Äääh

tyttö17.....

Meillä taino minulla on fretti Kasper 2v. Kasper on niin kiintynyt minuun, että en voi lähteä mihinkään ystävälleni yöksi yms. Kasper vihaa vanhempiani ja vieraita, se puree heitä ja siksi vanhempani pelkää Kasperia. He eivät suostu ruokkimaan tai olemaan Kasperin kanssa silloin kun olen poissa kotoa. Ainut jonka Kasper hyväksyy minun lisäksi on poikakaverini. Minä ja äiti ensin halusimme kumpikin fretin, mutta kun Kasper alkoi purra äitiä, niin äiti nyt pelkää frettejä tai ainakin Kasperia.. Aina kun Kasper on irti talossamme, niin hyvä ettei äiti ja isä istu pöydällä tärisemässä.
Ollaan pää puhki mietitty sitä että jos hankkisimme Kasperille kaverin. Pitäisikö? Mitä teemme muutenkin tämän asian kanssa?

3

391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :)

      Kasper saattaa ehdottomasti vain kaivata huomiota mutta mahdollisesti fretti saattaa olla luonteeltaan jukuripää. Oma frettini ei siedä vieraita miehiä asunnossa, vaan yrittää kavuta housujen sisään ja siitä sitten säärtä pitkin samalla purren.

      Fretit kiintyvät helposti omistajaansa ja 'suojelevat' tätä oman vaistonsa mukaisesti.

    • K&L

      Meillä on 9 kk fretti poika joka näykki ja puri ihan tajuttomasti muita, paitsi minua ja avopuolisoani.. minun äiti tykkää tosi paljon Kasperista mutta alussa Kasper oli aina varpaissa kii ja äiti pelekäs, mutta sitten kun sanoin, että se ei auta muuta ku heti torua niin se alkaa oppia.. Aluks sitä aina vahitiin kun oli äitin kanssa ja minä toruin alussa jos kävi kiinni, mutta sit äiti rupes itekki uskaltamaan ja toruu nyt itse jos on tarvetta, mutta ei taija enää äitin varpaat kiinnostaa.. :) Ja ainakin meidan Kasper oikein innostuu jos ihminen pelkää tai sävähtää sen näykkäsystä,, alkaa kahta kauheemmin kiskomaan lahkeista ja varpaista.. Ja monta kertaa äiti saiki hampaat ihoon kiinni,niinku sain minäkin kun Kasperia opetettiin puremattomaks,, eikä se päivässä oppinu eikä kuukaudessa.. aikaa vievä prosessi, mutta on vaan oltava tahtoo niin se alkaa toimimaan,, jos fretti siihen suostuu.. Toivottavasti sun äitis uskaltais kokeilla olla KAsperin kanssa samassa tilassa ja että Kasperkin haluis teillä tehä yhteistyötä. . Meillä muuten kanssa jos puri tosi kovaa niin laitettiin suoraan jäähylle.. Oppi että ei kannata purra ku erottaavat joukosta.

      Minusta ensin pitäs saada Kasper ja vanhempas tulemaan ees jotenkuten toimeen ennen toista frettiä. Fretit ei nimittäin välttämättä tee sopua ihan päivissä, viikoissa taikak kuukausissakaan.. Ja sit niitten pitää olla eri tiloissa, ja onko se teillä mahdollista? Kannattaa miettiä kaikki mahdollinen, että jos ei tule toimeen että mitä sit tekee.. Meillä on kämppä jaettu kahtia ko ei 4 vuotias fretti hyväksy tätä 9 kk frettiä. Ja ollaan kyllä pidetty samassakin tilassa, mutta siitä ei tullu muuta ku paha mieli kaikille. Tsemppiä teille! Toivottavasti sopu tulee! :)

      • onpashankalatilanne

        Minä voin kuvitella tilanteen. Hanakala. Olisiko sinulla ketään kaveria tai tuttua kuka ei pelkää purevaakaan frettiä ja rohkeasti uskaltaisi käsitellä Kasperia ilman että arastelee? Ajattele tilannetta että sairastut tai jotain, mitäs sitten? Minun vanhempani eivät myöskään tykkää freteistäni vaikka ne eivät purekaan ... vanhempiesi pitäisi tosiaan ruveta komentamaan frettiä, käsittelemän, antamaan makupaloja ilman pelkoa, mutta se on helpommin sanottu kuin tehty. Oletan että Kasper puree todella kovaa. Minun ohje on vaan että pitää ottaa härkää sarvista ja fretti varmasti tottuu muihin ihmisiin, ne voivat olla mustasukkaisiakin, mutta uskon että tämä on enemmän totuttelukysymys. Ei paljoa auta mun ohje mutta luulen että tässä ei ole paljon kiertoteitä. Frettiäkään kun ei voi sulkea yhteen huoneeseen jatkuvasti eikä tuollaista purevaa ole mukava ottaa kavereillekaan kylään ... ja puremisesta tulee helposti noidankehä. Ehkä joku "ongelmafrettien asiantuntija" osaisi sanoa miten vanhemmat jotka eivät uskalla koskea frettiin, pääsisivät kammonsa yli. Tsemppiä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1445
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1137
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      103
      1020
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      877
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      64
      760
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      747
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe