Tässä on lyhykäisesti erään yksinäisen tarina:
Sairastuin vakavasti pari vuotta sitten, minulle tuli mielisairaus (ahdistus ja paniikkihäiriö). En purkanut tuota sairautta juuri kenellekään, ainoastaan aivan lähimmille ihmisille (jotka eivät minua hylänneet). Kun jäin lopulta opiskeluista sairaslomalle, niin kas kummaa, opiskelukaverit hylkäsivät täysin, aivan samantien. Ei enää kutusuja mihinkään bileisiin/illanistujaisiin, koska eihän me ketään pipipäätä haluta joukkoomme!
Sen lisäksi minulla on tästä kaupungista muuttanut todella paljon vanhoja kavereita pois. Minulla on opiskelut vielä kesken, joten en haluaisi itsekin muuttaa aivan vielä, vasta valmistuttuani sitten. Opinahjossa minulla ei ole seuraa, vaikka olen ihan tavallinen, ulkonäöltäni perusnätti, huolehdin hygieniastani, keskustelen mielelläni ihmisten kanssa (paniikkihäiriö ei enää juurikaan rajoita). Silti olen yksin, koska ihmisillä on asennevammaa. Haluaisin yksinkertaisesti vain lisää ystäviä, joiden kanssa käydä lenkillä, katsoa leffoja, juoda olutta, pitää hauskaa. Taitaa olla mahdotonta, odotan kovasti valmistumista, silloin en enää tähän kaupunkiin jää vaan lähden jatko-opintoihin ihan jonnekin muualle...
Hyvää uutta vuotta kaikille yksinäisille! Toivottavasti löydätte uusia ystäviä, minulla se löytäminen on vasta yli vuoden päässä, kun valmistun ja muutan pois.
Ei yksinäisyys aina ole vain yksinäisen itsensä vika
3
296
Vastaukset
- 6+7
pitää vakuuttaa vanhoilla ystävillä. Eli yksinäinen ei ole tervetullut ilma ystäviä.
Yksinäisyys on oravanpyörä.- rainyday_
Tämä on niin totta! Olipa hyvin kiteytetty!
- Yksikseni yskiskelen
Onneksi minulla on noita vanhoja ystäviä, joiden kanssa käydä kuppiloissa tai muuten vaan puuhastella. Mutta nyt taas koulujen/töiden alkaessa karkaavat ystäväni uusille paikkakunnilleen ja minä jään tänne yksin. Olenpa useisiin koulukavereihinikin törmännyt muissa seurueissa nyt joululoman aikoihin. Ehkä tämä asia tekisi minusta sosiaalisesti halutumman? :)
Kaksiteräisen miekan toinen puoli on se, että toisaalta koulukaverini voivat aivan hyvin myöskin ajatella, että minulla on jo tarpeeksi ystäviä, eikä minua tarvitse pyytää mukaan mihinkään kotkotuksiin, sillä eihän minulla välttämättä edes olisi aikaa osallistua muilta riennoiltani. Ja mitäs sitä turhaan ennestään jo tiivistä koulun kaveripiiriä sekoittamaan vähemmän tunnetuilla tyypeillä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917375- 373907
- 453480
- 2312645
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402622- 402413
- 1292349
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292239Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202115- 451932