onko kenelläkään kokemuksia vaihtoehtoisista hoidoista ahdistukseen ja paniikkiin? Lähinnä tarkoitan tryptofaania,tyrosiinia,karnosiinia ja e-epaa..Luin myös rescue remedy tuotteesta ja olikohan kärsimyskukka..Onko noista mihinkään? mulla käytössä oxamin 15mg tarvittaessa kun yritettiin masennukseen sepramia mutta en saanut siitä kuin paniikkihäiriön:( siinä meni mun luottamus "kunnon" lääkkeisiin.
kokemuksia
7
12928
Vastaukset
- ThePing1
Mites akupunktio?
Täältä tietoa ja googleta lisää.
http://www.akupunktio.net/
Aika yleistä akuhoito jopa tk:ssa.
Kärsimyskukkaa olen muistaakseni kokeillut ja ei se ainakaan huonontanut oloa.
Epaa olen alkanut käyttämään viikko sitten mutta ei havaittavia muutoksia.
Onko tyrosiinilla jotain tekemistä kilpirauhassairauksien kanssa?
Muistaakseni vaikuttaa ainakin aineenvaihduntaan.- minä vain
joo,tyrosiini oli kilpirauhasen vajaatoimintaan ja pitäis tasapainottaa hormonitoimintaa ja auttaa stressistä johtuvaan ahdistuneisuuteen.Muistaakseni:)
Mä oon käyttänyt möllerin tupla kalaöljyä ja sitä ennen epaa heinäkuusta asti. Olo on ehkä pirteempi,tosin en koskaan varsinaista masennusta oo kokenutkaan niin en tiiä auttaako nekään.
Mä oon lukenut että kärsimyskukka aiheuttais joilleikin hallusinaatioita??onkohan se totta.. - ThePing1
minä vain kirjoitti:
joo,tyrosiini oli kilpirauhasen vajaatoimintaan ja pitäis tasapainottaa hormonitoimintaa ja auttaa stressistä johtuvaan ahdistuneisuuteen.Muistaakseni:)
Mä oon käyttänyt möllerin tupla kalaöljyä ja sitä ennen epaa heinäkuusta asti. Olo on ehkä pirteempi,tosin en koskaan varsinaista masennusta oo kokenutkaan niin en tiiä auttaako nekään.
Mä oon lukenut että kärsimyskukka aiheuttais joilleikin hallusinaatioita??onkohan se totta..Nyt löytyi tietoa ja lääkärin kirjoittamana.
http://www.terveydenhoitouutiset.fi/thu299/art2.htm
"Kupariryhmään kuuluu mm. kärsimyskukka (Passiflora incarnata).
— Sillä on hoidettu unettomuutta ja hermostuneisuutta. Kasvi sisältää rauhoittavia aineita kuten maltolia ja flavonoideja. Kärsimyskukka ei aiheuta riippuvuutta. Sitä voidaan käyttää myös rentouttamaan ruoansulatuskanavan sileitä lihaksia ja kiihdyttämään ruoansulatusta. Kärsimyskukan muista käyttöindikaatioista Juhani Lattunen mainitsee hinkuyskän, epilepsian, kuukautiskivut, ripulin ja suolistokouristukset.
Kauranversouutteella (Avena sativa) vaikuttaisi olevan melatoniinityyppisiä vaikutuksia, ja siksi se rauhoittaa esidementiapotilaiden mielialaa."
Joten ei kai hallusinaatioita tai mistä sen tietää kun nuo voi vaikuttaa yksilöllisesti.
Taidanpa käydä itsekin luontaistuotekaupassa kyselemässä kasvista. Ei se minulle kyllä halluja aiheuttanut jos kyseessä oli tuo kasvi kun ei muista.
Ainahan voi kokeilla kun lääkäri kirjoitti ettei aiheuta riippuvuutta tai mitään. - minä vain
ThePing1 kirjoitti:
Nyt löytyi tietoa ja lääkärin kirjoittamana.
http://www.terveydenhoitouutiset.fi/thu299/art2.htm
"Kupariryhmään kuuluu mm. kärsimyskukka (Passiflora incarnata).
— Sillä on hoidettu unettomuutta ja hermostuneisuutta. Kasvi sisältää rauhoittavia aineita kuten maltolia ja flavonoideja. Kärsimyskukka ei aiheuta riippuvuutta. Sitä voidaan käyttää myös rentouttamaan ruoansulatuskanavan sileitä lihaksia ja kiihdyttämään ruoansulatusta. Kärsimyskukan muista käyttöindikaatioista Juhani Lattunen mainitsee hinkuyskän, epilepsian, kuukautiskivut, ripulin ja suolistokouristukset.
Kauranversouutteella (Avena sativa) vaikuttaisi olevan melatoniinityyppisiä vaikutuksia, ja siksi se rauhoittaa esidementiapotilaiden mielialaa."
Joten ei kai hallusinaatioita tai mistä sen tietää kun nuo voi vaikuttaa yksilöllisesti.
Taidanpa käydä itsekin luontaistuotekaupassa kyselemässä kasvista. Ei se minulle kyllä halluja aiheuttanut jos kyseessä oli tuo kasvi kun ei muista.
Ainahan voi kokeilla kun lääkäri kirjoitti ettei aiheuta riippuvuutta tai mitään.niinpä ja jos siitä nyt ihan "hulluks" tulee niin tuskinpa se laillista on..Voihan se olla että oon lukenut jostain toisesta kasvista,vaikka kannabiksesta:D tai sitten se on annostuksesta kiinni.
Pitää varmaan kokeilla joskus kun ehtisi itsekin luontaistuote kauppaan.
- Anonyymi
Sedixiä olen itse käyttänyt. 3 tablettia päivässä. Siis kärsimyskukkaa.
- Anonyymi
Miten se on sinulla vaikuttanut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten se on sinulla vaikuttanut?
Kärsimyskukka, Passiflora, voit kuukkeloida :)
Minulla on sitä itsetehtyinä tippoina, otan joskus iltaisin.
Toinen pätevä on Mäkikuisma, ollut vuosia jo käytössä,
sitä saa nykyisin enää apteekista tapletteina, ennen sai tippoina
luontaistuotekaupasta.
Tosin muistaakseni, tuota Passifloraa olisi vielä saatavana kaupasta tippoinakin.
Ei ne mitkään ole vaarallisia, ellei ala "juoda" niitä urakalla. Kohtuus kaikessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983