Kubrickin Eyes Wide Shut ja Rockefeller

Illuminoitu

Oletteko katsoneet Stanley Kubrickin elokuvan Eyes Wide Shut? Suosittelen.

Kubrick, eräs historian suurimmista elokuvaohjaajista, teki kuoleman porteilla heiluessaan psykologisen thrillerin, joka kuvaa eliitin rappiota. New Yorkiin sijoittuva elokuva huipentuu kartanossa pidettyihin saatanallisiin seksiorgioihin, joihin päähenkilö, lääkäri päätyy uteliaisuuttaan kuokkavieraaksi, paljastuu ja joutuu sen jälkeen elämään pelossa.

Elokuvassa esiintyy Kubrickille tyypillisesti paljon vahvaa symboliikkaa. Toistuvia symboleita ovat mm. joulukuusi, sateenkaari, viisisakarainen tähti (joulun tähtenä) ja silmä (dollarista tuttu Horuksen silmä).

Pohdin kauan joulukuusta ja sateenkaarta, kunnes sattumalta huomasin, että New Yorkin Rockefeller Centerin edustalla on aina kuusi. Sieltä löytyy myös ravintola Rainbow.

Oli hauska huomata, kenen Kubrick vihjaili olevan saatananpalvojien ylipappi.

http://www.iltasanomat.fi/matkailu/uutinen.asp?id=1840601

12

2055

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • retard11

      Sattaa olla pikimminkin tilaustyö, eiköhän lusiferin peloittelulla saada uskonnollista tilausta eteenpäin, joku on sanonut että juutalaiset hallitsee kristinuskoa ja tähän löytyy todisteet ihan raamatusta itsestään, eli Rockefeller ja Kubric tekivät elokuvan ihan tarkoituksella ja juuri siten tulkittavaksi kuin sen juuri tulkitset, ei mitään herroja vastaan hyviä ja fiksuja tyyppejä.
      Systeemi on aina ollut sama, jumalasta on vaikea saada suoraa näyttöä, saatanasta kylläkin, hhehehehee

      • Illuminoitu

        On ihan hyvin mahdollista, että se oli tilaustyö. Kubrickin koko tuotanto on paitsi loisteliasta, vähän omituista ja täynnä vastaavanlaista symboliikkaa, vihjailua jne. Onpa vihjailtu hänen olleen mukana kuulavastussalaliitossakin ja ilmeisesti jotain kuvausjuttuja tehtiinkin hänen avaruusseikkailujensa lavasteissa NASA:a varten, minkä seurauksena hän alkoi hillittömästi pelätä CIA:ta.

        Elokuvan opetushan oli, monilta kohdin avoimeksi jäävän juonen mukaan, että pieni ihminen ei mahda "niille" mitään ja on parasta unohtaa koko juttu.

        Silti elokuva on kiinnostava. Useimmille katsojille se jäi vähän etäiseksi, sillä harva osaa edes etsiä siitä tällaisia merkityksiä. Symboliikka on mahtava alitajuntaankin vaikuttava psykologinen ase, mutta sen käyttöä tuntevat lähinnä vain salaseuroihin perehtyneet, kuten vapaamuurarit, kaiken maailman temppeliherrat sun muut sekä tietysti salaliittohörhöt, joita enemmistö rahvaasta pitää hulluina - mikä on tietysti ymmärrettävää, koska salaliittojutuissa on paljon ylilyöntejäkin.


      • Anonyymi
        Illuminoitu kirjoitti:

        On ihan hyvin mahdollista, että se oli tilaustyö. Kubrickin koko tuotanto on paitsi loisteliasta, vähän omituista ja täynnä vastaavanlaista symboliikkaa, vihjailua jne. Onpa vihjailtu hänen olleen mukana kuulavastussalaliitossakin ja ilmeisesti jotain kuvausjuttuja tehtiinkin hänen avaruusseikkailujensa lavasteissa NASA:a varten, minkä seurauksena hän alkoi hillittömästi pelätä CIA:ta.

        Elokuvan opetushan oli, monilta kohdin avoimeksi jäävän juonen mukaan, että pieni ihminen ei mahda "niille" mitään ja on parasta unohtaa koko juttu.

        Silti elokuva on kiinnostava. Useimmille katsojille se jäi vähän etäiseksi, sillä harva osaa edes etsiä siitä tällaisia merkityksiä. Symboliikka on mahtava alitajuntaankin vaikuttava psykologinen ase, mutta sen käyttöä tuntevat lähinnä vain salaseuroihin perehtyneet, kuten vapaamuurarit, kaiken maailman temppeliherrat sun muut sekä tietysti salaliittohörhöt, joita enemmistö rahvaasta pitää hulluina - mikä on tietysti ymmärrettävää, koska salaliittojutuissa on paljon ylilyöntejäkin.

        tuossa myös tuosta leffasta mainitaan:

        https://keskustelu.kaksplus.fi/threads/maailmanlaajuinen-illuminati-on-totta.2459620/


      • Anonyymi00008
        Anonyymi kirjoitti:

        tuossa myös tuosta leffasta mainitaan:

        https://keskustelu.kaksplus.fi/threads/maailmanlaajuinen-illuminati-on-totta.2459620/

        joulukuusi on se pakana-juhlaa,

        ja Alec Baldwin on rockefellereitä, Rockfeller rahoitti Hitlerin ja natsien rotupuhtaus-opiy, jne...

        Purra persut satanismi nyt täysikuu verikuu 33 on 3.3. satanisti murha? perhe kuoli persuterroriko?

        Suomessa nyt siis satanistien...

        persuissa natsisatanistinen suuntaus= kahelit persuissa = hullut, jotka voi tehdä tuotakin, tosin RKP niitäkin johtaa saatana ruotsista jne.... ja kaikkea


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        joulukuusi on se pakana-juhlaa,

        ja Alec Baldwin on rockefellereitä, Rockfeller rahoitti Hitlerin ja natsien rotupuhtaus-opiy, jne...

        Purra persut satanismi nyt täysikuu verikuu 33 on 3.3. satanisti murha? perhe kuoli persuterroriko?

        Suomessa nyt siis satanistien...

        persuissa natsisatanistinen suuntaus= kahelit persuissa = hullut, jotka voi tehdä tuotakin, tosin RKP niitäkin johtaa saatana ruotsista jne.... ja kaikkea

        Rothschildin kartanohan se on tuossa elokuvassa, ja viitteitä on Ruotsiin ja Suomeenkin ihan selvä, mutta ettehän te natsisaatanatiltut sitä ikinä tajua vaikka selvästi lukee siinä.


    • Voiko leffan ladata piraattina jostakin?

      • Anonyymi

        Eli se alkuperäinen,
        Ei leikattu versio?


      • Anonyymi

        Sulla ei ole edes rahaa ostaa alelaarista ikivanhaa elokuvaa eurolla tai parilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla ei ole edes rahaa ostaa alelaarista ikivanhaa elokuvaa eurolla tai parilla?

        Netissä on yksi sivu josta voi katella leffoja/sarjoja ilmaiseksi, isossa osassa jopa suomitekstit mukana, mutta ne ei ole aina ihan synkassa. En kehtaa tähän suoraa osoitetta laittaa, mutta löysin sivun kun googlaisin leffaa Frequency vuodelta 2000.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Netissä on yksi sivu josta voi katella leffoja/sarjoja ilmaiseksi, isossa osassa jopa suomitekstit mukana, mutta ne ei ole aina ihan synkassa. En kehtaa tähän suoraa osoitetta laittaa, mutta löysin sivun kun googlaisin leffaa Frequency vuodelta 2000.

        Ei sun meille tosiaan tarvi kertoo.

        Mutta poliisi kun tulee kysymään huomenna niin sitten kyllä kerrot.

        Miksi pitäisi varastaa kun voi ostaa puupennillä omaksi?


      • Anonyymi00009
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sun meille tosiaan tarvi kertoo.

        Mutta poliisi kun tulee kysymään huomenna niin sitten kyllä kerrot.

        Miksi pitäisi varastaa kun voi ostaa puupennillä omaksi?

        ei se katsominen mitään, ne menee sen jakelijan luokse...

        jos ketään kiinnostaa,,,

        koska ulkomainenhan se on


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        ei se katsominen mitään, ne menee sen jakelijan luokse...

        jos ketään kiinnostaa,,,

        koska ulkomainenhan se on

        Ja millähän mahdilla se data pomppaa sun koneelle?

        IP verkon ylitse.

        Sulla on jäljitettävissä oleva IP osoite käytössä kun katsot, se poliisi osaa täsmälleen tulla sun luo mikäli copyright omistaja niin vaatii.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe