psykoosilääke

äiti kolmelle

Onko kellään käytössä psykoosilääkettä, ja mihin vaivaan?

13

1201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Psykoosin sairastanu

      Olen kahdesti sairastunut psykoosiin, ja viimeisen kerran jälkeen (vuonna 2007) olen syönyt estolääkityksenä iltaisin Zyprexa -tabletin puolikkaita n 3,5 gr annostuksella (pieni annostus). Estää psykoosin uusimisen ja auttaa nukkumaan hyvin. Ikää minulla nyt 40 v ja elän normaalia elämää, käyn töissä ym. Lievää lihomista n. 5kg tullut aloituksen jälkeen.

    • äiti yhdelle

      Minulla oli lähes psykoottistasoinen masennus ja ahdistus. Sain masennuslääkkeen lisäksi psyk.estolääkettä. Ahdistukseni pysyy aika hyvin poissa ja saan nukuttua loppuyön. Unilääkehän antaa vain 5h unet.

      En tulisi ilman psyk.esto-lääkettä toimeen. Joskus joudun ottamaan lisälääkkeenkin päivällä.

      Minun annostus on 2x50mg illalla.Nimi on Tru

      • äiti kolmelle

        Mikä masennuslääke sinulla on käytössä? Kirjoitit, että psykoosilääke auttaa nukkumiseen. Onkohan kaikki psykoosilääkkeet väsyttäviä? Onko sulla ollut mitään sivuvaikutuksia psykoosilääkkeestä? Kirjoitit, että joskus joudut ottamaan lisälääkkeen päivällä. Mikä lääke se on?

        Minun ongelma on pakkoajatukset ja niistä johtuva ahdistus. Minusta tuntuu, että masennuslääke ei aina riitä. Olen ajatellut psykoosilääkitystä, mutta ne mahdolliset sivuvaikutukset pelottaa. Ihmiset kirjoittaa, että psykoosilääkitys saattaa aiheuttaa jopa elinikäisiä pakkoliikkeitä. Ne on ilmeisesti mahdollisia vain suurilla annoksilla. Olen myös kuullut, että lääkkeet saattaa aiheuttaa kuolaamista.


      • äiti yhdelle
        äiti kolmelle kirjoitti:

        Mikä masennuslääke sinulla on käytössä? Kirjoitit, että psykoosilääke auttaa nukkumiseen. Onkohan kaikki psykoosilääkkeet väsyttäviä? Onko sulla ollut mitään sivuvaikutuksia psykoosilääkkeestä? Kirjoitit, että joskus joudut ottamaan lisälääkkeen päivällä. Mikä lääke se on?

        Minun ongelma on pakkoajatukset ja niistä johtuva ahdistus. Minusta tuntuu, että masennuslääke ei aina riitä. Olen ajatellut psykoosilääkitystä, mutta ne mahdolliset sivuvaikutukset pelottaa. Ihmiset kirjoittaa, että psykoosilääkitys saattaa aiheuttaa jopa elinikäisiä pakkoliikkeitä. Ne on ilmeisesti mahdollisia vain suurilla annoksilla. Olen myös kuullut, että lääkkeet saattaa aiheuttaa kuolaamista.

        Mulla on ollut masennuslääkkeenä Efexor,mutta se vaihdettiin halvempaan samaa aineita sisältävään Venlafaxin-nimiseen lääkkeeseen. Annostus on 225 mg.

        Psykoosinestolääke on Truxal 100 mg.

        En tiedä kummasta johtuu,mutta en tunne tunteita. Itkua ei tule eikä juuri nauruakaan.
        Seksituntemukset ja halut on ihan seis. Voisin elää ilman seksiä loppuelämäni,mieheni ei.

        Minulla pelkkä masennuslääke ei auttanut. Oli kova jatkuva ahdistus 1,5 vuotta. Tuntui,että uusi elämä alkoi kun sain psykoosinestolääkkeen.

        Minulla ei muuten tule ahdistusta,kuin jos väkisin joskus joudun olemaan pitkään tai paljon ihmisten kanssa tekemisissä. Omissa oloissani kotona en koe juurikaan,että tarvisin päivällä lisälääkettä.

        Suosittelen psykoosinestolääkettä lämpimästi. Kyllä sen kanssa mieluimmin elää, kuin jatkuvan kalvavan ahdistuksen kanssa.

