Gällissä ei vielä ainotakaan sellaista raamatunpaikkaa

teuta

Joita sinne oli muutamat toivoneet . Muuten on kyllä saarnat olleet melko mukavia ,ja aika oikeellisia
ja huutaminenkin on ollut vähenemässä . Tänään päiväällä puhui minde ja teksti oli Ilm. 12 luku .
josta hän kerkesi vain 5-6 jaetta.

55

696

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teuta

      Ilm. 12:1 ja näkyi suuri merkki taivaassa : vaimo, vaatetettu auringolla , ja kuu hänen jalkojensa alla ja hänen päässään kaksitoista tähteä (ne olivat päättäneet että ne oli apostolit )
      2. Hän oli raskaana ja huusi synnytyskivuissaan, ja hänen oli vaikea synnyttää .
      3. Ja näkyi toinen merkki taivaassa , ja katso: suuri tulipunainen lohikäärme , jolla oli seitsemän päätä
      ja kymmenen sarvea , ja sen päissä seitsemän kruunua :

      • kyselevä

        Taas hiukan erikoinen selitys, mutta perinteinen essujuttu:
        Herännyt itse itsensä synnyttää ja menee muiden raskaana olevien luo.
        Mitenkä tuollainen on mahdollista?
        Kehäpäätelmä, mikä johtaa vain sotkuun?
        Vai sisältää jotain salattua tietoa, mitä?
        vai pelkkä kopio muiden puheista ilman mitään ajatusta?


      • teuta
        kyselevä kirjoitti:

        Taas hiukan erikoinen selitys, mutta perinteinen essujuttu:
        Herännyt itse itsensä synnyttää ja menee muiden raskaana olevien luo.
        Mitenkä tuollainen on mahdollista?
        Kehäpäätelmä, mikä johtaa vain sotkuun?
        Vai sisältää jotain salattua tietoa, mitä?
        vai pelkkä kopio muiden puheista ilman mitään ajatusta?

        tilanteeseen


      • teuta

        olivat sillä lailla hyvät ja oikeat , että ei tapahtunut mitään lipomista , eikä lapin lisää .
        Mutta RH. piti hyvän saarnan kohdasta , Joh. 14:1-7.


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        olivat sillä lailla hyvät ja oikeat , että ei tapahtunut mitään lipomista , eikä lapin lisää .
        Mutta RH. piti hyvän saarnan kohdasta , Joh. 14:1-7.

        heillä on tänään nyt ehtoollinen seurojen jälkeen .


      • rivikristitty
        teuta kirjoitti:

        heillä on tänään nyt ehtoollinen seurojen jälkeen .

        olet itse asettanut itsesi tuomariksi arvioimaan mikä on hyvää, mikä ei.
        kun Pyhähenki saarnauttaa, on vaarallista mennä mollaamaan tai väheksymään. ettei vain pyhänhengen pilkka tulisi toteutettua.
        olkoon kaikkivaltias Jumala armollinen, sillä emme tiedä mitä usein olemme tehneet.
        kiittäkää ja ylistäkää Herraa Jeesusta, siitä minkä uhrauksen Hän on Isän käskystä tehnyt ja mitä Hän palvelijoiden kautta antaa meille. tämänkin joulun aikana.


      • teuta
        rivikristitty kirjoitti:

        olet itse asettanut itsesi tuomariksi arvioimaan mikä on hyvää, mikä ei.
        kun Pyhähenki saarnauttaa, on vaarallista mennä mollaamaan tai väheksymään. ettei vain pyhänhengen pilkka tulisi toteutettua.
        olkoon kaikkivaltias Jumala armollinen, sillä emme tiedä mitä usein olemme tehneet.
        kiittäkää ja ylistäkää Herraa Jeesusta, siitä minkä uhrauksen Hän on Isän käskystä tehnyt ja mitä Hän palvelijoiden kautta antaa meille. tämänkin joulun aikana.

        Sillälailla se on.


      • "Iltaserat"
        teuta kirjoitti:

        olivat sillä lailla hyvät ja oikeat , että ei tapahtunut mitään lipomista , eikä lapin lisää .
        Mutta RH. piti hyvän saarnan kohdasta , Joh. 14:1-7.

        RH piti saarnan Joh. 14:1-7, ja sitoi autuaaksitulemisen paavilaisittain rippiin ja oikealla tavalla tapahtuvaksi VAIN esikoislestadiolaiselle saarnaajalle tehtynä. Hän lisäksi "saarnasi" vastoin Raamatun todistamaa Jumalan Sanaa, että kristityn pitää Jeesuksen opetuksen mukaan "TEHDÄ Sana tullakseen autuaaksi", perustellen sen sillä, että Kristus oli Sanan tekijöistä kaikkein suurin. Tuo edellämainittu Kristuksesta on toki täysin totta, mutta juuri Hänen tekonsa vuoksi me emme enää voi teoilla tulla autuaaksi, vaan YKSIN USKOSTA HÄNEN TEKOONSA. Hän on ristinkuolemallaan TEHNYT tekemisemme autuaaksitulemisemme suhteen turhaksi ponnistukseksi. Yksin armosta, yksin uskosta - Kristuksen tähden! Siinä on ainoa toivomme. Ei ripissä, lapinluottamuksessa, eikä seurakunnan todistuksessa.


      • Usko Jeesukseen
        "Iltaserat" kirjoitti:

        RH piti saarnan Joh. 14:1-7, ja sitoi autuaaksitulemisen paavilaisittain rippiin ja oikealla tavalla tapahtuvaksi VAIN esikoislestadiolaiselle saarnaajalle tehtynä. Hän lisäksi "saarnasi" vastoin Raamatun todistamaa Jumalan Sanaa, että kristityn pitää Jeesuksen opetuksen mukaan "TEHDÄ Sana tullakseen autuaaksi", perustellen sen sillä, että Kristus oli Sanan tekijöistä kaikkein suurin. Tuo edellämainittu Kristuksesta on toki täysin totta, mutta juuri Hänen tekonsa vuoksi me emme enää voi teoilla tulla autuaaksi, vaan YKSIN USKOSTA HÄNEN TEKOONSA. Hän on ristinkuolemallaan TEHNYT tekemisemme autuaaksitulemisemme suhteen turhaksi ponnistukseksi. Yksin armosta, yksin uskosta - Kristuksen tähden! Siinä on ainoa toivomme. Ei ripissä, lapinluottamuksessa, eikä seurakunnan todistuksessa.

        RH on yksi niistä veljistä jolla on myös evankeliumin sana hallusaan, mutta lappiin mentyään hän samaistuu tähän tunnettuun meininkiin. PL on toinen samankaltainen veli, puheet muuttuvat helposti ymäristön myötäisiksi, kuin kameleontin väri. On selvää että sellainen tapa toimia syö luottamusta julistajaan.

        Näitä on useampiakin julistajia joilla on samantapainen strategia saarnoissaan. Jos he menevät lähetysmatkalle esimerkiksi Inkeriin tai Viroon, niin puhe on tervettä evankeliumia, mutta heti kun joku "vaareista" joita he pelkäävät istuu etupenkissä, niin puheet muuttuvat. Tällainen toimintamalli on valistuneille Jeesuksessa Kristuksessa kasvaneille kuulijoille melkoinen painajainen. He kaipaavat tervettä Kristuksen oppia ravinnokseen, jotta vahvistuisivat uskossa rakkaudessa ja hyvissä töissä.

        Nille joille ainoastaan puheen nuotti ja muutamat opitut perinneilmaisut riittävät evankeliumin sisällöksi, tällainen "vekslaaminen" ei juurikaan ole ongelma, Tällaiset ihmiset eivät havaitse ollenkaan sitä, millaisessa liekanarussa heitä pidetään näiden ihmisoppien ja ihmiskäskyjen avulla. Heillä ei ole juurikaan kokenusta siitä millaista on elää Jumalan armossa ja Kristuksen vapaudessa, rakastavan Jumalan hoivissa. Heille tuo vihaisen Jumalansa lepyttäminen erilaisilla kehon konsteilla on selkärankaa myöten omaksuttu perinnemalli. Pelko syyllisyys ja häpeä hallitsevat heidän elämäänsä, siksi muun muassa teeskentely ihmisten edessä on heille yksi konsti yrittää hoitaa hylkäämisestä itsesäälistä itseinhosta pelosta ja häpeästä kipeätä sieluaan.

        Jeesukselta saisivat kaikki syntinsä anteeksi ja Jumalan täydellisen vanhursauden lahjaksi, mutta kun ylpeys ei anna periksi, pitää vain voivotella voimattomana. Tragikoomista kyllä he kutsuvat edellä kuvattua tilaansa nimellä "elävä usko".


      • "Iltaserat" kirjoitti:

        RH piti saarnan Joh. 14:1-7, ja sitoi autuaaksitulemisen paavilaisittain rippiin ja oikealla tavalla tapahtuvaksi VAIN esikoislestadiolaiselle saarnaajalle tehtynä. Hän lisäksi "saarnasi" vastoin Raamatun todistamaa Jumalan Sanaa, että kristityn pitää Jeesuksen opetuksen mukaan "TEHDÄ Sana tullakseen autuaaksi", perustellen sen sillä, että Kristus oli Sanan tekijöistä kaikkein suurin. Tuo edellämainittu Kristuksesta on toki täysin totta, mutta juuri Hänen tekonsa vuoksi me emme enää voi teoilla tulla autuaaksi, vaan YKSIN USKOSTA HÄNEN TEKOONSA. Hän on ristinkuolemallaan TEHNYT tekemisemme autuaaksitulemisemme suhteen turhaksi ponnistukseksi. Yksin armosta, yksin uskosta - Kristuksen tähden! Siinä on ainoa toivomme. Ei ripissä, lapinluottamuksessa, eikä seurakunnan todistuksessa.

        Olisiko kumminkin niin, että meille itsellemme on totta vain se mitä olemme saaneet kokea Jumalan armosta.

        Ei kai kuitenkaan ole niin, ettei armo olisi läsnä myös rippitilanteessa, koska se kuuluu myös luterilaiseen tunnustukseen.


      • Usko Jeesukseen kirjoitti:

        RH on yksi niistä veljistä jolla on myös evankeliumin sana hallusaan, mutta lappiin mentyään hän samaistuu tähän tunnettuun meininkiin. PL on toinen samankaltainen veli, puheet muuttuvat helposti ymäristön myötäisiksi, kuin kameleontin väri. On selvää että sellainen tapa toimia syö luottamusta julistajaan.

        Näitä on useampiakin julistajia joilla on samantapainen strategia saarnoissaan. Jos he menevät lähetysmatkalle esimerkiksi Inkeriin tai Viroon, niin puhe on tervettä evankeliumia, mutta heti kun joku "vaareista" joita he pelkäävät istuu etupenkissä, niin puheet muuttuvat. Tällainen toimintamalli on valistuneille Jeesuksessa Kristuksessa kasvaneille kuulijoille melkoinen painajainen. He kaipaavat tervettä Kristuksen oppia ravinnokseen, jotta vahvistuisivat uskossa rakkaudessa ja hyvissä töissä.

        Nille joille ainoastaan puheen nuotti ja muutamat opitut perinneilmaisut riittävät evankeliumin sisällöksi, tällainen "vekslaaminen" ei juurikaan ole ongelma, Tällaiset ihmiset eivät havaitse ollenkaan sitä, millaisessa liekanarussa heitä pidetään näiden ihmisoppien ja ihmiskäskyjen avulla. Heillä ei ole juurikaan kokenusta siitä millaista on elää Jumalan armossa ja Kristuksen vapaudessa, rakastavan Jumalan hoivissa. Heille tuo vihaisen Jumalansa lepyttäminen erilaisilla kehon konsteilla on selkärankaa myöten omaksuttu perinnemalli. Pelko syyllisyys ja häpeä hallitsevat heidän elämäänsä, siksi muun muassa teeskentely ihmisten edessä on heille yksi konsti yrittää hoitaa hylkäämisestä itsesäälistä itseinhosta pelosta ja häpeästä kipeätä sieluaan.

        Jeesukselta saisivat kaikki syntinsä anteeksi ja Jumalan täydellisen vanhursauden lahjaksi, mutta kun ylpeys ei anna periksi, pitää vain voivotella voimattomana. Tragikoomista kyllä he kutsuvat edellä kuvattua tilaansa nimellä "elävä usko".

        Tässä on kyseessä osittain tiedostamaton roolipeli.
        Olen jostakin lukenut, että aikuiset ihmiset muuttuvat osittain lapsiksi vanhempiensa kodissa tavatessaan.
        On kai joku muukin havainnut, että kasvuprosessissa on omat ongelmansa, kun poika kasvaa aikuiseksi ja hänestä tulee tasavertainen kumppani.

        Lapin suhteen tämä ei pääse ilmeisesti koskaan tapahtumaan. Sinne mennään kuin käskynjaolle rikkimenneitä varusteita peitellen. Kun sitten papat osoittavat huomiota, niin sehän on mannaa, josta ei haluta luopua.

        Monet ihmiset muuttuvat ihan toisenlaisiksi sen seuraviikon ajaksi. Yrmeätkin hymyilevät.


      • teuta
        vihne kirjoitti:

        Tässä on kyseessä osittain tiedostamaton roolipeli.
        Olen jostakin lukenut, että aikuiset ihmiset muuttuvat osittain lapsiksi vanhempiensa kodissa tavatessaan.
        On kai joku muukin havainnut, että kasvuprosessissa on omat ongelmansa, kun poika kasvaa aikuiseksi ja hänestä tulee tasavertainen kumppani.

        Lapin suhteen tämä ei pääse ilmeisesti koskaan tapahtumaan. Sinne mennään kuin käskynjaolle rikkimenneitä varusteita peitellen. Kun sitten papat osoittavat huomiota, niin sehän on mannaa, josta ei haluta luopua.

        Monet ihmiset muuttuvat ihan toisenlaisiksi sen seuraviikon ajaksi. Yrmeätkin hymyilevät.

        RH. isä oli kova hymypoika , en koskaan saanut oikein selville miksi.
        Kyllä he muuttuvat , ja raha ei lopu ...


      • teuta
        vihne kirjoitti:

        Olisiko kumminkin niin, että meille itsellemme on totta vain se mitä olemme saaneet kokea Jumalan armosta.

        Ei kai kuitenkaan ole niin, ettei armo olisi läsnä myös rippitilanteessa, koska se kuuluu myös luterilaiseen tunnustukseen.

        Voihan tuon seikan kuunnella niin tarkkaan, että jäljelle jää työ , tarkoitan tässä edellistä kirjoittajaa
        Joka nähtävästi kirjoitti molemmat kommentit ,
        Ilman muuta ARMO on läsnä rippitilanteessakin koska saamme synnit anteeksi ARMOSTA.


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        olivat sillä lailla hyvät ja oikeat , että ei tapahtunut mitään lipomista , eikä lapin lisää .
        Mutta RH. piti hyvän saarnan kohdasta , Joh. 14:1-7.

        Jokainen voi lukea kotona raamatusta , tekstin : selitys Raamatussa on joitakin sanoja .
        Tässä alla selityksiä:
        Ilm. 14:1. Jeesus rinnastaa tässä itsensä Jumalan kanssa uskon kohteena : Häneen on uskottava , kuten uskomme Jumalaan ,sillä Hän on yhtä isän Jumalan kanssa ( Joh, 10:30 ) " tosi Jumala ja iankaikkinen elämä"
        ( 1 Joh 5:20. ).
        2-3. "otan teidät tyköni " Jeesus oli pian , 42 päivän kuluttua ristinkuolemansa jälkeen , menevä Isän Jumalan
        luo kirkkauteen . Opetuslapset eivät silloin voineet mennä Hänen kanssaan , sillä heidän oli ensin suoritettava evankeliumin julistamistehtäväsä maailmassa , he saivat seurata jeesusta kirkkauden valtakuntaan , kuten jeesus lupasi heille . Ruumiin puolesta tämä tapahtuu "vanhurskasten ylösnousemuksessa " Kristuksen toisessa
        tulemisessa ( 1 Joh. 3:2 ; 1 Tiit. 4:16.17 ; 1 Kor, 15:23, 52.). Jeesuksen sanat Pietarille sisälsivät peitetysti
        viittauksen hänen marttyyrikuolemaansa : Perimä tiedon mukaan Pietari kuoli ristillä pää alaspäin (oma pyyntö) Keisari Neron toimeenpanemassa vainossa Roomassa v, 66_7.

        4-7. Jeesus on TIE Isän Jumalan luo/lapseuteen ja armovaltakuntaan täällä ja sitten taivaan majoihin .
        Hä'n on sitä sanansa, verensä ja Hengensä kautta. Hän on TOTUUS yhdessä sanojensa , opetustensa ( ja yleensä Raamatunsanan ) kanssa ja kautta Joh. 17:17.).Hän on ELÄMÄ siten , että Hän nostaa sanansa ,
        verensä ja Henkensä kautta synteihinsä ja rikoksiinsa kuolleita uuteen elämään yhteydessä kansaansa
        ja Jumalan kanssa armovaltakunnassa / seurakunnassa . ks. Joh. 14:19 ; Ef. 2:4-10 .

        tämän enempää ei se anna .


      • teuta
        Usko Jeesukseen kirjoitti:

        RH on yksi niistä veljistä jolla on myös evankeliumin sana hallusaan, mutta lappiin mentyään hän samaistuu tähän tunnettuun meininkiin. PL on toinen samankaltainen veli, puheet muuttuvat helposti ymäristön myötäisiksi, kuin kameleontin väri. On selvää että sellainen tapa toimia syö luottamusta julistajaan.

        Näitä on useampiakin julistajia joilla on samantapainen strategia saarnoissaan. Jos he menevät lähetysmatkalle esimerkiksi Inkeriin tai Viroon, niin puhe on tervettä evankeliumia, mutta heti kun joku "vaareista" joita he pelkäävät istuu etupenkissä, niin puheet muuttuvat. Tällainen toimintamalli on valistuneille Jeesuksessa Kristuksessa kasvaneille kuulijoille melkoinen painajainen. He kaipaavat tervettä Kristuksen oppia ravinnokseen, jotta vahvistuisivat uskossa rakkaudessa ja hyvissä töissä.

        Nille joille ainoastaan puheen nuotti ja muutamat opitut perinneilmaisut riittävät evankeliumin sisällöksi, tällainen "vekslaaminen" ei juurikaan ole ongelma, Tällaiset ihmiset eivät havaitse ollenkaan sitä, millaisessa liekanarussa heitä pidetään näiden ihmisoppien ja ihmiskäskyjen avulla. Heillä ei ole juurikaan kokenusta siitä millaista on elää Jumalan armossa ja Kristuksen vapaudessa, rakastavan Jumalan hoivissa. Heille tuo vihaisen Jumalansa lepyttäminen erilaisilla kehon konsteilla on selkärankaa myöten omaksuttu perinnemalli. Pelko syyllisyys ja häpeä hallitsevat heidän elämäänsä, siksi muun muassa teeskentely ihmisten edessä on heille yksi konsti yrittää hoitaa hylkäämisestä itsesäälistä itseinhosta pelosta ja häpeästä kipeätä sieluaan.

        Jeesukselta saisivat kaikki syntinsä anteeksi ja Jumalan täydellisen vanhursauden lahjaksi, mutta kun ylpeys ei anna periksi, pitää vain voivotella voimattomana. Tragikoomista kyllä he kutsuvat edellä kuvattua tilaansa nimellä "elävä usko".

        Minusta kun pelkkä usko Jeesukseen Kristukseen riittää , Ei tarvitä mitään
        isompia koukeroita , joita joissakin on näkyvissä .


      • Onneksi asioista
        Usko Jeesukseen kirjoitti:

        RH on yksi niistä veljistä jolla on myös evankeliumin sana hallusaan, mutta lappiin mentyään hän samaistuu tähän tunnettuun meininkiin. PL on toinen samankaltainen veli, puheet muuttuvat helposti ymäristön myötäisiksi, kuin kameleontin väri. On selvää että sellainen tapa toimia syö luottamusta julistajaan.

        Näitä on useampiakin julistajia joilla on samantapainen strategia saarnoissaan. Jos he menevät lähetysmatkalle esimerkiksi Inkeriin tai Viroon, niin puhe on tervettä evankeliumia, mutta heti kun joku "vaareista" joita he pelkäävät istuu etupenkissä, niin puheet muuttuvat. Tällainen toimintamalli on valistuneille Jeesuksessa Kristuksessa kasvaneille kuulijoille melkoinen painajainen. He kaipaavat tervettä Kristuksen oppia ravinnokseen, jotta vahvistuisivat uskossa rakkaudessa ja hyvissä töissä.

        Nille joille ainoastaan puheen nuotti ja muutamat opitut perinneilmaisut riittävät evankeliumin sisällöksi, tällainen "vekslaaminen" ei juurikaan ole ongelma, Tällaiset ihmiset eivät havaitse ollenkaan sitä, millaisessa liekanarussa heitä pidetään näiden ihmisoppien ja ihmiskäskyjen avulla. Heillä ei ole juurikaan kokenusta siitä millaista on elää Jumalan armossa ja Kristuksen vapaudessa, rakastavan Jumalan hoivissa. Heille tuo vihaisen Jumalansa lepyttäminen erilaisilla kehon konsteilla on selkärankaa myöten omaksuttu perinnemalli. Pelko syyllisyys ja häpeä hallitsevat heidän elämäänsä, siksi muun muassa teeskentely ihmisten edessä on heille yksi konsti yrittää hoitaa hylkäämisestä itsesäälistä itseinhosta pelosta ja häpeästä kipeätä sieluaan.

        Jeesukselta saisivat kaikki syntinsä anteeksi ja Jumalan täydellisen vanhursauden lahjaksi, mutta kun ylpeys ei anna periksi, pitää vain voivotella voimattomana. Tragikoomista kyllä he kutsuvat edellä kuvattua tilaansa nimellä "elävä usko".

        Ei ole sopivaa ruotia henkilöitä täällä.
        Mitä tarkoittaa "evankeliumin sana hallussa"? Evankeliumin sana on vapauttava sana. Se osoittaa tien Kristuksen luo eikä lapinvanhimpien luo. Tämä kaverihan luki vanhimmille Inkerin lähetystyötä halvaannuttaneen nimettömän kirjeen joka oli hänen itsensä laatima! Uskollinen järjestömies ja piirisihteeri, joka ei ole koskaan ollut evankeliumin puolella!
        Kun julistajalla on niin sanotusti vanhurskauttamisoppi kohdallaan, ei hän toimi sillä tavalla kuin tämä kaveri. Tarkoitan sitä, että silloin ei kiinnitetä ihmisten mieliä ihmisiin ja ihmisoppeihin ja kuuliaisuutta ei vaadita muuhun kuin Jumalan sanaan ja Kristukseen!


      • ja ammut heti
        vihne kirjoitti:

        Tässä on kyseessä osittain tiedostamaton roolipeli.
        Olen jostakin lukenut, että aikuiset ihmiset muuttuvat osittain lapsiksi vanhempiensa kodissa tavatessaan.
        On kai joku muukin havainnut, että kasvuprosessissa on omat ongelmansa, kun poika kasvaa aikuiseksi ja hänestä tulee tasavertainen kumppani.

        Lapin suhteen tämä ei pääse ilmeisesti koskaan tapahtumaan. Sinne mennään kuin käskynjaolle rikkimenneitä varusteita peitellen. Kun sitten papat osoittavat huomiota, niin sehän on mannaa, josta ei haluta luopua.

        Monet ihmiset muuttuvat ihan toisenlaisiksi sen seuraviikon ajaksi. Yrmeätkin hymyilevät.

        Sääki siellä muutut ko se johtuu siittä, ettei asioitte perimmäistä syytä ymmärretä.
        Ko puhtaala jumalansanalla ei oo mittää arvoo, mennee kaikki roolipeliksi ja auktoriteettien kunnioittamiseks. Sitä sammaa sääki meitille täälä saarnaat, hunooria perinteele.
        Tää o peräti hukasa tää esikoiste asia. Miätis nyttota leikkiä "ainoo oikee".
        Meinaan, jotta jos lapivvanhimmat tosisansa uskos olevansa ainoo oikee seurakunta olis heitilä ja monela muula kiire matkatoimistoo. Siälä olis porukkaa yhteistyäsä lähetysseuranki kansa. Mitäs haittaa siitä olis vaikka papikki olis kaverina, eikai se heitin spitaalinsa tartu esikoisee, jos tällä ainoona kerta pyhähenki o. Eristäytymine kertoo siittä ko ommaa uskoo ei luatetakkaa.
        Paljoko tää ainoa oikia seurakunta tekkee tyätä pultsarie ja juappoje joukosa karula? Ei sitten yhtikäs mittää! Täsä sääki vimmalla kannatat epäuskon töitte aisaa ja pusket heti ko joku omavvanhurskaure hännäm pääle astuu. Sejjatkuu niikaua kos sana arvo pyssyy pimenosa. Aika mennee vaa siihev varjoje väistelemissee sillaikaako tosiasjat jää pimentoo.


      • hyyskän alusesta
        teuta kirjoitti:

        RH. isä oli kova hymypoika , en koskaan saanut oikein selville miksi.
        Kyllä he muuttuvat , ja raha ei lopu ...

        tyhmäki näyttäs viisammaalta ko osas pittää suusa kiini! Saati sette tämä teuta!


      • ja ammut heti kirjoitti:

        Sääki siellä muutut ko se johtuu siittä, ettei asioitte perimmäistä syytä ymmärretä.
        Ko puhtaala jumalansanalla ei oo mittää arvoo, mennee kaikki roolipeliksi ja auktoriteettien kunnioittamiseks. Sitä sammaa sääki meitille täälä saarnaat, hunooria perinteele.
        Tää o peräti hukasa tää esikoiste asia. Miätis nyttota leikkiä "ainoo oikee".
        Meinaan, jotta jos lapivvanhimmat tosisansa uskos olevansa ainoo oikee seurakunta olis heitilä ja monela muula kiire matkatoimistoo. Siälä olis porukkaa yhteistyäsä lähetysseuranki kansa. Mitäs haittaa siitä olis vaikka papikki olis kaverina, eikai se heitin spitaalinsa tartu esikoisee, jos tällä ainoona kerta pyhähenki o. Eristäytymine kertoo siittä ko ommaa uskoo ei luatetakkaa.
        Paljoko tää ainoa oikia seurakunta tekkee tyätä pultsarie ja juappoje joukosa karula? Ei sitten yhtikäs mittää! Täsä sääki vimmalla kannatat epäuskon töitte aisaa ja pusket heti ko joku omavvanhurskaure hännäm pääle astuu. Sejjatkuu niikaua kos sana arvo pyssyy pimenosa. Aika mennee vaa siihev varjoje väistelemissee sillaikaako tosiasjat jää pimentoo.

        En tiedä mihin arviosi perustat. Luulen kuitenkin, ettemme ole siellä lapissa yhtäaikaa olleet, joten arvailuksi taitaa jäädä.

        Vitsi: Mitä teki vaimo, kun mies kaatui humalassa eteisen lattialle? Haukkui pystyyn.

        Tämä on tasoltaan suurinpiirtein samaa. Tämä sinun juttusi.


      • Usko Jeesukseen
        Onneksi asioista kirjoitti:

        Ei ole sopivaa ruotia henkilöitä täällä.
        Mitä tarkoittaa "evankeliumin sana hallussa"? Evankeliumin sana on vapauttava sana. Se osoittaa tien Kristuksen luo eikä lapinvanhimpien luo. Tämä kaverihan luki vanhimmille Inkerin lähetystyötä halvaannuttaneen nimettömän kirjeen joka oli hänen itsensä laatima! Uskollinen järjestömies ja piirisihteeri, joka ei ole koskaan ollut evankeliumin puolella!
        Kun julistajalla on niin sanotusti vanhurskauttamisoppi kohdallaan, ei hän toimi sillä tavalla kuin tämä kaveri. Tarkoitan sitä, että silloin ei kiinnitetä ihmisten mieliä ihmisiin ja ihmisoppeihin ja kuuliaisuutta ei vaadita muuhun kuin Jumalan sanaan ja Kristukseen!

        Ruodit kuitenkin !?

        Kerroin asiasta asiasta luhyesti sen mitä itse olen kokenut, kuullut ja nähnyt.

        Itse uskon hyljätyksi tulemisen pelon olevan suurin vaikutin "samalla tavalla" saarnaamiseen. Olen nimittäin omakohtaisesti keskustellut joidenkin vanhimmiston hampaisiin joutuneiden henkilöiden kanssa. Vanhimmiston tapa kohdella "toisinajattelijoita" on erittän ikävää, loukkaavaa, pois sulkevaa ja täysin yksipuolista.

        Ihminen joka elää itsessään, sisäänpäin käpertyneenä, ei näe toisia vertaisinaan, vaan katsoo jokaista eri mieltä olevaa henkilöä suurena uhkana itselleen, tulkinnoilleen ja ymmärrykselleen. Uhkat on poistettava keinolla millä hyvänsä. Niinpä erästä rakastettua evankeliumin julistajaa alettiin nimittelemään "korkeaksi puuksi", vaikka nimittelijät itse ovat koettelemuksissa osoittautuneet epätavallisen korkeiksi puiksi, jotka eivät koe mitään tarvetta olla seurakunnalle alamaisina ja palvelijoina seurakunnalle. Isäntähenki on aivan ällistyttävä. Ihmettelen kovasti joidenkin tapaa hyväksyä tuollaista käyttäytymistä palvelijaksi asetetulta henkilöltä?


        Toinen ihmeellinen kolleegio ovat nämä rakkaat suomen saarnaajat. Kun vanhimmisto on paikalla, niin oma nahka varjellaan olemalla vaiti, kun jotakuta saarnaajaa aletaan puremaan ja syömään. Vain muutama harva poikkeus on tässä säännössä. Esimerkiksi; jos joku saarnaaja kysyy saarnaajien kokoukselta perusteita johonkin mieletään askarruttavaan opetukseen joka poikkeaa Raamatun sanasta ja Lutherin opetuksista, niin hän ei koskaan saa pyytämäänsä puheenvuoroa, vaan nuija kopahtaa kokouksen päättyneeksi, ennen asian käsittelyä.

        Nyt muutaman viimeisen vuoden aikana jokainen yksittäinen saarnaaja on ilmeisesti vaiennettu kertomasta seurakunnalle mitään saarnaajien kokouksien keskusteluista ja tapahtumista. Ajatellaan että sopu säilyy paremmin kun kaikki erimielisyydet salataan. Mistä sitten saavat tukea ne saarnaajat jotka näkevät asian eri tavalla kun suuri kokouksen enemmistö? Eivät mistään tietenkään kun ei seurakunnalle saa kertoa väärinkohtelusta ollenkaan. Seurakunta jossa kukaan ei saa olla eri mieltä johdon kanssa, ei herätä yhtään luottamusta. Tiedämme jokapäiväisestä elämästä että rehellisellä ihmisellä ei ole mitään salattavaa.

        Pitää ottaa huomioon että sanapalvelijat ovat työstään vastuussa paitsi Jumalkalle, niin myöskin seurakunnalle. Tuomalla paiseet rohkeasti esiin ja puhkomalla, ne alkaisivat parantumaan. Peittelemällä ja salaamalla tosiasiat, saadaan aikaan vain dominoivien ihmisten valta ja haavojen parantumattomuus, "mätäneminen". Meille on tarkoin kerrottu Raamatussa, mitkä ovat seurakunnan johtoon asetetun henkilön edellytykset ja ominaisuudet. Yksikään näistä edellytyksistä ei ole asuinpaikkakunta.


      • Usko Jeesukseen
        vihne kirjoitti:

        Olisiko kumminkin niin, että meille itsellemme on totta vain se mitä olemme saaneet kokea Jumalan armosta.

        Ei kai kuitenkaan ole niin, ettei armo olisi läsnä myös rippitilanteessa, koska se kuuluu myös luterilaiseen tunnustukseen.

        Ripittäytyminen on silloin oikein jos se tapahtuu Heikon uskon vahvistukseksi. Jos ripistä etsitään esimerkiksi LUPAA uskomiselle, tai esitetään rippi USKON (vahvan siis) HEDELMÄNÄ, kuten lapsita opetaan, niin silloin ripin merkitys on käsitetty väärin.

        Ihminen ei sii tarvitse ripittäytymistä voidakseen ja saadakseen uskoa. Mutta jos usko on kerta kaikkiaan niin heikko ja horjuva ettei muutoin jaksa uskoa, (siis antaa ITSELLEEN anteeksi), niin silloin rippi on Jumalan ihana armoväline jossa ripittäytyvä saa kuulla HENKILÖKOHTAISESTI, että todellakin Jeesuksen nimessä ja veressä sinun kaikki syntisi ovat anteeksi annetut.


      • ihmetteleväinen
        teuta kirjoitti:

        Jokainen voi lukea kotona raamatusta , tekstin : selitys Raamatussa on joitakin sanoja .
        Tässä alla selityksiä:
        Ilm. 14:1. Jeesus rinnastaa tässä itsensä Jumalan kanssa uskon kohteena : Häneen on uskottava , kuten uskomme Jumalaan ,sillä Hän on yhtä isän Jumalan kanssa ( Joh, 10:30 ) " tosi Jumala ja iankaikkinen elämä"
        ( 1 Joh 5:20. ).
        2-3. "otan teidät tyköni " Jeesus oli pian , 42 päivän kuluttua ristinkuolemansa jälkeen , menevä Isän Jumalan
        luo kirkkauteen . Opetuslapset eivät silloin voineet mennä Hänen kanssaan , sillä heidän oli ensin suoritettava evankeliumin julistamistehtäväsä maailmassa , he saivat seurata jeesusta kirkkauden valtakuntaan , kuten jeesus lupasi heille . Ruumiin puolesta tämä tapahtuu "vanhurskasten ylösnousemuksessa " Kristuksen toisessa
        tulemisessa ( 1 Joh. 3:2 ; 1 Tiit. 4:16.17 ; 1 Kor, 15:23, 52.). Jeesuksen sanat Pietarille sisälsivät peitetysti
        viittauksen hänen marttyyrikuolemaansa : Perimä tiedon mukaan Pietari kuoli ristillä pää alaspäin (oma pyyntö) Keisari Neron toimeenpanemassa vainossa Roomassa v, 66_7.

        4-7. Jeesus on TIE Isän Jumalan luo/lapseuteen ja armovaltakuntaan täällä ja sitten taivaan majoihin .
        Hä'n on sitä sanansa, verensä ja Hengensä kautta. Hän on TOTUUS yhdessä sanojensa , opetustensa ( ja yleensä Raamatunsanan ) kanssa ja kautta Joh. 17:17.).Hän on ELÄMÄ siten , että Hän nostaa sanansa ,
        verensä ja Henkensä kautta synteihinsä ja rikoksiinsa kuolleita uuteen elämään yhteydessä kansaansa
        ja Jumalan kanssa armovaltakunnassa / seurakunnassa . ks. Joh. 14:19 ; Ef. 2:4-10 .

        tämän enempää ei se anna .

        Olitko todellakin puhujana joissakin seuroissa???


      • teuta
        ihmetteleväinen kirjoitti:

        Olitko todellakin puhujana joissakin seuroissa???

        Onko korvissasi surinaa vai silmissäsi särentjä .


      • pisti silmään se
        Usko Jeesukseen kirjoitti:

        Ruodit kuitenkin !?

        Kerroin asiasta asiasta luhyesti sen mitä itse olen kokenut, kuullut ja nähnyt.

        Itse uskon hyljätyksi tulemisen pelon olevan suurin vaikutin "samalla tavalla" saarnaamiseen. Olen nimittäin omakohtaisesti keskustellut joidenkin vanhimmiston hampaisiin joutuneiden henkilöiden kanssa. Vanhimmiston tapa kohdella "toisinajattelijoita" on erittän ikävää, loukkaavaa, pois sulkevaa ja täysin yksipuolista.

        Ihminen joka elää itsessään, sisäänpäin käpertyneenä, ei näe toisia vertaisinaan, vaan katsoo jokaista eri mieltä olevaa henkilöä suurena uhkana itselleen, tulkinnoilleen ja ymmärrykselleen. Uhkat on poistettava keinolla millä hyvänsä. Niinpä erästä rakastettua evankeliumin julistajaa alettiin nimittelemään "korkeaksi puuksi", vaikka nimittelijät itse ovat koettelemuksissa osoittautuneet epätavallisen korkeiksi puiksi, jotka eivät koe mitään tarvetta olla seurakunnalle alamaisina ja palvelijoina seurakunnalle. Isäntähenki on aivan ällistyttävä. Ihmettelen kovasti joidenkin tapaa hyväksyä tuollaista käyttäytymistä palvelijaksi asetetulta henkilöltä?


