tuolit lähi soffasta joudutiin hakeen ne kauem paa tuli ainakin noin 100km.ylimääräistä ajoo vaikka olisin saanut 2km päästä.jos olisivat viitineet tuoda ne eli tuolit makso enemmän kuin piti.

    • Ärsyttää!!

      Todella usein (jo vuosikausia) on ollut mainoksia joissa on sohva 299 euroa ja suluissa hinta esim. 1300 euroa. Koskaan niitä sohvia ym. ei varmaan ole sillä suluissa olevalla hinnalla ole myyty? Vai onko?!

      1-2 vuotta sitten kävin yhtä sohvaa katsomassa, kun oli niin hyvä ale (muistaakseni 80%) ja sohva näytti hyvältä kuvassa. Mutta kuvassa ei ollutkaan juuri se sohva vaan kalliimpi. Ehkä se oli pienellä kirjoitettu sitten siihen mainokseen tai se oli joku alkaen hinta tms.. Sohva oli aika rimpulan näköinen ja luulisi parilla tonnilla, joka sohvan normaalihinta (vai ovh. vai mikä se suluissa oleva hinta sitten lienee?) oli saavan paremmankin sohvan. Myyjäkin myönsi, että sohva ei ole hyvälaatuinen eikä suositellut sitä.

      Enää en ole Suomi Soffassa käynyt, enkä käy.

      • Marita71963

        Ärsyttävää pistää kuva sohvasta, jonka hinta on ihan eri kuin päällä printattu hinta. Pienellä tähdellä merkitty kuvan alareunaan: alkaen halvimmalla kankaalla, värinä mintunvihreä, sinapin keltainen...kuvassa Maxi koko sohvasta hinta alkaen 2 000€. Voisivat joskus laittaa siitä tuotteesta kuvan, mitä ovat myymässä ALE hintaan!


      • ibrahim

        Ja mivä en juo ku punaista maitooo


      • Merkonomi

        Jos tuotteelle ilmoitetaan ovh-hinta, on se pitänyt lain mukaan olla tuotteella voimassa jonkun aikaa,¨
        vaikka viikon, sen jälkeen hinnan voi alentaa. Mutta se on eri asia minkä mukaan ovh määritellään.
        Aika hatusta tämän liikkeen kohdalla, laatu on kyllä kehnoa jos sohva voidaan todella myydä esim
        alle kahdensadan euron. Kotimaisten laadukkaiden merkkisohvien todellinen valmistushinta on vähintään
        600 €


      • huijausta

        Meille ei millään meinattu suostua myymään tarjous-sohvaa(299) koska sitä ei kuulemma kannata ostaa sen huonon kangaslaadun takia.Mallisohva olikin ainoa kappale (Heinolan) myymälässä ja siitä oli pintakangas revennyt jotta mekin huomasimme miten huonosta rätistä se oli tehty...Sen sijaan meille tuputettiin helvetin paljon kalliimpaa sohvaa jonka riepu kestäisi mitä vaan! Onkohan ko. puulaakin tyyli markkinoida samanlainen muuallakin? Otetaan 1 kpl "tarjous-sohvaa",revitään se paskaksi ja tyrkytetään kalliimpaa tilalle? Kylläpä mekin sohvamme muualta haettiin ja oli täysin saman-näköinen kuin heidän tarjoustuotteensa.Maksoi 150 erkkiä,ollut 2v käytössä ja koirammekin on hyppinyt ja nukkunut siinä monet kerrat EIKÄ OLE PINTARÄTTI EDES KULUNUT! Arvatkaa mennäänkö ikinä Suomi-soffaan...


    • pettynyt*

      ja en enää ikinä koskaan astu jalallanikaan suomisoffaan!!!!!
      ensiksikin toimitus kesti n. 3kk, ja kun vihdoin saapui oli vääränpuoleinen divaosa sohvaan nähden, oli kuulemma jossain toisella puolen suomea se oikea osa(muka...).
      ja siinä odoteltiin taas n. 2kk kun se oikea osa tuli.
      ja kun olimme juuri muuttaneet uuteen asuntoon, olimme karsineet vanhoja huonekaluja..ensimmäisenä vanha sohva..joten lattialla istuttiin..
      suomisoffa ei suostunut tarjoamaan alennusta hintaan..saatiin sentään pitkittyneistä toimituskuluista lohdutukseksi sohvanpuhdistus ja hoitoainetta..molempia yksi pullo!!!!

      eli seuraava sohva ostetaan kyllä ihan jostain muualta kuin suomisoffasta..

    • Osa vain

      Ei kaikki Suomi Soffan kalusteet suinkaan ole kotimaisia!

      • Huijattuko????

        Ostin n.vuosi sitten sohvan Askosta,piti olla kotimainen .Kun sohva tuli niin kundit jotka toi sen kertoi ,että se onkin valmistettu Virossa.
        Ne vain varastoidaan tänne ja myydään kotimaisina.
        Ei siinä mitään,hyvä sohva on ollut ja kestänyt hyvin :)) Kallis vain oli ostettaessa. En tiedä olisinko ostanut JOS
        olisin tiennyt sen ,ettei ole kotimainen.
        Ehkä hinta olisi voinut olla edullisempi,mutta olisi voinut käydä niinkin ,etten ikinä olisi saanut tietää alkuperämaata ,kuitenkin olen ollut tyytyväinen "kotimaiseen" sohvaani :))


      • maukka1000
        Huijattuko???? kirjoitti:

        Ostin n.vuosi sitten sohvan Askosta,piti olla kotimainen .Kun sohva tuli niin kundit jotka toi sen kertoi ,että se onkin valmistettu Virossa.
        Ne vain varastoidaan tänne ja myydään kotimaisina.
        Ei siinä mitään,hyvä sohva on ollut ja kestänyt hyvin :)) Kallis vain oli ostettaessa. En tiedä olisinko ostanut JOS
        olisin tiennyt sen ,ettei ole kotimainen.
        Ehkä hinta olisi voinut olla edullisempi,mutta olisi voinut käydä niinkin ,etten ikinä olisi saanut tietää alkuperämaata ,kuitenkin olen ollut tyytyväinen "kotimaiseen" sohvaani :))

        Olen ajanut satamasta kymmeniä meri-kontteja suomi soffalle mutta ikinä en ole nähnyt mainoksissa että olisimme saaneet erä ulkomaalisia kalusteita.Että sillai suomo-soffalla huiputetaan


      • Reklamoija
        maukka1000 kirjoitti:

        Olen ajanut satamasta kymmeniä meri-kontteja suomi soffalle mutta ikinä en ole nähnyt mainoksissa että olisimme saaneet erä ulkomaalisia kalusteita.Että sillai suomo-soffalla huiputetaan

        Suomisoffaan itsekin pettynyt kovasti aikoinaan..sänky jonka tilasin olikin jo valmiiksi kankaasta revennyt. Ilmoitin asiasta liikkeeseen ja siellä ihmeteltiin miten voi olla mahdollista? No mistäs minä sitä tietämään, rikki oli ja piste. Liike ei uskonut minua ja pyysi toimittamaan sängyn rikkoutuneesta osasta kuvia. Otin kuvat ja painelin kameran kanssa liikkeeseen näyttämään otoksiani, mutta eihän se suinkaan kelvannut..kuvat piti lähettää sähköpostitse Suomisoffalle. Uskomatonta asiakkaan juoksuttamista! Noh, kun viimein sain kuvat heille sopivalla tavalla toimitettua niin vastattiin että tapaustanne tutkitaan ja luultavasti saatte uuden sängyn tilalle joka toimitetaan kotiin samalla kun vanha viedään pois. Tästä iloisena jäin odottamaan ja olin valmis unohtamaan valokuva-sotkun liikkeen ja minun välillä. Mutta tosiaan jouduin ODOTTAMAAN.
        Odotin n. vuoden.

        Menin vuoden jälkeen liikkeeseen, ja kysäisin että onko todella näin pitkät nämä reklamaatiojonot teillä kun on jo vuosi odoteltu miehen kanssa uutta sänkyä mutta ei vaan ole näkynyt. Sama myyjäkin oli paikalla joten saattoipa nolostuttaa. Asiaa muisteltiin hetki ja palkaksi odottelusta sain pahoittelut ja sohvaamme sopivan 600e maksavan rahin. KUKA MAKSAA RAHISTA 600e!!!??? Jumalauta mitä shittiä! No sänky on edelleen rikki ja Suomisoffaan en mene enää ikinä.

        Lisäksi luin muistaakseni Kuluttaja-lehdestä että Suomisoffa on saanut uhkasakon mikäli jatkaa jatkuvaa ALE-mainontaansa. Ihan oikein sille firmalle.


      • kepulointi?
        maukka1000 kirjoitti:

        Olen ajanut satamasta kymmeniä meri-kontteja suomi soffalle mutta ikinä en ole nähnyt mainoksissa että olisimme saaneet erä ulkomaalisia kalusteita.Että sillai suomo-soffalla huiputetaan

        juu,olen soffantekoa nähnyt 30 vuotta ja monikohan tietää ns".kotimaisuusasteen"? M.Pekkarinen antoi kehitysaluetukea k.o laaduttomalle firmalle miljoonia,mutta tappoi etelä-Suomesta pienyrityksiä-vastuuseen tuskin joutuu.


      • roskaa
        Reklamoija kirjoitti:

        Suomisoffaan itsekin pettynyt kovasti aikoinaan..sänky jonka tilasin olikin jo valmiiksi kankaasta revennyt. Ilmoitin asiasta liikkeeseen ja siellä ihmeteltiin miten voi olla mahdollista? No mistäs minä sitä tietämään, rikki oli ja piste. Liike ei uskonut minua ja pyysi toimittamaan sängyn rikkoutuneesta osasta kuvia. Otin kuvat ja painelin kameran kanssa liikkeeseen näyttämään otoksiani, mutta eihän se suinkaan kelvannut..kuvat piti lähettää sähköpostitse Suomisoffalle. Uskomatonta asiakkaan juoksuttamista! Noh, kun viimein sain kuvat heille sopivalla tavalla toimitettua niin vastattiin että tapaustanne tutkitaan ja luultavasti saatte uuden sängyn tilalle joka toimitetaan kotiin samalla kun vanha viedään pois. Tästä iloisena jäin odottamaan ja olin valmis unohtamaan valokuva-sotkun liikkeen ja minun välillä. Mutta tosiaan jouduin ODOTTAMAAN.
        Odotin n. vuoden.

        Menin vuoden jälkeen liikkeeseen, ja kysäisin että onko todella näin pitkät nämä reklamaatiojonot teillä kun on jo vuosi odoteltu miehen kanssa uutta sänkyä mutta ei vaan ole näkynyt. Sama myyjäkin oli paikalla joten saattoipa nolostuttaa. Asiaa muisteltiin hetki ja palkaksi odottelusta sain pahoittelut ja sohvaamme sopivan 600e maksavan rahin. KUKA MAKSAA RAHISTA 600e!!!??? Jumalauta mitä shittiä! No sänky on edelleen rikki ja Suomisoffaan en mene enää ikinä.

        Lisäksi luin muistaakseni Kuluttaja-lehdestä että Suomisoffa on saanut uhkasakon mikäli jatkaa jatkuvaa ALE-mainontaansa. Ihan oikein sille firmalle.

        Aina kannattaa kaikesta sovitusta olla kirjallinen todiste, näin on helpompi vaatia korjausta taikka hyvitystä.
        Ei liike voi tuolleen tehdä että vaatii kuvia, heidän on tultava hakemaan viallinen tavara pois, mikäli asiasta on reklamoitu ajoissa, ja myöskin on saatava toinen vastaava tilalle.
        Myöskin luvatusta toimitusajasta on liikkeen pidettävä kiinni, ja jos poikkeavat sovitusta, niin ostajalla on oikeus purkaa kauppaa.
        Suomisoffasta on kuultu niin paljon huonoa että itse ainakin kierrän se liikkeen kaukaa, myyvät ala-arvoista tavaraa, ja tavara ei muutenkaan vastaa sitä mitä mainostetaan.
        Mainoskuvassa on kalliimpi tavara, ja kun kysyy sitä aletuotetta, niin sanovat että se ei ole hyvä eikä kangas välttämättä kestä kovaa käyttöä. Ihan älytöntä sitten edes mainostaa tuollaista, jos ei laatu ole hyvää.


    • Niinpä niin. Kotimainen sanoi kiinalainen

      • ul

        Ostimme suomi-soffasta ihnan divaanin ja halvalla ja hyvän. Palvelu pelasi ja toimitus tuli luvattuna aikana.
        Ei valitamista mistään.


    • löhhöilijä

      itse ostin suomi-soffasta 2 3 nahkasohva ryhmän. tuotteeseen olen ollut tyytyväinen mutta se miten toimitus ajat venähti kuukaudella ja ennakko maksu piti suorittaa ostohetkellä niin tuli melkein sellanen olo että ois lainannu kyseiselle firmalle rahaa että pystyvät tekeen sen sohvan. sitten se kuitti hinta: 5600e ale plaaa plaa plaa ale plaa plaa plaa maksettava 600e laittaakohan ne tuon 5000e myyntitappioksi verotukseen. onkohan se mahollista? jotain kieroa tuossa on.

      • sohvallinen

        Pari vuotta sitten miehen kanssa etsiskeltiin uutta sohvaa. Mentiin tarjousten houkuttelemana suomisoffaan katsomaan sohvia ja saatiinkin heti avulias myyjä kintereille.
        Sohvan hintaa kysyttäessä alkoi armoton laskimen näpytys (kesti n. 5-10min riippuen siitä, osattiinko heti päättää minkälaisilla käsinojilla ja jaloilla ja kankaalla yms) jonka jälkeen sitten saatiin hinta.

        Parasta oli kun yhtä mukavanoloista sohvaa katseltiin ja poika laski hinnan 5000e, mutta lupasi sitten, että myy sen meille puoleen hintaan 2500. Epäili myös, että saa haukut esimieheltä niin halvoista kaupoista, mutta voi nyt tässä tapauksessa meille sitten niin halvalla myydä (kalleimmalla kankaalla siis, kun ne muut on niin KAUHEEN huonoja!)

        Otettiin tarjous ja marssittiin viereiseen Maskuun, josta saatiin sohva, jota jo useampi kuukausi oltiin katseltu(vastaava kuin suomisoffan 5000e sohva, kooltaan, ulkonäöltään ja kankailtaan), hintaan 1000e.

        En usko, että enää menen suomisoffalle edes katselemaan... niin rasittava oli se myyjä perässä (vaikka tietysti työtään vaan teki).


    • Huijattu

      Aivan mahtava liike!

      Tehtiin marraskuussa sohvakaupat. Oli jokin isänpäivä-kampanja. Sovittiin, että sohva tulee 15. joulukuuta. Odotellessa postiluukusta tipahti Suomi Soffan mainoslehtinen, missä sama sohva 299€ !!! Olin tietty heti, että mitä helvettiä ?!? Me maksettiin tuosta ihan samasta 1295€. Soitin, että haluan purkaa kaupan HETI paikalla. Sain kuulla, että vaikka myyvätkin samaa sohvaa älyttömällä alennuksella, niin ei ole kaupan purkamisen peruste. Vaikka mentäis leivättömän pöydän ääreen puimaan asiaa! No nieltiin tämä ja odoteltiin sohvaa, muttei kuulunut sovittuna ajan kohtana. Ilmoitin heille, että jos meillä ei ole uutta sohvaa jouluna, niin he tosiaan pääsevät sinne "leivättömän pöydän ääreen" puimaan asiaa. No sohva tuli, tai aikakin ilmoitus siitä. Nimittäin 23. joulukuuta iltapäivällä tekstiviestinä kännykkään. Ja kun viimeinen sen huomasin, kuljetusta ei enää järjestynyt. Oltiin joulu ilman uutta sohvaa. Haettiin sohva joulun jälkeen. Ei mitään hyvityksiä, koska meillä "oli mahdollisuus" hakea sohva. Näyttää siltä, että taitaa koko pulju päätyä samaa kuoppaan, kuin surullisen kuuluisa Koti-Idea.

      SUOMI SOFFA - KERRAN, EIKÄ KOSKAAN ENÄÄ!

      • Seurannut

        Noh,kerronpa teille salaisuuden. SuomiSoffan mainontahan perustuu ainoastaan siihen,että tuotteiden lähtöhinnat asetetaan aivan järjettömän korkeiksi. Kyllä ne omansa aina pois saavat. Lisäksi lehdessä usein mainostetaan "toimitusmyyntejä" eli halvin malli,jota ei oikeasti kaupasta edes saa. Se täytyy tilata,ja usein toimitusajaksi luvataan esim. 6vkoa,jota asiakas ei tietenkään jaksa odottaa,joten ottaa kalliimman sohvan,koska sen saa heti. Lisäksi myyjiä opastetaan ohjaamaan asiakas suoraan kalliimpiin tuotteisiin kuin mainostettu. Korjatkoon joku jos olen väärässä.


      • ylpeä sohvan omistaj

        ..Sohvan kirpparilta)Wautsi kun hieno ..juu vanha papparainen kertoi sen olleen mökillä 38vuotta..ja hänen mielestään jo vanha ja kulunut..Noo menimme katsomaan sohvaa ja huh huu Hieno 1960-luvun sohvahan se siinä edessäni seisoi..Ihan erinäkönen kun nykyään,siinä on jalopuuta jalat ja käsinojien puusuojat..Niin tällasia sohvia NÄKEE VANHOISSA jAMES BOND LEFFOISSA..ai niin hinta..100€ ja sain 2 nojatuolia jotka kuuluvat tuohon samaan sohvakalustoon:)Ai mistä tuon ostin..Eräältä kirpparilta Kangasniemeltä..


      • Anonyymi

        Ei enää sillä nimellä kulje mutta samaa huijausta edelleen


    • tt

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      131
      7741
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      77
      3764
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1323
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      75
      1087
    5. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      57
      1022
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      94
      1007
    7. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      123
      833
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      718
    9. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      715
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      38
      663
    Aihe