        Toivon,että saat pikaisesti apua.

        Halaus :)


      • ............
        äiti yhdelle kirjoitti:

        Mulla on ollut masennuslääkkeenä Efexor,mutta se vaihdettiin halvempaan samaa aineita sisältävään Venlafaxin-nimiseen lääkkeeseen. Annostus on 225 mg.

        Psykoosinestolääke on Truxal 100 mg.

        En tiedä kummasta johtuu,mutta en tunne tunteita. Itkua ei tule eikä juuri nauruakaan.
        Seksituntemukset ja halut on ihan seis. Voisin elää ilman seksiä loppuelämäni,mieheni ei.

        Minulla pelkkä masennuslääke ei auttanut. Oli kova jatkuva ahdistus 1,5 vuotta. Tuntui,että uusi elämä alkoi kun sain psykoosinestolääkkeen.

        Minulla ei muuten tule ahdistusta,kuin jos väkisin joskus joudun olemaan pitkään tai paljon ihmisten kanssa tekemisissä. Omissa oloissani kotona en koe juurikaan,että tarvisin päivällä lisälääkettä.

        Suosittelen psykoosinestolääkettä lämpimästi. Kyllä sen kanssa mieluimmin elää, kuin jatkuvan kalvavan ahdistuksen kanssa.

        Toivon,että saat pikaisesti apua.

        Halaus :)

        Samaa mieltä! Turhaan näitä uudempia neuroleptejä pelätään.


    • rimakauhu

      sain pienen erän pieniannoslääkettä ahdistukseen 2viikoksi, ei aiheuta riippuvuutta kuten rauhoittavat yleensä tai unilääkkeet. tiedän myös em. lääkeryhmän lääkkeitä käytettävän unettomuuteenkin koska unilääkkeet aiheuttavat turhaa riippuvuutta ihmisillä pitkällä tähtäimellä.

      Ei ne psykoosilääkkeet ole sen kauheampia lääkkeitä kuin särkylääkkeet esim. niiden päällä on vain turha leima koska nehän on "hulluuden hoitoon" tarkoitettuja, mutta niitä käytetään laajasti myös muihin vaivoihin.

      en ole sairastanut psykoosia enkä ole skitsofreenikko , silti syönyt em ryhmän lääkkeitä siis hetken.

      • äiti kolmelle

        Sairastatko sinä masennusta, ja sinulla oli vain hetken normaalia olotilaa suurempi ahdistus? Onko sinulla muita lääkkeitä käytössä, esimerkiksi mielialalääkettä, minkä nimistä?

        Voiko psykkoosilääkettä käyttää vain lyhytaikaisesti, kirjoitit kahdesta viikosta? Aiheuttiko lääke sivuvaikutuksia? Mikä psykoosilääke sinulla oli?


    • minä__

      hyvä psykiatri pk-seutu joka määrää oikean lääkityksen?

    • retyuiou

      Levozin, nukahtamiseen , vie se kyllä vakavan masennuksen ahdistustakin pois.
      Muutoin venlafaxin 75 lisäksi.

    • psykooosityttö95

      Sairastuin kesällä psykoosiin, aluks oli zyprexa, se autto kyl mut paino alko nousemaa ja koska syömishäiriö, ni se ahdisti enemmän ku autto ni vaihdettiin. Abilify ja lamotrigin, olanzapin ja seroquel prolong. Niillä on selvitty.

      • Anonyymi

        Tosi vanha kommentti, mutta tuo Zyperxa on ihan sama kuin Olanzapin, niillä on vain eri kauppanimet.
        Ihmetyttää myös tuo, kun Abilify, Olanzapin ja Seroquel ovat kaikki neuroleptejä, eli psykoosilääkkeitä, niin miksi noin montaa saman ryhmän lääkettä ongelmaan ?
        Luulisi, että vähempikin riittäisi. Päähän noilla menee sekaisin.


    • ........

      On ollut peratsiini vuosia sitten yhdessä amitriptylinin kanssa masennukseen (=Pertriptyl).

      Myöhemmin olen käyttänyt masennuslääkkeiden lisänä Ketipinoria masennukseen ja yleistyneeseen ahdistukseen, myös unta antamaan. (Toimi loistavasti, alku tosin oli aika tyrmäävä, mutta halusinkin vain nukkua.)

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe