Vaimo jätti pilerit pois puolitoista vuotta sitten ja nyt ennen niin sileä iho on muutunut tulehtuneeksi akneksi. En oikein voi enää edes katsoa vaimoani, kun pahaa tekee. Mutta hänelle asia on kaiksita raskainta.
Nyt tässä mietin, että olisiko vaimon parempi alkaa taas popsimaan pillereitä, kun imetys loppuu, vaikka pillerit vievät hänen halut totaalisesti.
Mieluummin hyvännäköinen vaimo jalat ristissä kuin luotaan työtävä vaimo.
Vaimon helvetinmoinen akne
18
1859
Vastaukset
- näpelö
onhan aknen hoitoon muitakin lääkkeitä, ei kun ihotautilääkärille, niin eiköhän tropit löydy, ilman halujen katoamistakin.
- heis2
joo, ainakin roaccutan on ollut aiemmin hyvä lääke akneen.
- aps.
heis2 kirjoitti:
joo, ainakin roaccutan on ollut aiemmin hyvä lääke akneen.
toisessa...surkeeta!
- hyvä muna
aps. kirjoitti:
toisessa...surkeeta!
kyllä se vituttaa jotakin rupisammakkoa ellotuspersettä aktsella. Ei kannata lapsia tehdä ja hääkakkua maistella.
- isi07
hyvä muna kirjoitti:
kyllä se vituttaa jotakin rupisammakkoa ellotuspersettä aktsella. Ei kannata lapsia tehdä ja hääkakkua maistella.
Niin...ja sehän on vissiin jokaisen oma vika, jos akne (hormonaalinen) iskee...
Kasvakaa nyt hyvät idiootit aikuisiksi! Kyllä teistäkin perkele pahoja vikoja löytyy, jos kaivellaan...
Aknen nyt pitäisi olla yks pikkujuttu muiden seassa niille, jotka eivät siitä itse kärsi.
Omalla vaimolla molemmilla kerroilla kun on tullut raskaaksi, on iskenyt paha akne kasvoihin, mutta kyllä se on yhtä lailla minunkin vika, kun lasta halusin myös. Eikä kummallakaan etukäteen ollut tietoa, että näinkin voimakkaasti iho saattaa vaimolla muuttua. Mutta onhan se nyt hyvänen aika edelleen rakas vaimoni ja aknestga huolimatta kaunis ja lasteni äiti. Naama parantuu kyllä ajan ja lääkityksen kanssa. Vaimohan siitä joutuu kärsimään. Minä tuen, minkä voin, koska kyllähän tuo vaimon itsetuntoa syö, mutta ei se hänen vikansa ole.
Mikä ihme teitä toisia kakaroita vaivaa? - --------------------
isi07 kirjoitti:
Niin...ja sehän on vissiin jokaisen oma vika, jos akne (hormonaalinen) iskee...
Kasvakaa nyt hyvät idiootit aikuisiksi! Kyllä teistäkin perkele pahoja vikoja löytyy, jos kaivellaan...
Aknen nyt pitäisi olla yks pikkujuttu muiden seassa niille, jotka eivät siitä itse kärsi.
Omalla vaimolla molemmilla kerroilla kun on tullut raskaaksi, on iskenyt paha akne kasvoihin, mutta kyllä se on yhtä lailla minunkin vika, kun lasta halusin myös. Eikä kummallakaan etukäteen ollut tietoa, että näinkin voimakkaasti iho saattaa vaimolla muuttua. Mutta onhan se nyt hyvänen aika edelleen rakas vaimoni ja aknestga huolimatta kaunis ja lasteni äiti. Naama parantuu kyllä ajan ja lääkityksen kanssa. Vaimohan siitä joutuu kärsimään. Minä tuen, minkä voin, koska kyllähän tuo vaimon itsetuntoa syö, mutta ei se hänen vikansa ole.
Mikä ihme teitä toisia kakaroita vaivaa?Suomi24 on Suomen suosituin keskusteluyhteisö, jonne kirjoittaakseen ei tarvitse rekisteröityä. Tänne saa siis kirjoitella kuka vain. Kansan koko kirjo aikuisista kakaroihin ja juntteihin - se tätä palstaa vaivaa.
- sdfgdde
hyvä muna kirjoitti:
sillä ajattelemaan pysty!
Hanki pumpattava barbara, sillä ei ole finnejä.
Eikä se kitise.
Eikä se älyä että sä yrität ajatella sillä...kikulilla.
- hyvä kokemus
Täydellinen paketti vaimolle syväpuhdistusten ja hierontojen kera, niin näppylät ovat hyvin pian historiaa. Itse olen käynyt kerran ja yllätyin todella positiivisesti! Patistin miehenikin samaan hoitoon. ;) Varmasti osaavat suositella paikan päällä hyvät hoitotuotteet iholle jatkossakin. Kertakäynti maksaa hivenen, mutta takuulla on hintansa väärti!
- ..............
Hormonaaliseen akneen (raskaudesta johtuva tai pillereiden jälkeen) ei valitettavasti auta minkään sortin kasvohoidot, vaikka ne ihanaa hemmottelua välillä ovatkin. Valitettavasti ainoastaan aika ja lääkitys voivat tilannetta parantaa, jos on kyse oikeasti vakavasta aknesta eikä parista hikinäppylästä tai mustapäästä.
Esim kystiseen akneen ei kosmetologeilla ole edes lupaa mennä kajoamaan, koska se aiheuttaisi vain enemmn vahinkoa... - korjaus
.............. kirjoitti:
Hormonaaliseen akneen (raskaudesta johtuva tai pillereiden jälkeen) ei valitettavasti auta minkään sortin kasvohoidot, vaikka ne ihanaa hemmottelua välillä ovatkin. Valitettavasti ainoastaan aika ja lääkitys voivat tilannetta parantaa, jos on kyse oikeasti vakavasta aknesta eikä parista hikinäppylästä tai mustapäästä.
Esim kystiseen akneen ei kosmetologeilla ole edes lupaa mennä kajoamaan, koska se aiheuttaisi vain enemmn vahinkoa...Kosmetologeilla on lupa tehdä mitä vain, koska heidän toimintaansa ei tarvita mitään toimilupia. Asiansa osaava kosmari laitteineen ja aineineen osaa auttaa kaikissa iho-ongelmissa. Hormonitasapainoon usein auttavat myös sisäisesti popsittavat luontaistuotteet, kun ammattilainen on niitä valitsemassa.
- beenthere..
korjaus kirjoitti:
Kosmetologeilla on lupa tehdä mitä vain, koska heidän toimintaansa ei tarvita mitään toimilupia. Asiansa osaava kosmari laitteineen ja aineineen osaa auttaa kaikissa iho-ongelmissa. Hormonitasapainoon usein auttavat myös sisäisesti popsittavat luontaistuotteet, kun ammattilainen on niitä valitsemassa.
Sen luontaistuotteetn kun löydät, joka poistaa kaikki raskaushormoneista johtuvat epämukavuudet ja tuskat, niin olisin kiitollinen. MIKÄÄN ei auta raskausajan hormonaaliseen akneen, ellei kiellettyjä lääkkeitä vauvan terveyden uhalla ala syömään. Suuri osa luontaistuotteista on ns. ei-suositeltujen listalla, ja hormonitasapainoon harvemmin mikään luontaistuote muutenkaan auttaa.
Kuulostaapaa tosi hienolta, että kosmetologi ei voi tehdä mitä tahansa, koska ei toimilupaa tarvitse... siispä itse kukin meistä voi vissiin ilman mtään haittaa tehdä mtä tahansa, mihin ei toimilupaa tarvita.. Niinkö meinasit?
Kosmetologi voi ehkä helpottaa oloa aknen suhteen, muttei sitä poistaa kuitenkaan. Pahimmassa tapauksessa kosmetologi saa vain enemmän haittaa kuin hyötyä aikaan.
Itse en aikoinaan tavannut ensimmäistäkään kosmetologia, joka olisi edes hieman onnistunut parantamaan akneani. Sen sijaan pari pahoin tulehtunutta pesäkettä (kiitos kosmetologien sörkkimisen) jouduin käydä hoidattamassa ihotautilääkärillä. - itse hoitaja
beenthere.. kirjoitti:
Sen luontaistuotteetn kun löydät, joka poistaa kaikki raskaushormoneista johtuvat epämukavuudet ja tuskat, niin olisin kiitollinen. MIKÄÄN ei auta raskausajan hormonaaliseen akneen, ellei kiellettyjä lääkkeitä vauvan terveyden uhalla ala syömään. Suuri osa luontaistuotteista on ns. ei-suositeltujen listalla, ja hormonitasapainoon harvemmin mikään luontaistuote muutenkaan auttaa.
Kuulostaapaa tosi hienolta, että kosmetologi ei voi tehdä mitä tahansa, koska ei toimilupaa tarvitse... siispä itse kukin meistä voi vissiin ilman mtään haittaa tehdä mtä tahansa, mihin ei toimilupaa tarvita.. Niinkö meinasit?
Kosmetologi voi ehkä helpottaa oloa aknen suhteen, muttei sitä poistaa kuitenkaan. Pahimmassa tapauksessa kosmetologi saa vain enemmän haittaa kuin hyötyä aikaan.
Itse en aikoinaan tavannut ensimmäistäkään kosmetologia, joka olisi edes hieman onnistunut parantamaan akneani. Sen sijaan pari pahoin tulehtunutta pesäkettä (kiitos kosmetologien sörkkimisen) jouduin käydä hoidattamassa ihotautilääkärillä."itse kukin meistä voi vissiin ilman mtään haittaa tehdä mtä tahansa, mihin ei toimilupaa tarvita.. Niinkö meinasit?"
En yksistään minä, vaan laki sanoo sen myös. Ei tarvitse olla kosmetologi, että on hoitola pystyssä ja toiminnassa. Aika monet ulkomailta, etenkin Aasian suunnalta tulleet tekevät hoitoja ilman asianmukaista koulutusta.
Luontaishoitojen asiantuntija osaa antaa oikeat tuotteet myös raskaana olevalle, sekä tukihoitona voi käyttää vyöhyketerapiaa ja muita vaihtoehtoterapioita elimistön, myös hormonien tasapainottamiseksi. Tiedän, koska kokemusta on.
En tiedä mikä sinun "aikoinaan" on, mutta totta on, että vielä n. 10 vuotta sitten hoidot olivat eri luokkaa kuin nykyään, kun nyt tuotteet ja tekniset laitteet ovat kehittyneemmät. Edelleen löytyy vanhojen tapojen mukaan tekeviä hoitajia, mutta kannattaa tutustua uutuushoitoihin ja kokeilla niiden lupauksia. Olen tosi harmissani, kun näitä jämähtäneitä tapoja opetetaan vielä kosmetologikouluissakin, vaikka ala menee koko ajan eteenpäin.
Ja sen haluan vielä sanoa, ettei kosmetologi voi poistaa aknea, vaan aknenhoito tapahtuu kotona kosmetologin opastuksen tavoin ja hoitolahoito toimii kotihoidon tukena. Sekin vielä, että kaikki ei tehoa kaikille, siksi on hyvä, kun on erilaisia hoitoja.
Onneksi on tämä netti, josta toivottavasti on apua sopivien hoitojen metsästyksessä.
- kokemusta on...
Kannattaa vaimon käydä ihotautilääkärillä, mutta muistakaa molemmat, että mitään ihotautilääkärin määräämiä aknelääkkeitä ei saa käyttää imetyksenkään aikana. Esim roaccutan on vahva a-vitamiinijohdannainen ja sisältää montaa todella myrkyllistä ainesosaa, jotka käyttäjän maksaankin voivat vaikuttaa ja imetyksen ansiosta samat myrkyt siirtyisivät vauvaankin. Toinen vaihtoehto on tetrasykliinit, joita ei myöskään saa missään nimessä käyttää raskauden tai imetyksen aikana: tetrasykliinit värjäävät sikiön/vauvan hampaat pysyvästi tummanharmaiksi. Eli myös rautahampaatkin värjääntyvät, vaikkei niitä vielä olisi pitkään aikaan edes tulossa!!!
Eli periaatteessa ennen imetyksen lopettamista vaihtoehdot ovat aika niukat. Itse olen kärsinyt raskausajan aknesta pariin otteeseen ja kyseessä oli todella vaikea akne, joka pikkuhiljaa helpotti noin puolivuotta lasten syntymän jälkeen.
Pillerien merkin vaihtoa kannattaa harkita, jos edellinen aiheutti haluttomuutta.
Etkös nyt mieluummin haluaisi onnellista vaimoa kuin halutonta? Ei se akne kokonaan "pilaa" muuten kaunista vaimoasi. Ongelma on taatusti hänen kannaltaan vakavampi kuin sinun, vaikka sinä häntä luotaantyöntävänä pidätkin. Oiskohan parisuhteessanne tärkeämpiäkin asioita kuin vaimosi kasvojen iho, jolle hänkään ei oikeastaan voi mitään? Ei ne ehkäisypilleritkään aina auta. - liirumlaa
Siis rakkautesi vaimoasi kohtaan yltää juuri ja juuri ulkokuoreen saakka.
- Äiti ja vaimo
Varaa aika yksityiselle ihotautilääkärille. Jos hänen vinkit ja lääkkeet ei auta, niin varaa aika toiselle. Minulle tuli outo ihosairaus ennen 30v, ja käytyäni useammalla ihotautilääkärillä yksi laittoi lähetteen Hesaan Iho- ja Allergiasairaalaan. Taudin laatu selvisi siellä hyvin nopeasti koepalasta, joka otettiin kasvoista. Kun sain oikeat lääkkeet (joita muuten voi käyttää niin raskaana kuin imettäessäkin) tauti on pysynyt aisoissa ja kasvot ovat taas ihmisen näköinen. Siinä välissä, ennenkuin löysin oikean ihotautilääkärin ja viimein Iho- ja Allergiasairalan, häpesin itsekin monena aamuna kasvojani, tuntui siltä, että ne loistivat 300m päähän!! Eli siis, ottakaa ongelma pöydälle ja käykää ihotautilääkäreillä. On niitä sellaisiakin toimivia antibioottivoiteita ja kapseleita, mitä voi käyttää niin raskaana ja imettäessäkin. Tsemppiä!!
- aknenaama
Kerrotkos lisää? Mitä lääkkeitä voisi raskausaikana käyttää?
Itse kärsin jo toistamiseen karmeasta raskausajan aknesta, joka muuten edellisen kerran jatkui jopa 1,5 vuotta synnytyksen jälkeenkin, tehden karmeaa tuhoa kasvoilleni. Mikä olisi tällainen lääke, jota voisin kysellä lääkäreiltä?
Ei huvittaisi enää kärsiä tästä enempää kuin pakko, ja naamakin pääsisi vähemmällä tuholla, joka sitten olisi laserilla tms helpompi korjata raskauden jälkeen. Olen yli puolenvälin raskaana, ja päivänvalossa liikkuminen ja kaupassa käynti on yhtä tuskaa, kun kasvojen iho on kuin kiehumisen jäljiltä! ikinä en ole näin itseäni hävennyt ja muutkin tuijottavat...
- 7
Hommaa pihkasalvaa, sillä ne lähtee... Vanha kunnon kikka....
- 5h5
ihmettelen ihmisä miks he kärsivät kun roaccutan on ainoa hoitokeino. ota asia kovasti esille. monet käytää muihin salvoihin elämän aikan yhtä paljon rahaa. itse vedin 2 kuuria roaccutani kun eka tuli liian mieto. kyll finnit lähti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1243741Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja801371GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys521323- 831232
Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351182Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn301121- 601097
- 55950
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39922- 67898