        Toinen ihmeellinen kolleegio ovat nämä rakkaat suomen saarnaajat. Kun vanhimmisto on paikalla, niin oma nahka varjellaan olemalla vaiti, kun jotakuta saarnaajaa aletaan puremaan ja syömään. Vain muutama harva poikkeus on tässä säännössä. Esimerkiksi; jos joku saarnaaja kysyy saarnaajien kokoukselta perusteita johonkin mieletään askarruttavaan opetukseen joka poikkeaa Raamatun sanasta ja Lutherin opetuksista, niin hän ei koskaan saa pyytämäänsä puheenvuoroa, vaan nuija kopahtaa kokouksen päättyneeksi, ennen asian käsittelyä.

        Nyt muutaman viimeisen vuoden aikana jokainen yksittäinen saarnaaja on ilmeisesti vaiennettu kertomasta seurakunnalle mitään saarnaajien kokouksien keskusteluista ja tapahtumista. Ajatellaan että sopu säilyy paremmin kun kaikki erimielisyydet salataan. Mistä sitten saavat tukea ne saarnaajat jotka näkevät asian eri tavalla kun suuri kokouksen enemmistö? Eivät mistään tietenkään kun ei seurakunnalle saa kertoa väärinkohtelusta ollenkaan. Seurakunta jossa kukaan ei saa olla eri mieltä johdon kanssa, ei herätä yhtään luottamusta. Tiedämme jokapäiväisestä elämästä että rehellisellä ihmisellä ei ole mitään salattavaa.

        Pitää ottaa huomioon että sanapalvelijat ovat työstään vastuussa paitsi Jumalkalle, niin myöskin seurakunnalle. Tuomalla paiseet rohkeasti esiin ja puhkomalla, ne alkaisivat parantumaan. Peittelemällä ja salaamalla tosiasiat, saadaan aikaan vain dominoivien ihmisten valta ja haavojen parantumattomuus, "mätäneminen". Meille on tarkoin kerrottu Raamatussa, mitkä ovat seurakunnan johtoon asetetun henkilön edellytykset ja ominaisuudet. Yksikään näistä edellytyksistä ei ole asuinpaikkakunta.

        Ihan vapaasti, mutta "evankeliumin sana hallussa" on niin naivia tekstiä, että oli pakko kommentoida.
        Ovat saarnaajat vastuussa Jumalalle? Eikö tätä asiaa kannattaisi ruveta heille kertomaan?


      • Jos Herra avais?
        vihne kirjoitti:

        En tiedä mihin arviosi perustat. Luulen kuitenkin, ettemme ole siellä lapissa yhtäaikaa olleet, joten arvailuksi taitaa jäädä.

        Vitsi: Mitä teki vaimo, kun mies kaatui humalassa eteisen lattialle? Haukkui pystyyn.

        Tämä on tasoltaan suurinpiirtein samaa. Tämä sinun juttusi.

        Molemmilla silti paljonkin syytä ojentaa, niin vaimolla eteisessäkin.


      • teuta
        vihne kirjoitti:

        En tiedä mihin arviosi perustat. Luulen kuitenkin, ettemme ole siellä lapissa yhtäaikaa olleet, joten arvailuksi taitaa jäädä.

        Vitsi: Mitä teki vaimo, kun mies kaatui humalassa eteisen lattialle? Haukkui pystyyn.

        Tämä on tasoltaan suurinpiirtein samaa. Tämä sinun juttusi.

        Vaan se vitsi oli muuten ihan hyvä .

        OLi toinenkin : pohjanmaalla eräs isäntä tuli aamusta kotiin ,sellaisilta reissuilta , emäntä koppasi
        hellalta paistinpannun käteen ja sanoi , kyllä mää tiärän et jumala sun tuomittee , mut en mää kerkki odottamaan , ja koppasi miestä päähän.


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        Onko korvissasi surinaa vai silmissäsi särentjä .

        Jesaja . 25 luku , oikaiskaa jos kirjoitan saarnaajan nimen väärin , mutta kuulin Lundbäg tai noi .
        puhui kritityn vaelluksesta ;herran pelastavasta voimasta ,
        luku alkaa näin , 1. Herra, sinä olet minun Jumalani ; minä kunnioitan sinua , kiitän sinun nimeäsi
        sillä sinä olet tehnyt ihmeitä , sinun aivoituksesi kaukaisilta päiviltä ovat todet ja vakaat.
        2. Sillä sinä olet tehnyt kaupungin kiviröykkiöksi , varustetun kaupunkin raunioiksi ...

        Vähän epämääräinen , mutta herkkä , ja totuuden mukainen .


      • teuta
        hyyskän alusesta kirjoitti:

        tyhmäki näyttäs viisammaalta ko osas pittää suusa kiini! Saati sette tämä teuta!

        Muita kuin ramin , olisiko joku vävyistä . Jos panensin , pyydän anteeksi .


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        Jesaja . 25 luku , oikaiskaa jos kirjoitan saarnaajan nimen väärin , mutta kuulin Lundbäg tai noi .
        puhui kritityn vaelluksesta ;herran pelastavasta voimasta ,
        luku alkaa näin , 1. Herra, sinä olet minun Jumalani ; minä kunnioitan sinua , kiitän sinun nimeäsi
        sillä sinä olet tehnyt ihmeitä , sinun aivoituksesi kaukaisilta päiviltä ovat todet ja vakaat.
        2. Sillä sinä olet tehnyt kaupungin kiviröykkiöksi , varustetun kaupunkin raunioiksi ...

        Vähän epämääräinen , mutta herkkä , ja totuuden mukainen .

        Meni vähän pitkäksi aluksi luettiin kaikki kirjeet , Norja saa lähetyksen 2010. Ovat enenmän tarpeessa .
        Iltasaarna oli tekstistä Fil. 3 luku Puhui . Bolsoi(y)

        Teksti alkaa : Tärkeintä on Kistuksen tuominen .
        3:1 .Veljeni , iloitkaa siis Herrassa ! Minä en kyllästy kirjoittamaan teille yhä uudestaan samoista asioista , ja sitten hänhän teillä on tarkka tieto .
        2. varokaa noita koiria , noita kelvottomia työntekijöitä , noita piloille leikattuja . ...

        Hän toi esiin asian joka oli vähän aikaa sitten palstalla esillä , nimittäin hän sanoi että Paavali sai synnit anteeksi , ananiaan kätten päälle panolla , raamattu sanoo , että saulus sai näkönsä , ja PYhän Hengen .
        ja kun hänet kastetiin hän sai synnit anteeksi .

        Uskon hän oli saanut jo tiellä Damaskoon .


      • Usko Jeesukseen
        pisti silmään se kirjoitti:

        Ihan vapaasti, mutta "evankeliumin sana hallussa" on niin naivia tekstiä, että oli pakko kommentoida.
        Ovat saarnaajat vastuussa Jumalalle? Eikö tätä asiaa kannattaisi ruveta heille kertomaan?

        Tästä on kysymys. Hyvällä tahdolla ja viestin kokonaisuus huomioiden näiden sanojen merkitys olisi mielestäni selvinnyt aiemmastakin tekstistäni. Pahansuopa ja saivarteluun taipuvainen ihminen voisi tulkita niinkin, että nyt väitetään evankeliumin olevan enää yhden äijän hallussa. Tästä ei ollut kysymys.

        Kyllä näille saarnamiehille asiasta kerrottu on, ei tässä tiedonpuutteesta ole kysymys, vaan lähinnä siitä ettei kovin moni saarnaaja uskalla ihmispelon vuoksi julistaa vakaumuksensa mukaista Kristuksen evankeliumia.
        Ainoastaan silloin kun uhkatekijöitä (kantelupukkeja) ei oleteta olevan paikalla, silloin puhutaan vakaumuksen mukaisesti.


      • Pitäikäinen
        Usko Jeesukseen kirjoitti:

        Ruodit kuitenkin !?

        Kerroin asiasta asiasta luhyesti sen mitä itse olen kokenut, kuullut ja nähnyt.

        Itse uskon hyljätyksi tulemisen pelon olevan suurin vaikutin "samalla tavalla" saarnaamiseen. Olen nimittäin omakohtaisesti keskustellut joidenkin vanhimmiston hampaisiin joutuneiden henkilöiden kanssa. Vanhimmiston tapa kohdella "toisinajattelijoita" on erittän ikävää, loukkaavaa, pois sulkevaa ja täysin yksipuolista.

        Ihminen joka elää itsessään, sisäänpäin käpertyneenä, ei näe toisia vertaisinaan, vaan katsoo jokaista eri mieltä olevaa henkilöä suurena uhkana itselleen, tulkinnoilleen ja ymmärrykselleen. Uhkat on poistettava keinolla millä hyvänsä. Niinpä erästä rakastettua evankeliumin julistajaa alettiin nimittelemään "korkeaksi puuksi", vaikka nimittelijät itse ovat koettelemuksissa osoittautuneet epätavallisen korkeiksi puiksi, jotka eivät koe mitään tarvetta olla seurakunnalle alamaisina ja palvelijoina seurakunnalle. Isäntähenki on aivan ällistyttävä. Ihmettelen kovasti joidenkin tapaa hyväksyä tuollaista käyttäytymistä palvelijaksi asetetulta henkilöltä?


        Toinen ihmeellinen kolleegio ovat nämä rakkaat suomen saarnaajat. Kun vanhimmisto on paikalla, niin oma nahka varjellaan olemalla vaiti, kun jotakuta saarnaajaa aletaan puremaan ja syömään. Vain muutama harva poikkeus on tässä säännössä. Esimerkiksi; jos joku saarnaaja kysyy saarnaajien kokoukselta perusteita johonkin mieletään askarruttavaan opetukseen joka poikkeaa Raamatun sanasta ja Lutherin opetuksista, niin hän ei koskaan saa pyytämäänsä puheenvuoroa, vaan nuija kopahtaa kokouksen päättyneeksi, ennen asian käsittelyä.

        Nyt muutaman viimeisen vuoden aikana jokainen yksittäinen saarnaaja on ilmeisesti vaiennettu kertomasta seurakunnalle mitään saarnaajien kokouksien keskusteluista ja tapahtumista. Ajatellaan että sopu säilyy paremmin kun kaikki erimielisyydet salataan. Mistä sitten saavat tukea ne saarnaajat jotka näkevät asian eri tavalla kun suuri kokouksen enemmistö? Eivät mistään tietenkään kun ei seurakunnalle saa kertoa väärinkohtelusta ollenkaan. Seurakunta jossa kukaan ei saa olla eri mieltä johdon kanssa, ei herätä yhtään luottamusta. Tiedämme jokapäiväisestä elämästä että rehellisellä ihmisellä ei ole mitään salattavaa.

        Pitää ottaa huomioon että sanapalvelijat ovat työstään vastuussa paitsi Jumalkalle, niin myöskin seurakunnalle. Tuomalla paiseet rohkeasti esiin ja puhkomalla, ne alkaisivat parantumaan. Peittelemällä ja salaamalla tosiasiat, saadaan aikaan vain dominoivien ihmisten valta ja haavojen parantumattomuus, "mätäneminen". Meille on tarkoin kerrottu Raamatussa, mitkä ovat seurakunnan johtoon asetetun henkilön edellytykset ja ominaisuudet. Yksikään näistä edellytyksistä ei ole asuinpaikkakunta.

        olet ollut noissa saarnaajien yhteisissä ja yleisissä kokoontumisissa tekemässä havaintojasi? Vai puhutko kuulopuheiden mukaan, joihin vielä lisäät omia oletuksiasi?


      • IkäPitkäinen
        teuta kirjoitti:

        Jesaja . 25 luku , oikaiskaa jos kirjoitan saarnaajan nimen väärin , mutta kuulin Lundbäg tai noi .
        puhui kritityn vaelluksesta ;herran pelastavasta voimasta ,
        luku alkaa näin , 1. Herra, sinä olet minun Jumalani ; minä kunnioitan sinua , kiitän sinun nimeäsi
        sillä sinä olet tehnyt ihmeitä , sinun aivoituksesi kaukaisilta päiviltä ovat todet ja vakaat.
        2. Sillä sinä olet tehnyt kaupungin kiviröykkiöksi , varustetun kaupunkin raunioiksi ...

        Vähän epämääräinen , mutta herkkä , ja totuuden mukainen .

        Jellivaarastako vai mistä? Jos puhut tämän päivän päiväkokouksen saarnatekstistä, niin se kyllä oli profeetta Jesajan kirjasta; sen 55. luku. Luku alkaa sanoilla: " Kaikki janoovaiset tulkaa vetten tykö, tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaat, ostakaa ja syökäät.....". Saarnasta se kyllä myös selvisi, mistä luvusta oli kyse. Olisi syytä opetella ruotsikielen alkeita, niin pääsisi jyvälle saarnan sisällöstä, jos ei ymmärrä edes tulkin kautta!


      • teuta
        IkäPitkäinen kirjoitti:

        Jellivaarastako vai mistä? Jos puhut tämän päivän päiväkokouksen saarnatekstistä, niin se kyllä oli profeetta Jesajan kirjasta; sen 55. luku. Luku alkaa sanoilla: " Kaikki janoovaiset tulkaa vetten tykö, tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaat, ostakaa ja syökäät.....". Saarnasta se kyllä myös selvisi, mistä luvusta oli kyse. Olisi syytä opetella ruotsikielen alkeita, niin pääsisi jyvälle saarnan sisällöstä, jos ei ymmärrä edes tulkin kautta!

        Huutavanäänesta , kyllä olin melko varma et se oli 25 , mutta hyväkun oikaisit
        Kiitos muistakin rakkauden töistäss


      • Leeviläinen
        teuta kirjoitti:

        Vaan se vitsi oli muuten ihan hyvä .

        OLi toinenkin : pohjanmaalla eräs isäntä tuli aamusta kotiin ,sellaisilta reissuilta , emäntä koppasi
        hellalta paistinpannun käteen ja sanoi , kyllä mää tiärän et jumala sun tuomittee , mut en mää kerkki odottamaan , ja koppasi miestä päähän.

        Sinua pitäisi paistinpanulla päähän lyödä..ja lujaa!


      • vastausta kysymyksee
        Pitäikäinen kirjoitti:

        olet ollut noissa saarnaajien yhteisissä ja yleisissä kokoontumisissa tekemässä havaintojasi? Vai puhutko kuulopuheiden mukaan, joihin vielä lisäät omia oletuksiasi?

        Etkö lukenut viestiäni? Kannattaisi lukea mitä kirjoitin, niin ei tarvitsisi kysellä turhaan.

        Viestisi pitää kyllä sisällään esikoilsestadiolaisuudessa tunnetun mahtavan kämmin, kokouksista ei laadita seurakunnalle julkisia pöytäkirjoja ollenkaan!!! Tukeuduit pilkallisessa viestissäsi siihen että kokoukset ovat seurakunnlta suljettuja tilaisuuksia, huomaamattasiko?

        Jokunen vuosi sitten meillä oli vielä muutamia rohkeita rehellisiä ja avomielisiä saarnaajia jotka kertoivat terveisiä saarnaajien kokouksista. Vaan mitenkäs on nykyään? Mikä on se voima joka estää? Jos toiminta olisi rehellistä, niin se olisi myöskin avointa. Pelko ja häpeä varjoavat liikkeen toimivaa johtoa.


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        Huutavanäänesta , kyllä olin melko varma et se oli 25 , mutta hyväkun oikaisit
        Kiitos muistakin rakkauden töistäss

        Kaikki muut olen kuunnelut netististä tuo päivä saarna kuunneltiin ystänän luona hän oli kutsunut syömään
        nappasi puhelun auki ja siitä se oli jo kymmenen minuttia ennen 13.00 .
        ai että 55. siinä oli kyllä tulkin virhe , koneesta kuului 25.

        Se vähän muuttaa Lunbegin sanaa , Kaikkien tulisi lukea tuo 13 jakeellinen luku , se ei ole pitkä
        mutta ainakin 7, jae.


      • teu
        teuta kirjoitti:

        Kaikki muut olen kuunnelut netististä tuo päivä saarna kuunneltiin ystänän luona hän oli kutsunut syömään
        nappasi puhelun auki ja siitä se oli jo kymmenen minuttia ennen 13.00 .
        ai että 55. siinä oli kyllä tulkin virhe , koneesta kuului 25.

        Se vähän muuttaa Lunbegin sanaa , Kaikkien tulisi lukea tuo 13 jakeellinen luku , se ei ole pitkä
        mutta ainakin 7, jae.

        siis ruotsin veli , no toisen ameriikkalaisen , ja Gustafsonnin ei ole vielä kuultu , ei Laarssonnin ja
        Monta suomenveljeä ei ole puhunut .katsotaan kuka heistä pääsee


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        Jesaja . 25 luku , oikaiskaa jos kirjoitan saarnaajan nimen väärin , mutta kuulin Lundbäg tai noi .
        puhui kritityn vaelluksesta ;herran pelastavasta voimasta ,
        luku alkaa näin , 1. Herra, sinä olet minun Jumalani ; minä kunnioitan sinua , kiitän sinun nimeäsi
        sillä sinä olet tehnyt ihmeitä , sinun aivoituksesi kaukaisilta päiviltä ovat todet ja vakaat.
        2. Sillä sinä olet tehnyt kaupungin kiviröykkiöksi , varustetun kaupunkin raunioiksi ...

        Vähän epämääräinen , mutta herkkä , ja totuuden mukainen .

        Minä vissiin kuulin väärin , tuo 25 olisipitänyt olla 55. . Se muuttaa jonkin verran .

        Tämä luku kertoo kutsumuksesta armoliittoon . Herra sanan voima. Vapahdettujen riemullinen paluu.

        Tässä on raamatun selitys kirjasta , se mitä siitä löytyy.

        Jumalan armoa ja elämää janoavia kutsutaan "ostamaan " elöi itselleen pyytämään Hänen armonsa "viiniäja maitoa." Sitä annetaan ilmaiseksi , sillä Kristus on siitä "maksanut hinnan" kärsimyksellään ja kuolemallaan.
        Hän antaa sitä SANANSA KUULEMISEN KAUTTA . Herra on (uudessa iankaikkisessa liitossa, joita yht. 3)
        esittävä silloin , kun Hän antaa etsikkoajan , kutsuen ja vetäen puoleensa , Luuk. 19:44.; Joh. 2:12.1pt.2:12

        Vain sellaisena aikana Herra on läsnä sillä tavalla , että syntinen voi "löytää" Hänet, saada syntinsä anteeksi
        sekä Hylätä väärät ajatuksensa ja tiensä , kääntyen ajattelemaan ja vaeltamaan Jumalan sanan opettamalla
        tavalla . "tässä kohden selitys ei ole oikein `selitys on raamatun selityskirjasta " vaan Herra on läsnä aina kun
        ihminen tarvitsee syntien anteekiantoa ". Jumala vaikuttaa tämän kaiken sanansa kautta , tehden sen
        Hengellään hänen sydämessään vaikuttavaksi . Siitä tulee ihmisille virvoitus ja uusi elämä .


      • Evolutions
        kyselevä kirjoitti:

        Taas hiukan erikoinen selitys, mutta perinteinen essujuttu:
        Herännyt itse itsensä synnyttää ja menee muiden raskaana olevien luo.
        Mitenkä tuollainen on mahdollista?
        Kehäpäätelmä, mikä johtaa vain sotkuun?
        Vai sisältää jotain salattua tietoa, mitä?
        vai pelkkä kopio muiden puheista ilman mitään ajatusta?

        Eniro Sponsoroidut Linkit
        Raskaustestit edullisestiKaikki raskaus- ja ovulaatiotestit nyt -25% alennuksessa. Tilaa tästä!www.testikauppa.fi


      • Leeviläinen
        teuta kirjoitti:

        Kaikki muut olen kuunnelut netististä tuo päivä saarna kuunneltiin ystänän luona hän oli kutsunut syömään
        nappasi puhelun auki ja siitä se oli jo kymmenen minuttia ennen 13.00 .
        ai että 55. siinä oli kyllä tulkin virhe , koneesta kuului 25.

        Se vähän muuttaa Lunbegin sanaa , Kaikkien tulisi lukea tuo 13 jakeellinen luku , se ei ole pitkä
        mutta ainakin 7, jae.

        Ollako vai eikö olla? Kas siinä vasta pulma sinulla Teutatess! Netti vai kännykkä? Tietoa ei ole, mutta kuultu on kaikenlaista? Ja kuultua ja luultua tietoa pitää toitottaa heti nettiin! Kuten myös oletuksia, juoruja ja sivukaupalla monistettuja raamatunlauseita. Etkö jo voisi hakeutua hoitoon, teu, tai mitä nikkiä milloinkin käytät?


      • teuta
        Leeviläinen kirjoitti:

        Ollako vai eikö olla? Kas siinä vasta pulma sinulla Teutatess! Netti vai kännykkä? Tietoa ei ole, mutta kuultu on kaikenlaista? Ja kuultua ja luultua tietoa pitää toitottaa heti nettiin! Kuten myös oletuksia, juoruja ja sivukaupalla monistettuja raamatunlauseita. Etkö jo voisi hakeutua hoitoon, teu, tai mitä nikkiä milloinkin käytät?

        tuo 7 jae , eikä niin kalasti tuomita toisia heti ...ole kuka tahdot ,siis Jesaja 55:7


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        Kaikki muut olen kuunnelut netististä tuo päivä saarna kuunneltiin ystänän luona hän oli kutsunut syömään
        nappasi puhelun auki ja siitä se oli jo kymmenen minuttia ennen 13.00 .
        ai että 55. siinä oli kyllä tulkin virhe , koneesta kuului 25.

        Se vähän muuttaa Lunbegin sanaa , Kaikkien tulisi lukea tuo 13 jakeellinen luku , se ei ole pitkä
        mutta ainakin 7, jae.

        GÄLLISSÄ Päiväseurat alkoi normaalisti , mutta kuulimme vain yhden virren tänne soumeen
        ei rukousta ja sitten Lestaadiuksen saarna ,Laittoivat Leevi Larssonin puhumaan , kotvan kestei ennen kuin
        saatiin kuulla Leevin ääni , hän puhui mäenkielellä kuten tavallista , joten se tulkattiin Ruotsiksi
        kun hän oli puhunut noin 10-11 minuttia hän lopetti , ja oikeastaan ilman mitään juttuja tuli uusimies
        joka alkoi puhumaan Ruotsiksi , ei sanottu suomeksi kuka oli , eikä selvinnyt lopussakaan , teksiti oli
        Joh. 21 luku .


      • teuta
        vastausta kysymyksee kirjoitti:

        Etkö lukenut viestiäni? Kannattaisi lukea mitä kirjoitin, niin ei tarvitsisi kysellä turhaan.

        Viestisi pitää kyllä sisällään esikoilsestadiolaisuudessa tunnetun mahtavan kämmin, kokouksista ei laadita seurakunnalle julkisia pöytäkirjoja ollenkaan!!! Tukeuduit pilkallisessa viestissäsi siihen että kokoukset ovat seurakunnlta suljettuja tilaisuuksia, huomaamattasiko?

        Jokunen vuosi sitten meillä oli vielä muutamia rohkeita rehellisiä ja avomielisiä saarnaajia jotka kertoivat terveisiä saarnaajien kokouksista. Vaan mitenkäs on nykyään? Mikä on se voima joka estää? Jos toiminta olisi rehellistä, niin se olisi myöskin avointa. Pelko ja häpeä varjoavat liikkeen toimivaa johtoa.

        Ei kukaan uskallakkaan avata suutaan ! On sen verran tarvispitää hengestään , Ei kaikki ole samanlaisia kun minä , että kun tulee neniin niin jatketaan siitä mihin jäätiin.

        En myöskään ole sitä mieltä, että rapinaa on tullut , sitä pitäisi arvonsa tuntevien käydä
        suin päin tekstiä tekemään , jos pöytäkijat on yhteisellä päätöksellä kielletty , ei niitä
        pidä tehdä sen takia että saa kuonoonsa ,


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        GÄLLISSÄ Päiväseurat alkoi normaalisti , mutta kuulimme vain yhden virren tänne soumeen
        ei rukousta ja sitten Lestaadiuksen saarna ,Laittoivat Leevi Larssonin puhumaan , kotvan kestei ennen kuin
        saatiin kuulla Leevin ääni , hän puhui mäenkielellä kuten tavallista , joten se tulkattiin Ruotsiksi
        kun hän oli puhunut noin 10-11 minuttia hän lopetti , ja oikeastaan ilman mitään juttuja tuli uusimies
        joka alkoi puhumaan Ruotsiksi , ei sanottu suomeksi kuka oli , eikä selvinnyt lopussakaan , teksiti oli
        Joh. 21 luku .

        saamme varmasti vielä kuulla häntä jos Isä antaa.


      • teu
        teuta kirjoitti:

        Meni vähän pitkäksi aluksi luettiin kaikki kirjeet , Norja saa lähetyksen 2010. Ovat enenmän tarpeessa .
        Iltasaarna oli tekstistä Fil. 3 luku Puhui . Bolsoi(y)

        Teksti alkaa : Tärkeintä on Kistuksen tuominen .
        3:1 .Veljeni , iloitkaa siis Herrassa ! Minä en kyllästy kirjoittamaan teille yhä uudestaan samoista asioista , ja sitten hänhän teillä on tarkka tieto .
        2. varokaa noita koiria , noita kelvottomia työntekijöitä , noita piloille leikattuja . ...

        Hän toi esiin asian joka oli vähän aikaa sitten palstalla esillä , nimittäin hän sanoi että Paavali sai synnit anteeksi , ananiaan kätten päälle panolla , raamattu sanoo , että saulus sai näkönsä , ja PYhän Hengen .
        ja kun hänet kastetiin hän sai synnit anteeksi .

        Uskon hän oli saanut jo tiellä Damaskoon .

        Että puhuja oli Lasse Laarsson , sorri


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        saamme varmasti vielä kuulla häntä jos Isä antaa.

        Noin se menee , sevitin J. Niemisen kanssa .


      • teuta
        Leeviläinen kirjoitti:

        Ollako vai eikö olla? Kas siinä vasta pulma sinulla Teutatess! Netti vai kännykkä? Tietoa ei ole, mutta kuultu on kaikenlaista? Ja kuultua ja luultua tietoa pitää toitottaa heti nettiin! Kuten myös oletuksia, juoruja ja sivukaupalla monistettuja raamatunlauseita. Etkö jo voisi hakeutua hoitoon, teu, tai mitä nikkiä milloinkin käytät?

        Ihminen on Vapautensa vanki , se havaittiin taas tänään Espoossa .
        ihmistä voi johtaa joku taho , en nyt sano enempää ettei mene ohi.
        Mitä tulee Jumalan sanaan , älä ala ollenkaan arvostelemaan .


      • teutatess
        teuta kirjoitti:

        GÄLLISSÄ Päiväseurat alkoi normaalisti , mutta kuulimme vain yhden virren tänne soumeen
        ei rukousta ja sitten Lestaadiuksen saarna ,Laittoivat Leevi Larssonin puhumaan , kotvan kestei ennen kuin
        saatiin kuulla Leevin ääni , hän puhui mäenkielellä kuten tavallista , joten se tulkattiin Ruotsiksi
        kun hän oli puhunut noin 10-11 minuttia hän lopetti , ja oikeastaan ilman mitään juttuja tuli uusimies
        joka alkoi puhumaan Ruotsiksi , ei sanottu suomeksi kuka oli , eikä selvinnyt lopussakaan , teksiti oli
        Joh. 21 luku .

        Mikä on nimeltään , nykyisin Tuo Ruotsin meikäläinen seurakunta ?


      • teutatess
        Leeviläinen kirjoitti:

        Ollako vai eikö olla? Kas siinä vasta pulma sinulla Teutatess! Netti vai kännykkä? Tietoa ei ole, mutta kuultu on kaikenlaista? Ja kuultua ja luultua tietoa pitää toitottaa heti nettiin! Kuten myös oletuksia, juoruja ja sivukaupalla monistettuja raamatunlauseita. Etkö jo voisi hakeutua hoitoon, teu, tai mitä nikkiä milloinkin käytät?

        Mutta Olimme silloin Ystävän luona syömässä , ja piti tulla heti kotiin , se jäi alitajuntaan että niinkuin
        kaikki muut on kuunneltu netistä , oli tuo varsin ymmärrettävää , vaiko eikö sinusta .


      • teu
        Leeviläinen kirjoitti:

        Sinua pitäisi paistinpanulla päähän lyödä..ja lujaa!

        Ole ollut vieraissa ja juopottelemassa .
        niinkuin vitsin mies.


      • teuta
        rivikristitty kirjoitti:

        olet itse asettanut itsesi tuomariksi arvioimaan mikä on hyvää, mikä ei.
        kun Pyhähenki saarnauttaa, on vaarallista mennä mollaamaan tai väheksymään. ettei vain pyhänhengen pilkka tulisi toteutettua.
        olkoon kaikkivaltias Jumala armollinen, sillä emme tiedä mitä usein olemme tehneet.
        kiittäkää ja ylistäkää Herraa Jeesusta, siitä minkä uhrauksen Hän on Isän käskystä tehnyt ja mitä Hän palvelijoiden kautta antaa meille. tämänkin joulun aikana.

        Että Jumala ja Kristus keskustelivat , siitä voisiko Jeesus lähteä maan päälle ?
        Siitä on kaukana pelkkä käsky , se miten kaikki tapahtui , emme tiedä puoliakaan
        tiedämme vain että Jeesus lupautui vapaaehtoisesti , rakkaudesta tuon keskustelun
        olisin tietenkin halunut kuullä , mutta ymmärrän sen mahdottomuuden , ymmärätkö
        sinä vai oletko sitä mieltä , että kaikki tapahtuu käsky sanalla .TULKOON VALKEUS ,tai noin.


      • Jeesukseen uskova
        rivikristitty kirjoitti:

        olet itse asettanut itsesi tuomariksi arvioimaan mikä on hyvää, mikä ei.
        kun Pyhähenki saarnauttaa, on vaarallista mennä mollaamaan tai väheksymään. ettei vain pyhänhengen pilkka tulisi toteutettua.
        olkoon kaikkivaltias Jumala armollinen, sillä emme tiedä mitä usein olemme tehneet.
        kiittäkää ja ylistäkää Herraa Jeesusta, siitä minkä uhrauksen Hän on Isän käskystä tehnyt ja mitä Hän palvelijoiden kautta antaa meille. tämänkin joulun aikana.

        Pyhä Henki ei KOSKAAN opeta Jumalan sanaa vastaan. Ruotsinlapista tulleet profeetat opettavat monessa kohdassa aivan räikeästi Kristuksen sanaa vastaan.

        Sellainen julistus joka poikkeaa Kristuksen opista ja Jumalan sanasta ei ole Pyhästä Hengestä, vaan se on ihmisoppia. Ihmisopin pääteema on pyrkiä OSITTAIN vanhurskautumaan jonkun ihmisestä peäisin olevan avun varassa.

        Kun ihminen eksyy sellaiseen tilaan, ettei koko autuus enää lepääkkään Jumalan armossa ja Kristuksen ansiossa joka USKOLLE omistetaan, hän ajautuu vääjäämättä pois siitä rauhasta ja levosta jonka lahjaksi saatu Jumalan vanhurskaus ja pyhyys ihmiselle lahjoittaa.

        Kuten sanottu, piru on kaikista vaarallisin silloin, kun se tulee enkelin haamussa opettamaan, ja vielä tutuksi tulleesta suunnasta. Ihmispoloinen kuuntelee lumoajaa, havaitsematta ollenkaan mitä on menettänyt, ottaessaan Kristuksen täydellisen ansion ja vanhurskauden lisäksi autuutensa ehdoksi omia temppujaan.
        ___________
        *) Väärää seurakuntaoppia yritetään jyrätä nyt oikein voimalla tänne Suomenkin esikoislestadiolaisten riesaksi.
        Kristityt ajetaan vaikka väkisin eristyksiin muista kristituyistä muhimaan omassa liemessään ja korkeat muurit muurataan omanvanhurskauden laastilla ympärille, "ettei paha pääse sisäpuolelle"! Älkää kristityt eksykö ja väsykö rukoilemasta Jeesusta apuun, sekin aika vielä tulee että Jeesus korotetaan herraksi hengelliseen ylpeyteen ja omahyväisyyteen pohjautuvassa lestadiolaisuudessakin.

        Pelastus ei todellakaan ole peräisin lestadiolaisista, jos olisi niin varmaan Raamatussakin olisi siitä maininta. Lestadiolaisuutta tarvita pelastukseen ollenkaan, ainoastaan usko Jeesukseen ja Pyhä Kaste.
        Jeesus on tie. Jokainen joka uskoo Jeesukseen tulee hänessä vanhurskaaksi. Mihin kummaan tämä totuus on liikkeestä hukkunut?

        Vaikka joka päivä kävisivät Suomessa jauhamassa Kristuksen sanan vastaista seurakuntaoppiaan, niin totuus ei siitä muutu miksikään, kiitos Jeesukselle. Jokainen joka Jeesukseen uskoo ja kastetaan, tulee HÄNESSÄ vanhurskaaksi.

        Kukahan mahtaa pelätä koko maailman laajuisen kristittyjen joukon yhteyttä ja keskinäistä rakkautta? Kuka hyötyy siitä, että kristityt pilppoutuvat ja linnoittautuvat pieniin itsetyytyväisiin ja omahyväisiin ryhmiin ja riitelevät "Mooseksen ruumiista"? Vastaus on..., piru itse.


    • teuta

      paljon oli muita saarnoja itsekin kuulin 9 .
      Kyllä sillä on tahti muuttunut , vaikka en minä ole mikään arvostelemaan .

      • teuta

        Leevi puhui sellaisia , että tämä rukous huone on kolmas , ja hänkin muitaa niiden historian kaikki
        ne ovat olleet n. 1 sukupolven kukin , ja kakesta päätellen hän ei ole enää siinä kunnossa että voisi
        ottaa enää saarnaavana täällä , puhui suomen kielen ymmärtävälle ,meän kieltä se on ihanaa .

        Minusta, hän kunnioitti Suomalaisia menetellen noin kielen suhteen , eihän siellä ole kuin kourallinen
        Ruotsalaisia mutta kaikki virret esimerkiksi oli ruotsiksi , ehkä maassa maantapa ?
        No katsotaan kun tulevat 31.12. 2009 , kaikki tietenkin tulkataan , omille siis ruotsiksi .


    • teutatess

      Vaikka PL. ei saanut puhua gällissä , on molemmat ruottalaiset puhuneet jo täällä
      ja ameriikkalaiset ei vielä kunpikaan , no onhan päiviä allakassa , mitä siitä
      tuli vain mieleen että oliko saarnavuorot jo jaettu Gällissä menee noin
      ihmeellisesti .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      13
      1997
    2. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      108
      1774
    3. Naisten pitäisi lähestyä miehiä enemmän.

      Milloin viimeksi lähestyit miestä ja pyysit kahville tai treffeille?
      Sinkut
      117
      1288
    4. Olit kiinnostunut mutta

      varovaisesti. Elämä koetellut sua mies? 😔
      Ikävä
      76
      1014
    5. Jos Harris saa naiset liikkeelle,niin kenties.....

      Myöskin Nikki Haleyn tukijat lupasivat Harrikselle tukensa.Harris vain 2-3% jäljessä vaikka ei ole edes viellä ehdokas.
      Maailman menoa
      134
      967
    6. Luulin olevani ainoa... Mutta jättääkö muutkin tosiaan lääkärikäynnit sivuun?

      Lueskelin netistä uutisia ja iltalehdessä oli juttua, että ihmiset eivät hakeudu hoitoihin. Luulin olevani ainoa, joka t
      Maailman menoa
      88
      920
    7. No oletko miten paljon miettinyt

      Sitä että mentäiskö me naimisiin? Mieheltä
      Ikävä
      66
      751
    8. Olet hyvin

      rakastettava ja kaipaan sinua.
      Ikävä
      38
      738
    9. Mies jos ottaisit yhteyttä

      Minuun.. kysyisit vaikka että mitä kuuluu? Eihän se paha ois..
      Ikävä
      47
      713
    10. On oltava hyvin varovaisia siinä, miten käytämme sanaa ikuisuus

      Aloitetaan tarkastelemalla sanaa ”ikuinen” tai ”loputon” Raamatussa. G. Campbell Morgan on yksi historian tunnetuimmista
      Hindulaisuus
      228
      683
    Aihe