kokemuksia

sdfsfs

onko kenelläkään kokemuksia vaihtoehtoisista hoidoista ahdistukseen ja paniikkiin? Lähinnä tarkoitan tryptofaania,tyrosiinia,karnosiinia ja e-epaa..Luin myös rescue remedy tuotteesta ja olikohan kärsimyskukka..Onko noista mihinkään? mulla käytössä oxamin 15mg tarvittaessa kun yritettiin masennukseen sepramia mutta en saanut siitä kuin paniikkihäiriön:( siinä meni mun luottamus "kunnon" lääkkeisiin.

7

12167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ThePing1

      Mites akupunktio?
      Täältä tietoa ja googleta lisää.
      http://www.akupunktio.net/
      Aika yleistä akuhoito jopa tk:ssa.
      Kärsimyskukkaa olen muistaakseni kokeillut ja ei se ainakaan huonontanut oloa.
      Epaa olen alkanut käyttämään viikko sitten mutta ei havaittavia muutoksia.
      Onko tyrosiinilla jotain tekemistä kilpirauhassairauksien kanssa?
      Muistaakseni vaikuttaa ainakin aineenvaihduntaan.

      • minä vain

        joo,tyrosiini oli kilpirauhasen vajaatoimintaan ja pitäis tasapainottaa hormonitoimintaa ja auttaa stressistä johtuvaan ahdistuneisuuteen.Muistaakseni:)
        Mä oon käyttänyt möllerin tupla kalaöljyä ja sitä ennen epaa heinäkuusta asti. Olo on ehkä pirteempi,tosin en koskaan varsinaista masennusta oo kokenutkaan niin en tiiä auttaako nekään.
        Mä oon lukenut että kärsimyskukka aiheuttais joilleikin hallusinaatioita??onkohan se totta..


      • ThePing1
        minä vain kirjoitti:

        joo,tyrosiini oli kilpirauhasen vajaatoimintaan ja pitäis tasapainottaa hormonitoimintaa ja auttaa stressistä johtuvaan ahdistuneisuuteen.Muistaakseni:)
        Mä oon käyttänyt möllerin tupla kalaöljyä ja sitä ennen epaa heinäkuusta asti. Olo on ehkä pirteempi,tosin en koskaan varsinaista masennusta oo kokenutkaan niin en tiiä auttaako nekään.
        Mä oon lukenut että kärsimyskukka aiheuttais joilleikin hallusinaatioita??onkohan se totta..

        Nyt löytyi tietoa ja lääkärin kirjoittamana.
        http://www.terveydenhoitouutiset.fi/thu299/art2.htm

        "Kupariryhmään kuuluu mm. kärsimyskukka (Passiflora incarnata).

        — Sillä on hoidettu unettomuutta ja hermostuneisuutta. Kasvi sisältää rauhoittavia aineita kuten maltolia ja flavonoideja. Kärsimyskukka ei aiheuta riippuvuutta. Sitä voidaan käyttää myös rentouttamaan ruoansulatuskanavan sileitä lihaksia ja kiihdyttämään ruoansulatusta. Kärsimyskukan muista käyttöindikaatioista Juhani Lattunen mainitsee hinkuyskän, epilepsian, kuukautiskivut, ripulin ja suolistokouristukset.

        Kauranversouutteella (Avena sativa) vaikuttaisi olevan melatoniinityyppisiä vaikutuksia, ja siksi se rauhoittaa esidementiapotilaiden mielialaa."

        Joten ei kai hallusinaatioita tai mistä sen tietää kun nuo voi vaikuttaa yksilöllisesti.
        Taidanpa käydä itsekin luontaistuotekaupassa kyselemässä kasvista. Ei se minulle kyllä halluja aiheuttanut jos kyseessä oli tuo kasvi kun ei muista.
        Ainahan voi kokeilla kun lääkäri kirjoitti ettei aiheuta riippuvuutta tai mitään.


      • minä vain
        ThePing1 kirjoitti:

        Nyt löytyi tietoa ja lääkärin kirjoittamana.
        http://www.terveydenhoitouutiset.fi/thu299/art2.htm

        "Kupariryhmään kuuluu mm. kärsimyskukka (Passiflora incarnata).

        — Sillä on hoidettu unettomuutta ja hermostuneisuutta. Kasvi sisältää rauhoittavia aineita kuten maltolia ja flavonoideja. Kärsimyskukka ei aiheuta riippuvuutta. Sitä voidaan käyttää myös rentouttamaan ruoansulatuskanavan sileitä lihaksia ja kiihdyttämään ruoansulatusta. Kärsimyskukan muista käyttöindikaatioista Juhani Lattunen mainitsee hinkuyskän, epilepsian, kuukautiskivut, ripulin ja suolistokouristukset.

        Kauranversouutteella (Avena sativa) vaikuttaisi olevan melatoniinityyppisiä vaikutuksia, ja siksi se rauhoittaa esidementiapotilaiden mielialaa."

        Joten ei kai hallusinaatioita tai mistä sen tietää kun nuo voi vaikuttaa yksilöllisesti.
        Taidanpa käydä itsekin luontaistuotekaupassa kyselemässä kasvista. Ei se minulle kyllä halluja aiheuttanut jos kyseessä oli tuo kasvi kun ei muista.
        Ainahan voi kokeilla kun lääkäri kirjoitti ettei aiheuta riippuvuutta tai mitään.

        niinpä ja jos siitä nyt ihan "hulluks" tulee niin tuskinpa se laillista on..Voihan se olla että oon lukenut jostain toisesta kasvista,vaikka kannabiksesta:D tai sitten se on annostuksesta kiinni.
        Pitää varmaan kokeilla joskus kun ehtisi itsekin luontaistuote kauppaan.


    • Anonyymi

      Sedixiä olen itse käyttänyt. 3 tablettia päivässä. Siis kärsimyskukkaa.

      • Anonyymi

        Miten se on sinulla vaikuttanut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se on sinulla vaikuttanut?

        Kärsimyskukka, Passiflora, voit kuukkeloida :)
        Minulla on sitä itsetehtyinä tippoina, otan joskus iltaisin.
        Toinen pätevä on Mäkikuisma, ollut vuosia jo käytössä,
        sitä saa nykyisin enää apteekista tapletteina, ennen sai tippoina
        luontaistuotekaupasta.
        Tosin muistaakseni, tuota Passifloraa olisi vielä saatavana kaupasta tippoinakin.

        Ei ne mitkään ole vaarallisia, ellei ala "juoda" niitä urakalla. Kohtuus kaikessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1883
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe