Minulla alkoi marraskuun alussa yhtäkkiä tuntumaan muljaduksia rinnassa ja lopulta jäi päälle kokoaikainen puristava tunne rintaan. Muljaduksia tulee puristavan tunteen lisäksi ja ne ovat pahimmillaan kivuliaita. En ole saanut nukuttua paljoakaan viime aikoina ja ollut myös jonkin verran pahoinvointia. Lääkärit epäilivät vatsaperäisiä oireita ja ensi kuussa ylävatsan ultraääni ja ruokatorven tähystys. Oireet kuitenkin omasta mielestä tulevat sydämestä ja ovat sydämen kohdalla. Puristava kipu on mm. maatessa niin voimakas, että on pakko vaihdella asentoa ja nousta ylös, jos saan unen sitä ei kauaa kestä kun herään joko itse puristukseen tai pahoinvointiin. Rintatuntemuksia on ollut aikaisemminkin usein, mutta ennen ne ovat olleet kivuttomia ja ohimeneviä. Painotan vielä, että puristus on 24/7 enemmän tai vähemmän voimakkaana, pahimmillaa erittäin tuskaisena. Muljaduksia tuntuu vaihtelevasti, mutta pahimmillaan jopa viisi minuutin sisään. Ikää 19v.
Yhtäkkiä alkaneet muljadukset ja puristava rintakipu.
11
2782
Vastaukset
- Pelokas_
Täytyy vielä lisätä, että ekg on ja verinäytteet otettu useampaan kertaan ja kaikki kunnossa. Useamman lääkärin kommentti: "Terve nuoren miehen ekg"
Puristava kipu oli ekg:ssä, mutta muljaduksia ei juuri silloin sattunut tulemaan.
Verinäytteistä mm. tulehdusarvot, glukoosi, perusverenkuva, maksa-arvot jne.- Pelokas_
Unohtui itse kysymys, että mistäköhän voisi olla kysymys ja kuinka suurella todennäköisyydella hätäilen turhaan? Unettomuus alkaa jo tosissaan häiritä ja kuoleman pelko astunut mukaan kuvioihin.
Pelokas_ kirjoitti:
Unohtui itse kysymys, että mistäköhän voisi olla kysymys ja kuinka suurella todennäköisyydella hätäilen turhaan? Unettomuus alkaa jo tosissaan häiritä ja kuoleman pelko astunut mukaan kuvioihin.
Se, että puristavan tunteen aikana otettu EKG on normaali sekä se, että ko. tunne on jatkuva eikä riipu esimerkiksi rasituksesta, viittaa siihen, että se ei ole sydänperäinen. Rintakivut voivat johtua sydämen lisäksi keuhkoista, vatsasta, tukirangan lihaksista sekä paniikista; minusta kuulostaa siltä, että lääkärit tutkivat ihan oikeita asioita.
Muljahdukset voivat hyvinkin olla sydänperäisiä, mutta ne ovat todennäköisesti harmittomia (mutta ärsyttäviä) lisälyöntejä. Se, että EKG oli normaali, viittaa siihen, että lisälyönnit eivät luultavasti ole vaarallisia. Mikäli haluat muljahdukset tutkituttaa ja niitä tulee joka päivä, pyydä Holter-seuranta.
Vatsaongelma voi olla vakavakin, mutta sydänperäistä vaaraa en pidä kovin todennäköisenä.
En ole lääkäri enkä muukaan alan ammattilainen.
- tavis vaan
joten on kaiketi melko epätodennäköistä että kärsisit vielä sydänvaivoista.. Voisiko olla rankaperäistä? Tuli mieleen kun kerroit että tunne 24/7.. Hyvä että tutkivat ruokatorven, syy voisi tietysti löytyä myös sieltä. onko närästystä?
- Kesander
Tuleepa mieleen ensimmäisenä, että sinulla on rintalasta/rintaranka tulehtunut tai jokin hermo liittyen rintalasta/rangan alueeseen puristuksissa. Koitappa mennä lattialle selällesi ja laita paksu froteepyyhe tiukalle rullalle selän alle ja pyörittele itseäsi siinä päällä. Venyttele muutenkin oikein kunnolla, kaikilla sellaisilla tavoilla, että saat rintaa auki !! Syö muutaman päivän aikana tulehduskipulääkettä, vaikkapa jos voit syödä Burana 400:sta, niin ota 600 mg (eli 1,5 tablettia) 3 x vuorokaudessa. Onko sinulla ollut närästystä ? Nouseeko happamia röyhtäilyjä ylös, poltteleeko rintaa. Jos on, niin kyseessä voi myös olla ruokatorven tulehdus, jota kylläkin epäisen, koska olet niin nuori. Mutta panosta siis siihen, että yrität laukaista mahdollista pattitilannetta rintalastassa. Toivotaan, että auttaa.
- etsivivä-amadeus
minulla noita oireita oli paljon nuorempana,oli muljahduksia,panikkikohtauksia,migreeniä kataria ym.
Olin muutaman kerran ensiavussakin.Sitten eräs lääkäri sanoi minulle,että kyllä tämä vaiva on masennuksesta johtuvaa ja passitti psykiatrille.
Se oli masennusta,sain lääkkeet ja paranin.Saan niitä joskus vieläkin.Pallea turpoaa,hartioihin sattuu mielettömästi ilmaa tulee röyhtäisynä ulos.Minulla toi paksusuoli aika kehnossa kunnossa,joten luulisin senkin olevan osasyyllinen.Litalgin helpottaa lähes heti.
Jos paljon olet tietsikalla ja istut huonossa asennossa,niin rintaranka on rasituksella.
Venyttellä pitäis usein.
En usko sen vakavaa olevan,kiusallista kylläkin - Pelokas_
Kuuluuko selän rutista villisti kun pyörittelen itseäni rullatun pyyhkeen päällä? Lähes kaikki nikamat rusahtelivat, mutta eritoten ylärangan nikamat. En osaa vielä tarkkaan sanoa oliko apua, mutta ainakin hetkellisesti tuntuisi, että auttoi jonkin verran. Kiitokset vinkistä!
- Kesander II
Pelokas_ kirjoitti:
Kuuluuko selän rutista villisti kun pyörittelen itseäni rullatun pyyhkeen päällä? Lähes kaikki nikamat rusahtelivat, mutta eritoten ylärangan nikamat. En osaa vielä tarkkaan sanoa oliko apua, mutta ainakin hetkellisesti tuntuisi, että auttoi jonkin verran. Kiitokset vinkistä!
Hei vaan ! Kyllä selästä kuuluu kaikenlaista nitinää ja natinaa ja rutinaa. Ei haittaa. Polvetkin paukkuu välillä, kun menee kyykkyyn, eikä se merkitse mitään. Jos on paikat pitkään olleet juntturassa, niin varmaan "paukkuu". Jatka vaan, niin rutinat häviää. Ja tee venytyksiä, ota oven karmeista kiinni ja työnnä ja vedä itseäsi siinä välissä. Roikota päätä rennosti alaspäin ja anna käsien roikkua ja nouse siitä ylös nikama nikamalta selkä pyöreänä. Kaiken kaikkiaan kaikkea sellaista, joka tuntuu venyttävältä sekä rentouttavalta.
- Pelokas_
Kesander II kirjoitti:
Hei vaan ! Kyllä selästä kuuluu kaikenlaista nitinää ja natinaa ja rutinaa. Ei haittaa. Polvetkin paukkuu välillä, kun menee kyykkyyn, eikä se merkitse mitään. Jos on paikat pitkään olleet juntturassa, niin varmaan "paukkuu". Jatka vaan, niin rutinat häviää. Ja tee venytyksiä, ota oven karmeista kiinni ja työnnä ja vedä itseäsi siinä välissä. Roikota päätä rennosti alaspäin ja anna käsien roikkua ja nouse siitä ylös nikama nikamalta selkä pyöreänä. Kaiken kaikkiaan kaikkea sellaista, joka tuntuu venyttävältä sekä rentouttavalta.
Tässä vielä CT-kuvauksesta muutamia otteita. Rintakivut edelleen jatkuvat, mutta CT:ssäkään ei tosiaan ollut mitään poikkeavaa löydöstä: >> http://www.lanttu.com/kuvat/CT/index.html
- Kesander II
Pelokas_ kirjoitti:
Tässä vielä CT-kuvauksesta muutamia otteita. Rintakivut edelleen jatkuvat, mutta CT:ssäkään ei tosiaan ollut mitään poikkeavaa löydöstä: >> http://www.lanttu.com/kuvat/CT/index.html
En minä noista kuvista mitään ymmärrä. Mutta siis: "ei ollut mitään poikkeavaa löydöstä". Niin !!
Taitaa nimenomaan olla psyykkistä. Se on niin tuttua minullekkin. Korvien väliä kun vähän löysyttää, niin menee joka tasolla paljon paremmin. Oletko ylipainoinen ? Kuinka paljon liikut ? Sinulle on nyt niin moneen kertaan todettu, että vika ei ole sydämen puolella, joten se asia lienee selvä. Oletko kokeillut sitä ehdottamaani Buranakuuria ja vaikkapa lekurilta jotain lihasrelaksanttia ? Oletko käynyt osteopaatilla tai kiropraktikolla ? Kannattaisi nimenomaan satsata sille puolelle tai käy edes muutaman kerran kunnon hierojalla, että vähän pehmittää paikkoja. Keksi jotain kivaa tekemistä, niin ei tule niin paljon mietittyä noita asioita. Relax !
Kaikkea hyvää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857515- 965424
- 2624683
- 484582
- 643312
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512372
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214