Mikäs mahtaa vulvaa vaivata, kun ei meinaa -10 pakkasilla enää tärähtää kovinkaan iloisesti käyntiin - huolimatta noin tunnin lohkolämppärisessiosta? Joutuu aika pitkän tovin starttaamaan, ennen kuin suostuu käynnistymään.
Volvo V50 ja käynnistysongelma?
8
6877
Vastaukset
- s40-
lähtee kylmänä käyntiin kovemmallakin pakkasella todella iloisesti. Mutta letkulämppäriä käytettäessä sammuu heti startin jälkeen. Välillä pitää kaksikin kertaa uudestaan startata ennen, kuin jää kone käyntiin. Sullakin taitaa olla letkulämppäri tai säteilylämppäri.
- taunokyllikki
Tarkoitat siis, että ilman lämmitystä tärähtää laakista käyntiin, mutta lämmityksen jälkeen on ongelmia? Mistäs moinen mahtaa johtua? Itellä tosiaan kans letkulämppäri...
- voisikin
taunokyllikki kirjoitti:
Tarkoitat siis, että ilman lämmitystä tärähtää laakista käyntiin, mutta lämmityksen jälkeen on ongelmia? Mistäs moinen mahtaa johtua? Itellä tosiaan kans letkulämppäri...
joku viisas mulle kertoa:) Tänäänkin letkulämppäri oli 1.5h käytössä ja hyvin lähti käyntiin, mutta sammui heti. Toiseen starttiin hieman kaasua ja ei sammunut. Auto on siis vm.2005 S40 T5. Eipä tuosta sammumisesta isoa haittaa ole, mutta syy olisi kiva tietää. Mielelläni tuota lämppäriä käytän, vaikka lähteekin kylmänä iloisesti käyntiin.
- Teknoloogi
voisikin kirjoitti:
joku viisas mulle kertoa:) Tänäänkin letkulämppäri oli 1.5h käytössä ja hyvin lähti käyntiin, mutta sammui heti. Toiseen starttiin hieman kaasua ja ei sammunut. Auto on siis vm.2005 S40 T5. Eipä tuosta sammumisesta isoa haittaa ole, mutta syy olisi kiva tietää. Mielelläni tuota lämppäriä käytän, vaikka lähteekin kylmänä iloisesti käyntiin.
Tuo ilmiö on tuttu. Mottoorin lämpötila-anturi on lähellä lämmitintintä ja antaa hieman väärän tiedon ohjelmalle. Mulla ainakin homma toimii siten, että jos lämmityksen jälkeen ei heti pamahda käyntiin niin starttaan heti uudelleen ja kone käynnistyy toisella kerralla nätisti. Siis ekalla startilla ei kannata startata pitkään, vaan starttaa toiseen kertaan ja hyvä tulee.
- taunokyllikki
Teknoloogi kirjoitti:
Tuo ilmiö on tuttu. Mottoorin lämpötila-anturi on lähellä lämmitintintä ja antaa hieman väärän tiedon ohjelmalle. Mulla ainakin homma toimii siten, että jos lämmityksen jälkeen ei heti pamahda käyntiin niin starttaan heti uudelleen ja kone käynnistyy toisella kerralla nätisti. Siis ekalla startilla ei kannata startata pitkään, vaan starttaa toiseen kertaan ja hyvä tulee.
Meikäläisellä homma pelaa juuri samalla tavalla, eli ekalla startilla ei meinaa lähteä käyntiin, mutta viimeistään toisella kyllä lähtee.
Mitenkäs muutoin tuo lämppäri; kuuluuko teillä lämmityksen aikana jonkinlaista "sirinää" pellin alta? Vanhassa kärryssä "sirinä" kyllä kuului, mutta tässä vehkeessä ei minkäänlaista ääntä kuulu - tulisiko mahdollisesti kuulua? Tuli mieleen, josko koko lämppäri olisi rikki, kun niin nihkeiltä nuo käynnistykset tuntuu? - olla.
taunokyllikki kirjoitti:
Meikäläisellä homma pelaa juuri samalla tavalla, eli ekalla startilla ei meinaa lähteä käyntiin, mutta viimeistään toisella kyllä lähtee.
Mitenkäs muutoin tuo lämppäri; kuuluuko teillä lämmityksen aikana jonkinlaista "sirinää" pellin alta? Vanhassa kärryssä "sirinä" kyllä kuului, mutta tässä vehkeessä ei minkäänlaista ääntä kuulu - tulisiko mahdollisesti kuulua? Tuli mieleen, josko koko lämppäri olisi rikki, kun niin nihkeiltä nuo käynnistykset tuntuu?niin, että perinteinen lohkolämppäri pitää sirinää. Letkulämppäri taas ei ääntä pidä.
- taunokyllikki
olla. kirjoitti:
niin, että perinteinen lohkolämppäri pitää sirinää. Letkulämppäri taas ei ääntä pidä.
Noh, täytynee ihmetellä asiaa. Jospa täräyttäis vielä hieman pidemmän lämmityssession ja kattelis miten kärry reagoi sen jälkeen käynnistykseen?
- taunokyllikki
taunokyllikki kirjoitti:
Noh, täytynee ihmetellä asiaa. Jospa täräyttäis vielä hieman pidemmän lämmityssession ja kattelis miten kärry reagoi sen jälkeen käynnistykseen?
Taisi "käynnistysongelma" johtua ainoastaan liian lyhyestä lämmitysajasta. Kokeilinpa parin tunnin lämmitystä tunnin sijaan ja jo lähti normaalisti käyntiin. Eipä taida lämppärissä vain tehot riittää lämmittämään tarpeeksi noin "lyhyessä" ajassa? Eipä vain tullut ensimmäisenä mieleen, että kärry vaatii pidemmän, kuin tunnin lämmitysajan jo noillakin pakkasilla. Vanhassa kärryssä lämppäri taisi olla vain hieman tehokkaampi, jolloin alle tuntikin riitti noin -20 pakkasilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2324421Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii742862- 472403
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua431687- 781379
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘691080PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden137919- 64860
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86854Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53832