Mikäs mahtaa vulvaa vaivata, kun ei meinaa -10 pakkasilla enää tärähtää kovinkaan iloisesti käyntiin - huolimatta noin tunnin lohkolämppärisessiosta? Joutuu aika pitkän tovin starttaamaan, ennen kuin suostuu käynnistymään.
Volvo V50 ja käynnistysongelma?
8
6601
Vastaukset
- s40-
lähtee kylmänä käyntiin kovemmallakin pakkasella todella iloisesti. Mutta letkulämppäriä käytettäessä sammuu heti startin jälkeen. Välillä pitää kaksikin kertaa uudestaan startata ennen, kuin jää kone käyntiin. Sullakin taitaa olla letkulämppäri tai säteilylämppäri.
- taunokyllikki
Tarkoitat siis, että ilman lämmitystä tärähtää laakista käyntiin, mutta lämmityksen jälkeen on ongelmia? Mistäs moinen mahtaa johtua? Itellä tosiaan kans letkulämppäri...
- voisikin
taunokyllikki kirjoitti:
Tarkoitat siis, että ilman lämmitystä tärähtää laakista käyntiin, mutta lämmityksen jälkeen on ongelmia? Mistäs moinen mahtaa johtua? Itellä tosiaan kans letkulämppäri...
joku viisas mulle kertoa:) Tänäänkin letkulämppäri oli 1.5h käytössä ja hyvin lähti käyntiin, mutta sammui heti. Toiseen starttiin hieman kaasua ja ei sammunut. Auto on siis vm.2005 S40 T5. Eipä tuosta sammumisesta isoa haittaa ole, mutta syy olisi kiva tietää. Mielelläni tuota lämppäriä käytän, vaikka lähteekin kylmänä iloisesti käyntiin.
- Teknoloogi
voisikin kirjoitti:
joku viisas mulle kertoa:) Tänäänkin letkulämppäri oli 1.5h käytössä ja hyvin lähti käyntiin, mutta sammui heti. Toiseen starttiin hieman kaasua ja ei sammunut. Auto on siis vm.2005 S40 T5. Eipä tuosta sammumisesta isoa haittaa ole, mutta syy olisi kiva tietää. Mielelläni tuota lämppäriä käytän, vaikka lähteekin kylmänä iloisesti käyntiin.
Tuo ilmiö on tuttu. Mottoorin lämpötila-anturi on lähellä lämmitintintä ja antaa hieman väärän tiedon ohjelmalle. Mulla ainakin homma toimii siten, että jos lämmityksen jälkeen ei heti pamahda käyntiin niin starttaan heti uudelleen ja kone käynnistyy toisella kerralla nätisti. Siis ekalla startilla ei kannata startata pitkään, vaan starttaa toiseen kertaan ja hyvä tulee.
- taunokyllikki
Teknoloogi kirjoitti:
Tuo ilmiö on tuttu. Mottoorin lämpötila-anturi on lähellä lämmitintintä ja antaa hieman väärän tiedon ohjelmalle. Mulla ainakin homma toimii siten, että jos lämmityksen jälkeen ei heti pamahda käyntiin niin starttaan heti uudelleen ja kone käynnistyy toisella kerralla nätisti. Siis ekalla startilla ei kannata startata pitkään, vaan starttaa toiseen kertaan ja hyvä tulee.
Meikäläisellä homma pelaa juuri samalla tavalla, eli ekalla startilla ei meinaa lähteä käyntiin, mutta viimeistään toisella kyllä lähtee.
Mitenkäs muutoin tuo lämppäri; kuuluuko teillä lämmityksen aikana jonkinlaista "sirinää" pellin alta? Vanhassa kärryssä "sirinä" kyllä kuului, mutta tässä vehkeessä ei minkäänlaista ääntä kuulu - tulisiko mahdollisesti kuulua? Tuli mieleen, josko koko lämppäri olisi rikki, kun niin nihkeiltä nuo käynnistykset tuntuu? - olla.
taunokyllikki kirjoitti:
Meikäläisellä homma pelaa juuri samalla tavalla, eli ekalla startilla ei meinaa lähteä käyntiin, mutta viimeistään toisella kyllä lähtee.
Mitenkäs muutoin tuo lämppäri; kuuluuko teillä lämmityksen aikana jonkinlaista "sirinää" pellin alta? Vanhassa kärryssä "sirinä" kyllä kuului, mutta tässä vehkeessä ei minkäänlaista ääntä kuulu - tulisiko mahdollisesti kuulua? Tuli mieleen, josko koko lämppäri olisi rikki, kun niin nihkeiltä nuo käynnistykset tuntuu?niin, että perinteinen lohkolämppäri pitää sirinää. Letkulämppäri taas ei ääntä pidä.
- taunokyllikki
olla. kirjoitti:
niin, että perinteinen lohkolämppäri pitää sirinää. Letkulämppäri taas ei ääntä pidä.
Noh, täytynee ihmetellä asiaa. Jospa täräyttäis vielä hieman pidemmän lämmityssession ja kattelis miten kärry reagoi sen jälkeen käynnistykseen?
- taunokyllikki
taunokyllikki kirjoitti:
Noh, täytynee ihmetellä asiaa. Jospa täräyttäis vielä hieman pidemmän lämmityssession ja kattelis miten kärry reagoi sen jälkeen käynnistykseen?
Taisi "käynnistysongelma" johtua ainoastaan liian lyhyestä lämmitysajasta. Kokeilinpa parin tunnin lämmitystä tunnin sijaan ja jo lähti normaalisti käyntiin. Eipä taida lämppärissä vain tehot riittää lämmittämään tarpeeksi noin "lyhyessä" ajassa? Eipä vain tullut ensimmäisenä mieleen, että kärry vaatii pidemmän, kuin tunnin lämmitysajan jo noillakin pakkasilla. Vanhassa kärryssä lämppäri taisi olla vain hieman tehokkaampi, jolloin alle tuntikin riitti noin -20 pakkasilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818